Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.922.73(043.5)/С 38
Автор(и) : Синякова, Віра Богданівна
Назва : Психологічні засади оптимізації соціальної ситуації розвитку підлітків в умовах замісного батьківства : Дис.. на здобуття наук. ступеня д-ра психол. наук: Спец. 19.00.05 - соціальна психологія, психологія соціальної роботи
Вихідні дані : Б.м., 2024
Кільк.характеристики :410, 1 с.
Колективи : Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г. С. Костюка
Примітки : Бібліогр.: с. 344-385
УДК : 159.922.73-053.6:316.614.034(043.5)
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологічний супровід-- Підлітки --Україна
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): замісне батьківство--психологічний супровід--підлітки--україна--соціальна ситуація розвитку--соціалізація--діти, які позбавлені батьківського піклування--замісні форми батьківства
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню проблеми оптимізації соціальної ситуації розвитку підлітків в умовах замісного батьківства. Теоретично обґрунтовано й експериментально досліджено сутність, особливості та умови оптимізації соціальної ситуації розвитку підлітків в умовах замісного батьківства. Проблема влаштування дітей підліткового віку, які позбавлені 39 батьківського піклування, набуває особливої актуальності в наш час, оскільки реалії сьогодення спричиняють збільшення цієї категорії дітей. Найсприятливіша соціальна ситуація розвитку можлива в середовищі, максимально наближеному до родинного. На жаль, саме підлітки є тією віковою категорією, яка найрідше потрапляє до прийомних родин і дитячих будинків сімейного типу. Причиною цього є неготовність батьківвихователів до взаємодії саме з підлітками. Зважаючи на те, що підлітковий вік є складним, а тим більше в тих дітей, які зазнали психологічних травм, постає питання про професійне батьківство. Іншою формою замісного батьківства, в якій соціальна ситуація розвитку відрізняється від ситуації в прийомній сім’ї, але наближена до сімейної, може бути така форма їх життєвлаштування, як груповий будинок. Надано результати емпіричного дослідження щодо основних психологічних відмінностей підлітків, які виховуються в інтернатних закладах та в замісних формах батьківства. Експериментально доведено, що соціальна ситуація розвитку в умовах групового будинку «Наш дім» сприяє позитивній соціалізації підлітків, які позбавлені батьківського піклування. Розроблено та впроваджено модель функціонування групового будинку "Наш дім" та доведено ефективність її функціонування.
Примірники :ЧЗ(1)
Вільні : ЧЗ(1)

Дод.точки доступу:
Максимова , Наталя Юріївна \наук. консультант.\; Національна академія педагогічних наук УкраїниІнститут психології імені Г. С. Костюка