Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Назар М. М.
Назва : Інформаційні технології у дистанційному навчанні як чинник розвитку суб'єктної активності
Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 137-148 (Шифр 15(08)/А 43-334113969)
Примітки : Бібліогр.: с. 146-148 (12 назв)
УДК : 159.953.5
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання
Генетична психологія
Медична психологія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтернет--дистанційне навчання--інформаційні технології--e-learning
Анотація: У статті досліджена та розкрита роль інформаційних технологій у дистанційному навчанні для розвитку суб'єктної активності. Показано, що психологічний феномен суб'єктної активності визначається як міра прояву в діяльності індивідууму цілеспрямованості, що є націленою на перетворення зовнішньої (об'єктивної) та/або внутрішньої (суб'єктивної) дійсності. У зв'язці з формуванням самостійності, критичності сприйняття, інтенції та вмінь до постійного самонавчання, активності та ініціативності інформаційні навчальні технології підключаються для створення умов, в яких формується високоефективне мислення, суб'єктна активність. Людина, яка навчається, сприймається не як пасивний суб'єкт навчання, а як активний суб'єкт, який інтеріоризує знання у процесі своєї діяльності, здійснює суб'єктну активність, ставить навчальні цілі та досягає їх. Встановлення цілей навчання учням з боку вчителя замінюється визначенням ними власних навчальних цілей, побудовою індивідуальних траєкторій і темпів навчання, в залежності від власних особистісних особливостей, потреб, переваг і переконань. Завдяки цьому інформаційні технології стають не інструментами впливу \вчителя на учнів для трансляції "готових знань", а інструментами розкриття їх власної суб'єктної активності, самостійної інтелектуальної творчості, мислення. Дистанційні навчання та освіта, перш за все в контексті функціонування віртуальних освітніх середовищ, є чинником розвитку суб'єктної активності учасників навчального процесу. Серед технологій, що сприяють цьому розвитку, особливо виділяються дистанційні навчальні курси, інтернет-тренінги, вебінари, відео-конференції, онлайн обговорення у форматі чатів та груп у соціальних мережах тощо.

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)