Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 15(08)/А 43
Автор(и) : Лебединська І.В.
Назва : Конструктивізм у контексті зміни статусу знання
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 58-70 (Шифр 15(08)/А 43-351176743)
Примітки : Бібліогр.: с. 67-70 (18 назв)
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічна герменевтика
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): конструктивізм--досвід--статус знання--подія--істина
Анотація: У статті обгрунтовується ідея появи конструктивізму у сучасних наукових практиках як результата рефлексивної травматизації власного досвіду. Окремі положення конструктивізму проаналізовано у контексті критичного переосмислення класичних уявлень про "статус знання", який за версією статті підтримувався, принаймні, трьома основними характеристиками - об'єктивністю, нейтральністю та універсальністю знання. Феномен об'єктивності знання проаналізовано у контексті причинного обгрунтування досвіду людини. Розглядаються певні аргументи та слабкі сторони даного підходу. Показано, що ідея об'єктивності знання проблематизується існуванням низки об'єктів, які не мають іншого обгрунтування ніж побудований певними порядками значень простір пояснень, резонів та аргументацій. Опозиція внутрішній-зовнішній простір інтерпретується як картезіанська парадигма яка конститує теорію репрезентацій. В традиції констриктувіської методології пропонується інтерпретація досвіду як обгрунтування значенням. Припускається, що виявлені тенденції у зміні статусу знання, дозволяють говорити про становлення нового (іншого) типу знання, артикуляцією якого є, зокрема, конструктивізм.

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\