Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>A=Моляко, Валентин Олексійович@<.>
Общее количество найденных документов : 78
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-78 
1.
159.954.2/.4
З-13


    Завгородняя, Елена Васильевна.
    Психология формирования художественного замысла [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Завгородняя Елена Васильевна ; науч. рук. Моляко В. А. ; Ин-т психологии АПН Украины . - Киев, 1992. - 142 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 129-142. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Психология творчества--Диссертации
фывфывфыв:
ХУДОЖНИК -- ЗАМЫСел -- ОБРАЗ -- ТВОРЧЕСТВО
Аннотация: В данной диссертации исследуется психология формирования художественного замысла. Разработано комплексную методику исследования процесса формирования художественного замысла. Определены стадии этого процесса, рассмотрена динамика эмоционального состояния субъекта и его психосемантики при формировании художественного замысла, обнаружено индивидуальные различия в подходе к решению творческой задачи, в диапазоне поиска решений, в построении нового образа, использовании образа и формы, определена зависимость между ориентацией субъекта на внутренние мотивы художественной деятельности и особенностями формирования замысла.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \науч. рук.\; Институт психологии АПН Украины (Киев)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
159.928.23:808.1+378-057.875:37.011.3-051
Б 16


    Бажанюк, Валентина Станіславівна.
    Психологічні особливості підготовки майбутніх учителів-словесників до роботи з літературно обдарованими дітьми [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Бажанюк Валентина Станіславівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології АПН України. - Київ, 1995. - 216 с. : табл., граф. - Бібліогр.: с. 147-157. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Майбутні вчителі--Дисертації
   Вікова психологія--Обдаровані діти--Дисертації

фывфывфыв:
обдарованість -- вчитель -- українська мова -- українська література

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
37.064.2:159.954.4]:378
Д 53


    Дмитрієва, Світлана Михайлівна.
    Психологічні особливості педагогічної співтворчості викладача і студентів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Дмитрієва Світлана Михайлівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1996. - 202 с. : табл., граф. - Бібліогр.: с. 145-162. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Педагогічна співтворчість--Дисертації
фывфывфыв:
педагогічна співтворчість -- діалогове навчання -- партнери -- психолого-педагогічні фактори
Аннотация: Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей співтворчості викладача і студентів у навчанні. Розкриті теоретичні аспекти вивчення проблеми педагогічної співтворчості, виявлені потенційно значимі для сумісної співтворчості психологічні характеристики партнерів творчого процесу, визначені психолого-педагогічні фактори успішної організації спільної творчої діяльності викладача і студентів у навчання, обґрунтована методика експериментального діалогового навчання з елементами творчого тренінга.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

4.
159.954.3+159.955+37.016:74
Я 45


    Якимчук, Борис Андрійович.
    Образне мислення в процесі розв'язання творчих задач з креслення [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Якимчук Борис Андрійович ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1998. - 204 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 175-192. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Розв'язання задач--Образне мислення--Дисертації
фывфывфыв:
творча задача -- образне мислення -- стратегія розв'язування -- тактика розв'язування
Аннотация: В дослідженні узагальнені психологічні дані з проблеми образного мислення в процесі розв'язання творчих креслярських задач. Виявлена динаміка формування образу конструкції в процесі розв'язання творчих задач з креслення. Розкриті психологічні умови оптимізації процесу розв'язання творчих задач з креслення. З'ясовано основні помилки, які виникають під час розв'язання творчих задач з креслення.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

5.
159.955.1:165.243
М 74


    Мойсеєнко, Лідія Анатоліївна.
    Психологія розуміння винахідницьких задач студентами технічного вузу [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Мойсеєнко Лідія Анатоліївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1998. - 194 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 168-181. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Розуміння--Розв'язання задач--Дисертації
фывфывфыв:
винахідницька задача -- мислительна тенденція -- стратегія розв'язування -- тактика розв'язування -- розуміння -- впізнавання -- прогнозування
Аннотация: Дисертація присвячена дослідженню процесу розуміння студентами винахідницьких задач на всіх етапах їх розв'яування. З'ясовано психологічні особливості цьго процесу, його обумовленість суб'єктивною мислительною тенденцією кожного студента. На цій основі виділено групи студентів, процес розуміння яких істотно відрізняється, і дано характеристику таких індивідуальних відмінностей. Розкриті особливості процесу розуміння студентами винахідницьких задач залежно від форм їх подання і умов розв'язування. Запропоновано прийоми оптимізації і активізації процесу розуміння студентами винахідницьких задач.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
37.015.3:159.928
К 82


    Кривопишина, Олена Анатоліївна.
    Психологічний аналіз впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кривопишина Олена Анатоліївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2000. - 250 с. : табл., рис., граф. - Бібліогр.: с. 180-203. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Здібності--Дисертації
фывфывфыв:
етноекологічні чинники -- ЗДІБНОСТІ -- партнери -- ЛІТЕРАТУРна творчість -- ЕКСПЕРИМЕНТ -- ТВОРЧИЙ ТРЕНІНГ
Аннотация: Дисертація присвячена аналізу впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості. В роботі теоретично та експериментально розроблено застосування системно-стратегічного підходу до виявлення психологічних особливостей впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості. Визначено особливості впливу системи часо-просторових та фуркаційних чинників на формування здібностей до літературної творчості та залежність формування когнітивних та емоційних структур письменників і літературно обдарованих учнів від впливу зазначених етноекологічних чинників.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

7.
159.922.4(043.3)
Г 67


    Горбунова, Вікторія Валеріївна.
    Психологічні чинники формування етнічної свідомості у юнацькому віці [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Горбунова Вікторія Валеріївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 266 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 179-192. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Фомування етнічної свідомості--Дисертації
   Вікова психологія--Юнацтво--Дисертації

фывфывфыв:
етнічна свідомість -- етнічна ідентичність -- особистісні конструкти -- юнацький вік -- психолого-педагогічний тренінг -- стререотипізація етнічного сприймання
Аннотация: У дисертації вивчається проблема формування етнічної свідомості, розроблена теоретична модель формування етнічної свідомості особистості у юнацькому віці. Вивчені особливості міжетнічного сприймання, структури та змісту етнічної свідомості у юнацькому віці. Досліджено вплив поінформованості в етнічній сфері та творчої діяльності на формування етнічної свідомості особистості. Досліджено особливості розвитку етнічної свідомості особистості в залежності від характеру міжетнічної перцепції особистості, ціннісно-смислової когнітивної складності особистості в етнічній сфері і змістової організації етнічної свідомості особистості.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

8.
159.933(043.5)
К 72


    Костюченко, Олена Вікторівна.
    Формування сенсорних образів на основі нюхових відчуттів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Костюченко Олена Вікторівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 236 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 170-187. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Сенсорні процеси--Дисертації
фывфывфыв:
сенсорні процеси -- нюхові відчуття -- ПСИХІЧНИЙ СТАН -- ТВОРЧІСТЬ -- інтегрований образ -- пахощі -- ароматизація
Аннотация: У роботі з'ясовано провідні тенденції у вивченні сенсорних процесів в межах когнітивної психології. Розкрито особливості впливу пахощів на людину, зокрема на її психічну діяльність. Розроблено та апробовано систему аромасеансів, досліджено вплив певної композиції ароматів на працездатність учнів та формування у них позитивних психічних станів. Відзначаються відповідні позитивні зміни самопочуття дітей, їх емоційних переживань, оцінок оточуючого середовища, себе та інших від впливом ароматизації. Проведене експериментальне дослідження аромавпливу на створення інтегрованого образу і творчість дітей виявило підвищення рівня образно-смислового розуміння, довгострокового запам'ятання та відтворення слів.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

9.
159.954/.956
М 74


    Мойсеєнко, Лідія Анатоліївна.
    Психологія творчого математичного мислення студентів [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Мойсеєнко Лідія Анватоліївна ; наук. конс. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2005. - 504 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 437-472. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Творче мислення--Дисертації
фывфывфыв:
творче мислення -- математичне мислення -- МИСЛЕННЯ -- РОЗВ'ЯЗАННЯ ЗАДАЧ -- ТВОРЧІ задачі -- розуміння -- інтуїція -- мовленнєвий акт
Аннотация: В дослідженні проаналізовано результати психологічних досліджень творчого мисленнєвого процесу та розроблено теоретико-експериментальний підхід до вивчення проблеми творчого математичного мислення. Проаналізовано процес розуміння студентами творчих математичних задач впродовж їх розв'язування. Досліджено динаміку процесу формування гіпотези розв'язку творчої математичної задачі та визначено зміст мисленнєвих тенденцій, що спрямовують пошукові дії при розв'язанні математичних задач різних класів. З'ясовано зміст та механізми деяких неусвідомлених мисленнєвих актів студентів, що мали місце впродовж пошуку розв'язку творчих математичних задач. Розкрито сутність поняття стилю математичного мислення.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. консультант.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

10.
159.928.23+37.015.3:159.928.23
П 48


    Поклад, Ірина Миколаївна.
    Розвиток хореографічних здібностей дітей молодшого шкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Поклад Ірина Миколаївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 239 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 183-210. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Здібності--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

фывфывфыв:
творча діяльність -- хореографічні здібнолсті -- творчий потенціал -- музично-рухові можливості -- творчий тренінг
Аннотация: У дисертації вивчається проблема розвитку хореографічних здібностей дітей молодшого шкільного віку на початковому етапі навчання основам хореографії. Проаналізовано сучасний стан розвитку проблеми, узагальнено ідеї основних концепцій хореографічної освіти, подано аналіз базових понять дослідження та розроблено теоретичну модель розвитку хореографічних здібностей молодших школярів.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

11.
159.922.73-053.4+159.954.4
Б 61


    Біла, Ірина Миколаївна.
    Розвиток стратегічних тенденцій аналогування в творчій діяльності старших дошкільників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Біла Ірина Миколаївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 240 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 186-202. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творча діяльність--Дисертації
   Вікова психологія--Старші дошкільники--Дисертації

фывфывфыв:
стратегічні тенденції -- аналогізування -- старший дошкільник -- творча діяльність -- мисленнєві дії -- творче завдання -- природа -- концептуальна модель -- комплексна методика
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню особливостей розвитку стратегічних тенденцій аналогізування дітей старшого шкільного віку. На основі теоретичного аналізу сформульовано визначення творчої діяльності, стратегічних тенденцій аналогізування суб"єкта, вивчено особливості їх прояву, механізми вияву та розвитку. Зроблено концептуальні висновки про стан розвитку творчих мисленнєвих дій старших дошкільників, з"ясовано умови їх розвитку. Експериментально досліджено особливості прояву стратегічних тенденцій аналогізування у творчій діяльності старших дошкільників, визначено рівень розвитку аналогізування, здійснено аналіз отриманих результатів. У дисертації побудовано концептуальну модель розвитку стратегічних тенденцій аналогізування, розроблено та експериментально перевірено відповідну комплексну методику. Методика творчого тренінгу має в основі творчі завдання, які забезпечують: розвиток позитивного емоційного ставлення старших дошкільників до творчої діяльності, формування сенсорного досвіду та вдосконалення навичок аналогізування. Розроблено методичні рекомендації для педагогів та психологів дошкільних навчальних закладів щодо розвитку стратегічних тенденцій аналогізування у старших дошкільників.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

12.
159.922.2:502/504
С 45


    Скребець, Василь Олексійович.
    Особливості екологічної свідомості в умовах наслідків техногенної катастрофи [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Скребець Василь Олексійович ; наук. конс. Моляко В. О. ; Чернігів. обл. ін-т післядипл. пед. освіти. - Чернігів, 2006. - 441 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 400-431. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Екологічна свідомість--Дисертації
фывфывфыв:
свідомість -- ЕКОЛОГІЧНА СВІДОМІСТЬ -- екопсихологія -- екотехногенна катастрофа -- екоціннісне реагування -- чорнобильський екопсихологічний синдром -- дезадаптація екологічної свідомості
Аннотация: В дослідженні з'ясовано наукові здобутки сучасної теоретичної психології у розробці поняття свідомості і їх можливості застосування у поясненні та інтерпретації буденної екологічної свідомості. Виявлено основні чинники та віддалені прояви психологічного стану свідомості людей, що постраждали від катастрофи. Виявлено найбільш поширені адаптивні форми екодиспозицій у складі масової буденної свідомості . Розкрито закономірності та механізми дії поставарійного дистресу на психіку людини.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. консультант.\; Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

13.
159.922.73-053.4+159.955.1:165.243
В 13


    Ваганова, Наталія Аркадіївна.
    Розуміння старшими дошкільниками нової інформації у вербальній і візуальній формі [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ваганова Наталія Аркадіївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 201 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 173-186. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Розуміння--Дисертації
   Вікова психологія--Дошкільники--Дисертації

фывфывфыв:
нова інформація -- розуміння -- суб`єктивні орієнтири -- конструювання образів-понять -- аналогізування -- комбінування -- творча діяльність
Аннотация: Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей розуміння старшими дошкільниками нових для них інформаційних структур у аудіо- та візуальних формах (вірші, поняття, байки, оповідання, репродукції картин, малюнки). Здійснено теоретичний аналіз проблеми розуміння, визначено основні психологічні індикатори та детермінанти його проявів. Виявлено характеристики процесу розуміння старшими дошкільниками нової для них інформації через визначення ними суб"єктивних орієнтирів та конструювання нових образів-понять, що складають основу розуміння. Визначено роль аналогізування та комбінування як основних механізмів розбудови нових смислових конструкцій. Розроблено експериментальну навчальну програму як основу для здійснення навчання дітей вмінням аналізувати нові інформаційні структури.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

14.
159.954+159.955+37.015.3:159.955
Г 94


    Гулько, Юлія Анатоліївна.
    Стратегії розуміння учнями творчих задач у звичайних та ускладнених умовах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Гулько Юлія Анатоліївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 238 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 167-184. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Розуміння творчих задач--Дисертації
фывфывфыв:
творча діяльність -- мислення -- розуміння -- стратегія розуміння -- аналогізування -- комбінування -- задача -- ускладнені умови
Аннотация: У дисертації подано методи і методику емпіричного дослідження, описано види і рівні прояву в учнів стрптегіальних тенденцій розуміння вербальних і графічних творчих задач. Описано вплив ускладнених умов стратегіальні тенденції розуміння; з'ясовано, що в ускладнених умовах блокується прояв стратегіальної діяльності, і у більшості випадків учні починають користуватися шаблонними методами аналогізування і комбінування. З'ясовано вплив творчого тренінгу на реалізацію учнями стратегіальних тенденцій розуміння.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

15.
159.954.2-053.6(048)
Ч-46


    Череповська, Наталія Іванівна.
    Особливості формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Череповська Наталія Іванівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 236 с. : табл., рис., мал. - Бібліогр.: с. 174-192. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Символізація--Художня творчість--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

фывфывфыв:
символічний образ -- процес символізації -- подвійне кодування -- художньо-графічна творчість -- аналогізування -- образотворення -- психологія творчості -- метод піктограми -- підлітки
Аннотация: У дисертації досліджено формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків та представлено його як творчий процес символізації. Встановлено загальні закономірності пароцесу символізації в художньо-графічній діяльності підлітків та створено класифікацію символічних образів. Виявлено багатофункціональність образу уявлення в процесі символізації. З'ясовано механізм формування символічного образу - мисленнєві дії аналогізування, які наскрізь пронизують процес символізації.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

16.
159.928.22:316.46
М 66


    Мітлош, Антоніна Василівна.
    Психологічний аналіз лідерської обдарованості членів молодіжних громадських об'єднань [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Мітлош Антоніна Василівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АНП України. - Київ, 2007. - 212 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 169-188. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Лідерські якості--Молодь--Дисертації
фывфывфыв:
лідерська обдарованість -- лідерські якості -- творчість лідера -- лідерський потенціал -- молодіжне громадське об'єднання
Аннотация: Дисертацію присвячено проблемі лідерської обдарованості членів молодіжних громадських об'єднань. Проаналізовано сучасний стан розвитку проблеми, узагальнено основні концепції лідерства. Подано результати дослідження структури молодіжного громадського об'єднання. Визначено основні типи структур, які характерні для молодіжних організацій різних напрямків діяльності. Визначено основні якості та психологічні особливості лідера, які складають модель лідерської обдарованості. Подано різні типи моделей лідерської обдарованості. Проаналізовано особливості розвязання лідером складних соціальних проблем.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АНП України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

17.
159.954/.955(091)де Боно
Н 73


    Новікова, Олена Володимирівна.
    Проблема розвитку творчого мислення в системі Едварда Де Боно [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Новікова Олена Володимирівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 251 с. : табл., граф. - Бібліогр.: с. 209-217. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Творче мислення--Дисертації
фывфывфыв:
творчість -- мислення -- творче мислення -- латеральне мислення -- дивергентне мислення -- конвергентне мислення -- інтелектуальна стратегія
Аннотация: Проаналізовано концепція творчого мислення Едварда де Боно, розкрито поняття латерального мислення, його ключові сторони, мета і задачі, основні принципи, етапи, проведена диференціація мід творчим мисленням у розумінні вченого та латеральним мисленням. наданий аналіз методів, що спрямовані на розвиток латерального мислення. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описаний вплив методів де Боно та системи задач, що передбачає використання певної інтелектуальної стратегії мислення. Показано, що методи де Боно стимулюють розвиток творчого мислення учнів, підвищують його рівень, роблять творче мислення більш ефективним. Однак вони мають і певні слабкі сторони, оскільки можуть фіксувати увагу учнів саме на цих інструментах, а не на процесі творчості і цим обмежувати прояв їх творчості інтуїції. Встановлено, що використовуючи методи де боно, учні реалізують певні інтелектуальні стратегії: аналогізування, комбінування, руконструктуювання.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Эдвард, де Боно \о нем\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

18.
316.472.3+37.064.3+316.613.434
К 43


    Кіричевська, Елеонора Всеволодівна.
    Стратегії подолання старшокласниками проявів агресії однолітків у міжособистісній взаємодії [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кіричевська Елеонора Всеволодівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 222 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 204-222. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Агресія--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

фывфывфыв:
стратегія подолання -- несприятлива ситуація -- шкільне насильство -- агрессивні прояви -- соціально-комунікативна задача -- евристична задача -- соціально-комунікативні здібності -- проблемно-еврестичний тренінг
Аннотация: Дисертація присвячена дослідженню психологічної сутності подолання старшокласниками агресії однолітків. На основі експериментального дослідження визначено структурні компоненти соціально-комунікативного процесу, з"ясовано психологічний зміст властивих старшим підліткам поведінкових реакцій на кривдження однолітків, проаналізовано характерні особливості стратегічних тенденцій протидії агресії; досліджено індивідуально-особистісні ознаки творчого комунікативного мислення. Подано психолого-педагогічні рекомендації щодо активізації еврестичного потенціалу скривджених старшокласників, а також попередження даного деструктивного явища.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

19.
159.928.3
К 21


    Карпенко, Наталія Андріївна.
    Генезис розуміння батьками проявів дитячої обдарованості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Карпенко Наталія Андріївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 257 с. : табл. - Бібліогр.: с. 191-214. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Обдарованість--Дисертації
фывфывфыв:
розуміння -- міжособистісне розуміння -- обдарована дитина -- дитяча обдарованість -- батьківське ставлення -- стратегії
Аннотация: В даній роботі розглянуто основні напрямки дослідження розуміння в психології, здійснено аналіз розуміння як сприйняття і пізнання людини людиною, як розв"язування творчої задачі та в контексті батьківсько-дитячих стосунків. Подано загальну характеристику дитячої обдарованості та її проявів, проаналізовано результати емпіричного дослідження розуміння батьками проявів дитячої обдарованості і деякі його детермінанти. Виявлено певні зв"язки між показниками творчого мислення досліджуваних учнів, експертною оцінкою батьків, їхнім рівнем соціальної перцепції та стилем батьківського ставлення. В контексті стратегіальної теорії творчої діяльності (В.О. Моляко) виявлено розуміння як творчий процес, що здійснюється в силу активної взаємодії батьків з новою задачею (прояв обдарованої дитини-задача для батьків), в результаті чого вони збагачують свої знання, формують тактичні прийоми і стратегії. Виділено етапи, рівні та ознаки розуміння батьками проявів обдарованості у дітей, а також види нерозуміння. Представлено генезис розуміння проявів дитячої обдарованості як складноструктурний, багатоетапний динамічний процес розв"язування нових пізнавальних задач, основу якого становлять когнітивні стратегії. ПОдано зміст, структуру розробленої та апробованої нами новчально-тренінгової програми оптимізації розуміння батьками своїх обдарованих дітей і результати формуючого експерименту. Виявлено, що навчально-тренінгова робота, організована з "нерозуміючими" батьками творчо обдарованих дітей, посприяла позитивним зрушенням у розумінні ними феномену дитячої обдарованості і особистості своїх дітей.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

20.
159.955.1:165.243:81'42
Д 50


    Діхтяренко, Світлана Юріївна.
    Психологічні особливості розуміння студентами сучасних пісень [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Діхтеренко Світлана Юріївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 238 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 171-187. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Розуміння--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

фывфывфыв:
настанова -- розуміння -- пісенний текст -- новоутворення -- творчий потенціал -- самодіяльність -- інтерпретація -- саморозуміння
Аннотация: У роботі наводяться основні результати емпіричного дослідження особливостей розуміння у зв"язку у первинною настановою студентів щодо певного жанру і рівнем його розуміння. У результаті експериментального дослідження виявлено п"ять форм вияву первинної настанови (інтерпритаційної, прагматичної, чуттєвої, резонансної і консервативної) та їх взаємозв"язок із певним типом розуміння пісенного тексту (конструктивним, (продуктивним), розсудково-емпіричним (формально-логічним (значеннєвим), емоційно-образним, ідентифікаційним, ригідним), а також із певним особистісними утвореннями (потребою у самореалізації, емпатією, рівнем суб"єктивного контролю, творчим потенціалом і загальною самооцінкою), поєднання яких розглядається як системне психологічне утворення суб"єкта розуміння. У дослідження представлені результати застосування авторської програми оптимізації процесу розуміння студентами пісенного тексту за допомогою пррийомів творчого тренінгу. Обгрунтувується теза про еврестичність цієї програми як особливого психолого-педагогічного засобу породження новоутворень, притаманних особистості як суб"єкту творчої самодіяльності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

 1-20    21-40   41-60   61-78 
 
Статистика
за 12.07.2024
Число запросов 16056
Число посетителей 721
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя