159.923.2:316.47-053.6-058.53(043.3)
Л 13


    Лавріненко, Віталій Анатолійович.
    Міжособистісна взаємодія у неформальних об'єднаннях як чинник розвитку ціннісно-смислової свідомості підлітків [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. А. Лавріненко ; наук. кер. К. В. Седих ; Київськ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 17-18 (12 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

Кл.слова (ненормовані):
цінності -- смисли -- ціннісно-смислова свідомість -- підлітки -- тенденції міжособистісної взаємодії -- підлітки-неформали -- молодіжні субкультури -- смислові шаблони субкультури
Анотація: У дисертації досліджено особливості ціннісно-смислової свідомості як психологічного феномену, її обумовленість діалогічними формами взаємодії особистості з соціальним середовищем, чинники її розвитку в підлітковому віці. Проаналізовано особливості ціннісно-смислової свідомості підлітків- неформалів – осмислення життя, структурні та змістовні характеристики смислів, ієрархія цінностей та параметри смисложиттєвої кризи, типи і тенденції міжособистісної взаємодії – у розрізі порівняння з дітьми контрольної групи та вираженості в субкультурах різної спрямованості. Розроблено простір зв’язку дискурсів субкультури та системних параметрів неформальних об’єднань, структурно-функціональну модель «Вплив міжособистісної взаємодії в неформальних об’єднаннях на розвиток ціннісно-смислової свідомості підлітків». Визначено, що на розвиток ціннісно-смислової свідомості підлітків значний вплив чинять структурні компоненти субкультури (закритість та відкритість меж, конфігурація взаємодії); змістовні аспекти взаємодії в субкультурах – вираження дискурсів через ціннісні ідеали субкультури, її смислоутворювальну ідею, ключову смислову установку, «вимогу» до структури свідомості, установку на типові поведінкові патерни і типи взаємодії, а механізмом цього впливу є інтеграція «смислових шаблонів субкультури» до системи смислів послідовників. Розроблено корекційно-розвивальну програму, направлену на розвиток ціннісно-смислової свідомості підлітків-неформалів у контексті інтеграції їх комунікативного досвіду в субкультурах.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Седих, Кіра Валеріївна \наук. кер.\; Київський університет імені Бориса Грінченка
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)