Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>A=Моляко, Валентин Олексійович@<.>
Общее количество найденных документов : 78
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-78 
1.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.954.2/.4/З-13 рукописный текст
Автор(ы) : Завгородняя, Елена Васильевна
Заглавие : Психология формирования художественного замысла : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01
Выходные данные : Киев, 1992
Колич.характеристики :142 с.: табл., рис.
Коллективы : Институт психологии АПН Украины (Киев)
Примечания : Библиогр.: с. 129-142.
УДК : 159.954.2/.4
Предметные рубрики: Общая психология-- Психология творчества
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): художник--замысел--образ--творчество
Аннотация: В данной диссертации исследуется психология формирования художественного замысла. Разработано комплексную методику исследования процесса формирования художественного замысла. Определены стадии этого процесса, рассмотрена динамика эмоционального состояния субъекта и его психосемантики при формировании художественного замысла, обнаружено индивидуальные различия в подходе к решению творческой задачи, в диапазоне поиска решений, в построении нового образа, использовании образа и формы, определена зависимость между ориентацией субъекта на внутренние мотивы художественной деятельности и особенностями формирования замысла.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

2.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.928.23:808.1+/Б 16-307640 рукописный текст
Автор(ы) : Бажанюк, Валентина Станіславівна
Заглавие : Психологічні особливості підготовки майбутніх учителів-словесників до роботи з літературно обдарованими дітьми : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 1995
Колич.характеристики :216 с.: табл., граф.
Коллективы : Інститут психології АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 147-157.
УДК : 159.928.23:808.1+378-057.875:37.011.3-051 + 159.928.23:808.1 + 378-057.875:37.011.3-051
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Майбутні вчителі
Вікова психологія-- Обдаровані діти
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): обдарованість--вчитель--українська мова--українська література
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

3.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 37.064.2:159.954./Д 53-575919 рукописный текст
Автор(ы) : Дмитрієва, Світлана Михайлівна
Заглавие : Психологічні особливості педагогічної співтворчості викладача і студентів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 1996
Колич.характеристики :202 с.: табл., граф.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 145-162.
УДК : 37.064.2:159.954.4]:378
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Педагогічна співтворчість
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): педагогічна співтворчість--діалогове навчання--партнери--психолого-педагогічні фактори
Аннотация: Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей співтворчості викладача і студентів у навчанні. Розкриті теоретичні аспекти вивчення проблеми педагогічної співтворчості, виявлені потенційно значимі для сумісної співтворчості психологічні характеристики партнерів творчого процесу, визначені психолого-педагогічні фактори успішної організації спільної творчої діяльності викладача і студентів у навчання, обґрунтована методика експериментального діалогового навчання з елементами творчого тренінга.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

4.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.954.3+159.955/Я 45-467621 рукописный текст
Автор(ы) : Якимчук, Борис Андрійович
Заглавие : Образне мислення в процесі розв'язання творчих задач з креслення : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 1998
Колич.характеристики :204 с.: рис., табл.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 175-192.
УДК : 159.954.3+159.955+37.016:74 + 159.954.3 + 159.955 + 37.016:74
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Розв'язання задач-- Образне мислення
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): творча задача--образне мислення--стратегія розв'язування--тактика розв'язування
Аннотация: В дослідженні узагальнені психологічні дані з проблеми образного мислення в процесі розв'язання творчих креслярських задач. Виявлена динаміка формування образу конструкції в процесі розв'язання творчих задач з креслення. Розкриті психологічні умови оптимізації процесу розв'язання творчих задач з креслення. З'ясовано основні помилки, які виникають під час розв'язання творчих задач з креслення.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

5.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.955.1:165.243/М 74 рукописный текст
Автор(ы) : Мойсеєнко, Лідія Анатоліївна
Заглавие : Психологія розуміння винахідницьких задач студентами технічного вузу : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 1998
Колич.характеристики :194 с.: рис., табл.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 168-181.
УДК : 159.955.1:165.243
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Розуміння-- Розв'язання задач
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): винахідницька задача--мислительна тенденція--стратегія розв'язування--тактика розв'язування--розуміння--впізнавання--прогнозування
Аннотация: Дисертація присвячена дослідженню процесу розуміння студентами винахідницьких задач на всіх етапах їх розв'яування. З'ясовано психологічні особливості цьго процесу, його обумовленість суб'єктивною мислительною тенденцією кожного студента. На цій основі виділено групи студентів, процес розуміння яких істотно відрізняється, і дано характеристику таких індивідуальних відмінностей. Розкриті особливості процесу розуміння студентами винахідницьких задач залежно від форм їх подання і умов розв'язування. Запропоновано прийоми оптимізації і активізації процесу розуміння студентами винахідницьких задач.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

6.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 37.015.3:159.928/К 82 рукописный текст
Автор(ы) : Кривопишина, Олена Анатоліївна
Заглавие : Психологічний аналіз впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 2000
Колич.характеристики :250 с.: табл., рис., граф.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 180-203.
УДК : 37.015.3:159.928
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Здібності
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): етноекологічні чинники--здібності--партнери--літературна творчість--експеримент--творчий тренінг
Аннотация: Дисертація присвячена аналізу впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості. В роботі теоретично та експериментально розроблено застосування системно-стратегічного підходу до виявлення психологічних особливостей впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості. Визначено особливості впливу системи часо-просторових та фуркаційних чинників на формування здібностей до літературної творчості та залежність формування когнітивних та емоційних структур письменників і літературно обдарованих учнів від впливу зазначених етноекологічних чинників.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

7.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.922.4(043.3)/Г 67 рукописный текст
Автор(ы) : Горбунова, Вікторія Валеріївна
Заглавие : Психологічні чинники формування етнічної свідомості у юнацькому віці : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 2003
Колич.характеристики :266 с.: табл., рис.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 179-192.
УДК : 159.922.4(043.3)
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Фомування етнічної свідомості
Вікова психологія-- Юнацтво
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): етнічна свідомість--етнічна ідентичність--особистісні конструкти--юнацький вік--психолого-педагогічний тренінг--стререотипізація етнічного сприймання
Аннотация: У дисертації вивчається проблема формування етнічної свідомості, розроблена теоретична модель формування етнічної свідомості особистості у юнацькому віці. Вивчені особливості міжетнічного сприймання, структури та змісту етнічної свідомості у юнацькому віці. Досліджено вплив поінформованості в етнічній сфері та творчої діяльності на формування етнічної свідомості особистості. Досліджено особливості розвитку етнічної свідомості особистості в залежності від характеру міжетнічної перцепції особистості, ціннісно-смислової когнітивної складності особистості в етнічній сфері і змістової організації етнічної свідомості особистості.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

8.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.933(043.5)/К 72 рукописный текст
Автор(ы) : Костюченко, Олена Вікторівна
Заглавие : Формування сенсорних образів на основі нюхових відчуттів : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2003
Колич.характеристики :236 с.: рис., табл.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 170-187.
УДК : 159.933(043.5)
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Сенсорні процеси
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): сенсорні процеси--нюхові відчуття--психічний стан--творчість--інтегрований образ--пахощі--ароматизація
Аннотация: У роботі з'ясовано провідні тенденції у вивченні сенсорних процесів в межах когнітивної психології. Розкрито особливості впливу пахощів на людину, зокрема на її психічну діяльність. Розроблено та апробовано систему аромасеансів, досліджено вплив певної композиції ароматів на працездатність учнів та формування у них позитивних психічних станів. Відзначаються відповідні позитивні зміни самопочуття дітей, їх емоційних переживань, оцінок оточуючого середовища, себе та інших від впливом ароматизації. Проведене експериментальне дослідження аромавпливу на створення інтегрованого образу і творчість дітей виявило підвищення рівня образно-смислового розуміння, довгострокового запам'ятання та відтворення слів.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

9.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.954/.956/М 74 рукописный текст
Автор(ы) : Мойсеєнко, Лідія Анатоліївна
Заглавие : Психологія творчого математичного мислення студентів : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2005
Колич.характеристики :504 с.: табл., рис.
Коллективы : Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Библиогр.: с. 437-472.
УДК : 159.954/.956
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Творче мислення
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): творче мислення --математичне мислення--мислення--розв'язання задач--творчі задачі--розуміння--інтуїція--мовленнєвий акт
Аннотация: В дослідженні проаналізовано результати психологічних досліджень творчого мисленнєвого процесу та розроблено теоретико-експериментальний підхід до вивчення проблеми творчого математичного мислення. Проаналізовано процес розуміння студентами творчих математичних задач впродовж їх розв'язування. Досліджено динаміку процесу формування гіпотези розв'язку творчої математичної задачі та визначено зміст мисленнєвих тенденцій, що спрямовують пошукові дії при розв'язанні математичних задач різних класів. З'ясовано зміст та механізми деяких неусвідомлених мисленнєвих актів студентів, що мали місце впродовж пошуку розв'язку творчих математичних задач. Розкрито сутність поняття стилю математичного мислення.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

10.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.928.23+37.015/П 48-897825 рукописный текст
Автор(ы) : Поклад, Ірина Миколаївна
Заглавие : Розвиток хореографічних здібностей дітей молодшого шкільного віку : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 2006
Колич.характеристики :239 с.: табл., рис.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 183-210.
УДК : 159.928.23+37.015.3:159.928.23 + 159.928.23 + 37.015.3:159.928.23
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Здібності
Вікова психологія-- Молодші школярі
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): творча діяльність--хореографічні здібнолсті--творчий потенціал--музично-рухові можливості--творчий тренінг
Аннотация: У дисертації вивчається проблема розвитку хореографічних здібностей дітей молодшого шкільного віку на початковому етапі навчання основам хореографії. Проаналізовано сучасний стан розвитку проблеми, узагальнено ідеї основних концепцій хореографічної освіти, подано аналіз базових понять дослідження та розроблено теоретичну модель розвитку хореографічних здібностей молодших школярів.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

11.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.922.73-053.4+/Б 61-747352 рукописный текст
Автор(ы) : Біла, Ірина Миколаївна
Заглавие : Розвиток стратегічних тенденцій аналогування в творчій діяльності старших дошкільників : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 2006
Колич.характеристики :240 с.: табл., рис.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 186-202.
УДК : 159.922.73-053.4+159.954.4 + 159.922.73-053.4 + 159.954.4
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Творча діяльність
Вікова психологія-- Старші дошкільники
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): стратегічні тенденції--аналогізування--старший дошкільник--творча діяльність--мисленнєві дії--творче завдання--природа--концептуальна модель--комплексна методика
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню особливостей розвитку стратегічних тенденцій аналогізування дітей старшого шкільного віку. На основі теоретичного аналізу сформульовано визначення творчої діяльності, стратегічних тенденцій аналогізування суб"єкта, вивчено особливості їх прояву, механізми вияву та розвитку. Зроблено концептуальні висновки про стан розвитку творчих мисленнєвих дій старших дошкільників, з"ясовано умови їх розвитку. Експериментально досліджено особливості прояву стратегічних тенденцій аналогізування у творчій діяльності старших дошкільників, визначено рівень розвитку аналогізування, здійснено аналіз отриманих результатів. У дисертації побудовано концептуальну модель розвитку стратегічних тенденцій аналогізування, розроблено та експериментально перевірено відповідну комплексну методику. Методика творчого тренінгу має в основі творчі завдання, які забезпечують: розвиток позитивного емоційного ставлення старших дошкільників до творчої діяльності, формування сенсорного досвіду та вдосконалення навичок аналогізування. Розроблено методичні рекомендації для педагогів та психологів дошкільних навчальних закладів щодо розвитку стратегічних тенденцій аналогізування у старших дошкільників.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

12.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.922.2:502/504/С 45 рукописный текст
Автор(ы) : Скребець, Василь Олексійович
Заглавие : Особливості екологічної свідомості в умовах наслідків техногенної катастрофи : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Чернігів, 2006
Колич.характеристики :441 с.: табл., рис.
Коллективы : Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
Примечания : Бібліогр.: с. 400-431.
УДК : 159.922.2:502/504
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Екологічна свідомість
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): свідомість--екологічна свідомість--екопсихологія--екотехногенна катастрофа--екоціннісне реагування--чорнобильський екопсихологічний синдром--дезадаптація екологічної свідомості
Аннотация: В дослідженні з'ясовано наукові здобутки сучасної теоретичної психології у розробці поняття свідомості і їх можливості застосування у поясненні та інтерпретації буденної екологічної свідомості. Виявлено основні чинники та віддалені прояви психологічного стану свідомості людей, що постраждали від катастрофи. Виявлено найбільш поширені адаптивні форми екодиспозицій у складі масової буденної свідомості . Розкрито закономірності та механізми дії поставарійного дистресу на психіку людини.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

13.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.922.73-053.4+/В 13-549874 рукописный текст
Автор(ы) : Ваганова, Наталія Аркадіївна
Заглавие : Розуміння старшими дошкільниками нової інформації у вербальній і візуальній формі : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 2006
Колич.характеристики :201 с.: табл., рис.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 173-186.
УДК : 159.922.73-053.4+159.955.1:165.243 + 159.922.73-053.4 + 159.955.1:165.243
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Розуміння
Вікова психологія-- Дошкільники
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): нова інформація--розуміння--суб`єктивні орієнтири--конструювання образів-понять--аналогізування--комбінування--творча діяльність
Аннотация: Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей розуміння старшими дошкільниками нових для них інформаційних структур у аудіо- та візуальних формах (вірші, поняття, байки, оповідання, репродукції картин, малюнки). Здійснено теоретичний аналіз проблеми розуміння, визначено основні психологічні індикатори та детермінанти його проявів. Виявлено характеристики процесу розуміння старшими дошкільниками нової для них інформації через визначення ними суб"єктивних орієнтирів та конструювання нових образів-понять, що складають основу розуміння. Визначено роль аналогізування та комбінування як основних механізмів розбудови нових смислових конструкцій. Розроблено експериментальну навчальну програму як основу для здійснення навчання дітей вмінням аналізувати нові інформаційні структури.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

14.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.954+159.955+3/Г 94-927437 рукописный текст
Автор(ы) : Гулько, Юлія Анатоліївна
Заглавие : Стратегії розуміння учнями творчих задач у звичайних та ускладнених умовах : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2006
Колич.характеристики :238 с.: табл., рис.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 167-184.
УДК : 159.954+159.955+37.015.3:159.955 + 159.954 + 159.955 + 37.015.3:159.955
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Розуміння творчих задач
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): творча діяльність--мислення--розуміння--стратегія розуміння--аналогізування--комбінування--задача--ускладнені умови
Аннотация: У дисертації подано методи і методику емпіричного дослідження, описано види і рівні прояву в учнів стрптегіальних тенденцій розуміння вербальних і графічних творчих задач. Описано вплив ускладнених умов стратегіальні тенденції розуміння; з'ясовано, що в ускладнених умовах блокується прояв стратегіальної діяльності, і у більшості випадків учні починають користуватися шаблонними методами аналогізування і комбінування. З'ясовано вплив творчого тренінгу на реалізацію учнями стратегіальних тенденцій розуміння.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

15.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.954.2-053.6(0/Ч-46-721589 рукописный текст
Автор(ы) : Череповська, Наталія Іванівна
Заглавие : Особливості формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 2006
Колич.характеристики :236 с.: табл., рис., мал.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 174-192.
УДК : 159.954.2-053.6(048)
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Символізація-- Художня творчість
Вікова психологія-- Підлітки
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): символічний образ--процес символізації--подвійне кодування--художньо-графічна творчість--аналогізування--образотворення--психологія творчості--метод піктограми--підлітки
Аннотация: У дисертації досліджено формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків та представлено його як творчий процес символізації. Встановлено загальні закономірності пароцесу символізації в художньо-графічній діяльності підлітків та створено класифікацію символічних образів. Виявлено багатофункціональність образу уявлення в процесі символізації. З'ясовано механізм формування символічного образу - мисленнєві дії аналогізування, які наскрізь пронизують процес символізації.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

16.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.928.22:316.46/М 66 рукописный текст
Автор(ы) : Мітлош, Антоніна Василівна
Заглавие : Психологічний аналіз лідерської обдарованості членів молодіжних громадських об'єднань : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2007
Колич.характеристики :212 с.: табл., рис.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АНП України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 169-188.
УДК : 159.928.22:316.46
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Лідерські якості-- Молодь
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): лідерська обдарованість--лідерські якості--творчість лідера--лідерський потенціал--молодіжне громадське об'єднання
Аннотация: Дисертацію присвячено проблемі лідерської обдарованості членів молодіжних громадських об'єднань. Проаналізовано сучасний стан розвитку проблеми, узагальнено основні концепції лідерства. Подано результати дослідження структури молодіжного громадського об'єднання. Визначено основні типи структур, які характерні для молодіжних організацій різних напрямків діяльності. Визначено основні якості та психологічні особливості лідера, які складають модель лідерської обдарованості. Подано різні типи моделей лідерської обдарованості. Проаналізовано особливості розвязання лідером складних соціальних проблем.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

17.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.954/.955(091)/Н 73-290997 рукописный текст
Автор(ы) : Новікова, Олена Володимирівна
Заглавие : Проблема розвитку творчого мислення в системі Едварда Де Боно : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2008
Колич.характеристики :251 с.: табл., граф.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 209-217.
УДК : 159.954/.955(091)де Боно
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Творче мислення
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): творчість--мислення--творче мислення--латеральне мислення--дивергентне мислення--конвергентне мислення--інтелектуальна стратегія
Аннотация: Проаналізовано концепція творчого мислення Едварда де Боно, розкрито поняття латерального мислення, його ключові сторони, мета і задачі, основні принципи, етапи, проведена диференціація мід творчим мисленням у розумінні вченого та латеральним мисленням. наданий аналіз методів, що спрямовані на розвиток латерального мислення. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описаний вплив методів де Боно та системи задач, що передбачає використання певної інтелектуальної стратегії мислення. Показано, що методи де Боно стимулюють розвиток творчого мислення учнів, підвищують його рівень, роблять творче мислення більш ефективним. Однак вони мають і певні слабкі сторони, оскільки можуть фіксувати увагу учнів саме на цих інструментах, а не на процесі творчості і цим обмежувати прояв їх творчості інтуїції. Встановлено, що використовуючи методи де боно, учні реалізують певні інтелектуальні стратегії: аналогізування, комбінування, руконструктуювання.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

18.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 316.472.3+37.064./К 43-506330 рукописный текст
Автор(ы) : Кіричевська, Елеонора Всеволодівна
Заглавие : Стратегії подолання старшокласниками проявів агресії однолітків у міжособистісній взаємодії : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 2009
Колич.характеристики :222 с.: табл., рис.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 204-222.
УДК : 316.472.3+37.064.3+316.613.434 + 316.472.3 + 37.064.3 + 316.613.434
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Агресія
Вікова психологія-- Старшокласники
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): стратегія подолання--несприятлива ситуація--шкільне насильство--агрессивні прояви--соціально-комунікативна задача--евристична задача--соціально-комунікативні здібності--проблемно-еврестичний тренінг
Аннотация: Дисертація присвячена дослідженню психологічної сутності подолання старшокласниками агресії однолітків. На основі експериментального дослідження визначено структурні компоненти соціально-комунікативного процесу, з"ясовано психологічний зміст властивих старшим підліткам поведінкових реакцій на кривдження однолітків, проаналізовано характерні особливості стратегічних тенденцій протидії агресії; досліджено індивідуально-особистісні ознаки творчого комунікативного мислення. Подано психолого-педагогічні рекомендації щодо активізації еврестичного потенціалу скривджених старшокласників, а також попередження даного деструктивного явища.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

19.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.928.3/К 21 рукописный текст
Автор(ы) : Карпенко, Наталія Андріївна
Заглавие : Генезис розуміння батьками проявів дитячої обдарованості : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 2009
Колич.характеристики :257 с.: табл.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 191-214.
УДК : 159.928.3
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Обдарованість
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): розуміння--міжособистісне розуміння--обдарована дитина--дитяча обдарованість--батьківське ставлення--стратегії
Аннотация: В даній роботі розглянуто основні напрямки дослідження розуміння в психології, здійснено аналіз розуміння як сприйняття і пізнання людини людиною, як розв"язування творчої задачі та в контексті батьківсько-дитячих стосунків. Подано загальну характеристику дитячої обдарованості та її проявів, проаналізовано результати емпіричного дослідження розуміння батьками проявів дитячої обдарованості і деякі його детермінанти. Виявлено певні зв"язки між показниками творчого мислення досліджуваних учнів, експертною оцінкою батьків, їхнім рівнем соціальної перцепції та стилем батьківського ставлення. В контексті стратегіальної теорії творчої діяльності (В.О. Моляко) виявлено розуміння як творчий процес, що здійснюється в силу активної взаємодії батьків з новою задачею (прояв обдарованої дитини-задача для батьків), в результаті чого вони збагачують свої знання, формують тактичні прийоми і стратегії. Виділено етапи, рівні та ознаки розуміння батьками проявів обдарованості у дітей, а також види нерозуміння. Представлено генезис розуміння проявів дитячої обдарованості як складноструктурний, багатоетапний динамічний процес розв"язування нових пізнавальних задач, основу якого становлять когнітивні стратегії. ПОдано зміст, структуру розробленої та апробованої нами новчально-тренінгової програми оптимізації розуміння батьками своїх обдарованих дітей і результати формуючого експерименту. Виявлено, що навчально-тренінгова робота, організована з "нерозуміючими" батьками творчо обдарованих дітей, посприяла позитивним зрушенням у розумінні ними феномену дитячої обдарованості і особистості своїх дітей.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

20.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.955.1:165.243/Д 50-080195 рукописный текст
Автор(ы) : Діхтяренко, Світлана Юріївна
Заглавие : Психологічні особливості розуміння студентами сучасних пісень : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 2009
Колич.характеристики :238 с.: табл., рис.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 171-187.
УДК : 159.955.1:165.243:81'42
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Розуміння
Вікова психологія-- Студенти
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): настанова--розуміння--пісенний текст--новоутворення --творчий потенціал--самодіяльність--інтерпретація--саморозуміння
Аннотация: У роботі наводяться основні результати емпіричного дослідження особливостей розуміння у зв"язку у первинною настановою студентів щодо певного жанру і рівнем його розуміння. У результаті експериментального дослідження виявлено п"ять форм вияву первинної настанови (інтерпритаційної, прагматичної, чуттєвої, резонансної і консервативної) та їх взаємозв"язок із певним типом розуміння пісенного тексту (конструктивним, (продуктивним), розсудково-емпіричним (формально-логічним (значеннєвим), емоційно-образним, ідентифікаційним, ригідним), а також із певним особистісними утвореннями (потребою у самореалізації, емпатією, рівнем суб"єктивного контролю, творчим потенціалом і загальною самооцінкою), поєднання яких розглядається як системне психологічне утворення суб"єкта розуміння. У дослідження представлені результати застосування авторської програми оптимізації процесу розуміння студентами пісенного тексту за допомогою пррийомів творчого тренінгу. Обгрунтувується теза про еврестичність цієї програми як особливого психолого-педагогічного засобу породження новоутворень, притаманних особистості як суб"єкту творчої самодіяльності.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

 1-20    21-40   41-60   61-78 
 
Статистика
за 08.08.2024
Число запросов 39577
Число посетителей 1265
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя