Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 88/К 82
Автор(и) : Кривцова С. В.
Назва : Проблемы современной школы с позиций экзистенциального анализа
Місце публікування : Вопр. психологии: науч. журн. - Москва: Вопросы психологии, 2012. - № 1. - С. 13-24. - ISSN 0042-8841 (Шифр ВП 2/2012/1). - ISSN 0042-8841
Примітки : Библиогр.: 18 назв.
ББК : 88
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія освіти
Анотація: Спираючись на вчення В. Франкла про смисл і на розвиток його вчення в сучасному екзистенційному аналізі А. Ленгле розглядаються найбільш гострі проблеми сучасної школи. Подано огляд проблеми смислу з моменту її появи в європейській освіті початку ХХ ст. Показано труднощі в переживанні смислу, специфічні для покоління сучасних молодих людей. Представлено класифікацію захисних (копінгових) реакцій особистості в ситуації невизначеності смислу, як вони розуміються в сучасному екзистенційному аналізі А. Ленгле. Феноменологічний метод, що ним застосовується, дозволяє визначити структуру смислу і на основі виділених компонентів сформулювати три передумови визначення людиною смислу його екзистенційної ситуації: 1) орієнтування в структурі взаємозв'язків; 2) орієнтування в полі цінностей; 3) співвіднесення з цінністю в майбутньому. Передумови процесу визначення смислу автор застосував до аналізу актуальних задач, що стоять перед шкільною адміністрацією, педагогами і шкільними психологами.

Дод.точки доступу:
Франкл, Віктор (австрійський психіатр, психолог ; 1905-1997) \про нього\; Ленгле, Альфрид (австрійський психолог ; 1951) \про нього\