Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника) Шифр видання : 15(08)/А 43 Автор(и) : Тесленко В. М. Назва : Запобігання професійного вигорання педагогів державних та приватних шкіл Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 351-359 (Шифр 15(08)/А 43-178676314) Примітки : Бібліогр.: С. 358-359 (9 назв) УДК : 159.9:37.018.593 Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професіоналізм педагогів--компетентність--внутрішні психологічні ресурси--особистісний розвиток--екологічний підхід Анотація: У статті розглядається синдром професійного вигорання як система когнітивних, афективних та поведінкових чинників. Запропоновано концепцію еко-підходу, що грунтується на трьох положеннях: 1) як частина професійного вибору, що розпочинається вже на етапі професіоналізації; 2) як частина життєвого процесу, успішність якого залежить від гармонізації зовнішніх (мета-соціальних, соціальних, вузькопрофесійних) та внутрішніх (психологічних) ресурсів; 3) як врахування змістового та процесуального аспектів вигорання. Представлено комплекс методик з дослідження внутрішніх психологічних ресурсів професійного вигорання та описано його результати на основі аналізу порівняльних характеристик педагогів освітніх закладів різних форм власності. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ |