А 43 Кузікова, С. Б. Особливості соціально-психологічної адаптації та самооцінка раціональної поведінки в конфлікті майбутніх педагогів [Текст] / С. Б. Кузікова, С. В. Пухно> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 210-220. - Бібліогр.: с. 217-219 (14 назв)
Рубрики: Методологія і теорія психології Кл.слова (ненормовані): компетентність -- комунікативна компетентність -- конфліктна компетентність -- психологічна культура особистості -- самооцінка раціональної поведінки в конфлікті -- соціально-психологічна адаптація Анотація: У статті представлено теоретичний аналіз понять "соціально-психологічна адаптація", "самооцінка раціональної поведінки в конфлікті", "психологічна культура особистості", "компетентність", "комунікативна компетентність", "конфліктна компетентність" та взаємозв'язок цих психологічних феноменів. Показано, що проходження соціально-психологічної адаптації першокурсників закладу вищої освіти, майбутніх педагогів, є складним процесом, на які впливає значна кількість фахівців, що вимагає грунтовного наукового аналізу, оскільки від успішності проходження соціально-психологічної адаптації залежить опанування студентом системи знань та набутті необхідних професійних компетентностей. Крім цього визначено, що особливості адаптації позначаються на динаміці формування у майбутніх педагогів складових психологічної культури, як того особистісного феномену, що забезпечує ефективність виконання завдань професійної діяльності, особистісний і професійний розвиток людини. В статті представлено аналіз визначення понять в сучасних наукових дослідженнях, їх специфіку, значення особливостей вказаних психологічних феноменів для навчально-виховного процесу закладу вищої освіти в цілому. У результаті проведеного експериментального дослідження, визначені особливості проходження соціально-психологічної адаптації студентів першого курсу Сумського Державного педагогічного університету імені А. С. Макаренко - майбутніх педагогів та показники самооцінки раціональної поведінки в конфлікті першокурсників. Показано, що формування складових психологічної культури особистості майбутнього педагога, зокрема, - конфліктної компетентності, складовими якої є навички раціональної поведінки в конфлікті, взаємопов'язані з процесом проходження студентами соціально-психологічної адаптації. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Пухно, С. В. Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ |