151.60
А 43


    Гудінова, Ірина Леонідівна.
    Взірцевий текст у контексті самопроектування користувачів інтернету [Текст] / І. Л. Гудінова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 113-121. - Бібліогр.: с. 121 (4 назви)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
взірцевий текст -- соціокультурий зразок -- мем -- смисл -- ціннісно-смисловий ресурс -- самопроектування особистості
Анотація: Статтю присвячено визначенню ролі та значення мемів як взірцевих текстів у процесі самопроектування користувачів Інтернету. Показано, що меми як готові соціокультурні зразки, які поширені в Інтернет-серидовищі, сприяють ціннісно-смисловими основами користування досвіду особистості. Визначено, що інформаційна ресурсність мемів пов'язана з їхньою лаконічністю. Мотиваційні міні-історії розглядаються, як такі, що можуть відбуватися в житті людини тому, що у взірцевому тексті закладені мотиви, тема, способи дії, які спрямовуються особистістю на те, що "все може піти інакше", а проектування нових життєвих реалій означає процес досягнення "кращого життя". Зазначається, що взірцевий текст може сприйматися і як "чужий смисл", що викликає в особистості реакцію неприйняття чи опору. У цій ситуації він буде виконувати провокаційну функцію, стимулюючи людину надати власну реплікаційну відповідь на "чужі" смислові послання (звернення) взірцевого тексту. Показано, що саме це смислове напруження і відкриває перед особистістю можливості пошуку власних шляхів розв'язання життєвих задач і вибудовування проектів власного життя та самої себе. Отже, в обох випадках відбувається вихід на новий щабель "імовірнісно-можливо значимого", що містить ресурси для розвитку особистості та її самопроектування. Спираючись на трирівневу модель особистості, здатної до самопроектування (Н.В.Чепелевої і С.Ю.Рудницької), схарактеризовано особливості перебігу процесу самопроектування особистості в Інтернет- просторі на рівнях "плагіатора", "читача", та "автора".


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)