Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 15(08)/А 43
Автор(ы) : Москаленко В.В.
Заглавие : Генетична теорія розвитку мислення Жана Піаже у соціально-психологічному контексті
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2020. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 27. - С. 200-212 (Шифр 15(08)/А 43-204885885)
Примечания : Бібліогр.: с. 210-211 (5 назв)
УДК : 159.942
Предметные рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): егоцентризм--децентрація--подолання центрації--реципрокація--інтеріндивідна взаємодія--трансформація--конструювання--соціалізація--кооперація
Аннотация: В статті розглядається соціальна психологія мислення з позиції Ж. Піаже, яка представлена в його когнітивній концепції. Зокрема, соціальна сторона розвитку мислення дитини виявляється Ж. Піаже через дію механізмів подолання егоцентризму і вихід у світ інших людей. Показано, що під впливом реципрокації відбувається зміна мисленнєвої позиції: егоцентризм поступається місцем децентрації, більш досконалій позиції. Перехід від егоцентризму до децентрації характеризує розвиток пізнання дитини, джерело якого у соціальній взаємодії. В статті аналізуються такі виділені Ж. Піаже соціально-психологічні механізми розвитку мислення як трансформація та конструювання. Звертається увага на те, що особливості соціальної психології мислення Жана Піаже найбільше виявляються у його теорії соціалізації індивідуального інтелекту, в якій стадії соціалізації характеризуються рівнем розвитку егоцентризму. За Ж. Піаже, внутрішня операціональна діяльність та зовнішня кооперація є двома доповнюючими аспектами процесу соціалізації мислення дитини.

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\