Вид документа : Однотомное издание Шифр издания : 159.923.2-057.85//С 81-173755233 рукописный текст Автор(ы) : Столярчук, Олеся Анатоліївна Заглавие : Психологія становлення фахівця в умовах різновекторності універсуму : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07 Выходные данные : Київ, 2019 Колич.характеристики :522, [9] с.: табл., рис. Коллективы : Київський університет імені Бориса Грінченка, Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України (Київ) Примечания : Бібліогр.: С. 448-497 (477 назв). УДК : 159.923.2-057.85/.86:378.017(043.5) Предметные рубрики: Педагогічна психологія фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): особистість--становлення особистості--професійне становлення--фахівець--універсум--різновекторність універсуму--професійна підготовка--студент--професійний універсум--рефлексивно-проектувальне навчання Аннотация: У дисертації здійснено наукове узагальнення та запропоновано вирішення проблеми становлення фахівця в умовах різновекторного впливу універсуму. Проаналізовано специфіку професійного становлення як початкового етапу професіогенезу особистості, що активно розгортається упродовж її фахової підготовки. Доведено, що здобуття вищої освіти є сензитивним для становлення особистості фахівця як поліфакторного процесу, пронизаного впливом зовнішнього, соціального чинника, тобто загального універсуму та власної психофізичної активності – особистісного універсуму. Вплив універсуму має різновекторний характер, що зумовлює суперечливість становлення особистості фахівця. Розроблено модель становлення особистості майбутнього фахівця, згідно з якою цей процес характеризується прогресивними змінами структури особистості та розвитком її суб’єктниххарактеристик. Провідною метою підготовки сучасного фахівця постає формування універсальних особистісних якостей, які забезпечують його готовність до професійної діяльності в складних, нестабільних соціально-економічних умовах. Виявлено проблеми зовнішньої та внутрішньої неузгодженості цільового, ресурсного компонентів та Я-концепції майбутніх фахівців соціономічної сфери. Встановлено, що найбільш впливовим чинником становлення особистості майбутнього фахівця є зовнішня стимуляція, до дії якої приєднуються внутрішні фактори, зокрема мотивація та рефлексія професійного розвитку. Зафіксовано існування нормативної кризи професійної ідентифікації у випускників магістратури. Розроблено модель гармонізації становлення особистості фахівця в умовах професійної підготовки, що стала підґрунтям реалізації формувального експерименту. Доведено ефективність запровадження рефлексивно-проектувального навчання як психолого-педагогічної технології, що забезпечує готовність і здатність студентів до системного аналізу власного особистісно-професійного становлення, спроможність будувати, реалізовувати та коригувати проект власної фахової самореалізації. Экземпляры :ЧЗ(1) Свободны : ЧЗ(1) Держатели документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Доп.точки доступа: Сергєєнкова, Оксана Павлівна \наук. консультант.\; Київський університет імені Бориса ГрінченкаІнститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України (Київ) |