Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.200.5/А 66
Автор(и) : Андрущенко, Віктор
Назва : Педагогіка миру: актуальність теорії та практики
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - К.: Педагогічна преса, 2014. - № 2. - С. 5-12 (Шифр ВОУ1/2014/2)
Примітки : Бібліогр.: 11 назв.
ББК : 74.200.5
Предметні рубрики (Галузі знань): Виховання-- філософія виховання
Виховання миролюбності
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): цінності--миролюбство--толерантність--формування миролюбства--формування особистості--виховання духовно-світоглядних орієнтацій--формування європейської людини--полікультурне виховання--педагогіка миру
Анотація: Аналізується актуальність цінності миру та миролюбства, формування цих якостей засобами навчання та виховання; автор стверджує, що базовими установками щодо змістовної організації цього процесу є ідея І. Канта про "вічний мир" та А. Швейцера "благоговіння перед життям"; підкреслено, що у філософсько-освітній літературі сформульовані основні принципи та напрями виховання миролюбства, однак на перешкоді їх утілення в конкретну виховну практику стоять, насамперед, традиції авторитарної, суб'єкт-об'єктної педагогіки, яка в основі своїй встановлює статусне розшарування між різними суб'єктами навчально-виховного процесу, що не сприяє вихованню толерантного ставлення до іншого; сучасна європейська практика виховання миролюбства і толерантності ґрунтується виключно на суб'єкт-суб'єктній, гуманістичній парадигмі виховання, яка ставить у центр будь-якого педагогічного процесу розвиток комунікативно-екзистенціального потенціалу дитини як людини та особистості - найвищої суспільної цінності.