Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Вартанова И. И.
Назва : Личность старшеклассника : мотивация и система ценностей
Місце публікування : Вопр. психологии: науч. журн. - Москва: Вопросы психологии, 2012. - № 3. - С. 3-18. - ISSN 0042-8841 (Шифр ВП 2/2012/3). - ISSN 0042-8841
Примітки : Бібліогр.: 18 назв.
ББК : 88.840
Предметні рубрики (Галузі знань): Педагогічна психологія-- особистість старшокласника
Вікова психологія-- старшокласники
Анотація: Виявлялись і зіставлювались уподобання школярами базових навчальних цінностей (з урахуванням співвідношення значимості і доступності) у ІХ та ХІ класах у залежності від типу мотивації (домінуючого емоційного відношення). Показано, що значимість і доступність досліджуваних груп цінностей значною мірою визначаються домінуючою мотивацією. При цьому виявлена тенденція протиставлення свідомого і емоційного відношення до цінностей: високо привабливі в мотиваційно-емоційному плані цінності недооцінюються у порівнянні з іншими. Це визначає і подальший напрям розвитку особистості в сторону прийняття суспільно ухвалених загальнолюдських і навчальних цінностей, призводить до конвергенції особистісного розвитку школярів на даному етапі їх життя. Виявлені також деякі гендерні особливості ціннісних орієнтацій, пов'язаних з випереджальним розвитком дівчат у порівнянні з хлопчиками.