Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1416)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (4)Рідкісна книга (1)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=дитина<.>
Общее количество найденных документов : 55
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-55 
1.
159.96-053.6:616.8-009.11:364.048.6(043.3)
Г 83


    Григор’єва, Світлана Вікторівна.
    Трансгенераційні чинники прив'язаності у родинах, які мають дитину з церебральними проблемами [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / С. В. Григор’єва ; наук. кер. В. Є. Луньов ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 27 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Медична психологія
фывфывфыв:
трансгенераційні чинники -- динаміка стосунків -- діада "жінка та її мати" -- прив'язаність у діаді "мати-дитина, хвора на ДЦП" -- зорова дзеркальна симетрія мозку
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено визначенню трансгенераційних чинників прив'язаності у родинах, які мають дитину з церебральними проблемами. Доведено, що відсутність належної сепарації в діаді "жінка-її мати" детермінує патологічні патерни взаємозв'язку жінки з власною дитиною. Концептуалізовано, що спотворений образ дитини як когнітивне утворення має нейропсихологічну обумовленість. Емпіричним шляхом конкретизовано індивідуально-психологічні та мікросоціальні чинники у формуванні прив'язаності у родинах, які мають дітей, хворих на ДЦП, та виявлено їх специфіку. Виявлено зв'язок між відсутністю інтересу в дитинстві до динамічних ігор у жінок і народження ними дитини, хворої на ДЦП, та на нейропсихологічних засадах запропоновано підхід до реабілітації дитини, який передбачає індивідуальні та групові заняття з ЛФК з матерями пацієнтів. Встановлено провідну роль особливостей онтогенезу та механізмів психологічних захистів жінок, які мають дитину, хвору на ДЦП та механізми симбіотичного зв'язку в діаді "жінка та її мати" на стилі прив'язаносты у дыады "мати-дитина, хвора на ДЦП". Доведено, що тривожно-амбівалентна прив'язаність жінки до своєї матері виступає чинником порушення механізмів рольової та інтеракційної перцепції, материнського самосприйняття. Визначено, що трансгенераційна обумовленість настановлень щодо моторного функціонування виступає чинником когнітивно-перцептивних викривлень образу дитини з ДЦП. Узагальнено організаційні засади та моделі медико-психологічної реабілітації в родинах, що мають дітей з ДЦП. На засадах нейропсихологічного підходу запропоновано модель соматосенсорного розвитку жінки, конгруентності патернів самосприйняття, що зумовлює взаємодію з дитиною на рівні сенсорно-імагінативних інтеграцій. Розроблено практичні рекомендації для фахівців і батьків, які виховують дитину, хвору на ДЦП, задля визначення максимально ефективного циклу розвитку дитини з ДЦП.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Луньов, Віталій Євгенійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

2.
159.96-053.6:616.8-009.11:364.048.6(043.3)
Г 83


    Григор'єва, Світлана Вікторівна.
    Трансгенераційні чинники прив’язаності у родинах, які мають дитину з церебральними проблемами [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04 / С. В. Григор'єва ; наук. кер. В. Є. Луньов ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 250 с. : табл. + додатки 32 с. - Бібліогр.: с. 224-250 (283 назви). -
УДК
Рубрики: Медична психологія
фывфывфыв:
трансгенераційні чинники -- динаміка стосунків -- діада "жінка та її мати" -- прив’язаність у діаді "мати-дитина, хвора на ДЦП" -- зорова дзеркальна симетрія мозку
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено визначенню трансгенераційних чинників прив'язаності у родинах, які мають дитину з церебральними проблемами. Доведено, що відсутність належної сепарації в діаді "жінка-її мати" детермінує патологічні патерни взаємозв'язку жінки з власною дитиною. Концептуалізовано, що спотворений образ дитини як когнітивне утворення має нейропсихологічну обумовленість. Емпіричним шляхом конкретизовано індивідуально-психологічні та мікросоціальні чинники у формуванні прив'язаності у родинах, які мають дітей, хворих на ДЦП, та виявлено їх специфіку. Виявлено зв'язок між відсутністю інтересу в дитинстві до динамічних ігор у жінок і народження ними дитини, хворої на ДЦП, та на нейропсихологічних засадах запропоновано підхід до реабілітації дитини, який передбачає індивідуальні та групові заняття з ЛФК з матерями пацієнтів. Встановлено провідну роль особливостей онтогенезу та механізмів психологічних захистів жінок, які мають дитину, хвору на ДЦП та механізми симбіотичного зв'язку в діаді "жінка та її мати" на стилі прив'язаносты у дыады "мати-дитина, хвора на ДЦП". Доведено, що тривожно-амбівалентна прив'язаність жінки до своєї матері виступає чинником порушення механізмів рольової та інтеракційної перцепції, материнського самосприйняття. Визначено, що трансгенераційна обумовленість настановлень щодо моторного функціонування виступає чинником когнітивно-перцептивних викривлень образу дитини з ДЦП. Узагальнено організаційні засади та моделі медико-психологічної реабілітації в родинах, що мають дітей з ДЦП. На засадах нейропсихологічного підходу запропоновано модель соматосенсорного розвитку жінки, конгруентності патернів самосприйняття, що зумовлює взаємодію з дитиною на рівні сенсорно-імагінативних інтеграцій. Розроблено практичні рекомендації для фахівців і батьків, які виховують дитину, хвору на ДЦП, задля визначення максимально ефективного циклу розвитку дитини з ДЦП.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Луньов, Віталій Євгенійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.


   
    Практичний психолог: дитячий садочок [Текст] : щомісячний спеціалізований журнал. В. 11 / [ред. кол.: О. М. Байер, Т. Л. Гурковська, Л.І Ільченко та ін.]. - [б.м.] : МЦФЕР-Україна, 2020. - 48с. - Б. ц.
    Содержание:
Карабаєва, І. Світ дитячих бажань / І Карабаєва. - С .4-9
Карабаєва, І. 4 лайфаки для батьків, як реагувати на дитячі бажання / І. Карабаєва. - С .10-12
Карабаєва, І. Аби дитина бажала вчитися... / І. Карабаєва. - С .13
Карабаєва, І. Як з'ясувати, чого бажають діти / І. Карабаєва. - С .15-17
Терещенко, Л. Феномен психологічної проблеми в консультуванні / Л. Терещенко. - С .33-39
Рубрики: Дитяча психологія


Доп.точки доступа:
Байер, О.М. \[ред. кол.\; Гурковська, Т.Л. \[ред. кол.\; Ладивір та ін.], С.О. \[ред. кол.\
Свободных экз. нет
Найти похожие

4.


    Карабаєва, І.
    Аби дитина бажала вчитися... [Текст] / І. Карабаєва // Практичний психолог: дитячий садочок : щомісячний спеціалізований журнал / [ред. кол.: О. М. Байер, Т. Л. Гурковська, Л.І Ільченко та ін.] : МЦФЕР-Україна, 2020. - В. : 11. - С. 13


Доп.точки доступа:
Байер, О.М. \[ред. кол.\; Гурковська, Т.Л. \[ред. кол.\; Ладивір та ін.], С.О. \[ред. кол.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

5.
364.62:316.362]:159.922.7-056.34(043.5)
М 93


    Мушкевич, Мирослава Іванівна.
    Психологічний супровід сімей, що мають проблемних дітей [Рукопис] : автореф. дис. ... докт. психол. наук: 19.00.07 / М. І. Мушкевич ; наук. конс. Г. В. Ложкін ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 43 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

   Соціальна робота

фывфывфыв:
психологічний супровід -- ядерна сім'я -- сімейна система -- шлюбна підсистема -- батьківська підсистема -- проблемна дитина -- психодіагностика -- психоедукація -- психоконсультування -- психотерапія -- заклади позашкільної освіти -- організаційна культура -- типи організаційної культури -- психологічні чинники -- розвиток організаційної культури -- тренінгова програма
Аннотация: У дисертації здійснено теоретичне обгрунтування й експериментально вивчено психологічні чинники розвитку організаційної культури закладів позашкільної освіти. Визначено психологічні особливості закладів позашкільної освіти як освітніх організацій. Розроблено модель психологічних чинників та умов розвитку організаційної культури закладів позашкільної освіти. На основі емпіричного дослідженя констатовано, що педагогічні працівники закладів позашкільної освіти орієнтовані на посилекння впровадження в їхніх закладах "прогресивних" і зниження "концервативних" типів організаційної культури. Доведено наявність зв'язку між "внутрішніми і зовнішніми" чинниками мезорівня й мікрорівня та рівнями розвитку типів організаційної культури закладів позашкільної освіти. Розроблено й апробовано авторську тренінгову програму для психологічної підготовки педагогічних працівників до розвитку організаційної культури закладів позашкільної освіти.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

6.
364.62:316.362]:159.922.7-056.34(043.5)
М 93


    Мушкевич, Мирослава Іванівна.
    Психологічний супровід сімей, що мають проблемних дітей [Рукопис] : дис. ... докт. психол. наук: 19.00.07 / М. І. Мушкевич ; наук. конс. Г. В. Ложкін ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 427 с. : табл. + 1 додатки 77 с. - Бібліогр.: с. 370-427 (593 назви). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

   Соціальна робота

фывфывфыв:
психологічний супровід -- ядерна сім'я -- сімейна система -- шлюбна підсистема -- батьківська підсистема -- проблемна дитина -- психодіагностика -- психоедукація -- психоконсультування -- психотерапія -- заклади позашкільної освіти -- організаційна культура -- типи організаційної культури -- психологічні чинники розвитку організаційної культури -- тренінгова програма
Аннотация: У дисертації теоретично проаналізовано й емпірично досліджено систему психологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей. Визначено зміст, динаміку, напрями, фокуси тощо системи такого супроводу, які зумовлені сімейним статусом, віковими характеристиками, гендерною диференціацією членів сімей, функційністю чи дисфункційністю сімейної системи. Указано на технологію реалізації психологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей, яка здійснюється за допомогою надання комплексних взаємопов'язаних і взаємообумовлених заходів, організаційно-методичною основою котрих є цілеспрямованих, поетапний процес (психодіагностика, психоедукація, психоконсультування, психотерапія), представлений різними методами й прийомами, зумовлений знаннями індивідуальних і міжособистісних особливостей членів сімей, які реалізовуються задля забезпечення оптимальних умов послідовного розвитку та збереження психологічного здоров'я всієї сім'ї як системи на рівні шлюбної й батьківської підсистем. Доведено виражену позитивну динаміку за всіма емпіричними показниками, котрі змістовно визначають структуру психотипічного профілю членів сімей, що мають проблемних дітей, після проведення психологічного супроводу. Виявлено, що програма психологічного супроводу стала важливим фактором якісної трансформації змістовно-структурних елементів психотипів у напрямі розвитку властивостей здорового функціонування особистості. Відзначено, що дисертаційна робота містить перспективні напрями наукової роботи, що передбачають удосконалення програми психологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей; поглиблення знань про структурно-функційні особливості її складників; детальне розкриття "особистісного та сімейного виміру" особистості відповідно до структурних компонентів, таких як вік, гендерна диференціація, тип і склад сім'ї; розроблення емпірико діагностичних програм формування змісту психологічного супроводу сімей.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

7.
15(08)
А 43


    Слободяник, Н. В.
    Психологічний супровід міжособистісної взаємодії в освітньому просторі [Текст] / Н. В. Слободяник // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 234-246. - Бібліогр.: с. 244-245 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
освіта -- компетентність -- педагог -- дитина -- психолог -- супровід
Аннотация: У статті представлено результати теоретичного дослідження особливостей психологічного супроводу міжособистісної взаємодії в освітньому просторі. Поняття "супровід" розглядається як певна ідеологія роботи, найперша й найважливіша відповідь на запитання, навіщо потрібен психолог у школі. Підкреслюється, що супровід це система професійної діяльності психолога, спрямована на створення соціально-психологічних умов для успішного навчання та психологічного розвитку дитини в ситуаціях взаємодії. Об'єктом психологічної практики є навчання та психологічний розвиток дитини в ситуації шкільної взаємодії, предметом - соціально-психологічні умови успішного навчання та розвитку. Виходячи з об'єкту та предмету психологічнї практики, конкретизується задача шкільного психолога - створювати умови для продуктивного руху дитини тими шляхами, які вона вибирає сама у відповідності з вимогами педагога та сім'ї; допомагати їй робити усвідомлені особисті вибори в цьому складному світі, конструктивно вирішувати конфлікти, засвоювати найбільш індивідуально значущі та цінні методи пізнання, спілкування, розуміння себе та інших. Тобто, діяльність психолога в багатьох випадках визначається тією соціальною, сімейною та педагогічною системою, в якій реально знаходиться дитина та яка суттєво обмежена рамками шкільного середовища. Виокремлюються три основні ідеї, які лежать в основі різних моделей психологічної діяльності: науково-методичне керівництво навчально-виховним процесам у школі; допомога дітям, що відчувають різні труднощі психологічної та соціально-психологічної природив, виявлення та профілактика цих труднощів; супровід дитини в процесі всього шкільного навчання. Зазначається, що нині в системі психологічного супроводу реалізується такий комплексний напрям як розробка (проектування) освітніх програм, які на відміну від навчальної, повинні виконувати не лише навчальну, але й діагностичну, прогностичну, корекційну функції, що означає вивчення стартових можливостей і динаміку розвитку дитини в освітньому процесі та передбачає побудову системи психологічного супроводу освітнього процесу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
15(08)
А 43


    Чудакова, О. М.
    Психолого-педагогічна підтримка вчителем розвитку обдарованої дитини [Текстььь] / О. М. Чудакова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 148-161. - Бібліогр.: с. 158-161 (16 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

фывфывфыв:
обдарованість -- обдарована дитина -- психолого-педагогічні умови розвитку -- освітнє предметно-розвивальне середовище -- педагогічна взаємодія -- психолого-педагогічна підтримка
Аннотация: У статті показано провідну роль педагога у створенні психолого-педагогічних умов для виявлення обдарованих дітей і розвитку їх здібностей, в організації освітньо-розвивального середовища для забезпечення їх творчої діяльності в майбутньому. Охарактеризовано вчителя як ключову постать у виході за межі стереотипів у педагогічному спілкуванні з творчо обдарованими дітьми та подоланні їх негативних поведінкових проявів у шкільному житті, у наданні їм психолого-педагогічної підтримки у професійної взаємодії


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

9.
150/371.015д
М 69


    Михальська, С. А.
    Психологія мовленнєвої поведінки дитини 5-7 років життя [Текст] : монографія / С. А. Михальська ; Національна академія педагогічних наук України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка. - Кам'янець-Подільський : [б. и.], 2020. - 360 с. - 75.00 грн.
УДК
РУБ 150/371.015д

фывфывфыв:
дитина -- 5-7 років -- мова -- мовленнєва поведінка


Доп.точки доступа:
Національна академія педагогічних наук України; Інститут психології ім. Г. С. Костюка (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

10.
   373.2.015.3
   Р 32


   
    Регулююча дія ціннісних орієнтацій у житті дитини [Електроний ресурс] : монографія / [Т. О. Піроженко, І. І. Карабаєва, О. Ю. Хартман [та ін.]; за ред. Т. О. Піроженко. - Київ : [б. и.], 2020. - 222 с. - ISBN 978-966-194-317-8 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Життєдіяльність особистості--цІннісні орієнтації--Монографія
фывфывфыв:
життєва компетентність -- дитина -- термінальні цінності -- освітній простір -- інструментальні цінності -- ціннісна регуляція -- привласнення цінностей -- становлення особистості
Аннотация: У монографії висвітлюються результати теоретичного та емпіричного аналізу питань, пов’язаних з роллю ціннісних орієнтацій в житті дитини старшого дошкільного віку в умовах зміни соціальної ситуації розвитку (дошкільна освіта –початкова освіта). Висвітлено соціально-педагогічні та психологічні чинники, які зумовлюють здійснення вибору та прийняття дитиною соціально значущих цінностей, що виступають регуляторами її активності у спілкуванні та суто дитячих видах діяльності: предметно-практичній, ігровій, пізнавальній, образотворчій. Монографію адресовано викладачам вищої школи та інститутів підвищення педагогічної кваліфікації, практичним психологам, науковцям-психологам, студентам, керівникам установ та організацій, аспірантам, педагогам дошкільних закладів освіти та початкової школи.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Піроженко, Тамара Олександрівна; Карабаєва, Ірина Іванівна; Хартман, Олена Юріївна; Піроженко, Тамара Олександрівна \ред.\
Свободных экз. нет
Найти похожие

11.
15(08)
А 43


    Жмайло, А. А.
    Дослідження психологічної адаптації до процесу навчання дітей із ЗПР [Текст] / А. А. Жмайло, Г. І. Сизко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 46-55. - Бібліогр.: с. 54-55 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
фывфывфыв:
адаптація -- психологічна адаптація -- затримка психологічного розвитку -- дитина з особливими освітніми потребами -- спеціальна освіта
Аннотация: У статті розглянуто поняття "адаптація" та визначені складові компоненти структури психологічної адаптації до процесу навчання дітей із затримкою психічного розвитку. Визначено, що психологічною адаптацією називають пристосування особи до існуючих в суспільстві вимог і критеріїв оцінок завдяки присвоєнню норм і цінностей даного суспільства. Основними показниками психологічної адаптації дитини до школи є формування адекватної поведінки, встановлення контактів з учнями та вчителем, оволодіння практичними навичками навчальної діяльності. В структурі психологічної адаптації до процесу навчання виділені такі компоненти: соматичний та фізичний стан; поведінковий компонент; когнітивний компонент; емоційно-вольовий компонент. Розкрито сутність кожного з цих компонентів. Проведено дослідження сформованості структурних компонентів механізму психологічної адаптації дітей із затримкою психічного розвитку до процесу навчання та запропонована корекційна програма. Описані стадії (етапи) роботи з подолання дезадаптації дітей із затримкою психічного розвитку як тривалого і динамічного процесу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Сизко, Г.І.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

12.
15(08)
А 43


    Сизко, Г. І.
    Науково-теоретичне дослідження проблеми психологічної готовності майбутніх психологів до професійної діяльності в умовах інклюзивного навчання [Текст] / Г. І. Сизко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 316-326. - Бібліогр. с. 323-325 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
фывфывфыв:
спрямованість -- професійна спрямованість -- професійна готовність -- практичний психолог -- дитина з особливими освітніми потребами -- інклюзія -- спеціальна освіта
Аннотация: У статті розглянуто поняття спрямованості як найважливішого компоненту внутрішньої психологічної структури особистості, яка обумовлює усі дії і вчинки людини, способи прояву усіх інших її психічних властивостей та якостей. Визначено, що професійна спрямованість особистості виявляється в її ставленні до професійної діяльності та передбачає розуміння й внутрішнє прийняття цілей і завдань цієї діяльності, виражає інтереси, ідеали, установки, переконання, погляди, які її характеризують. При цьому саме студентський вік виступає як найбільш значущий для професійного становлення особистості. В цей період потреби, інтереси, ціннісні орієнтації набувають якісно нового змісту в особистісному зростанні майбутнього фахівця. Підвищення ролі та статусу фахівців у галузі спеціальної психології в сучасних умовах багато в чому визначається рівнем їх професійної спрямованості та компетентності. Це, в свою чергу, пояснює необхідність вдосконалення системи підготовки фахівців в галузі спеціальної психології з метою зміни рівня їх професійної спрямованості, що позитивно впливатиме на якість їх майбутньої професійної діяльності з кореляційної підтримки вищезазначеної категорії дітей у освітньо-реабілітаційних закладах. Проаналізоване поняття особистісної готовності як властивості особистості, необхідної фахівцю для ефективної роботи. Особистісна готовність фахівця передбачає психологічне опрацювання власних проблем у тих сферах, в яких він збирається практикувати. Визначенні умови формування професійної готовності до праці, як елементу професійної діяльності психолога, а саме: самостійність і критичне засвоєння культури; активна участь у вирішенні суспільно-значущих завдань; спеціальний розвиток творчого потенціалу особистості - її психічних процесів. Описані стадії (етапи) професійного становлення особистості як тривалого і динамічного процесу. В структурі психологічної готовності до діяльності виділено такі компоненти: мотиваційний; орієнтаційний; пізнавально-оперативний; емоційно-вольовий; психофізіологічний; оцінюючий. Розкрито сутність кожного з цих компонентів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

13.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Біла, Ірина Миколаївна.
    Сім'я як простір формування цінностей дитини [Текст] / І. М. Біла // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 16-24. - Бібліогр.: с. 23-24 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
сім'я -- дитина -- цінності -- ціннісна взаємодія -- сімейне виховання -- аксіогенез
Аннотация: Основні особистісні якості дитини, її ціннісні уявлення формуються у дошкільному віці. Перші знання про світ, перший досвід буття дитина отримує у сім'ї. Сім'я на початкових стадіях індивідуального розвитку є єдиною і найбільш значимою референтною малою групою, що опосердковує засвоєння соціальних цінностей у межах існуючих сімейних цінностей. Успішність процесу формування системи ціннісних орієнтацій особистості на всіх вікових стадіях, соціалізації в сім'ї забезпечують механізми розуміння, підкріплення та ідентифікація. Важливою при цьому є готовність батьків до ціннісної взаємодії з дитиною, яка включає мотиваційний, когнітивний, операційний, емоційно-вольовий та рефлексивний компонент. Запорукою успішного аксіогенезу дитини є також дотримання батьками основних принципів сімейного виховання: гуманність, оптимістичність, демократичність, батьківсько-дитячих взаємин, залучення дітей до життєдіяльності сім'ї як рівноправних учасників, врахування їхніх вікових та індивідуальних особливостей, послідовність та єдність батьківських вимог.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.
15(08)
А 43


    Савельєва, Ю. С.
    Психологічна адаптація жінки в екстримальній ситуації зумовленій передчасним народженням дитини [Текст] / Ю. С. Савельєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 254-260. - Бібліогр. С. 258-259 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
екстремальна ситуація -- передчасні пологи -- передчасно народжена дитина -- адаптація жінки в ситуації передчасного народження дитини
Аннотация: Дослідження в галузі вивчення материнства підкреслюють, що материнство як психосоціальний феномен розглядають з таких основних позицій - як забезпечення умов для розвитку дитини і як кардинальні зміни особистісної сфери жінки. Психологія зосереджує свою увагу на вивченні психологічних чинників, які можуть слугувати факторами адаптації та дезадаптації жінки у психотравмуючих ситуаціях. Особливий інтерес становить питання про вплив передчасного народження дитини на психоемоційний стан жінки. Статтю присвячено проблемі дослідження психоемоційного стану жінок, які народили передчасно. Викладено результати дослідження особливостей рівня тривожності ситуації передчасного народження дитини. Описані рекомендації щодо організації психологічної допомоги жінкам передчасного народжених дітей, які передбачають роботу з суб'єктивним сприйняттям ситуації у тому числі розширення поглядів щодо даної ситуації, та корекцію неефективних у конкретних умовах адаптаційних механізмів (психологічних захистів).


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

15.
15(08)
А 43


    Ольховецький, С. М.
    Психологічні чинники дитячих страхів [Текст] / С. М. Ольховецький // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 233-241. - Бібліогр.: с. 240-241 (4 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
страх -- дитячі страхи -- психологічні чинники -- природа страхів -- еволюція дитячих страхів -- дитина -- біологічні передумови -- природа страхів
Аннотация: В статті розглядаються психологічні чинники дитячих страхів, а саме: соціокультурні та психологічні передумови виникнення страху. В статті розглядаються досить дитально такі страхи, як: сімейна обумовленість страхів; загроза для життя; страх перед майбутнім; страх перед навчанням, іспитами; страх самотності; групова ізоляція; обмеження інформації; монотонність; зміна сприймання просторової структури; порушення ритму сну та активності; нічні страхи; страх перед реальністю; розлучення батьків; реальні небезпеки. Це основні страхи, які супроводжують підростаючу особистість.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

16.
15(08)
А 43


    Мусіяка, Н. І.
    Теорія психічного розвитку дитини Г.С. Костюка та проблема особистісної детермінації [Текст] / Н. І. Мусіяка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 225-233. - Бібліогр.: с. 231-233 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
детермінація -- особистісна детермінація -- особистість -- дитина -- розвиток -- психічний розвиток дитини
Аннотация: У статті уперше здійснено аналіз теорії психічного розвитку дитини, створеної Г.С. Костюком, а також у її контексті розглянуто проблему особистісної детермінації. Констатовано, що теорія психічного розвитку дитини, як ключове теоретико-методологічне підгрунтя розуміння сутності особистісної детермінації, була вперше розроблена ученим ще у 40-х рр. ХХ ст. Розкрито ідеї Г.С. Костюка щодо проблеми особистісної детермінації. Здійснено уперше аналіз структури теорії психічного розвитку дитини, що включає означені самим вченим, дванадцять спектрів - "питань розгляду". Встановлено, що стрижневим учений вважає детермінантний, оскільки "психічний розвиток дитини - обумовлений процес", а "питання про умови психічного розвитку дитини є вихідним питанням теорії цього процесу". Г.С. Костюк розкриває такий новий ракурс своєї теорії психічного розвитку дитини як проблему особистісної детермінації, ефективності її становлення і перебігу як внутрішніх потенцій особистісного зростання і саморозвитку.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.
36
К 65


   
    Концептуалізація системи сімейно-орієнтованого психолого-педагогічного супроводу родини, яка виховує дитину з особливими потребами [Текст] : колективна монографія / [О. В. Царькова, та ін.], С. М. Кравченко та ін.] ; Міністерство освіти і науки України, Мелітопольский державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького, Лабораторія психології здоров'я. - Мелітополь : [б. и.], 2019. - 417 с. - ISBN 978-617-7218-88-5 : 60.00 грн.
УДК
РУБ 36
Рубрики: Психологічна соціальна допомога
фывфывфыв:
вплив сімейного середовища -- дитина з особливими потребами


Доп.точки доступа:
Царькова, [О. В.; та ін.]; Кравченко та ін.], С. М.; Міністерство освіти і науки України; Мелітопольский державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького. Лабораторія психології здоров'я
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

18.
153(06)
А 43


    Гаврищак, Любов Іванівна.
    Порушення гармонійності сімейних стосунків як чинник відхилень в розвитку особистості дитини [Текст] / Л. І. Гаврищак, Н. Ю. Максимова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 18. - С. 5-21. - Бібліогр.: С. 19 (6 назв)
УДК
РУБ 153(06)
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
гармонійність -- стосунки -- сім'я -- особистість -- потреби -- дитина -- девіації -- розвиток -- механізм
Аннотация: Стаття присвячена висвітленню проблеми формування особистості дитини в сім’ї у зв’язку зі ступенем гармонійності стосунків. Розглянуто соціальну ситуацію розвитку дитини в разі порушення гармонійності стосунків у сімейній системі. Показано, що відсутність гармонійності стосунків призводить до неможливості задоволення базових соціальних потреб дитини. Визначено базові соціальні потреби дитини: потреба в безпеці, потреба у визнанні, у безумовній любові, в рахуванні вікових особливостей, потреба бути собою, потреба в пізнанні. Розкрито вплив дисфункцій у сім’ї, визначено механізми виникнення викривлень в особистісному розвитку та показано процес їх становлення внаслідок порушень гармонійності стосунків в сім’ї.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Максимова, Наталя Юріївна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

19.
15(06)
П 68


    Максименко, Сергій Дмитрович.
    Механізми розвитку особистості [Текст] / С. Д. Максименко // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2018. - Вип. 40. - С. 7-22. - Бібліогр.: с.22-23 (10 назв)
УДК
РУБ 15(06)

фывфывфыв:
розвиток -- механізми розвитку особистості -- ставлення особистості -- дитина -- система учбових задач -- діяльність -- генетична психологія -- творчий потенціал -- психіка -- дошкільники -- учні


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

20.
15(08)
А 43


   
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 3. Консультативна психологія і психотерапія. Вип. 14 / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України ; голов. ред. С. Д. Максименко. - Київ, [Вінниця] : [ФОП. Рогальська І.О.], 2018. - 340 с. : табл., рис. - ISBN 978-617-7556-54-0 : 25.00 грн.
    Содержание:
Яковенко, С. І. Психологічна допомога населенню України як предмет наукових пошуків / С. І. Яковенко. - С .8-25. - Бібліогр.: с. 21-24 (11 назв)
Лазос, Гелена Петрівна. Резільєнтність: концептуація понять, огляд сучасних досліджень / Г. П. Лазос. - С .26-64. - Бібліогр.: с. 55-62 (39 назв)
Міщук, С. С. Згуртування як провідна умова подолання психотравми: традиційний та сучасний контексти / С. С. Міщук. - С .64-77. - Бібліогр.: с. 73-75 (8 назв)
Литвиненко, Л. І. Інтегративна модель у роботі з проявами ПТСР у ветеранів та військовослужбовців / Л. І. Литвиненко. - С .77-98. - Бібліогр.: с. 92-96 (21 назва)
Омельченко, Я. М. Специфіка чинників надмірного стресу у дітей військовослужбовців / Я. М. Омельченко. - С .98-124. - Бібліогр.: с. 118-122 (18 назв)
Журавльова, Н. Ю. Особливості вторинної травматизації у дружин ветеранів війни: орієнтири психологічної допомоги / Н. Ю. Журавльова. - С .124-153. - Бібліогр.: с. 144-151 (27 назв)
Плескач, Б. В. Роль соціально-економічних факторів у психологічному становленні людини / Б. В. Плескач. - С .153-191. - Бібліогр.: с. 183-186 (5 назв)
Гурлєва, Т. С. Довіра в опосередкованому спілкуванні: психологічна підтримка особистості у кризових умовах / Т. С. Гурлєва. - С .191-213. - Бібліогр.: с. 207-211 (21 назва)
Гриценко, А. В. Ризики впливу телевізійних та комп'ютерних технологій на розвиток психіки людини в добу інформаційного протистояння / А. В. Гриценко. - С .214-232. - Бібліогр.: с. 230-231 (9 назв)
Бондарева, Т. С. Життєстійкість особистості в контексті способів долання складних життєвих ситуацій / Т. С. Бондарева. - С .233-254. - Бібліогр.: с. 249-252 (19 назв)
Кісарчук, З. Г. Функціональна структура трьох ступенів кататимно-імагінативної психотерапії / З. Г. Кісарчук. - С .255-286. - Бібліогр.: с. 274-283 (34 назви)
Гребінь, Л. О. Кататимно-імагнітивна психотерапія як структурно-психодинамічний метод / Л. О. Гребінь. - С .286-324. - Бібліогр.: с.310-323 (56 назв)
Григор'єва, С. В. Дослідження асиметрії мозку та її впливу на взаємини у діаді "матір-дитина" / С. В. Григор'єва. - С .324-339. - Бібліогр.: с. 336-337 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)

фывфывфыв:
Консультативна психологія

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

 1-20    21-40   41-55 
 
Статистика
за 16.07.2024
Число запросов 108853
Число посетителей 777
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя