Форма документа : Однотомне видання Шифр видання : 159.923.2-057.875/К 93-670506533 рукописний текст Автор(и) : Курбатова, Альона Олександрівна Назва : Особистісні чинники професійної мотивації студентів з інвалідністю : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 Вихідні дані : Київ, 2021 Кільк.характеристики :201 с.: табл. + 1 додатки 26 с. Колективи : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примітки : Бібліогр.: с. 178-201 (248 назв). УДК : 159.923.2-057.875-056.2(043.5) Ключові слова (''Вільн.індекс.''): професійне самовизначення--мотивації вибору професії--мотивація навчання--професійна самореалізація--професійна спрямованість--особистісні чинники професійної мотивації--студенти з інвалідністю Анотація: У дисертації здійснено теоретико-методологічне обгрунтування та практичну розробку психологічних засад професійної мотивації студентів з інвалідністю. Розкрито психологічні особливості професійної мотивації студентів з інвалідністю, роль ціннісно-смислової регуляції професійного самовизначення особистості, психологічні чинники вибору професії та їх вплив на подальше професійне становлення. Встановлено, що професійна мотивація студентів з інвалідністю, зумовлена внутрішніми мотивами, пов'язана з їх смисложиттєвими орієнтаціями, з уявленнями про себе як про сильну особистість, яка володіє достаньою свободою вибору, щоб побудувати своє життя у відповідності зі своїми цілями. Загалом, отримані результати дослідження свідчать, що важлива роль у підтримці професійної мотивації студентів з інвалідністю належить осмисленості ними життєвих цілей і перспектив, внутрішньому локусу контролю, особистісній автономії, що полягає у здатності до самовизначення своїх позицій та здатності самостійно визначати і регулювати власне життя. Розроблено модель внутрішньоособистісної детермінації професійної мотивації студентів з інвалідністю в континуумі професійного самовизначення особистості, структурними компонентами якої є ціннісно-смислові утворення особистості, цілі професійної діяльності, особистісні якості, оцінка своїх можливостей, мотиви вибору професії, мотиви навчання, потреби професійної самореалізації. Розроблено та апробовано комплексну програму психологічного супроводу професійного становлення студентів з інвалідністю у ЗВО та представлено результати впровадження тренінгової програми і перевідки її ефективності. Примірники :ЧЗ(1) Вільні : ЧЗ(1) Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Сердюк, Людмила Захарівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) |