159.922.73-053.5(043.5)
М 21


    Мальцева, Марія Василівна.
    Особливості міжособистісних стосунків молодих школярів з різних за економічним статусом сімей [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / М. В. Мальцева ; наук. керів. Г. В. Ложкін ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 17 с. - Бібліогр.: с. 16-17 (11 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
економічний статус сім'ї -- соціометричний статус -- міжособистісні стосунки -- молодший шкільний вік -- корекція міжособистісних стосунків
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню проблеми міжособистісних стосунків молодших школярів у колективі однолітків із різних за економічним статусом сімей. Проаналізовано основні підходи до вивчення міжособистісних стосунків у соціальній психології, виділено основні детермінанти міжособистісних стосунків дітей молодшого шкільного віку: навчальні, комунікативні, моральні, територіальні, етнічні, економічні, самовдосконалення. Доведено, що одним із основних чинників формування міжособистісних стосунків є економічний статус сім’ї. Виявлено відмінності в рівні вираженості соціально-психологічних характеристик молодших школярів, залежно від показників віку, соціометричного статусу та економічного статусу сім’ї. Виявлено, що молодші школярі неоднаково ставляться до своїх однокласників та в більшості випадків прагнуть обирати для свого кола спілкування дітей із однакового економічного статусу сім’ї, діти в спілкуванні відчувають себе комфортно, якщо належать до одного економічного статусу. Розроблено та апробовано авторську програму корекції міжособистісних стосунків молодших школярів з різних за економічним статусом сімей, орієнтовану на дітей та батьків, в основу якої покладено комплекс соціально-психологічних занять, що сприяє усвідомленому ставленню до себе, до інших та до світу в цілому, набуттю та закріпленню молодшими школярами навичок позитивної вербальної та невербальної комунікації в міжособистісних стосунках. Зауважено, що нерівність дітей, як і дорослих у суспільстві, є завжди, але корекційна робота, опираючись на особистісні характеристики, показує покращення становища в системі міжособистісних стосунків. Матеріали дослідження можуть бути використані в діяльності загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)