Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1416)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (4)Рідкісна книга (1)
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=дитина<.>
Общее количество найденных документов : 55
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-55 
1.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 372/А 43
Автор(ы) : Соловйова, Людмила Іванівна
Заглавие : Цінності дитини:шляхи привласнення в дошкільному віці
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Харків: КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 14. - С. 262-276 (Шифр 372/А 43-930366919)
УДК : 316.752,159.923.2-053.4
Предметные рубрики: Психологія розвитку дошкільника
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): цінності--ціннісні орієнтації--соціалізація --привласнення цінностей--дитина старшого дошкільного віку
Аннотация: Статтю присвячено аналізу проблеми привласнення цінностей дитиною старшого дошкільного віку. Розкрито психологічний зміст понять "цінність", "ціннісні орієнтації". Визначено, що присвоєння дитиною цінностей соціуму відбувається не через пряме копіювання цінностей значимих дорослих, а в зерузльтаті їх внутрішньої трансформації з урахуванням індивідуальних потреб, інтересів, провідних мотивів дошкільника, особистого досвіду його переживань, успіхів та невдач діяльності. Дієвість ціннісних орієнтацій як регуляторів дитячої поведінки визначається рівнем розвитку провідних особистісних новоутворень старшого дошкільника, їх впливу на гармонізацію структурних компонентів цінностей. Підкреслено, що головний шлях привласнення цінностей проходить через включення дитини у активну взаємодію з оточуєчим світом у процесі ігрової, предметно-практичної, пізнавальної діяльності; надання можливості вибору, проявів ініціативи, творчості.
Найти похожие

2.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 372/Ц 62
Автор(ы) : Піроженко, Тамара Олександрівна, Соловйова, Людмила Іванівна, Ладивір, Світлана Олексіївна, Карабаєва, Ірина Іванівна, Хартман О. Ю., Федорчук О. І., Токарева, Людмила Дмитрівна
Заглавие : Ціннісні орієнтації дитини у дорослому світі : навчально-методичний посібник
Выходные данные : К.: Слово, 2016
Колич.характеристики :248 с.: рис.
ISBN, Цена 978-966-194-247-8: 20.00 грн.
УДК : 373.2.015.3(477)(07)
Предметные рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): дитина--ціннісні орієнтації--дорослий світ--становлення цінностей
Экземпляры : всего : ЧЗ(2)
Свободны : ЧЗ(2)
Найти похожие

3.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 372/А 43
Автор(ы) : Соловйова Л.І.
Заглавие : Характеристика довільної поведінки як чинника прийняття старшими дошкільниками соціально значущих цінностей
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: КЦ ФОП Іванової М.А., 2017. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 13. - С. 151-159 (Шифр 372/А 43-584308886)
УДК : 159.943.8-053.4:316.752
Предметные рубрики: Психологія розвитку дошкільника
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): довільна поведінка--прийняття--вибір--соціально значущі цінності--дитина старшого дошкільного віку
Аннотация: У статті представлено результати експериментального вивчення стану розвитку довільної поведінки дітей старшого дошкільного віку, який зумовлює прийняття ними соціально значущих цінностей. Описано застосовані емпіричні методи дослідження: діагностична бесіда "Чинники вибору дитиною соціально значущих цінностей" і спостереження різних видів дитячої діяльності, ініційованої дітьми та педагогом. Статистично підтверджено зв'язок рівня прояву довільної поведінки старшого дошкільника і його здатності до прийняття соціально значущих цінностей. Визначено реальний стан розвитку довільної поведінки дітей старшого дошкільного віку, освіта яких здійснювалася в умовах дошкільного навчального закладу, сімейного виховання та першого класу початкової школи. Встановлено, що для досліджуваних дітей соціально значущі цінності є регуляторами їх активості на середньому рівні прояву.
Найти похожие

4.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 153/А 43
Автор(ы) : Біла, Ірина Миколаївна
Заглавие : Формування адаптивних здібностей дітей в умовах сім'ї
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 17-29 (Шифр 153/А 43-720946742)
Примечания : Бібліогр.: с. 28-29 (11 назв)
УДК : 159.922.7
Предметные рубрики: Психологія особистості-- Психологічна допомога особистості
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): дитина--сім'я--здібності--адаптація--адаптивні здібності
Аннотация: У ході вивчення проблеми становлення адаптивних здібностей в умовах сім'ї нами доведено, що сімейна взаємодія є шляхом формування особистісних орієнтирів, які визначають життєву траєкторію, вектор розвитку здібностей, успішної життєвої стратегії. З метою оптимізації та корекції сімейної взаємодії нами розроблено серію вправ для батьків, що сприяють формуванню демократичного стилю сімейного виховання, спільності "дитина-дорослий", позитивного сімейного середовища.
Найти похожие

5.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 15(902.7)/А 43
Автор(ы) : Максимів І.І.
Заглавие : Тренінг як засіб психологічної корекції дітей, які схильні до жебракування
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин: ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9: Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 305-314. - ISBN 978-617-640-211-4 (Шифр 15(902.7)/А 43-350287512). - ISBN 978-617-640-211-4
Примечания : Бібліогр.: с. 311-313 (11 назв)
УДК : 159:343.915
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історична психологія-- Етнічна психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): жебрацтво--дитина--корекція--тренінг--спосіб життя--девіантна поведінка--модуль--сесія
Аннотация: Стаття присвячена вивченню проблем підліткового віку, а саме дітям, які потребують психологічної допомоги, оскільки їхній віковий період – період формування духовності, моральних принципів, фізичної активності. У становленні особистості дитини важливу роль відіграє суспільне середовище, контакти з дорослими. У свідомості підлітка відбуваються суттєві зміни в розумовій активності, орієнтації особистісних цінностей, у поглядах на вимоги дорослих і стосунки, загострюються міжособистісні конфлікти у системі «підліток – дорослий». За мету було поставлено: довести ефективність проведеного тренінгу з дітьми, які схильні до жебракування, для їхньої подальшої успішної адаптації в соціумі, для формування адекватної самооцінки підлітків, що було підтверджено проведеним видом психокорекційної роботи.
Найти похожие

6.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.96-053.6:616./Г 83-440375463 рукописный текст
Автор(ы) : Григор'єва, Світлана Вікторівна
Заглавие : Трансгенераційні чинники прив’язаності у родинах, які мають дитину з церебральними проблемами : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04
Выходные данные : Київ, 2021
Колич.характеристики :250 с.: табл. + додатки 32 с.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 224-250 (283 назви).
УДК : 159.96-053.6:616.8-009.11:364.048.6(043.3)
Предметные рубрики: Медична психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): трансгенераційні чинники--динаміка стосунків--діада "жінка та її мати"--прив’язаність у діаді "мати-дитина, хвора на дцп"--зорова дзеркальна симетрія мозку
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено визначенню трансгенераційних чинників прив'язаності у родинах, які мають дитину з церебральними проблемами. Доведено, що відсутність належної сепарації в діаді "жінка-її мати" детермінує патологічні патерни взаємозв'язку жінки з власною дитиною. Концептуалізовано, що спотворений образ дитини як когнітивне утворення має нейропсихологічну обумовленість. Емпіричним шляхом конкретизовано індивідуально-психологічні та мікросоціальні чинники у формуванні прив'язаності у родинах, які мають дітей, хворих на ДЦП, та виявлено їх специфіку. Виявлено зв'язок між відсутністю інтересу в дитинстві до динамічних ігор у жінок і народження ними дитини, хворої на ДЦП, та на нейропсихологічних засадах запропоновано підхід до реабілітації дитини, який передбачає індивідуальні та групові заняття з ЛФК з матерями пацієнтів. Встановлено провідну роль особливостей онтогенезу та механізмів психологічних захистів жінок, які мають дитину, хвору на ДЦП та механізми симбіотичного зв'язку в діаді "жінка та її мати" на стилі прив'язаносты у дыады "мати-дитина, хвора на ДЦП". Доведено, що тривожно-амбівалентна прив'язаність жінки до своєї матері виступає чинником порушення механізмів рольової та інтеракційної перцепції, материнського самосприйняття. Визначено, що трансгенераційна обумовленість настановлень щодо моторного функціонування виступає чинником когнітивно-перцептивних викривлень образу дитини з ДЦП. Узагальнено організаційні засади та моделі медико-психологічної реабілітації в родинах, що мають дітей з ДЦП. На засадах нейропсихологічного підходу запропоновано модель соматосенсорного розвитку жінки, конгруентності патернів самосприйняття, що зумовлює взаємодію з дитиною на рівні сенсорно-імагінативних інтеграцій. Розроблено практичні рекомендації для фахівців і батьків, які виховують дитину, хвору на ДЦП, задля визначення максимально ефективного циклу розвитку дитини з ДЦП.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

7.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.96-053.6:616./Г 83-696041658 рукописный текст
Автор(ы) : Григор’єва, Світлана Вікторівна
Заглавие : Трансгенераційні чинники прив'язаності у родинах, які мають дитину з церебральними проблемами : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.04
Выходные данные : Київ, 2021
Колич.характеристики :27 с.: табл.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.96-053.6:616.8-009.11:364.048.6(043.3)
Предметные рубрики: Медична психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): трансгенераційні чинники--динаміка стосунків--діада "жінка та її мати"--прив'язаність у діаді "мати-дитина, хвора на дцп"--зорова дзеркальна симетрія мозку
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено визначенню трансгенераційних чинників прив'язаності у родинах, які мають дитину з церебральними проблемами. Доведено, що відсутність належної сепарації в діаді "жінка-її мати" детермінує патологічні патерни взаємозв'язку жінки з власною дитиною. Концептуалізовано, що спотворений образ дитини як когнітивне утворення має нейропсихологічну обумовленість. Емпіричним шляхом конкретизовано індивідуально-психологічні та мікросоціальні чинники у формуванні прив'язаності у родинах, які мають дітей, хворих на ДЦП, та виявлено їх специфіку. Виявлено зв'язок між відсутністю інтересу в дитинстві до динамічних ігор у жінок і народження ними дитини, хворої на ДЦП, та на нейропсихологічних засадах запропоновано підхід до реабілітації дитини, який передбачає індивідуальні та групові заняття з ЛФК з матерями пацієнтів. Встановлено провідну роль особливостей онтогенезу та механізмів психологічних захистів жінок, які мають дитину, хвору на ДЦП та механізми симбіотичного зв'язку в діаді "жінка та її мати" на стилі прив'язаносты у дыады "мати-дитина, хвора на ДЦП". Доведено, що тривожно-амбівалентна прив'язаність жінки до своєї матері виступає чинником порушення механізмів рольової та інтеракційної перцепції, материнського самосприйняття. Визначено, що трансгенераційна обумовленість настановлень щодо моторного функціонування виступає чинником когнітивно-перцептивних викривлень образу дитини з ДЦП. Узагальнено організаційні засади та моделі медико-психологічної реабілітації в родинах, що мають дітей з ДЦП. На засадах нейропсихологічного підходу запропоновано модель соматосенсорного розвитку жінки, конгруентності патернів самосприйняття, що зумовлює взаємодію з дитиною на рівні сенсорно-імагінативних інтеграцій. Розроблено практичні рекомендації для фахівців і батьків, які виховують дитину, хвору на ДЦП, задля визначення максимально ефективного циклу розвитку дитини з ДЦП.
Экземпляры : всего : ЧЗ(2)
Свободны : ЧЗ(2)
Найти похожие

8.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 15(08)/А 43
Автор(ы) : Мусіяка Н.І.
Заглавие : Теорія психічного розвитку дитини Г.С. Костюка та проблема особистісної детермінації
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2019. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 26. - С. 225-233 (Шифр 15(08)/А 43-789904387)
Примечания : Бібліогр.: с. 231-233 (11 назв)
УДК : 159.922
Предметные рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): детермінація--особистісна детермінація--особистість--дитина--розвиток--психічний розвиток дитини
Аннотация: У статті уперше здійснено аналіз теорії психічного розвитку дитини, створеної Г.С. Костюком, а також у її контексті розглянуто проблему особистісної детермінації. Констатовано, що теорія психічного розвитку дитини, як ключове теоретико-методологічне підгрунтя розуміння сутності особистісної детермінації, була вперше розроблена ученим ще у 40-х рр. ХХ ст. Розкрито ідеї Г.С. Костюка щодо проблеми особистісної детермінації. Здійснено уперше аналіз структури теорії психічного розвитку дитини, що включає означені самим вченим, дванадцять спектрів - "питань розгляду". Встановлено, що стрижневим учений вважає детермінантний, оскільки "психічний розвиток дитини - обумовлений процес", а "питання про умови психічного розвитку дитини є вихідним питанням теорії цього процесу". Г.С. Костюк розкриває такий новий ракурс своєї теорії психічного розвитку дитини як проблему особистісної детермінації, ефективності її становлення і перебігу як внутрішніх потенцій особистісного зростання і саморозвитку.
Найти похожие

9.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.922.73-053.4(/С 91-724536
Автор(ы) : Сущинська, Тетяна Сергіївна
Заглавие : Танцювально-ігрова діяльність дитини старшого дошкільного віку як чинник формування образу "Я" : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Б.м., 2016
Колич.характеристики :324 с.
Примечания : Бібліогр.: с. 190-219
УДК : 159.922.73-053.4(043.5)
Предметные рубрики: Педагогічна психологія
Вікова психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): образ "я"--самосвідомість--дитина старшого дошкільного віку--невербальна експресія--танець--танцювально-ігрова діяльність
Аннотация: У роботі представлено результати теоретичного та емпіричного вивчення особливостей формування образу "Я" дитини старшого дошкільного віку та фасилітації цього процесу засобами танцювально-ігрової діяльності. Розроблено програму фасилітації образу "Я" дитини старшого дошкільного віку засобами танцювально-ігрової діяльності через розвиток невербальної експресії. Результати контрольного експерименту засвідчили збагачення змісту та зростання усвідомленості образу "Я" дітей-учасників програми, що підтверджує її ефективність.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

10.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 37.018.1/Ш 68 рукописный текст
Автор(ы) : Шльонська, Оксана Олександрівна
Заглавие : Стиль сімейного виховання як чинник формування адаптивних можливостей дитини : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07
Выходные данные : Київ, 2012
Колич.характеристики :244 с.: рис., табл.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 190-209.
УДК : 37.018.1
Предметные рубрики: Педагогічна психологія-- Сімейне виховання-- Адаптація
Вікова психологія-- Дитина
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): сімейне виховання--адаптація дітей--дезадаптація--стиль сімейного виховання--підлітки--психологічна допомога
Аннотация: У дисертації проаналізовані теоретико-методологічні підходи до вивчення сім'ї як осередку первинної соціалізації дитини та стилів сімейного виховання. Досліджені зв'язки між стилем сімейного виховання і формуванням адаптивних можливостей підлітка . Визначено вплив дисфункціональних типів сімейного виховання на дезадаптацію підлітка. Розроблено і апробовано програму психологічної допомоги дезадаптованим підліткам та їх батькам.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

11.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 371.015/С 76
Заглавие : Становлення сучасної парадигми психологічної діагностики когнітивного розвитку учнів : монографія
Выходные данные : Київ, Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2012
Колич.характеристики :208 с.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
ISBN, Цена 978-966-189-142-4: 74.53 грн.
УДК : 37.015.3
Предметные рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): дитина--старші дошкільники--цінності--соціально значущі цінності--роль сім'ї
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

12.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 372/А 43
Автор(ы) : Біла, Ірина Миколаївна
Заглавие : Світосприймання: основи і передумови у дошкільному віці
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Срібна хвиля, 2016. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 12. - С. 4-13 (Шифр 372/А 43-483084)
Примечания : Бібліогр.: с. 13 (2 назви)
УДК : 159.922.73-053.4
Предметные рубрики: Психологія розвитку дошкільника
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): дитина--дошкільний вік--світосприймання--світобачення--методи діагностики
Аннотация: В статті описуються методи діагностики, які виявляють провідні тенденції у світосприйманні дитини, визначаються індивідуальні та загальні особливості його формування у онтогенезі дошкільного дитинства, аналізуються вікові та індивідуальні тенденції світосприймання як основи формування світогляду.
Найти похожие

13.

Вид документа : Статья из сборника (однотомник)
Шифр издания : 155/О-64
Автор(ы) : Мельничук, Тетяна Іванівна
Заглавие : Сімейні взаємини як соціально-Психологічний контекст економічної соціалізації дитини
Место публикации : Організаційна та економічна психологія в Україні: сприяння регіональному розвитку: тези ХІІ Міжнародної науково-практичної конференції з організаційної та економічної психології (1-3 червня 2017 року, м. Харків)/ за ред.: С. Д. Максименка, Л. М. Карамушка . - Київ-Харків: Гуманітарний Ценр, 2017. - С. С. 89-90. - ISBN 978-617-7528-36-3 (Шифр 155/О-64-505605904). - ISBN 978-617-7528-36-3
УДК : 155
Предметные рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): сімейні взаємини--соціально-психологічний контекст--економічна соціалізація--дитина
Найти похожие

14.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 15(08)/А 43
Автор(ы) : Біла, Ірина Миколаївна
Заглавие : Сім'я як простір формування цінностей дитини
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 16-24 (Шифр 15(08)/А 43-666507521)
Примечания : Бібліогр.: с. 23-24 (10 назв)
УДК : 159.922.2
Предметные рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): сім'я--дитина--цінності--ціннісна взаємодія--сімейне виховання--аксіогенез
Аннотация: Основні особистісні якості дитини, її ціннісні уявлення формуються у дошкільному віці. Перші знання про світ, перший досвід буття дитина отримує у сім'ї. Сім'я на початкових стадіях індивідуального розвитку є єдиною і найбільш значимою референтною малою групою, що опосердковує засвоєння соціальних цінностей у межах існуючих сімейних цінностей. Успішність процесу формування системи ціннісних орієнтацій особистості на всіх вікових стадіях, соціалізації в сім'ї забезпечують механізми розуміння, підкріплення та ідентифікація. Важливою при цьому є готовність батьків до ціннісної взаємодії з дитиною, яка включає мотиваційний, когнітивний, операційний, емоційно-вольовий та рефлексивний компонент. Запорукою успішного аксіогенезу дитини є також дотримання батьками основних принципів сімейного виховання: гуманність, оптимістичність, демократичність, батьківсько-дитячих взаємин, залучення дітей до життєдіяльності сім'ї як рівноправних учасників, врахування їхніх вікових та індивідуальних особливостей, послідовність та єдність батьківських вимог.
Найти похожие

15.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания :
Автор(ы) : Левус, Надія Ігорівна
Заглавие : Роль сім'ї і школи у формуванні Я-концепції обдарованої дитини
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6: Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 151-158: рис. (Шифр 153.6/А 43-826575836)
Примечания : Бібліогр.: с. 157-158 (9 назв)
УДК : 159.922.736.2+159.923.2
Предметные рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): я-концепція--самоставлення--самооцінка--соціальна рефлексія--обдарована дитина--молодші школярі
Аннотация: Вивчаються особливості формування Я-концепції та її складових у обдарованих дітей на етапі пізнього дитинства під впливом значимих дорослих, зокрема, батьків та вчителів. З'ясовано відмінності ставлення оточуючих до дітей з різним рівнем Я-концепції. Виявлено статистичні відмінності у послідовності виховних впливів матерів таких дітей та у зростанні конфронтації з тими з них, хто має нижчі показники самоставлення.
Найти похожие

16.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 153/А 43
Автор(ы) : Максимов, Микола Володимирович
Заглавие : Розвиток творчого потенціалу як ресурс позитивної соціалізації
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України
Место публикации : Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України. Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11: Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 50-60 (Шифр 153/А 43-351179)
Примечания : Бібліогр.: с. 59 (6 назв)
УДК : 159.922.73:614.876
Предметные рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): особистість--соціалізація--творчість--музика--сприймання--розвиток--здібності--виховання--дитина
Аннотация: У статті розглянуто проблеми розвитку творчого потенціалу як ресурсу позитивної соціалізації. Показано, що сприймання музики є творчою діяльністю. Зараз офіційні інститути соціалізації не завжди виконують свої функції, що призводить до порушень процесу соціалізації. В свою чергу, розвиток потенціалу людини також зараз не є пріоритетом соціальної політики. Зокрема, використання такого потужного ресурсу творчого розвитку особистості як сприймання музики зараз практично відсутнє. Музичне сприйняття характеризується цілим рядом якостей, в яких виявляється його сприятливий, розвиваючий вплив на психіку людини, у тому числі на соціальний інтелект. Доведено, що раннє включення дитини в музичне середовище сприяє розвитку її творчих здібностей й соціалізації.
Найти похожие

17.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 372/А 43
Автор(ы) : Біла І.М.
Заглавие : Родиноцентризм у розвитку здібностей дитини
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Харків: КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4: Психологія розвитку дошкільника, Вип. 14. - С. 57-78 (Шифр 372/А 43-930366919)
УДК : 159.928.23
Предметные рубрики: Психологія розвитку дошкільника
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): сім'я--дитина--сімейне спілкування--сімейна взаємодія--здібності--розвивальний взаємовплив
Аннотация: Первинною мікросистемою соціуму, через яку дитина засвоює уміння та знання є сім'я. Сім'я виступає головним агентом впливу на особистість, що детермінує її характеристики та якості. Особливості взаємин, стиль виховання у сім'ї впливає на розвиток дитини. У сумісній творчій діяльності, реалізуючи закладений потенціал, дитина прагне наслідувати значущому дорослому, що є передумовою формуваня її здібностей та талантів. Сімейна взаємодія, яка відбувається при спілкуванні та сумісній діяльності дитині і дорослого є вирішальним середовищним фактором її соціального, когнітивного розвитку, становлення здібностей дитини. Для правильного психічного розвитку малюка першочерговим є стосунки з матір'ю, материнська любов дає почуття безпеки, сприяє розвитку образу себе і соціалізації. Батько є для сина прикладом для наслідування і значно впливає на формування статевої ідентичності. З перших хвилин зародження нового життя батьківська любов визначає життєвий сценарій, вона є величезним та незамінним джерелом розвитку дитини, емоцій, моральних якостей, позитивного світосприймання, впевненості в собі, творчої самореалізації. Головна, обов'язкова особливість сім'ї будь-якої обдарованої дитини-незвично висока увага, чуйність та вимогливість до дитини. Підтримка дорослих призводить до закріплення тих чи інших форм поведінки, реакція батьків визначає та стимулює подальший розвиток здібностей та обдарувань дітей. Динаміка формування всіх компонентів розвитку здібностей (мотиваційно-вольовий, когнітивно-творчий, особистісно-ціннісний та операційний) оволодіння пізнавальним, соціальним досвідом, запас дитячих знань у більшості залежить від того, наскільки батьки забезпечують дитині змістовне пізнавальне спілкування, підтримують захоплення, інтереси дитини, пропонують різні пізнавальні розвивальні джерела та стимули, створюючи розвивальне, освітнє середовище.
Найти похожие

18.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 373.2.015.3/Р 32
Автор(ы) : Піроженко, Тамара Олександрівна, Карабаєва, Ірина Іванівна, Хартман, Олена Юріївна
Заглавие : Регулююча дія ціннісних орієнтацій у житті дитини : монографія
Выходные данные : Б.м., 2020
Колич.характеристики :222 с.
ISBN, Цена 978-966-194-317-8: Б.ц.
УДК : 373.2.015.3
Предметные рубрики: Життєдіяльність особистості-- цІннісні орієнтації
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): життєва компетентність--дитина--термінальні цінності--освітній простір--інструментальні цінності--ціннісна регуляція--привласнення цінностей --становлення особистості
Аннотация: У монографії висвітлюються результати теоретичного та емпіричного аналізу питань, пов’язаних з роллю ціннісних орієнтацій в житті дитини старшого дошкільного віку в умовах зміни соціальної ситуації розвитку (дошкільна освіта –початкова освіта). Висвітлено соціально-педагогічні та психологічні чинники, які зумовлюють здійснення вибору та прийняття дитиною соціально значущих цінностей, що виступають регуляторами її активності у спілкуванні та суто дитячих видах діяльності: предметно-практичній, ігровій, пізнавальній, образотворчій. Монографію адресовано викладачам вищої школи та інститутів підвищення педагогічної кваліфікації, практичним психологам, науковцям-психологам, студентам, керівникам установ та організацій, аспірантам, педагогам дошкільних закладів освіти та початкової школи. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Найти похожие

19.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 372/Р 31
Автор(ы) : Піроженко, Тамара Олександрівна, Соловйова, Людмила Іванівна, Карабаєва, Ірина Іванівна
Заглавие : Реалії вибору дитиною соціально значущих цінностей : Посібник
Выходные данные : Київ: Слово, 2017
Колич.характеристики :64 с.
ISBN, Цена 978-966-194-277-5: 86.00 грн.
УДК : 373.2(07)
Предметные рубрики: Дошкільне виховання
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): реалії вибору--соціально значущі цінності--дитина старшого дошкільного віку--дошкільна початкова освіта
Экземпляры : всего : ЧЗ(5)
Свободны : ЧЗ(5)
Найти похожие

20.

Вид документа : Статья из сборника (том многотомника)
Шифр издания : 15(08)/А 43
Автор(ы) : Чудакова О.М.
Заглавие : Психолого-педагогічна підтримка вчителем розвитку обдарованої дитини
Место публикации : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 148-161 (Шифр 15(08)/А 43-127155848)
Примечания : Бібліогр.: с. 158-161 (16 назв)
УДК : 159.956.2
Предметные рубрики: Психофізіологія
Психологія праці
Експериментальна психологія
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): обдарованість--обдарована дитина--психолого-педагогічні умови розвитку--освітнє предметно-розвивальне середовище--педагогічна взаємодія--психолого-педагогічна підтримка
Аннотация: У статті показано провідну роль педагога у створенні психолого-педагогічних умов для виявлення обдарованих дітей і розвитку їх здібностей, в організації освітньо-розвивального середовища для забезпечення їх творчої діяльності в майбутньому. Охарактеризовано вчителя як ключову постать у виході за межі стереотипів у педагогічному спілкуванні з творчо обдарованими дітьми та подоланні їх негативних поведінкових проявів у шкільному житті, у наданні їм психолого-педагогічної підтримки у професійної взаємодії
Найти похожие

 1-20    21-40   41-55 
 
Статистика
за 17.07.2024
Число запросов 4189
Число посетителей 427
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя