Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(5А2.2)П/А 43
Автор(и) : Клименко, Віктор Васильович
Назва : Психофізіологічна асиметрія півкуль мозку і сервомеханізми у здійсненні наміру людини
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2018. - Т. 5: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 18. - С. 89-106 (Шифр 15(5А2.2)П/А 43-031277036)
Примітки : Бібліогр.: с. 104-105 (13 назв)
УДК : 159.938
Предметні рубрики (Галузі знань): Психофізіологія
Психологія праці
Експериментальна психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): органи психіки--чуттєво-інтуїтивне--дискурсивно-логічне--асиметрія--сервомеханізми--корекція--інтуїція--гармонія--тонус--почерк
Анотація: Дихотомічний аналіз поняття "психіка" виявив, що його обсяг ділиться на два суперечливі один одному видові поняття: чуттєво-інтуїтивні і дискурсивно-логічні органи, якими людина утворює відповідно до функції дві картини довкілля в одному образі. Єдність органів психіки і їхня протилежність спонтанно позначається: анагонізмом- гальмування, придушення і руйнування; синергізмом- комбінованого впливу, що переважає сили окремого органу і діє в одному напрямку; протагоністом - двух перших, режисера і укладача дій і вчинків. Між відображенням і створенням літер рухами руки тягнуться спонтанні процеси долання перекручень, доповнення форм літер і відновлення їхньої гармонії інтуїцією, які залагоджують сервомехамізми: чуттєвими - сенсорні, перцептивні і смислові корекції; дискурсивними - уточнення означень властивостей предмета дій, системи суджень і символізації його досконалості. Найвиразніше симетрія органів психіки відгукується у манері почерку людини: чуттєво-інтуїтивний орган регулює швидкісні рухи лівої руки і хилить літери вліво, дискурсивний- правої і повертає вправо, а протагоніст "ставить" прямовисно або виписує їх колами. Корекції сервомеханізму у швидкому почерку: перетворили майже всі літери на форми "овалів"- геометричні форми знаків, а всі інші "важкі" для руки манери письма відкидали; інтуїція спонтанно відновила гармонію рухів без втручання ззовні зруйнованих сваволею соціальних стандартів; виявили несправності та налаштували психічні механізми на остороги "письмових спазмів" робочих органів; сприяли перенесенню та обміну інформацією і енергією між органами психіки для створення літер за мірками гармонії.

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\