151.60
А 43


    Шиловська, Олена Миколаївна.
    Технології розвитку здатності до самопроектування у підлітків [Текст] / О. М. Шиловська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 86-98. - Бібліогр.: с. 97-98 (7 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
самопроектування -- дискурсивні технології -- життєвий проект -- підлітковий вік -- саморозуміння -- самопізнання -- система цінностей
Анотація: Стаття присвячена теоретичному дослідженню особливостей застосування дискурсивних технологій самопроектування в підлітковому віці. Показано, що старший підлітковий вік є найбільш сензитивним для перших спроб самопроектування. Однак початок процесу самопроектування залежить від рівня розвитку особистості та успішності в соціумі. Самопроектування у підлітковому віці передбачає свтворення проекту власного "Я" на основі інтерпретації та часткової реінтерпретації пережитих життєвих подій, як своїх власних, так і подій, що відбуваються в житті значимого іншого. Визначено, що розвиваючи здатність до самопроектування, необхідно застосувати наступні дискурсивні технології: технологія виокремлення теми висловлювань; технологія інформаційного діалогу; технологія наративізації життєвого досвіду; технологія смислового діалогу. Розвиток у підлітка здатності самостійно планувати своє життя, виходячи з власної системи цінностей та розвиток часової перспективи є важливою передумовою розвитку у дитини здатності до самопроектування. У ранньому підлітковому віці, внаслідок недостатньо сформованого образу "Я", дитина також може породжувати саме соціальний проект. Однак дані проекти вже суттєво зумовлює референтна група. Це можуть бути як члени сім'ї, так і коло друзів, однолітків, на систему цінностей яких дитина орієнтується і часто сприймає її як власну. Починаючи із середнього підліткового віку дитина може будувати проекти на основі власного образу "Я". Однак на етапі середнього підліткового віку цей образ ще не є достатньо стійкою структурою. Під впливом соціокультурного оточення підліток змінює образ власного "Я", внаслідок чого змінюється і його життєвий проект.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)