Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника) Шифр видання : 15(08)/А 43 Автор(и) : Музика О.Л. Назва : Психологічні особливості ціннісного самовизначення старшокласників із ознаками обдарованості Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 33-46 (Шифр 15(08)/А 43-443233677) Примітки : Бібліогр.: с. 44-46 (14 назв) УДК : 159.943 Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія обдарованості Ключові слова (''Вільн.індекс.''): обдарована особистість--ціннісна свідомість--особистісні цінності--аксіогенез--інволюція обдарованості--психодіагностика--розвиток обдарованості Анотація: У статті аналізується ключовий момент в аксіогенезі обдарованої особистості - ціннісне самовизначення, що полягає у виборі однієї з двох основних моделей регуляції особистісного розвитку: ситуаційно-ціннісної чи особистісно-ціннісної. Описано вдосконалений опитувальник "Профіль ціннісної свідомості обдарованої особистості" та три основні показники ціннісного самовизначення: показник ситуаційно-ціннісної регуляції (СЦР); показник особистісно ціннісної регуляції (ОЦР) та показник ціннісної спрямованості обдарованої особистості (ЦСОО). Підтверджено зв'язок академічної успішності та досвіду досягнень із показниками ціннісного самовизначення в освітньому просторі. Встановлено особливе значення цінностей соціальної взаємодії, зокрема цінностей визначення, для ціннісного самовизначення старшокласників із ознаками обдарованості. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ |