Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Гулько, Юлія Анатоліївна
Назва : Особливості діагностики процесу розв'язування дошкільниками задач, спрямованих не розуміння емоцій
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2018. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 24. - С. 68-78 (Шифр 151.51/А 43-243195007)
Примітки : Бібліогр.: С. 67 (4 назви)
УДК : 159.9
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): розуміння емоцій--задача--аналогізування--контрасне реконструювання
Анотація: Методологічною основою, на якій ґрунтується діагностика процесів розуміння емоцій, крім положення про проблемність або задачність діяльності, є принцип єдності розумових тенденцій аналогізування та альтернативного реконструювання. Адже відомо , що діти розуміють не лише по аналогії тому що вони відчували і по аналогії тому, що їм відомо, а також розуміють по контрасту. Протилежні, альтернативні дії дитини також сприяють засвоєнню нею нової інформації. Перебуваючи у віковій кризі, дитина природньо починає діяти навпаки, наперекір, проявляючи розумові та практичні інверсії та пробуючи можливості свого соціального «Я» і засвоюючи таким чином нові знання про себе і оточуючий світ, в тому числі і про світ людських емоцій. Діагностика розв’язку дошкільниками різноманітних задач спрямованих на розуміння складних емоційних станів може успішно здійснюватися засобами діагностично-тренінгової системи КАРУС. Ця діагностична система дозволяє розглядати процес розуміння як процес конструювання певного смислового конструкту, в якому образні та вербальні компоненти поєднані смисловими зв’язками. Пропонована діагностична робота передбачає дві частини. У першій частині дитині пропонуються прості пробні задачі, розв’язуючи які вона проявляє свою загальну обізнаність, індивідуальні особливості розумової діяльності, а також в процесі такої роботи з’ясовується той вид предметно-практичної діяльності, якому дитина надає перевагу. В ньому вона найбільш повно розкриє свої розумові здібності. У другому блоці представлено завдання розв’язання яких стимулює вироблення дитиною систему розумових дій спрямованих на розв’язок ситуації міжособистісного конфлікту. Розумові дітей оцінюються по виду: дії по аналогії, комбінаторні дій , реконструюючи. І розумові дії оцінюються по рівню прояву: репродуктивний рівень, рівень локальних перетворень, рівень загальних конструктивних перетворень.

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\