Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника) Шифр видання : 15(08)/А 43 Автор(и) : Гончаренко Н. А. Назва : Копінг-стратегії стресу матерів дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10: Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 55-65 (Шифр 15(08)/А 43-744033331) Примітки : Бібліогр.: с. 62-64 (13 назв) УДК : 305:[616.89-008.47+616.8-099.1] Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія навчання Генетична психологія Медична психологія Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психічне захворювання--синдром дифіциту уваги та гіперактивності (сдуг)--копінг-стратегії--стрес--психологічна допомога Анотація: У статті досліджуються актуальні питання необхідності впровадження у процес психологічної допомоги дітям із синдромом дифіциту уваги та гіперактивності (СДУГ) та їх батькам засобів подолання стресу. Розглядаються джерела стресу для батьків, які виховують дитину з СДУГ (низька можливість здійснюівати керівництво дитиною, високий рівень галасу та метушні від неї як вдома, так і в громадських місцях, зауваження, скарги оточуючих, сварки та бійки з однолітками, конфлікти батьків з дітьми та між собою тощо). Визначено, що матері дітей молодшого шкільного віку, які мають той чи інший рівень вияву синдрому, знаходяться у слабкій ресурсній життєвій позиції, хронічно втомлені, часто дратівливі, емоційно знесилені, їм властивий підвищений рівень тривожності, низька задоволеність життям в цілому та самореалізацією. Водночас стратегії долання стресу батьків таких дітей (зокрема, матерів) є майже недослідженою областю зазначеної проблеми. Емпірично виявлено, що переважна кількість мам досліджуваної вибірки (59,5%) використовують пасивний (непродуктивний) стратегічний копінг-вектор і лише 23,4% обирають ефективні проактивні стратегії. У висновках наголошується на обов'язковість включення до програм психологічної допомоги батькам, які виховують дітей із СДУГ, тренінгу стресостійкості для освоєння ними навичок ефективного копінгу. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ) |