Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 88/Х 73
Автор(и) : Холодная М. А.
Назва : Эволюция интеллектуальной одаренности от детства к взрослости: эффект инверсии развития
Місце публікування : Психол. журн. - Москва : Наука: Рос. акад. наук, 2011. - Т. 32, № 5. - С. 69-78. - ISSN 0205-9592 (Шифр ПЖ/2011/32/5). - ISSN 0205-9592
Примітки : Библиогр.: 18 назв.
ББК : 88
Предметні рубрики (Галузі знань): психологія когнітивна
Анотація: Розглянуто ефект інверсії розвитку інтелектуальної обдарованості: інтелектуально обдарована дитина з віком може втратити ознаки обдарованості, в свою чергу, не будь-який інтелектуально-обдарований дорослий був у дитинстві обдарованою дитиною. Даний ефект пов'язаний не тільки з помилками ідентифікаціїдитячої обдарованості на основі величини IQ але і, перш за вс,е зі специфікою обдарованості дорослої людини: в її основі лежать інші психічні ресурси. Виділяються форми дитячої обдарованості і типи інтелектуально обюдарованих дітей, варіанти переходу від дитячої обдарованості до обдарованості дорослого. Пропонується нове розуміння природи інтелектуальної обдарованості, як компетентності, що постійно розвивається і виступає основою ефективної діяльності. В контексті цього підходу обговорюються практичні аспекти освіти обдарованих дітей.