Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника) Шифр видання : 151.51/А 43 Автор(и) : Латиш, Наталія Михайлівна Назва : Прояви перцептивно-мисленнєвих стратегій в конструктивній діяльності молодших школярів Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2018. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 24. - С. 119-128 (Шифр 151.51/А 43-243195007) Примітки : Бібліогр.: С. 127 (7 назв) УДК : 159.954 Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості Ключові слова (''Вільн.індекс.''): конструктивна діяльність--задум--перцептивно-мисленнєва стратегія--аналогізування--комбінування--реконструювання--молодший шкільний вік Анотація: В статті здійснено аналіз емпіричного дослідження перцептивно-мисленнєвих стратегій в конструктивній діяльності учнів молодшого шкільного віку. Показано, що задум зароджується як образ-орієнтир, який містить у собі загальний план та засоби його реалізації. Процес формування задуму пов'язаний з композиційним розміщенням, впорядкуванням, інтеграцією елементів у створюваному образі. Подальше формування задуму полягає в уточненні образу, яке відбувається під впливом різних вражень та в результаті ідентифікації з проміжним продуктом діяльності, в результаті чого першочерговий образ змінюється іншим. І кінцевий результат – практична реалізація задуму, що проявляється в остаточному оформленні малюнку. Функціонування перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів відбувається через трансформацію зорових образів, починаючи від праобразу до образу-рішення; процес пошуку організовується і реалізовується здебільшого стратегією аналогізування, рідше комбінування і реконструювання. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ |