Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника) Шифр видання : 15(08)/А 43 Автор(и) : Костюченко О.В. Назва : Адаптивна роль метафоричного моделювання актуальної дійсності у студентів Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2020. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 27. - С. 155-165 (Шифр 15(08)/А 43-204885885) Примітки : Бібліогр.: с. 164-165 (12 назв) УДК : 159.954:005.8]:005-057.212 Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості Ключові слова (''Вільн.індекс.''): метафора--метафоричне моделювання--метафоризація--метафоричний образ--психічна адаптація--психологічна рівновага--карантин Анотація: У статті обгрунтовано адаптивну роль метафоричного моделювання актуальної дійсності (ситуація карантину) як своєрідної творчої реконструкції об'єкта (образ "Мій досвід карантину" - особливе структуроване уявлення про власні актуальні стани та потенційність), як творчого механізму свідомого і несвідомого саморегулювання, що стимулює прийняття оптимального рішення, нестандартне бачення нових можливостей, продукування оригінальних ідей, гнучкість мислення, креативність щодо планування власної життєдіяльності у студентів. Встановлено зв'язок між творчими й адаптивними властивостями метафоризації в оптимізації психоемоційних станів, досягненні рівноваги та розкритті потенціалу особистості. Доведено, що моделювання актуальної дійсності засобами образів-метафор є ефективним інструментом когнітивно-творчого процесу орієнтування в мінливих умовах, власної адаптивності, потенційності, стабілізації, вирішення життєвих і професійних задач, що сприяє розширенню можливостей самопізнання та самоусвідомлення глибинних внутрішніх психічних тенденцій. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ |