Вид документа : Статья из сборника (том многотомника) Шифр издания : 15(902.7)/А 43 Автор(ы) : Павлюк М.М., Ахундова Л.І. Заглавие : Потенціал агресивності у процесі розвитку особистісної самостійності Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 144-155. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-116425753). - ISBN 978-617-640-211-4 УДК : 316.626 Предметные рубрики: Загальна психологія Історична психологія Етнічна психологія фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): агресивність--самостійність--вибір --суб'єктність--самоусвідомлення--автентичність--незалежність Аннотация: У статті розглянуто сучасні підходи до аналізу агресії як складного і багатогранного явища, у якому задіяні: "сім'я, однолітки, школа, засоби масової інформації, тощо. Розкрито роль агресивності у контексті розвитку самостійності особистості. Визначено психологічні механізми розвитку самостійності одним із яких є агресія, яка "вплітається" у поведінковий репертуар особистості та стає невід'ємною частиною субкультури, яка дедалі частіше визначає тенденції культури сучасного суспільства. З'ясовано, що агресія - це комплексне поняття, яке з одного боку включає в себе акти ворожості, атаки, руйнування, тобто дії, які шкодять іншій особі, або об'єкту, а з іншого боку, здорова агресія сприяє відстоюванню своєї позиції, вибору власних стратегій поведінки, індивідуального способу життя особистості. Основна тенденція при вивченні агресії у контексті розвитку самостійності стосується уміння відстоювати себе, оцінювати себе не лише через вимоги інших авторитетних осіб, а й через власні вимоги. Підкреслено, що конструктивність чи деструктивність агресивних дій залежить від збалансованості процесів соціалізації, а також від надання особистості можливостей для свідомого вибору, свободи і відповідальності Доп.точки доступа: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Ахундова, Л.І.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) |