Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 376-056.2/.3(477)/Д 17
Автор(и) : Данілавічютє Е.
Назва : Діти з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі
Місце публікування : Особлива дитина: навчання і виховання: наук., навч., інформ. журн./ Ін-т спец. педагогіки НАПН України, ДІВП "Вид-во "Педагогічна преса". - Київ: Педагогічна преса, 2018. - №3. - С. 7–19. - ISSN 23122781 (Шифр ОДнв/2018/3). - ISSN 23122781
Примітки : Бібліогр.: 8 назв.
УДК : 376-056.2/.3(477) + 37:001.32](477)
Предметні рубрики (Галузі знань): Діти з особливими потребами-- освіта
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інклюзивна освіта--діти з особливими потребами--інклюзивне освітнє середовище--класифікаційні ознаки--категорії дітей з особливими освітніми потребами--індивідуальна траєкторія розвитку--шкільна неуспішність--дизонтогенез--особистісно-орієнтований підхід--індивідуальні особливості--вікові особливості
Анотація: Представлено сучасні уявлення про біо-психо-соціальну модель розвитку організму дитини, розкрито структуру і динамічний зміст онтогенезу, його етапи відповідно до появи і специфіки прояву певних вікових особливостей, чинники, що їх визначають. Розкрито визначальну роль індивідуальної траєкторії розвитку для аргументації необхідності створення гнучкого освітнього середовища. На основі розкриття сутності понять "шкільна неуспішність", "дизонтогенез", аналізу причин їх виникнення, міжнародного досвіду становлення інклюзивної освіти розкрито поняття "діти з особливими освітніми потребами", визначено "класифікаційні ознаки" особливих освітніх потреб щодо пріоритетності освітнього критерію, а також окреслено категорії дітей з особливими освітніми потребами, навчання яких може відбуватися в умовах інклюзії.