159.923.2-057.875:316.752
А 72


    Антоненко, Тетяна Леонардівна.
    Психологічні засади становлення ціннісно-смислової сфери особистості майбутнього фахівця [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Т. Л. Антоненко ; наук. консультант Н. В. Чепелєва ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2019. - 527 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 454-506 (646 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогіічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
ціннісно-смислова сфера -- майбутній фахівець -- ціннісно-смислова сфера особистості майбутнього фахіця -- становлення ціннісно-смислової сфери особистості майбутнього фахівця -- психологічні засади
Анотація: Розкрито сутність концептів «цінність», «смисл», «ціннісно-смислова сфера особистості» у філософському та психологічному дискурсах. Обґрунтованострук-турно-рівневу модель ціннісно-смислової сфери особистості майбутнього фахівця, яка представлена в єдності та взаємозв’язку таких компонентів, як духовність, цінності, ціннісні орієнтації, особистісні смисли, переживання, ідеали, установки та відповідних рівнів – дорефлексивний та когнітивно-рефлексивний рівні. Визначено роль ідеалу як смислоутворювального чинника становлення ціннісно-смислової сфери особистості, психологічні детермінанти та механізми становлення ціннісно-смислової сфери особистості майбутнього фахівця, схарактеризовано основні прин-ципи досліджуваного процесу. Розкрито феноменологічний та герменевтичний ракурси становлення ціннісно-смислової сфери особистості майбутнього фахівця. За результатами експериментальної верифікації психологічних засад становлення ціннісно-смислової сфери особистості майбутніх фахівців доведено наявність низьких коефіцієнтів кореляцій між показниками глибинних духовно-моральних цінностей і соціально-рольових позицій майбутніх фахівців, існування зв’язків між глибинними емоційно-ціннісними структурами ціннісно-смислової сфери і соціальними цінностями, представленими в «актуальному Я» майбутнього фахівця. Розроблено структурно-функціональну модель та програму становлення ціннісно-смислової сфери особистості майбутнього фахівця, визначено технології, форми та методи реалізації завдань програми, яка передбачала опору на цінності «Я» і «краса», цінності сім’ї у формуванні ідеалів майбутнього фахівця; цілеспрямовану роботу щодо актуалізації соціально-рольових позицій майбутнього фахівця з метою підвищення їхніх зв’язків із показниками глибинних духовно-моральних цінностей; актуалізацію цінностей професійного образу світу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \наук. консультант.\; Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)