Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника) Шифр видання : 15(08)/А 43 Автор(и) : Черкаська Є.Ф. Назва : Значимість емоційної стійкості педагога в стресових ситуаціях Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 273-284: Бібліогр.: с. 280-283 (21 назва) (Шифр 15(08)/А 43-586854919) УДК : 159.923.5 Предметні рубрики (Галузі знань): Методологія і теорія психології Ключові слова (''Вільн.індекс.''): емоційна стійкість--педагогічна діяльність--стрес--стресостійкість--емоційне напруження--компетентність вчителя Анотація: У даній роботі емоційна стійкість розглядається не тільки як складова емоційної культури і професійної компетентності вчителя. Стаття присвячена актуальній проблемі подолання стресу в умовах педагогічної діяльності. Виділено різні групи стресогенних факторів, виокремлені фактори які є специфічними для педагогічної діяльності, описано які прийоми саморегуляції допомагають в стресових ситуаціях. Професія вчителя є професією, яка визначається як психологічно важка у зв'язку з наявністю числених стресових ситуацій. Проте не на всіх однаково впливають зазначені фактори - частина вчителів має гарний функціональний стан, інша ж частина вчителів в результаті частого і тривалого стресу зазнає серйозних психосоматичних наслідків. Здатність справлятися з важкими ситуаціями значною мірою обумовлена індивідуальною спрямованістю особистості, її стійкістю до стресу, способом оцінки ситуації і відповідної реакції на неї. Відсутність навичок міжособистісних відносин призводить до зниження рівня здатності вчителя вирішувати проблемні ситуації з учнями. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ |