Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (634)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (47)
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=дискурс<.>
Общее количество найденных документов : 47
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-47 
1.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 159.923.2/Ч-44
Автор(ы) : Чєпелева , Наталія Василівна
Заглавие : Самопроектирование как фактор развития личности
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2014. - Т. 2: Вип. 8. - С. 4-15 (Шифр 371.015/П 78-462471799)
Примечания : Бібліогр.: с. 14-15 (7 назв)
УДК : 159.923.2
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): розвиток особистості--самопроектування особистості--постнекласична психологія--нарратив--дискурс--особистий досвід--смисл
Аннотация: У статті розглядається проблема самопроектування особистості у контексті постнекласичної психології. Запропоновано тлумачення особистісного проекту як осмисленої версії людського буття. Виділено основні шляхи особистісного самопроектування. Охарактеризовано особливості побудови особистісних проектів на різних етапах розвитку.
Найти похожие

2.

Вид документа : Продолжающееся издание
Шифр издания : 151.60/А 43
Заглавие : Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць. Т. 2 : Психологічна герменевтика. Вип. 8
Выходные данные : Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2014
Колич.характеристики :138 с.: табл., рис.
Коллективы : UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)
ISSN: 2077-2289
Цена : 08.00 р.
УДК : 151.60
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): загальна психологія
Содержание : Самопроектирование как фактор развития личности/ Н. В. Чепелєва. Місце самопроектування у проектній парадигмі/ М. Л. Смульсон. Дискурс самопроектування : культурні форми текстуальної історії/ І. В. Лебединська. Дискурсивні практики самопроектування дорослих : методологічні зауваження до постановки проблеми/ О. О. Зарецька. Реконструкция интракультуры лица по биографическому нарративу : основные положения/ В. А. Мединцев. "Сюжет перехода" как мифологическая форма воплощения личностного проекта студенческой молодежи/ С. Ю. Гуцол. Психологічні можливості самопроектування особистості в юнацькому віці / О. В. Зазимко. Психологічні передумови розвитку здатності молодшого школяра до самопроектування/ О. М. Шиловська. Кризова ситуація : біфуркація у життєвому сценарії/ І. В. Березко. Наратив в структурі самопрезентації користувачів сайтів знайомств/ О. Г. Брацюк.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

3.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 159.923.2/Л 33
Автор(ы) : Лебединська І. В.
Заглавие : Дискурс самопроектування : культурні форми текстуальної історії
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2014. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 8. - С. 30-40 (Шифр 151.60/А 43-398463575)
Примечания : Бібліогр.: с. 39-40 (8 назв)
УДК : 159.923.2
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): самопроектування--дискурс--культурна форма--перспектива--позиція
Аннотация: Аналізується феномен самопроектування як опосередкований результат власного історичного становлення. Історичне становлення практик самопроектування запропоновано проаналізувати у контнксті горизонту авторства. Розпочато аналіз шляху становлення стратегії авторства .
Найти похожие

4.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 159.923.2/А 43
Автор(ы) : Чепелева Н.В.
Заглавие : Структурно-смыслова модель наративного конструювання досвіду в контексті розвитку особистості
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 26-38 (Шифр 159.9.01:801.73(0/А 43-412404491)
Примечания : Бібліогр.: с. 35-38 (17 назв)
УДК : 159.923.2
Предметные рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): наративне конструювання досвіду--розвиток особистості--контекст--інтерпретація--модель--смисл--дискурс
Аннотация: У межах психогерменевтичного підходу особистісний досвід розглядається як смислова система. Вона конструюється в межах плинних ситуацій шляхом відбору значимих для особистості подій та впорядкування їх у певні дискурсивні структури. Обгрунтовано, що основним видом дискурсивного конструювання досвіду є наративне конструювання, а його провідним механізмом виступає інтерпретація. Наратив тлумачиться як когнітивна схема конструювання смислу через тематичне розташування фактів у вигляді організованих сюжетів, які спираються на соціокультурні та особистісні конструкти. Показано, що наративне конструювання досвіду є одним із важливих умов розвитку особистості. Визначено, що процес дискурсивного конструювання довіду великою мірою визначається зовнішнім (соціокультурним) та внутрішнім (особистим) контекстами, які виступають у ролі інтерпретаційних схем осмислення досвіду особистості. Запропоновано структурно-смислову модель наративного конструювання досвіду особистості, що розвивається. Модель включає: види наративного конструювання досвіду (квазінаратив, наратив, метанаратив); його типи (ситуативний, подієвий, смисловий); одиниці досвіду (факти, ситуації, події, тезауруси, лейтмотиви); характеристику його об'єктивації в наративі особистості, що видозмінюється залежно від біологічного, соціального та особистісного вимирів розвитку.
Найти похожие

5.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 159.9/К 49
Автор(ы) : Климчук В. О.
Заглавие : Мотиваційна грамотність особистості як предмет психологічного дослідження
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2014. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 20. - С. 131-138: табл. (Шифр 151.51/А 43-702790992)
Примечания : Бібліогр.: с. 136-137 (13 назв)
УДК : 159.9
Предметные рубрики: Загальна психологія
Психологія особистості
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): мотивація--соціальний інтелект--емоційна грамотність--мотиваційна грамотність--соціальне конструювання--дискурс
Аннотация: Стаття присвячена аналізу та означенню поняття "мотиваційна грамотність особистості", яке розглядається з одного боку, у контексті розвитку понять соціального інтелекту та емоційної грамотності, а з іншого - у контексті дискурсивного підходу до розуміння мотивації .
Найти похожие

6.

Вид документа : Продолжающееся издание
Шифр издания : 371.015/П 78
Заглавие : Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць. Т. 16, ч. 1, 2
Выходные данные : Київ: Гнозіс, 2013
Колич.характеристики :474 с.: табл.
Коллективы : UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)
ISSN: 2077-2289
Цена : 10.00 р.
УДК : 371.015
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Педагогічна психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): загальна психологія--педагогічна психологія
Содержание : Роль креативного освітнього середовища в соціально-психологічній адаптації підлітків/ О. Ю. Барабаш. Психологічні особливості формування адиктивної поведінки в постнатальному онтогенезі/ Н. М. Бугайова. Особливості функціонування "образу Я" в результаті переживання психологічної травми/ А. М. Грись. Політична соціалізація особистості і проблема жіночого лідерства/ Т. М. Євменова. Онтологічний підхід до структурування внутрішнього досвіду особистості клієнта/ С. М. Каліщук. Психологічні механізми розвитку гендерної ідентичності в онтогенезі : особистісно-еґалітарна парадигма/ О. М. Кікінежді. Соціально-психологічні аспекти професійної соціалізації студентів/ В. А. Кліменко. Особливості ставлення до сексу малолітнії повій/ Ю. В. Кобикова. Спрямованість у процесі педагогічного спілкування/ З. Я. Ковальчук. Статеворольова структура симптомокомплексу "емоційного холоду"/ О. С. Кочарян, Є. В. Фролова, І. О. Бару. Емпіричне дослідження етнопсихологічнимх особливостей міжкультурної комунікації сучасних німців та українців (частина 1)/ О. В. Красножон. Роль музичного простору у виникненні девіацій/ М. В. Максимов. Різновид злочину як наслідок типу девіацій/ Н. Ю. Максимова. Психокорекція девіантної поведінки підлітків за допомогою сугестії/ І. Ф. Манілов. Культорологічна парадигма освіти : культуроцентристський підхід у вищих навчальних закладах/ В. О. Медведева. Психолого-педагогічні особливості адаптації особистості, включеної в діяльність скаутської організації/ С. А. Мельніченко. Шляхи підвищення комунікативної компетентності студентів-психологів засобами соціально-психологічного тренінгу/ О. А. Низовець-Кропта. Мовленнєвий досвід як фактор адаптації особистості до нового соціокультурного середовища/ М. О. Орап. Регулятивна функція соціальних очікувань особистості/ І. С. Попович. Соціально-психологічні прояви девіантної поведінки/ Т. О. Работа, О. В. Царькова. Девіантна поведінка дітей та молоді під впливом ЗМІ/ О. А. Римарчук. Психологічні чинники саморозвитку особистості в науковій спадщині Г.С. Костюка/ Л. З. Сердюк. Особливості соціалізації сучасних дітей в контексті субкультури : соціокультурний досвід, гендерний та психологічний аспекти/ В. І. Сіткар. Розгортання життєвої перспективи особистості засобами сценарного підходу/ О. Г. Скляр. Психологічні аспекти прояву агресивності у поведінці курсантів вищих навчальних закладів ДСНСУ/ В. І. Слободяник. Еволюція ідентичності засуджених як основа їх соціальної реадаптації/ А. Фіделус. Комплексність і системність як основа успішності процесу соціальної реадаптації неповнолітніх до сучасного соціокультурного середовища/ Л. А. Філоненко. Образа як форма реагування на прояви агресивності в спілкуванні/ К. С. Царьова. Психологічні особливості особистості як фактор відповідності особи до служби в ОВС/ Л. С. Шаповал. Духовно орієнтовані чинники готовності фахівців освітньої галузі до роботи із соціально дезадаптованими підлітками/ С. М. Янкевич. Духовність як основа соціальної реабілітації дітей з девіантною поведінкою/ В. В. Баранов. Психосинергетичні особливості розвитку особистості в період геронтогенеза/ О. О. Березіна. Девіантні еквіваленти аутоагресивної поведінки особистості / Н. М. Бугайова. Психологічні бар'єри студентів-психологів у процесі їх підготовки до роботи з соціально дезадаптованими неповнолітніми/ А. М. Грись. Психологічний простір професійного самоздійснення особистості як предмет дослідження/ Г. В. Гуменюк. Локус контролю як специфічна психологічна характеристика особистості. Досвід дослідження/ Т. В. Гурська. Проблеми відбору кандидатів на навчання у навчальних закладах військово-правоохоронних структур України/ С. М. Заболотний. Психолого-кримінологічний дискурс довірчості в профілактиці злочинності серед неповнолітніх/ Ю. Б. Ірхін. Глибинно-психологічні джерела й етнокультурна феноменологія віктимності українського суспільства/ З. С. Карпенко. Розвивальний потенціал музичної діяльності особистості: перспективи дослідження та використання/ Л. М. Литвинчук. Психологічні механізми адаптації дітей з порушеннями розвитку саморегуляції до соціокультурного середовища/ О. В. Максим. Механізми девіантної поведінки у світлі теорії позитивної психотерапії/ І. А. Мартинюк. Особливості адаптації до навчання у школі дітей з психосоматичними захворюваннями з огляду на дитячо-батьківські взаємини/ О. Ф. Мірза. Сімейні стосунки очима учнів молодшого шкільного віку/ М. М. Павлюк. Особливості мислення, мовлення і поведінки неповнолітніх делінквентів/ Л. М. Ростомова, С. І. Яковенко. Особливості порушень батьківсько-дитячих стосунків та їх зв'язок із психосоматичними розладами/ Т. А. Рябовол. Формування рефлексії у засуджених жінок методом психотренінгу/ С. В. Сахно. Психопрофілактика наркотичної та алкогольної залежності серед студентів-психологів вищих спеціалізованих навчальних закладів/ Р. І. Сірко. Розгортання життєвої перспективи особистості засобами сценарного підходу (на прикладі підлітків, схильних до маргіналізації)/ О. Г. Скляр. Деякі особливості прояву життєтворчості у працівників органів внутрішніх справ/ О. М. Скляренко. Педагогічний потенціал фізичної культури та спорту в підвищенні самооцінки підлітків із девіантною поведінкою та підлітків-спортсменів/ І. В. Тараненко. Аналіз методу визначення структури мнемічної дії в дослідженні Ляудіс В. Я./ Р. С. Фесенко. Деякі причини негативної адаптації дітей-сиріт у прийомних сім'ях/ Л. В. Філоненко. Адаптаційні можливості дітей молодшого шкільного віку з ознаками емоційної депривації в умовах дитячого будинку/ Н. В. Цумарєва. Психотерапевтична корекція харчової поведінки при психогенному переїданні/ В. І. Шебанова. Проблема "професійного вигорання" педагогічних працівників закладів соціальної реабілітації/ В. М. Щербина-Прилука. Особливості проявів соціальної дезадаптації у студентської молоді/ С. Є. Яцишин.
Найти похожие

7.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 159.9.072.43/І 77
Автор(ы) : Ірхін Ю. Б.
Заглавие : Психолого-кримінологічний дискурс довірчості в профілактиці злочинності серед неповнолітніх
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Проблеми загальної та педагогічної психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 322-330 (Шифр 371.015/П 78-462471799)
Примечания : Бібліогр.: с. 329 (5 назв)
УДК : 159.9.072.43
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): довірчі відносини--відхилена поведінка--неповнолітні правопорушники--попередження злочинності--профілактика злочинності
Аннотация: У статті розкрито оптимальні шляхи формування психолого-кримінологічного дискурсу довірчих відносин неповнолітніх з соціальним оточенням. Розглянуто алгоритми побудови законослухняного світогляду дітей в контексті налагодження довірчих відносин у сім'ї, в родинному колі, серед близьких та в макросоціумі.
Найти похожие

8.

Вид документа : Продолжающееся издание
Шифр издания : 155/М 34
Заглавие : Творча спадщина Г.С. Костюка: історія та сучасність. / Матеріали круглого столу (м. Київ, 11 червня 2019 р.) : [збірник статей]
Выходные данные : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019
Колич.характеристики :90 с.
Коллективы : НАПН України, Інститут психології імені Г.С. Костюка. Лабораторія загальної психології та історії психології ім. В.А. Роменця
Цена : 20.00 грн.
УДК : 159.9.01(082)+159.9:005.745(477-25)
Содержание : Вплив віртуального простору на формування національної ідентичності особистості/ Н. М. Бугайова. Ціннісні орієнтації в структурі життєдіяльності особистості обдарованого підлітка/ О. Л. Вернік. Проблема особистісної ефективності у концептуальних ідеях Г.С. Костюка/ М. Т. Дригус. Персонологія Г.С. Костюка: провідні концептуальні положення/ Ж. М. Маценко. Історичний дискурс про фактори психічного розвитку/ О. А. Мельник. Особливості онтогенетичного розвитку особистості в світлі ідей Г.С. Костюка/ В. В. Москаленко. Науковий доробок Г.С. Костюка в контексті розвитку вітчизняної психологічної науки/ Н. М. Панасенко, І. М. Поклад. Науково-педагогічні погляди Г.С. Костюка на теорію розвитку особистості/ І. М. Поклад. Професійне самовдосконалення як невід'ємний компонент професіоналізму/ Н. В. Пророк. Фактори самодетермінації особистості/ Л. З. Сердюк. Теоретичні засади дослідження явища самопрезентації в науковій літературі/ Л. О. Скальська, В. О. Горбачов. Психолого-педагогічний процес як фактор особистісного розвитку учня/ Н. В. Слободяник. Ідеї Г.С. Костюка і становлення гуманістичної психології в Україні/ С. Є. Солодчук. Досвід вивчення психології особистості у вітчизняних дослідженнях/ А. Д. Терещук. Реабілітаційна та реінтеграційна робота з військовослужбовцями, учасниками бойових дій в умовах процесу децентралізації надання послуг в об'єднаних територіальних громадах/ В. В. Турбан. Погляди Г.С. Костюка та генеза становлення особистості/ В. В. Турбан. Система становлень в оптимізації функціонування особистості: підхід Н. Пезешкіана/ І. В. Яворська-Вєтрова.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

9.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 153.52/М 55
Заглавие : Механізми громадянської і національної самоідентифікації: трансформації комунікативних практик : монографія
Выходные данные : Б.м., 2019
Колич.характеристики :192 с.
Коллективы : НАПН України, Інститут соціальної та політичної психології
ISBN, Цена 978-966-189-485-2: 30.00 грн.
УДК : 316.472.3-053.81:323.1+323.1](477)
Предметные рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): чинники громадянської та національної самосвідомості--регуляція процесів самоідентифікації--самоідентифікація молоді--комунікативний дискурс--моделі самоідентифікації в інтернет середовищі
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

10.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 15(08)/А 43
Автор(ы) : Ведмідь В.А.
Заглавие : Професійна компетентність поліграфолога як предмет психологічного дискурсу
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Логос, 2020. - Т. 1: Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 3-9 (Шифр 15(08)/А 43-953823351)
Примечания : Бібліогр.: с. 7-8 (18 назв)
УДК : 159.9.08
Предметные рубрики: Організаційна психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): компетентність--поліграфолог--дискурс--диференційна виразність--питання--правда--брехня
Аннотация: У статті обгрунтовується, що професійна компетентність поліграфолога залежить від основних понять та орієнтирів поліграфологічної професійної діяльності. Аналізуються різни типи запитань при проведенні поліграфологічного дослідження. Вводиться поняття диференційної виразності як основне при як основне при психологічному дискурсі різних поліграфологічних методик. Досліджується, яка загальна теоретична рамка (фрейм) буде найбільш адекватною для опису реакцій досліджуваного на різні запитання під час поліграфологічного обстеження. Встановлюється, яким чином можна пояснити різні відповіді досліджуваних-правдомовців та брехунів. Вивчаються можливості тестів прихованої інформації та релевантних/іррелевантних питань як складових здійснення професійної поліграфологічної діяльності. Доводиться, що поняття виразності, і зокрема "диференційної виразності", уможливлює побудову широкої теоретичної моделі, спроможної пояснити багатоманіття існуючих поліграфологічних підходів, та може бути використане для пояснення ефективності основних категорій у різних підходах до тестування на поліграфі.
Найти похожие

11.

Вид документа : Продолжающееся издание
Шифр издания : 155/М 34
Заглавие : Особистість у діяльнісному підході: сучасний погляд. / Матеріали наукової конференції (м. Київ, 07 грудня 2019 р.) : [збірник статей]
Выходные данные : Київ: ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019
Колич.характеристики :62 с.
Коллективы : НАПН України, Інститут психології імені Г.С. Костюка. Лабораторія загальної психології та історії психології ім. В.А. Роменця
Цена : 5.00 грн.
УДК : 159.9.01(082)+159.9:005.745(477-25)
Содержание : Вплив віртуального простору на формування національної ідентичності особистості/ Н. М. Бугайова. Ціннісні орієнтації в структурі життєдіяльності особистості обдарованого підлітка/ О. Л. Вернік. Проблема особистісної ефективності у концептуальних ідеях Г.С. Костюка/ М. Т. Дригус. Персонологія Г.С. Костюка: провідні концептуальні положення/ Ж. М. Маценко. Історичний дискурс про фактори психічного розвитку/ О. А. Мельник. Особливості онтогенетичного розвитку особистості в світлі ідей Г.С. Костюка/ В. В. Москаленко. Науковий доробок Г.С. Костюка в контексті розвитку вітчизняної психологічної науки/ Н. М. Панасенко, І. М. Поклад. Науково-педагогічні погляди Г.С. Костюка на теорію розвитку особистості/ І. М. Поклад. Професійне самовдосконалення як невід'ємний компонент професіоналізму/ Н. В. Пророк. Фактори самодетермінації особистості/ Л. З. Сердюк. Теоретичні засади дослідження явища самопрезентації в науковій літературі/ Л. О. Скальська, В. О. Горбачов. Психолого-педагогічний процес як фактор особистісного розвитку учня/ Н. В. Слободяник. Ідеї Г.С. Костюка і становлення гуманістичної психології в Україні/ С. Є. Солодчук. Досвід вивчення психології особистості у вітчизняних дослідженнях/ А. Д. Терещук. Реабілітаційна та реінтеграційна робота з військовослужбовцями, учасниками бойових дій в умовах процесу децентралізації надання послуг в об'єднаних територіальних громадах/ В. В. Турбан. Погляди Г.С. Костюка та генеза становлення особистості/ В. В. Турбан. Система становлень в оптимізації функціонування особистості: підхід Н. Пезешкіана/ І. В. Яворська-Вєтрова.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

12.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 15(08)/А 43
Автор(ы) : Зливков В. Л.
Заглавие : Психологічні аспекти феномену після правди
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 122-131 (Шифр 15(08)/А 43-004926506)
Примечания : Бібліогр.: с. 129-130 (14 назв)
УДК : 159.98
Предметные рубрики: Методологія і теорія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): постмодернізм--післяправда--ідентичність--дискурс--освітні практики--міждисциплінарні дослідження
Аннотация: Дану статтю присвячено феномену післяправди, що означає формування суспільних настроїв у вигляді поширення інформації, що оперує не фактами, а емоціями людини, яка знайомиться з нею. Актуальність даного концепту зумовлена тим, що джерела інформації - об'єктивні факти менш важливі, ніж звернення до емоцій і особистісних переконань її одержувачів. Проаналізовано поняття "політика післяправди" як тип політичної культури, в якій дискурс в основному формується через звернення до емоцій і особистих переконань аудиторії. Встановлено, що на пострадянських теренах дане поняття має виключно негативний, здебільшого політичний контекст, тоді як у зарубіжній практиці більше стосується епохи постмодернізму або так званої "ери післяправди" в межах якої формується нові освітні та психологічні практики. Визначено, що в епоху післяправди практично усі наукові галузі стають міждисциплінарними, дискусія між ними заохочується, а освітній процес та психологічна допомога спрямовується на ставлення вільного, незалежного, критично налаштованого, мислячого і відповідального, соціально активного громадянина.
Найти похожие

13.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 15(08)/А 43
Автор(ы) : Зливков В. Л.
Заглавие : Наративна ідентичність особистості
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14: Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 128-137 (Шифр 15(08)/А 43-596370335)
Примечания : Бібліогр.: с. 135-136 (9 назв)
УДК : 159.98
Предметные рубрики: Методологія і теорія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): ідентичність--автентичність--наратив--дискурс--життєва історія--автобіографічна пам'ять--особистість
Аннотация: Дану статтю присвячено феномену наративності ідентичності особистості. Актуальність даного концепту зумовлена недостатнім врахуванням впливу усвідомлення життєвої історії на теперішне та майбутнє людини, що особливо важливо при подоланні нею кризових ситуацій. Проаналізовано поняття "наратив" як важливий конструкт, який дозволяє особистості структурувати розуміння себе і свій життєвий досвід, зокрема у контексті побудови взаємин із іншими. Визначено можливості використання Опитувальника наративної ідентичності для діагностики зміни ставлення особистості до травматичних, кризових подій, які вона пережила у близькому чи віддаленому минулому. Встановлено, що трансформація спогадів, румінативна сепарація та ізоляція і саморозуміння та самоприйняття є складовими сформованості наративної ідентичностиі. За результатами емпіричного дослідження визначено, що всі компоненти наративної ідентичності за методикою NIQ у студентів виражені на достатньому рівні, тобто досліджувані можуть включати набутий досвід у посткризове функціонування та завдяки кризовій ситуації краще розуміють цінність свого життя, свої потенційні можливості і ресурси.
Найти похожие

14.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 15(08)/А 43
Автор(ы) : Омелянюк С. М.
Заглавие : Теоретико-методологічні основи дослідження соціально-психологічних наративів
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 233-244. - ISBN 2072-4772 (Шифр 15(08)/А 43-757851191). - ISBN 2072-4772
Примечания : Бібліогр.: с. 242-243 (7 назв)
УДК : 159.364.2
Предметные рубрики: Загальна психологія
Історична психологія
Етнічна психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): дискурс--наратив--структуралізм--соціально психологічний феномен--масова свідомість
Аннотация: У статті розкриваються теоретико-методологічні основи дослідження соціально-психологічних наративів. Показано, що завдяки "лінгвістичному повороту" в гуманітаристиці культура, та соціальна комунікація почали розглядатися як "мовні феномени", тобто такі, що визначені сталими уявленнями, котрі відображені у дискурсах. Відтак, дискурс був потрактований як достеменний простір буття соціокультурних феноменів. У поведінкових науках, зокрема у психології, завдяки структуралістському підходу, був вироблений методологічний інструментарій конкретизації структур, котрі детермінують соціальну картину світу, цілі діяльності та прийнятні поведінкові форми. Таким чином, показано, що соціально-психологічні феномени сучасності найадекватніше розкриваються саме в рамках структуралістського підходу. Прикметною особливістю сучасності є переоцінювання уявлень, які донедавна ще здавались усталеними. Важливу роль у формуванні громадської думки й картини світу загалом відіграють соціальні мережі. Прикметною рисою соціальних мереж є те, що в них відбуваються здійснення найрізноманітніших дискурсів - наукового, релігійного, побутового тощо. Як наслідок, загальний дискурс соціальних мереж справляє враження невпорядкованого міксу. Однак, насправді, дискурс соціальних мереж є підпорядкованим структуралістським принципам, які піддаються опису, трактуванню прогнозуванню та конструюванню. Зважаючи на те, що соціальні мережі справляють дедалі більший вплив на соціокультурні процеси і виступають потужним соціально-психологічним фактором, дослідження їх дискурсивних характеристик є вкрай актуальним завданням. Акцентовано увагу на тому, що дискурс соціальних мереж є конвергентним фольклор, який також є феноменом колективної творчості. Відповідно, теорії та методи соціально-психологічного дослідження, які вироблені в рамках структуралізму з метою дослідження феномену колективної творчості, можуть бути використані в рамках дослідження дискурсу соціальних мереж.
Найти похожие

15.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.9:616.8-008.6/К 71-202776710 рукописный текст
Автор(ы) : Костюк, Олена Віталіївна
Заглавие : Психологічні особливості невротизації майбутніх лікарів в умовах трилінгвізму : автореф. дис. ... кан. психол. наук: 19.00.04
Выходные данные : Київ, 2020
Колич.характеристики :25 с.: табл.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.9:616.8-008.6]:81'246.3(043.5)
Предметные рубрики: Медична психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): невротизація особистості--самодетермінація--мова професійного навчання--трилінгвістична ситуація навчання--білінгвізм--мовний дискурс--мікробіологічні поняття--генетична психологія особистості
Аннотация: В дисертації представлено результати теоретико-емпіричного дослідження психологічних особливостей невротизації як форми особистісної детермінації майбутніх лікарів в процесі професійного навчання та оволодіння професійною мовою (на матеріалі категоріального апарату мікробіології) в умовах трилінгвістичної взаємодії в освітньому просторі, відповідно до умов професіоналізаціїї. Запропоновано три-факторну структуру феномену невротизації. Зміст першого фактору "Дефіцитарна невротизація" представлений такими особистісними властивостями студентів-трилінгвів: власне, дефіцитарність Я-функцій, дезадаптивність, конформність, ностальгія, відчуження, неспримятлива сімейна ситуація, соціальне напруження, соматизація, нав'язливість, вегетативні порушення. Зміст другого фактору "Деструктивна невротизація" поєднує такі феномени як: власне деструктивність Я-функцій, переживання великого впливу батьківської родини, нейротизм, висока соціальна активність, соматичні порушення, депресія, істеричний тип реагування, висока інтерференція понять. Зміст третього фактору "Амбівалентно-тривожна дезадаптація" усукупнює показники інтерактивності, депресивності, слабкості Я, ворожості, фобій, паранояльності, тривоги невротичної депресії, астенії, рецептивні мовні компетенції. Встановлено, що суттєвого впливу на перебіг дезадаптаційних процесів спричиняють чинники внутрішнього зв'язку з батьківщиною, які виявляються в проявах ностальгії та відчуття відчуження. Соматизація проявів тривоги через систему вегетативних, депресивних порушень, при низьких показниках адаптивності та високих показниках конформізму стає одною з детермінант посилення невротичного конфлікту. Доведено, що успішність оволодіння понятійним апаратом мікробіології є можливою з урахуванням явища трилінгвізму як умови формування рецептивних мовних компетентностей та чинника невротизації особистості майбутнього медичного працівника. Розроблено основні форми психолого-дидактичних засобів формування узагальнених способів дій по засвоєнню понятійного апарату мікробіології на основі клінічно орієнтованого підходу мікроорганізм-макроорганізм.
Экземпляры : всего : ЧЗ(2)
Свободны : ЧЗ(2)
Найти похожие

16.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.9:616.8-008.6/К 71-593889409 рукописный текст
Автор(ы) : Костюк, Олена Віталіївна
Заглавие : Психологічні особливості невротизації майбутніх лікарів в умовах трилінгізму : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04
Выходные данные : Київ, 2020
Колич.характеристики :210 с.: табл. + 1 додатки 82 с.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с.182-210 (247 назв).
УДК : 159.9:616.8-008.6]:81'246.3(043.5)
Предметные рубрики: Медична психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): невротизація особистостості--самодетермінація--мова професійного навчання--трилінгвістична ситуація навчання--білінгвізм--мовний дискурс--мікробіологічні поняття--генетична психологія особистості
Аннотация: В дисертації представлено результати теоретико-емпіричного дослідження психологічних особливостей невротизації як форми особистісної детермінації майбутніх лікарів в процесі професійного навчання та оволодіння професійною мовою (на матеріалі категоріального апарату мікробіології) в умовах трилінгвістичної взаємодії в освітньому просторі, відповідно до умов професіоналізаціїї. Запропоновано три-факторну структуру феномену невротизації. Зміст першого фактору "Дефіцитарна невротизація" представлений такими особистісними властивостями студентів-трилінгвів: власне, дефіцитарність Я-функцій, дезадаптивність, конформність, ностальгія, відчуження, неспримятлива сімейна ситуація, соціальне напруження, соматизація, нав'язливість, вегетативні порушення. Зміст другого фактору "Деструктивна невротизація" поєднує такі феномени як: власне деструктивність Я-функцій, переживання великого впливу батьківської родини, нейротизм, висока соціальна активність, соматичні порушення, депресія, істеричний тип реагування, висока інтерференція понять. Зміст третього фактору "Амбівалентно-тривожна дезадаптація" усукупнює показники інтерактивності, депресивності, слабкості Я, ворожості, фобій, паранояльності, тривоги невротичної депресії, астенії, рецептивні мовні компетенції. Встановлено, що суттєвого впливу на перебіг дезадаптаційних процесів спричиняють чинники внутрішнього зв'язку з батьківщиною, які виявляються в проявах ностальгії та відчуття відчуження. Соматизація проявів тривоги через систему вегетативних, депресивних порушень, при низьких показниках адаптивності та високих показниках конформізму стає одною з детермінант посилення невротичного конфлікту. Доведено, що успішність оволодіння понятійним апаратом мікробіології є можливою з урахуванням явища трилінгвізму як умови формування рецептивних мовних компетентностей та чинника невротизації особистості майбутнього медичного працівника. Розроблено основні форми психолого-дидактичних засобів формування узагальнених способів дій по засвоєнню понятійного апарату мікробіології на основі клінічно орієнтованого підходу мікроорганізм-макроорганізм.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

17.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 15(08)/А 43
Автор(ы) : Чепелева Н. В.
Заглавие : Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2: Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 4-18 (Шифр 15(08)/А 43-351176743)
Примечания : Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
УДК : 159.923.2
Предметные рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): конструювання досвіду--інтерпретація--контекст--дискурс--смисл--інтерпретаційна схема--метакогніції
Аннотация: Метою статті є обгрунтування ролі інтерпретації як одного з провідних механізмів конструювання досвіду особистості, що розвивається. Дискурсивне конструювання досвіду у контексті психолого-герменевтичного підходу визначено як приведення соціокультурної та особистісної інформації в систему, організацію такої інформації у зв'язні структури, що допомагають осягнути її смисл. Визначено, щи дискурсивне конструювання досвіду передбачає процес його трансформації з особистісного досвіду в особистісний - освоєний, привласнений, осмислений, асимільований, проінтерпретований, тобто вибудований самою особистістю. Інтерпретація тлумачиться як осмислення тексту, яке призводить до вбачання в повідомленні деякого смислу, відсутнього в самому тексті. Вона є механізмом смислового збагачення тексту, що здійснюється завдяки зануренню у контекст - особистісний, діяльнісний, культурний. Саме він і задає ті чи інші інтепретаційні рамки (або схеми), котрі, з одного боку, обмежують смисловий простір тексту, дозволяючи відкинути несуттєві смисли, з іншого - розширюють його, збалачуючи новим розумінням змісту повідомлення, сприяючи тим самим породженню, синтезу нових смислів. Дискурс при цьому тлумачиться як текст в контексті його породження та сприймання. Велику роль в процесі інтерпретації відіграє взаємодія зовнішнього та внутрішньокого контекстів, що й уможливлює синтез нового смислу, який і забезпечує дискурсивне конструювання досвіду особистості. Показано, що однією з умов інтерпретації особистого досвіду та трансформації його в досвід особистісний є сформованість у людини основних метакогніцій - рефлексії, децентрації, інтелектуального ініціювання та стратегічності інтелекту.
Найти похожие

18.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 150.3/Л 77
Автор(ы) : Лич О. М.
Заглавие : Основи життєстійкості особистості: психологічний дискурс : монографія
Выходные данные : Б.м., 2020
Колич.характеристики :372 с.
Коллективы : Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології ім. Г. С. Костюка (Київ)
Цена : 90.00 грн.
УДК : 159.922.6/.63
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): життєстійкість--життєстійкість особистості--похилий вік--екзистенційна тривога--психологічний захист
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

19.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 152/617.9/М 17
Автор(ы) : Максименко, Сергій Дмитрович, Руденко Я. В.
Заглавие : Мультипсихологічний дискурс вокалотерапії психосоматичних розладів особистості : монографія
Выходные данные : Б.м., 2021
Колич.характеристики :904 с.
Цена : 200.00 грн.
УДК : 159.98:613
Предметные рубрики: Медична психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): здоров'я--психологічне здоров'я--психосоматичні розлади--вокалотерапія
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

20.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.922.4(477)/Ч-44
Автор(ы) : Чепа, Мирослав-Любомир Андрійович
Заглавие : Етнопсихологічний дискурс глобалізації : монографія
Выходные данные : Б.м., 2013
Колич.характеристики :104 с.
ISBN, Цена 978-966-189-220-9: Б.ц.
УДК : 159.922.4(477)
Предметные рубрики: Етнопсихологія-- глобалізація --Україна
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): етнопсихологія--глобалізація--україна
Аннотация: У монографії досліджено етнопсихологічний дискурс розвитку українського суспільства в умовах глобалізації, структурування його у відповідності до конструктивних настанов і цінностей сучасної цивілізації, створення бажаного майбутнього на основі компліментарності з потенційним буттям. Показано, що етнічне перетворюється із засобу адаптації до історико-культурних, ландшафтно-кліматичних умов у дієвий чинник геополітичних процесів, етнопсихологічний каталізатор дискурсивних практик розвитку суспільства в сучасних умовах. Цільова аудиторія — викладачі, аспіранти, студенти ВНЗ, усі небайдужі до проблем розвитку суспільства в умовах глобалізації. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Найти похожие

 1-20    21-40   41-47 
 
Статистика
за 17.09.2024
Число запросов 12060
Число посетителей 654
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя