Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1845)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (61)Рідкісна книга (1)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=МИСЛЕННЯ<.>
Общее количество найденных документов : 232
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.
159.9.019.4-053.5-056.313
С 34


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Сидоренко, О. Б.
    Шляхи розвитку довільності у поведінці учнів молодшого шкільного віку з низькими навчальними досягненнями [Текстььь] / О. Б. Сидоренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 10. - С. 130-139. - Бібліогр.: с. 138-139 (9 назв)
УДК

фывфывфыв:
довільність -- довільна регуляція -- мотивація -- увага -- мислення -- вольові якості -- поведінка -- молодші школярі
Аннотация: У статті висвітлено наукові дослідження умов розвитку довільності у поведінці учнів молодшого шкільного віку , які мають низькі навчальні досягнення в учінні, розкрито вікові особливості молодших школярів, визначено сутність поняття "довільність", "довільна регуляція". Представлено шляхи розвитку довільності у поведінці молодших школярів з низькою результативністю в учінні.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.
153
А 43


    Рябовол, Т. А.
    Часова перспектива - умова розвитку функції прогнозу в старшому підлітковому віці [Текст] / Т. А. Рябовол // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 181-197
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
підлітки -- часова перспектива -- прогностична функція -- ціле покладання -- планування -- критичне мислення -- життєвий вибір
Аннотация: у статті представлено результати емпіричного дослідження впливу часової перспективи випускників сучасної школи на їхню здатність прогнозувати власне життя. Виявлено особливості часової перспективи та здатності до прогнозування притаманні сучасним старшокласникам. Експериментально підтверджено існування зв'язку прогностичної функції та часової перспективи у молодих людей. Розглянуто вплив часової перспективи на розвиток здатності прогнозувати, планувати та конструювати своє життя. Виявлено різницю цього звязку у старшому підлітковому та молодшому юнацькому віці. Дослідженням підтверджено, що відсутність або слабкість цих умінь викликають складні переживання для несформованої особистості в ситуаціях кардинального вибору. З допомогою експерименту виявлено якісні характеристики сприймання та осмислення минулого і теперішніго та очікувань від майбутнього. В дослідженні було використано нову методику "Листок самоаналізу", розроблену Т.Рябовол, Л.Скабою. Вона може бути використана як опитувальник так і психокорекційний інструмент.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.
15(02)
Х 91


   
    Хрестоматия по общей психологии [Текст] : психология мышления: [учебное пособие] / под ред.: Ю. Б. Гиппенрейтер, В. В. Петухова. - Москва : Издательство Московского университета, 1981. - 400 с. - 0.95 грн.
УДК
РУБ 15(02)
Рубрики: Психологія мислення
фывфывфыв:
мышление -- виды мышления -- речь -- исследование мышления


Доп.точки доступа:
Гиппенрейтер, Ю. Б. \под ред.\; Петухова, В. В. \под ред.\
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

4.
15(08)
А 43


    Моляко, Валентин Олексійович.
    Футурологічна методологія Г. С. Костюка у дослідженнях розумової діяльності [Текст] / В. О. Моляко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 6-15. - Бібліогр. : С. 14-15 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
мислення -- розумова діяльність -- розуміння -- концепції когнітивної діяльності
Аннотация: На сучасному етапі здійснення психологічних досліджень як у широкому, так само й у біль вузькому діапазонах, відшукуючі нові перспективні підходи, ми неодмінно звертаємось до вже здійснених розробок і, в першу чергу, звичайно, до тих, які видаються більш адекватними з точки зору наукових задумів та гіпотез. Продовжуючи багаторічні дослідження проблем творчості та мислення, ми особливою увагою маємо підстави знов і знов звертатись зокрема до праць видатного вітчизняного фахівця - Г. С. Костюка, який з нашої точки зору, є й досі неперевершеним піонером у розробці деяких конкретних складових сфери розумової діяльності, на що ми й будемо звертати увагу в даному й подальних викладах. Тут ми для початку підкреслимо, що в нинішньому досить насиченому потоці розробок когнітивної сфери різного рівня й конкретного спрямування нам видається обгрунтованим звернути спеціальну увагу на цілісне функціонування психіки у вимірах саме розумової діяльності, яка вбирає в себе, так би мовити, процеси мисленн перцепції в першу чергу (звичайна річ, ані пам'ять, ані увага, а тим більш емоційно-почуттєві та вольові мовні складові не залишаються осторонь, але ми, як це прийнято, більшою мірою залишаємо їх дещо остаронь для звичайної зручності аналізу).


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.
   159.937
   Ф 94


   
    Функціонування творчого мислення в інформаційно-віртуальному просторі суб’єкта [Електроний ресурс] : монографія / В. О. Моляко, Ю. А. Гулько, Н. А. Ваганова [та ін.]; за ред. В. О. Моляко. - Электрон. текстовые дан. - [Б. м. : б. и.], 2021. - 194 с. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Творче мислення--Монографія
фывфывфыв:
творче мислення -- інформаційно-віртуальний простір
Аннотация: У монографії подано результати останніх досліджень лабораторії психології творчості Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України з проблем функціонування творчого мислення, когнітивного конструювання образів з врахуванням сучасного інформаційного «клімату», який суттєво впливає на розумові процеси на різних вікових рівнях (дошкільники, молодші школярі, старшокласники, студенти). Робота розрахована на зацікавлене сприйняття психологами, педагогами, фахівцями різного профілю.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович; Гулько, Юлія Анатоліївна; Ваганова, Наталія Аркадіївна; Моляко, Валентин Олексійович \ред.\
Свободных экз. нет
Найти похожие

6.
37.015.3:159.954
С 51


    Смольська, Людмила Миколаївна.
    Формування творчого мислення молодших школярів в процесі вивчення рідної мови [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Смольська Людмила Миколаївна ; наук. кер. Пасічник І. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1999. - 153 с. : табл. - Бібліогр.: с. 145-153. -
УДК
Рубрики: Педагогіічна психологія--Творче мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

фывфывфыв:
творче мислення -- молодші школярі -- ігровий контекст -- внутрішня мотивація -- уроки рідної мови
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню поняття творчого мислення, відображенню єдності операціонального і емоційного в психіці. Показано, що творче мислення характеризується самостійністю, операціональністю, гнучкістю, комбінаторно-ігровою спрямованістю. Висвітлено процес формування творчого мислення молодших школярів у процесі вивчення рідної мови. Показано, як зовнішній ігровий контекст запускає інтелектуальну діяльність учнів, у процесі якої з'являється внутрішній мотив творчого мислення, при цьому пізнання проходить дві стадії - дослідницьку та ігрову.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Пасічник, Ігор Демидович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

7.
378.015.3:159.955
Ч-44


    Чепіль, Оксана Яківна.
    Формування мислительної дії систематизації у процесі вивчення іноземної мови у немовному вузі [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Чепіль Оксана Яківна ; наук. кер. Пасічник І. Д. ; Острозьк. Академія Нац. Ун-т "Києво-Могилянська Академія". - Острог, 1998. - 176 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 159-171. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Мислення--Мовленнєва діяльність--Дисертації
фывфывфыв:
мислительна дія -- систематизація -- вивчення іноземної мови -- алгоритм систематизації -- студенти немовних вузів
Аннотация: В дослідженні апробовано алгоритм застосування мислительної операції систематизації в процесі вивчення іноземних мов у немовному вузі. Показано динаміку взаємозв'язків між елементарними розумовими операціями, за допомогою яких виконується систематизація. Розкрито роль та значення стстематизації як логічного прийому запам'ятовування в свідомому засвоєнні знань з іноземної мови.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Пасічник, Ігор Демидович \наук. кер.\; Острозька Академія Національний Університет "Києво-Могилянська Академія" (Острог)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

8.
371.015
А 43


    Російчук, Т. А.
    Філософсько-психологічний аналіз підходів до проблеми мови та мислення у зв'язку з психологічним баченням суб'єкта [Текст] / Т. А. Російчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 386-396. - Бібліогр.: с. 394 (11 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
ПІЗНАННЯ -- СУБ'ЄКТ -- МОВА -- МИСЛЕННЯ -- внутрішнє мовлення -- КУЛЬТУРА -- РОЗВИТОК -- феноменологія
Аннотация: Філософія запропонувала дві парадигми пізнання (природничо-наукова та культурно-історична), залежно від яких визначалися об'єкт, ідея суб'єкта та співвідношення мислення і мови. У статті розглянуто, як спадок цих парадигм позначається на баченні сучасною психологією шляхів розв'язання проблеми мови та мислення.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

9.
159.955.6+159.954.4]:162(043.5)
Б 48


    Березова, Людмила Василівна.
    Трансформація стратегій розв'язування студентами конструктивно-технічних задач в уксладнених умовах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Л. В. Березова ; наук. кер. Б. А. Якимчук ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 207 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 170-189. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
творча діяльність -- конструкторське мислення -- конструктивно-технічна задача -- мисленнєві стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання -- трансформація стратегії -- ускладнені умови
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню особливостей трансформації стратегій розв’язування студентами конструктивно-технічних задач у звичайних та ускладнених умовах. Представлено результати теоретико-емпіричного дослідження процесу конструктивно-технічної творчості, в основу якого покладена концепція стратегіальної організації та регуляції творчих процесів В. О. Моляко. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описано трансформацію процесу розв’язування студентами конструктивно-технічних задач. Зокрема, визначено та проаналізовано три рівні трансформації стратегій розв’язування творчих задач залежно від переважаючого прояву стратегій аналогізування, комбінування та реконструювання: алгоритмічний, умовно творчий, творчий. Виявлено, що за звичайних умов розв’язування конструкторських задач переважаючі мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні формуються та функціонують упродовж кожного етапу процесу розв’язування (розуміння, побудова задуму розв’язку, апробація задуму). Вони можуть трансформуватися в переважаючі мисленнєві тенденції, якщо будуть виявлятися на кожному з етапів. Трансформація переважаючих мисленнєвих тенденцій аналогізування, реконструювання й комбінування в мисленнєві стратегії завершується настанням суб’єктивної впевненості в їх достовірності. В ускладнених умовах розв’язування конструкторських задач (обмеження й самообмеження часу розв’язування, швидкісне ескізування, неповна умова задачі, не сформульоване завдання задачі, перевантажена умова задачі) мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні, функціонуючи впродовж усіх етапів процесу, не завжди одразу перетворюються в переважаючі мисленнєві дії кожного з них, а, отже, не трансформуються в переважаючі мисленнєві тенденції, що призводить до зменшення кількості сформованих мисленнєвих стратегій. За деяких ускладнених умов мисленнєві стратегії переважають на етапі формування задуму, тоді як на етапі розуміння умови завдання вони мають епізодичний характер.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Якимчук, Борис Андрійович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

10.
159.955.6+159.954.4]:162(043.5)
Б 48


    Березова, Людмила Василівна.
    Трансформація стратегій розв'язування студентами конструктивно-технічних задач в уксладнених умовах [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Л. В. Березова ; наук. кер. Б. А. Якимчук ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
творча діяльність -- конструкторське мислення -- конструктивно-технічна задача -- мисленнєві стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання -- трансформація стратегії -- ускладнені умови
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню особливостей трансформації стратегій розв’язування студентами конструктивно-технічних задач у звичайних та ускладнених умовах. Представлено результати теоретико-емпіричного дослідження процесу конструктивно-технічної творчості, в основу якого покладена концепція стратегіальної організації та регуляції творчих процесів В. О. Моляко. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описано трансформацію процесу розв’язування студентами конструктивно-технічних задач. Зокрема, визначено та проаналізовано три рівні трансформації стратегій розв’язування творчих задач залежно від переважаючого прояву стратегій аналогізування, комбінування та реконструювання: алгоритмічний, умовно творчий, творчий. Виявлено, що за звичайних умов розв’язування конструкторських задач переважаючі мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні формуються та функціонують упродовж кожного етапу процесу розв’язування (розуміння, побудова задуму розв’язку, апробація задуму). Вони можуть трансформуватися в переважаючі мисленнєві тенденції, якщо будуть виявлятися на кожному з етапів. Трансформація переважаючих мисленнєвих тенденцій аналогізування, реконструювання й комбінування в мисленнєві стратегії завершується настанням суб’єктивної впевненості в їх достовірності. В ускладнених умовах розв’язування конструкторських задач (обмеження й самообмеження часу розв’язування, швидкісне ескізування, неповна умова задачі, не сформульоване завдання задачі, перевантажена умова задачі) мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні, функціонуючи впродовж усіх етапів процесу, не завжди одразу перетворюються в переважаючі мисленнєві дії кожного з них, а, отже, не трансформуються в переважаючі мисленнєві тенденції, що призводить до зменшення кількості сформованих мисленнєвих стратегій. За деяких ускладнених умов мисленнєві стратегії переважають на етапі формування задуму, тоді як на етапі розуміння умови завдання вони мають епізодичний характер.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Якимчук, Борис Андрійович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

11.
15(08)
А 43


    Шиловська, О. М.
    Теоретичне підгрунтя діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного констрауювання досвіду [Текст] / О. М. Шиловська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 99-112. - Бібліогр.: с. 111-112 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
дискурсивне конструювання досвіду -- молодший шкільний вік -- мовленнєвий розвиток -- розвиток мислення -- рефлексія -- емоційна децентрація
Аннотация: У статті аналізується теоретичний підхід до особливостей діагностики розвитку здатності молодшого школяра до дискурсивного конструювання досвіду. Зроблено припущення, що процес конструювання на початкових етапах молодшого шкільного віку (діти першого та другого класу) можна розглядати, насамперед, з точки зору конструювання власного "Я". В більш старшому періоді даного віку можна говорити про розвиток здатності до конструювання певних життєвих подій. На попередніх етапах дослідження доведено, що здатність дитини до конструювання суттєво визначається соціальним та культурним оточенням, в якому вона перебуває. Зроблено припущення, що здатність до осмислення власного "Я" та індивідуального досвіду як передумови формування здатності до конструювання в молодшому шкільному віці залежить від рівня розвитку когнітивної, емоційної та особистісної сфер. Своєчасна діагностика рівня розвитку перерахованих сфер та систематичне проведення розвивальної роботи на основі результатів діагностики, створюють засади для розвитку в дитини здатності "створювати" своє "Я", осмислювати власний життєвий досвід. Визначено підбір інструментарію для діагностики когнітивної сфери молодшого школяра, з метою дослідження здатності дитини до дискурсивного конструювання досвіду. Зокрема, діагностичні методики мають бути спрямовані на мовленнєвий розвиток, розвиток мислення дитини (вміння порівнювати, систематизувати, узагальнювати, робити певні логічні висновки, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, критичність мислення , вміння робити власні висновки), сформованість внутрішнього плану дій та розвиток уяви. Досліджуючи особистісну сферу молодшого школяра, варто зробити акцент на виявленні рівня розвитку рефлексії, і зокрема, на таких критеріях як здатність дитини до самоаналізу, вміння покладатися на адекватну самооцінку за умов дизорієнтуючих впливів, спроможність регулювати власну поведінку, співвідносячи її з очікуванням інших, наявність у дитини позитивного ставлення до себе, здатність поставити цілі на найближчу перспективу, здатність пошуку внутрішніх ресурсів для досягнення цілей. При дослідженні складових емоційного розвитку, які зумовлюють розвиток здатності до дискурсивного конструювання досвіду, було виокремлено: розвиток певної автономії від дорослих як незалежності емоційного стану дитини від емоційних станів значимих дорослих; розвиток емоційної децентрації; здатність усвідомлювати різні емоційні стани, здатність керувати власними емоціями. Подальше дослідження буде зосереджено на підборі надійних і валідних методик діагностики, що відповідають віковим особливостям молодшого школяра.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

12.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Панасенко, М. Ю.
    Теоретичні засади розвитку творчого мислення школярів за допомогою мовно-лінгвістичних ігор [Текст] / М. Ю. Панасенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 380-387
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
творче мислення -- творчі здібності -- мислення підлітків -- креативність -- узагальнення -- аналіз -- семантика -- гра -- лінгвістична гра
Аннотация: Стаття присвячена аналізу проблеми розвитку творчого мислення підлітків у процесі вивчення іноземної мови. Розглядається питання використання можливостей лінгвістичної гри як засобу розвитку інтелекту та творчого мислення. Досліджуються методи розвитку художньо-творчих та креативних інтелектуальних здібностей дитини. Був зроблений внесок про те, що розвинути художньо-творчі та креативні інтелектуальні здібності дитини можна, навчаючи методам конструювання нових образів та метафор на підгрунті вивчення пареміологічних словосполучень, а також розвиваючи гнучкість мислення, аналітичні та синтетичні розумові операції. Всі ці методи і засоби використовуються з метою стимулювання у підлітків навчальної та пізнавальної активності на вищому творчому рівні.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
159.96-053.6:616.8-009
А 65


    Андрієнко, Олег Васильович.
    Теоретичні виміри діяльнісного опосередкування стану психологічного балансу особистості [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Андрієнко ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 21 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
генетична психологія -- діяльнісне опосередкування -- функціональні системи -- логіка мислення -- прийняття рішень -- психічне здоров'я -- аналіз сновидінь -- психологічний баланс особистості
Аннотация: Дисертацію присвячень визначенню особливостей діяльнісного опосередкування стану психологічного балансу особистості у процесі її онтогенезу та визначенню провідних психологічних чинників цього процесу. Розкрито психологічні механізми взаємозв'язку свідомого та підсвідомого функціонування психіки людини. Розглянуто феноменологію психічного здоров'я, узагальнено тенденції "патології", що пов'язані з логікою мислення. Систематизовано критерії оцінки логічності, при дослідженні питань патологій логіки мислення. Представлено аналіз ознак патологій, пов'язаних з логікою мислення. Узагальнено основи методики адаптації (реабілітації) для осіб з патологією логіки мислення. Встановлено впорядкованість структур збереження інформації за принципами ознакових і причинно-наслідкових зв'язків, названих як "розумові структури" для логічного мислення - "логічні ланцюги" (ЛЛ), аналітичного мислення - "аналітичні мережі" (АМ), абстрактного мислення - "абстрактні форми" (АФ), об'ємного мислення "абсолютні інформаційні структури" (АІС) відповідно. Визначено зміст процесу вирішення завдань в станах обмеженого контролю свідомості та представлено теоретичне обгрунтування загальної концепції для вирішення "всіх" (вичерпної кількості) завдань, умови яких здатна сформулювати людина на засадах логіки мислення і ідентифікації законів реалізації завдання. Концептуалізовано поняття розуму як психологічної категорії та визначено умови, за яких можливе досконалення і розвиток всіх типів розуму: умови виникнення аналітичного мислення, при розвитку логічного; і умови виникнення абстрактного мислення, як результат - вдосконалення аналітичного. Представлено теоретичні засади проектування психічних функцій особистості та інтелекту, моделювання інтелекту у вимірах внутрішніх та зовнішніх факторів. Введено концепт індивідуальної траєкторії самопроектування внутрішнього світу особистості. Узагальнено теоретичні засади функціонування, співвідношення вищих психічних процесів особистості людини в аналізі сновидінь та психологічної рівноваги, відповідно до яких аналіз сновидінь розглядається в контексті причинно-наслідкового зв'язку та як ексипікація внутрішнього світу людини.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

14.
159.96-053.6:616.8-009
А 65


    Андрієнко, Олег Васильович.
    Теоретичні виміри діяльнісного опосередкування стану психологічного балансу особистості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Андрієнко ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 340 с. : табл. + додатки 3 с. - Бібліогр.: с. 323-340 (145 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
генетична психологія -- діяльнісне опосередкування -- функціональні системи -- логіка мислення -- прийняття рішень -- психічне здоров'я -- аналіз сновидінь -- психологічний баланс особистості
Аннотация: Дисертацію присвячень визначенню особливостей діяльнісного опосередкування стану психологічного балансу особистості у процесі її онтогенезу та визначенню провідних психологічних чинників цього процесу. Розкрито психологічні механізми взаємозв'язку свідомого та підсвідомого функціонування психіки людини. Розглянуто феноменологію психічного здоров'я, узагальнено тенденції "патології", що пов'язані з логікою мислення. Систематизовано критерії оцінки логічності, при дослідженні питань патологій логіки мислення. Представлено аналіз ознак патологій, пов'язаних з логікою мислення. Узагальнено основи методики адаптації (реабілітації) для осіб з патологією логіки мислення. Встановлено впорядкованість структур збереження інформації за принципами ознакових і причинно-наслідкових зв'язків, названих як "розумові структури" для логічного мислення - "логічні ланцюги" (ЛЛ), аналітичного мислення - "аналітичні мережі" (АМ), абстрактного мислення - "абстрактні форми" (АФ), об'ємного мислення "абсолютні інформаційні структури" (АІС) відповідно. Визначено зміст процесу вирішення завдань в станах обмеженого контролю свідомості та представлено теоретичне обгрунтування загальної концепції для вирішення "всіх" (вичерпної кількості) завдань, умови яких здатна сформулювати людина на засадах логіки мислення і ідентифікації законів реалізації завдання. Концептуалізовано поняття розуму як психологічної категорії та визначено умови, за яких можливе досконалення і розвиток всіх типів розуму: умови виникнення аналітичного мислення, при розвитку логічного; і умови виникнення абстрактного мислення, як результат - вдосконалення аналітичного. Представлено теоретичні засади проектування психічних функцій особистості та інтелекту, моделювання інтелекту у вимірах внутрішніх та зовнішніх факторів. Введено концепт індивідуальної траєкторії самопроектування внутрішнього світу особистості. Узагальнено теоретичні засади функціонування, співвідношення вищих психічних процесів особистості людини в аналізі сновидінь та психологічної рівноваги, відповідно до яких аналіз сновидінь розглядається в контексті причинно-наслідкового зв'язку та як ексипікація внутрішнього світу людини.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

15.
152/617.9
А 65


    Андрієнко, О. В.
    Теоретичні виміри діяльнісного опосередкування стану психологічного балансу особистості [Текст] : монографія / О. В. Андрієнко. - Київ : [б. и.], 2021. - 279 с. - 70.00 грн.
УДК
РУБ 152/617.9

фывфывфыв:
інтелект -- психічне здоров'я -- свідомість -- особистість -- психологічний баланс -- емоційний коефіцієнт -- робота мозку -- розум -- логіка мислення -- рішення завдань

Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

16.
15(08)
А 43


    Латиш, Н. М.
    Теоретичні аспекти вивчення творчого мислення молодших школярів [Текст] / Н. М. Латиш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 146-155. - Бібліогр.: С. 153-154 (22 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творче мислення -- творча задача -- етапи розв'язування задачі -- обдарованість -- молодший шкільний вік
Аннотация: В рамках процесуального підходу до творчості, коли мислення розглядається як творчий процес, на відміну від інших психічних процесів, дослідники дійшли висновку, що для процесу розв'язування творчої задачі головним є не тільки знаходження розв'язку, скільки самостійне формулювання проблеми, задачі. Визнано, що центральною ланкою творчості є дивергентне, нешаблонне мислення, здатне виходити за межі стандарту, спрямоване на пошук і знаходить декілька варіантів рішення проблеми, намагається по-новому "поглянути" на вже давно відоме. Розвиток пізнавальних психічних процесів в молодшому шкільному віці характеризується тим, що вони стають більш самостійними видами психічної діяльності, які мають свою мету, мотив та способи виконання: запам'ятовування- в діяльність цілеспрямованого, довільного заучування; сприймання - в діяльність спостереження, мислення - в діяльність розмірковування і т. ін.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.
159.954.4+37.015.3:159.954
Г 93


    Губенко , Олександр Володимирович.
    Теоретико-методологічні основи дослідження психологічних механізмів творчої діяльності (інтегративний підхід) [Рукопис] : автореф. дис. ... докт. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Губенко ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 45 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творча активність -- творче мислення -- дискурсивно-логічний інтелект -- інтуїція -- когнітивні механізми -- гнучкість -- продуктивність -- оригінальність мислення
Аннотация: Розкриті суттєві аспекти природи, структури, механізмів, функцій, динаміки творчої діяльності. Досліджено зміст когнітивних та психосемантичних механізмів творчості у єдності її основних суперечливих та, одночасно, взаємодоповнюючих моментів - дискурсивно-логічного інтелекту та інтуїції, свідомого та несвідомого рівнів переробки інформації. Запропоновані когнітивні моделі, які описують механізми й процеси творчого мислення, зокрема, біполярно-діалектична концепція мислення. Досліджені також когнітивні механізми креативного мислення на кожному з етапів творчого процесу - постановка проблеми, інкубація, інсайт, формально-логічний опис відкриття тощо. Висвітлені такі важливі складові розумової обдарованості, як здатність до переструктурування, бісоциативне мислення, гнучкість, продуктивність, варіативність мислення та інш. Проаналізовані можливості розвитку творчого потенціалу і творчого мислення особистості, розроблені й запропоновані практичні методи й методики такого розвитку в школі, сім'ї та ВНЗ. Для психологів-науковців, практичних психологів, викладачів ВНЗ, педагогів, студентів вищих психологічних та педагогічних залкадів освіти, а також всіх, хто цікавиться психологією творчості

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

18.
159.954.4+37.015.3:159.954
Г 93


    Губенко, Олександр Володимирович.
    Теоретико-методологічні основи дослідження психологічних механізмів творчої діяльності (інтегративний підхід) [Рукопис] : дис. ... докт. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Губенко ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 400 с. : табл. + 1 додатки 40 с. - Бібліогр.: с. 337-360 (564 назва). -
УДК
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творча активність -- творче мислення -- дискурсивно-логічний інтелект -- інтуїція -- когнітивні механізми -- гнучкість -- продуктивність -- оригінальність мислення
Аннотация: Розкриті суттєві аспекти природи, структури, механізмів, функцій, динаміки творчої діяльності. Досліджено зміст когнітивних та психосемантичних механізмів творчості у єдності її основних суперечливих та, одночасно, взаємодоповнюючих моментів - дискурсивно-логічного інтелекту та інтуїції, свідомого та несвідомого рівнів переробки інформації. Запропоновані когнітивні моделі, які описують механізми й процеси творчого мислення, зокрема, біполярно-діалектична концепція мислення. Досліджені також когнітивні механізми креативного мислення на кожному з етапів творчого процесу - постановка проблеми, інкубація, інсайт, формально-логічний опис відкриття тощо. Висвітлені такі важливі складові розумової обдарованості, як здатність до переструктурування, бісоциативне мислення, гнучкість, продуктивність, варіативність мислення та інш. Проаналізовані можливості розвитку творчого потенціалу і творчого мислення особистості, розроблені й запропоновані практичні методи й методики такого розвитку в школі, сім'ї та ВНЗ. Для психологів-науковців, практичних психологів, викладачів ВНЗ, педагогів, студентів вищих психологічних та педагогічних залкадів освіти, а також всіх, хто цікавиться психологією творчості

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

19.
15(06)
П 68


    Максименко, Сергій Дмитрович.
    Теорія учбової діяльності В. В. Давидова [Текст] / С. Д. Максименко // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2016. - Вип. 34. - С. 7-16. - Бібліогр.: с. 16 (5 назв)
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Психологія навчання
фывфывфыв:
теорія -- учбова діяльність -- В. В. Давидов -- теоретичний аналіз -- експериментальне дослідження -- мислення -- розвиток -- рефлексія -- свідомість -- навчально-виховний процес


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\; Давидов, В. В. \о нем\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

20.
151.51
А 43


    Ятчук, М. С.
    Творчий потенціал особистості працівників державної кримінально-виконавчої служби України [Текст] / М. С. Ятчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 337-344. - Бібліогр.: с. 343-344 (5 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
креативність -- творчий потенціал -- креативні якості -- творче мислення -- допитливість -- оригінальність
Аннотация: У статті розглядається проблема креативності та реалізації творчого потенціалу особистості працівників органів та установ виконання покарань. Доведено значущість креативності для професійної діяльності працівників в умовах органів та установ виконання покарань. Для оцінки креативності особистості працівників Державної кримінально-виконавчої служби України використано такі показники, як: творче мислення, допитливість, оригінальність, уяву, інтуїцію, емоційність та емпатію, почуття гумору, творче ставлення до професії. Досліджено рівень розвитку окремих показників креативності працівників органів та установ виконання покарань, а саме: творче мислення, допитливість, оригінальність, уяву, інтуїцію, емоційність та емпатію, почуття гумору, творче ставлення до професії. Запропоновано напрями розвитку креативності працівників Державної кримінально-виконавчої служби України у процесі проходження служби.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 15.08.2024
Число запросов 88261
Число посетителей 1228
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя