Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 153.6/А 43
Автор(и) : Демченко О. П.
Назва : Теоритизація соціальної обдарованості через наукову рецепцію психологічних концепцій
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Місце публікування : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 118-129 (Шифр 153.6/А 43-341418230)
УДК : 31.091.212.3:316:61:37
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): обдарованість--здібності--соціальні здібності--соціальна обдарованість--соціономічна діяльність--творчість--орієнтування--адаптація
Анотація: У статті представлено результати дослідження соціальної обдарованості в контексті психологічних концепцій обдарованості. Встановлено, що наявність здібностей у сфері соціальних взаємодій, спілкуванні та лідерстві визначається окремим типом обдарованості. З'ясовано місце соціальної обдарованості в класифікації за критерієм "широта прояву", виявлено два підходи вчених, які відносять її, як до загальної, так і до спеціальної обдарованості. За результатами аналізу узагальнено й розширено уявлення про соціальну обдарованість. Експліковано її систематичне психологічне утворення, в основі якого наявність значних здібностей у соціономічній сфері; творчий потенціал до перетворювальної діяльності в системі "людина-людина"; здатність пристосування до соціальної дійсності, впливаючи на події й обставини, змінюючи себе й оточуючих.

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)