Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Корольов Д. К.
Назва : Методологічні засади психодіагностики обдарованості: принципи, підходи та методи
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2012. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 8. - С. 23-51 (Шифр 15(08)/А 43-883991956)
Примітки : Бібліогр.: с. 49-51 (29 назв)
УДК : 159.928
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психодіагностика--обдарованість--принципи психодіагностики обдарованості--методи психодіагностики обдарованості
Анотація: Автор пропонує принципи ідентифікації обдарованості: цілісності, комплексності, надійності, компліментарності діагностичних підходів, компаративної діагностики, пизитивної діагностики, динамічного оцінювання, єдності діагностики та розвитку. Аналізуються також діагностичні та прогностичні можливості методів психодіагностики обдарованості. Зокрема, розглядаються переваги та обмеження тестів здібностей, оцінюючих шкал, якісних методів, динамічного оцінювання, інформаційних технологій в психодіагностиці обдарованості. Зокрема, розглядаються переваги та обмеження тестів здібностей, оцінюючих шкал, якісних методів, динамічного оцінювання, інформаційних технологій в психодіагностиці обдарованості. Крім того, запропонована модель психодіагностики обдарованості, що включає п'ять етапів: 1) ідентифікацію актуальної та потенційної обдарованості; 2) аналіз реалізованого та нереалізованого потенціалу; 3) визначення стимулюючих та гальмуючих розвиток факторів; 4) аналіз глибинних особистісних факторів, що обумовлюють розвиток обдарованості; знаходження особистісних ресурсів розвитку обдарованості.

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\