Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (5)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=економічна соціалізація<.>
Общее количество найденных документов : 39
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-39 
1.
15(08)
А 43


    Дембицька, Н. М.
    Софтизація особистої власності учнівської молоді в умовах віртуалізації економіки [Текст] / Н. М. Дембицька, Т. А. Рябовол, С. Г. Голяка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 52. - С. 35-39. - Бібліогр.: с. 38-39 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічна культура молоді -- економічна соціалізація -- особистість -- відносини особистої власності -- софтизація -- оцифровування власності
Аннотация: У статті показано основні зміни в напрямах економічної соціалізації молоді в контексті поступової глобалізації економічних відносин, віртуалізації власності та інтенсивного розвитку інформаційних технологій (софтизації об'єктів володіння). Обгрунтовуються теоретично та показуються емпірично новітні тенденції у становленні економічної культури молоді, які зумовлять нові за характером та механізмами реалізації відносини власності. Констатується тенденція усвідомлювати учнями процес софтизації, оцифровування власності, її соціально психологічну функцію. Показується, що в свідомості учнів актуалізується емоційно-оцінна складова ставлення до віртуалізації об'єктів володіння. Зокрема, констатується наявність переживань учнів, пов'язаних з відчуттям ізольованості й усамітнення, яким загрожує введення в життя сучасних технологій.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Рябовол, Т. А.; Голяка, С. Г.

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

2.
316.614.6-057.875:336.74(043.5)
Н 63


    Никоненко, Олена Вікторівна.
    Психологічні особливості монетарної соціалізації студентської молоді [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. В. Никоненко ; наук. кер. І. К. Зубіашвілі ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 16-17 (10 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
економічна соціалізація -- монетарна соціалізація -- гроші -- соціально-психологічні чинники -- студентська молодь -- типи соціалізації -- адаптація
Аннотация: У дисертації проведено дослідження психологічних особливостей монетарної соціалізації студентської молоді . Робота містить теоретичне обґрунтування , методичні засади та результати емпіричного дослідження цієї проблеми . На основі аналізу провідних теоретичних підходів до розуміння монетарної соціалізації обґрунтовано її структурно - функціональну модель як основу для проведення дослідження психологічних особливостей монетарної соціалізації студентської молоді . Виявлено особливості компонентів монетарної соціалізації студентів в залежності від статі , соціально - економічного , адміністративно - територіального чинників та чинника професіоналізації . Виділено типи економіко - психологічної адаптації як результату монетарної соціалізації студентів в залежності від рівня їх соціальної адаптації . Емпірично доведено , що властивий більшості студентів рефлексивний тип монетарної соціалізації зумовлюється особливостями конфігурації елементів монетарної соціалізації , а саме , домінуванням в структурі конативного компоненту . Розроблено програму спеціалізованого соціально - психологічного тренінгу монетарної компетентності студентів як засобу їх монетарної соціалізації .

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

3.
15(08)
А 43


    Мельничук, Т. І.
    Соціально-психологічні особливості економічного самовизначення студентів у сфері зайнятості в умовах суспільних змін [Текст] / Т. І. Мельничук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 52. - С. 55-61. - Бібліогр.: с. 59-61 (22 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічне самовизначення -- економічна соціалізація -- студентська молодь -- професіоналізація
Аннотация: У статті здійснено аналіз теоретико-методологічних особливостей економічного самовизначення студентів у сфері зайнятості. З'ясовано, що економічне самовизначення сучасної студентської молоді тісно взаємопов'язане з цілою низкою процесів - професійним і особистісним становленням, економічною соціалізацією та адаптацією, формуванням професійної ідентичності. Показано, що досить значущими при економічному самовизначені є розвиток економічної свідомості та суб'єктні властивості людини - її активність, незалежність, стійкість, відповідальність, здатність до довільної поведінки, саморегуляції, рефлексії. Емпірично доведено, що елементи економічної свідомості (самовизначення) детермінуються індивідуальними і соціально-психологічними характеристиками особистості.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

4.
15(08)
А 43


    Зубіашвілі, І. К.
    Монетарна культура як складова економічної культури особистості [Текст] / І. К. Зубіашвілі // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 52. - С. 40-45. - Бібліогр.: с. 43-44 (19 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
культура -- економічна культура -- монетарна культура суспільства -- монетарна культура особистості -- економічна соціалізація -- особистість -- цінності -- норми
Аннотация: У статті аналізуються результати теоретичного дослідження монетарної культури особистості як умови її економічної соціалізації. Проведене дослідження дало змогу визначити монетарну культуру як монетарний аспект економічної культури, який є складним соціокультурним феноменом і проявляється як особливий спосіб господарювання в монетарній сфері суспільства через сукупність фінансово-економічних світоглядів, норм цінностей, монетарних відносин, інститутів, монетарної поведінки різних суб'єктів господарювання (індивідів, соціальних груп, прошарків суспільства), представлений в результатах матеріальної та духовної праці і виконуючий важливу роль у забезпечення стабільності суспільства.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

5.
316.614.6-057.875:336.74(043.5)
Н 63


    Никоненко, Олена Вікторівна.
    Психологічні особливості монетарної соціалізації студентської молоді [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. В. Никоненко ; наук. кер. І. К. Зубіашвілі ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 327 с. - Бібліогр.: с. 211-239 (275 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
економічна соціалізація -- монетарна соціалізація -- гроші -- соціально-психологічні чинники -- студентська молодь -- типи соціалізації -- адаптація
Аннотация: У дисертації проведено дослідження психологічних особливостей монетарної соціалізації студентської молоді . Робота містить теоретичне обґрунтування , методичні засади та результати емпіричного дослідження цієї проблеми . На основі аналізу провідних теоретичних підходів до розуміння монетарної соціалізації обґрунтовано її структурно - функціональну модель як основу для проведення дослідження психологічних особливостей монетарної соціалізації студентської молоді . Виявлено особливості компонентів монетарної соціалізації студентів в залежності від статі , соціально - економічного , адміністративно - територіального чинників та чинника професіоналізації . Виділено типи економіко - психологічної адаптації як результату монетарної соціалізації студентів в залежності від рівня їх соціальної адаптації . Емпірично доведено , що властивий більшості студентів рефлексивний тип монетарної соціалізації зумовлюється особливостями конфігурації елементів монетарної соціалізації , а саме , домінуванням в структурі конативного компоненту . Розроблено програму спеціалізованого соціально - психологічного тренінгу монетарної компетентності студентів як засобу їх монетарної соціалізації .

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
154
А 43


    Лавренко, Ольга Василівна.
    Моральність "людини економічної" в уявленнях студентської молоді [Текст] / О. В. Лавренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2017. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 47. - С. 78-84. - Бібліогр.: с. 83-84 (20 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічна соціалізація -- особистість -- моральність -- економічні уявлення -- студентська молодь
Аннотация: У статті розглядається значення морального аспекту щодо «людини економічної» в економічних уявленнях студентської молоді. Проаналізовано результати емпіричного дослідження за методикою асоціацій щодо змістовного наповнення економічних уявлень респондентів про моральність та аморальність «людини економічної». Встановлено якості, які, на думку респондентів, спонукають людину здійснювати і підтримувати неетичні дії в економічній та соціальній сферах, а також якості, володіючи якими, особистість не допускає неетичних дій і вчинків в економічній та соціальній сферах .


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.
154
А 43


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Особиста власність як корелят сучасної економічної культури [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2017. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 47. - С. 55-58. - Бібліогр.: с. 57-58 (13 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічна культура молоді -- економічна соціалізація -- особистість -- соціалізуючий вплив -- корелят культури -- особиста власність -- цінності
Аннотация: У статті пояснюється соціалізуючий потенціал особистої власності крізь призму об’єкта володіння як корелята культури суспільства. Наголошується на ідеї зв’язку успішності економічної соціалізації сучасної молоді з рівнем сформованості її економічної культури. Остання обґрунтована як ціннісна матриця суспільства, актуальними для сучасного українства складовими якої є цінності свободи, незалежності, раціоналізму, відповідальності. Їхім корелятом обґрунтована особиста власність. Відносини особистої власності охарактеризовано як такі, в яких щонайперше соціалізується дитина як суб’єкт користування, розпорядження, володіння благами.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
153/154
О-64


    Никоненко, О. В.
    Дослідження моральнісного компонента монетарної соціалізації студентської молоді [Текст] / О. В. Никоненко // Організаційна психологія. Економічна психологія : науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці. - Київ : Логос, 2017. - № 4 (11). - С. 70-78. - Бібліогр.: с. 77 (5 назв)
УДК
РУБ 153/154
Рубрики: Організаційна психологія
фывфывфыв:
монетарна соціалізація -- економічна соціалізація -- гроші -- моральнісний компонент -- моральнісна оцінка грошей -- професіоналізація


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \наук. ред.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України(Київ); Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
153/154
О-64


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Мотивуючі практики для батьків як агентів економічної соціалізації школярів [Текст] / Н. М. Дембицька // Організаційна психологія. Економічна психологія : науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці. - Київ : Логос, 2017. - № 4 (11). - С. 22-28. - Бібліогр.: с. 27-28 (17 назв)
УДК
РУБ 153/154
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічна культура молоді -- економічна соціалізація -- особистість школяра -- агент економічної соціалізації -- соціалізуючий простір -- соціокультурна практика -- ярмарок


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \наук. ред.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України(Київ); Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.
316.614.6-053.81:33
С 69


   
    Соціально-психологічне забезпечення економічної соціалізації молоді [Електронний ресурс] : монографія / Н. М. Дембицька, І. К. Зубіашвілі, О. В. Лавренко [ та ін.]; за ред. Н. М. Дембицька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : [б. и.], 2018. - 346 с. - Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/712474/. - Назва з екрану. - Дата звернення: 23.08.2019. - ISBN 978-966-97846-0-5 : Б. ц.
    Содержание:
Дембицька, Наталія Миколаївна. Еволюційна метафора в психологічній структурі способу життя / Н. М. Дембицька. - С. 8-18
Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна. Психологічні закономірності здійснення економічної соціалізації молоді / І. К. Зубіашвілі. - С. 18-28
Дембицька, Наталія Миколаївна. Концепція соціально-психологічного забезпечення економічної соціалізації молоді / Н. М. Дембицька. - С. 28-36
Дембицька, Наталія Миколаївна. Структурно-функціональна модель соціально-психологічного забезпечення економічної соціалізації молоді / Н. М. Дембицька. - С. 36-43
Мельничук, Тетяна Іванівна. Психологічні закономірності здійснення економічної соціалізації особистості на етапі дитинства / Т. І. Мельничук. - С. 43-72
Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна. еоретико-методологічні засади дослідження соціально-психологічного забезпечення економічної соціалізації старшокласників / І. К. Зубіашвілі. - С. 72-81
Лавренко, Ольга Василівна. Теоретико-методологічні засади дослідження соціально-психологічного забезпечення економічної соціалізації молоді в просторі вузівської освіти: моральний аспект / О. В. Лавренко. - С. 81-92
Лавренко, Ольга Василівна. Життєві практики як набуття особистістю досвіду економічної соціалізації / О. В. Лавренко. - С. 97-109
Дембицька, Наталія Миколаївна. Інтерсуб’єктивна основа соціалізуючих практик / Н. М. Дембицька. - С. 109-112
Мельничук, Тетяна Іванівна. Ігрові практики в соціально-психологічному забезпеченні формування основ економічної культури дітей дошкільного віку / Т. І. Мельничук. - С. 112-125
Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна. Тренінгові практики у соціально-психологічному забезпеченні економічної соціалізації старшокласників / І. К. Зубіашвілі. - С. 125-137
Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна. Профорієнтаційні практики у соціально-психологічному забезпеченні формування основ економічної культури старшокласників / І. К. Зубіашвілі. - С. 137-152
Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна. Метафоричні асоціативні карти в соціально-психологічному забезпеченні формування основ економічної культури старшокласників / І. К. Зубіашвілі. - С. 152-162
Дембицька, Наталія Миколаївна. Мотивуючі тренінгові практики для дорослих як агентів економічної соціалізації учнівської молоді / Н. М. Дембицька. - С. 162-172
Дембицька, Наталія Миколаївна. Наставництво у соціально-психологічному забезпеченні економічної соціалізації учнівської молоді / Н. М. Дембицька. - С. 172-185
Лавренко, Ольга Василівна. «Моральний портрет» економічно успішної людини» як ігрова практика у соціально-психологічному забезпеченні формування економічної культури студентів / О. В. Лавренко. - С. 185-194
Дембицька, Наталія Миколаївна. Простір взаємин у сім’ї як умова соціально-психологічного забезпечення економічної соціалізації дитини / Н. М. Дембицька. - С. 202-209
Мельничук, Т. І. Соціально-психологічне забезпечення економічної соціалізації дітей дошкільного віку в просторі сімейних взаємин / Т. І. Мельничук. - С. 209-230
Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна. Соціально-психологічне забезпечення економічної соціалізації старшокласників / І. К. Зубіашвілі. - С. 230-248
Лавренко, Ольга Василівна. Соціально-психологічне забезпечення економічної соціалізації студентської молоді (моральний аспект) / О. В. Лавренко. - С. 248-309
УДК
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічна соціалізація -- молодь
Аннотация: У колективній монографії, підготовленій науковцями лабораторії організаційної та соціальної психології Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України, висвітлюються результати теоретичних та емпіричних досліджень соціально-психологічних форм, засобів і технологій економічної соціалізації молоді. Спираючись на досягнення вітчизняної та зарубіжної науки в галузі психології, філософії, культурології, педагогіки, авторами розроблено структурно-функціональну модель соціально-психологічного забезпечення економічної соціалізації особистості, яка може використовуватись в практиці економічного виховання молоді. Розроблено і перевірено ефективність системи соціально-психологічних заходів, форм та видів психологічного впливу на рівень економічної культури особистості молодої людини. Застосування даних розробок дозволить запобігти дії стихійних факторів та сприяти цілеспрямованому становленню тих соціально-психологічних якостей молоді, які забезпечать її гармонійну інтеграцію в сучасні ринкові відносини.Монографія адресована викладачам психології вищих навчальних закладів, докторантам, аспірантам, студентам, працівникам у галузі практичної психології, науковцям-психологам, іншим фахівцям, що ведуть науковий пошук у галузі соціальної психології, психології соціалізації особистості, розробляють проблеми економічної культури особистості, її становлення в онтогенезі в різних соціально-економічних умовах.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Дембицька, Наталія Миколаївна; Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна; Лавренко, Ольга Василівна; Дембицька, Наталія Миколаївна \за ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Свободных экз. нет
Найти похожие


11.
316.613/.614-057.874:316.344.23-058.34
Н 76


    Новосядла, Олена Миколаївна.
    Психологічні особливості економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. М. Новосядла ; наук. кер. Н. М. Дембицька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 229 с. : табл. + 1 додатки 25 с. - Бібліогр.: с.200-229 (272 назви). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
економічна соціалізація -- школярі -- суб'єктивно-економічний статус сім'ї -- економічна культура особистості -- культура носія бідності -- культура підприємливої людини
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей, сфокусовану на мікрорівневій системі чинників цього процесу та на зумовленості змісту структурних компонентів економічної культури дитини особливостями і напрямами розвитку економічної культури членів сім'ї. Досліджено особливості економічної соціалізації старших підлітків і старшокласників з малозабезпечених сімей, що полягають у тенденції формування культури економічної пасивності (споживатства). Встановлено основні чинники її формування. Показано детермінуючу роль економічної культури сім'ї у процесах пізнання школярами, оцінювання, переживання економічних явищ та на цій основі регуляції економічнї поведінки, опосередкованих особливостями матеріальної забезпеченості економічних потреб її членів, впливом стилю дитячо-батьківських стосунків, моделей соціальної адаптивності та відповідних особистісних якостей членів сім'ї. У ході формувального експерименту розроблено і успішно апробовано тренінгову програму "Формування культури економічної суб'єктності школярів", засновану на основних принципах соціально-психологічного впливу на розвиток економічної культури школярів з малозабезпечених сімей: принцип інтерсуб'єктної взаємодії як джерело розвитку нових ідентифікацій особистості, принцип діалогізму та врахування вікових та індивідуальних особливостей і економічних потреб особистості школяра. Ефективність застосування тренінгової програми серед старших підлітків та старшокласників підтверджує розвиток раціонального та позитивного ставлення до грошей, мотиву економії, зменшення монетарної тривожності та напруження у монетарних відносинах, зростання показників загальної схильності до підприємництва, зниження показників тяжіння до бідності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Дембицька, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

12.
15(08)
А 43


    Зубіашвілі, І. К.
    Психологічні особливості економічного самовизначення старшокласників [Текст] / І. К. Зубіашвілі // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 30-36. - Бібліогр.: с. 35-36 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
самовизначення -- старшокласники -- економічна соціалізація -- економічна ідентичність -- економічні цінності -- структурні компоненти
Аннотация: У статті аналізуються результати теоретичного дослідження економічного самовизначення старшокласників, пов'язаного з процесом економічної соціалізації. Проведене дослідження дало змогу визначити, що економічне самовизначення (як вид самовизначення) для учнівської молоді є однією з найважливіших задач на відповідному життєвому етапі та водночас центральним механізмом становлення особистісної зрілості, що полягає в усвідомленому виборі людиною свого місця в системі економічних відносин суспільства. Підкреслюється специфічність поняття економічного самовизначення особистості та його нетотожність змісту професійного самовизначення, незважаючи на спільність їх фундаментальних особистісних детермінант (базових ставлень до світу, до себе, інших людей, життєвих смислів). Якість економічного самовизначення визначає ступінь економічної активності людей не лише в галузі стратегій споживання, але й у соціальній практиці організації життя в цілому.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
153/154
О-64


    Дембицька, Наталія
    Суверенність психологічного простору як чинник економічної соціалізації школярів [Текст] / Наталія Дембицька, Яна Запека // Організаційна психологія. Економічна психологія : науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України; Укр. Асоц. організац. психологів та психол. праці. - Київ, 2021. - № 2-3 (23). - С. 32-39. - Бібліогр. С. 38-39 (18 назв)
УДК
РУБ 153/154

фывфывфыв:
особистість -- школяр -- економічна соціалізація -- соціалізант -- агент економічної соціалізації -- приватність -- суверенність психологічного простору -- соціалізуючий вплив


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Карамушка , Людмила Миколаївна \наук. ред.\; Запека, Яна; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України(Київ); Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.
316.613/.614-057.874:316.344.23-058.34
Н 76


    Новосядла, Олена Миколаївна.
    Психологічні особливості економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. М. Новосядла ; наук. кер. Н. М. Дембицька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 21 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
економічна соціалізація -- школярі -- суб'єктно-економічний статус сім'ї -- економічна культура особистості -- культура носія бідності -- культура підприємливої людини
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей, сфокусовану на мікрорівневій системі чинників цього процесу та на зумовленості змісту структурних компонентів економічної культури дитини особливостями і напрямами розвитку економічної культури членів сім'ї. Досліджено особливості економічної соціалізації старших підлітків і старшокласників з малозабезпечених сімей, що полягають у тенденції формування культури економічної пасивності (споживатства). Встановлено основні чинники її формування. Показано детермінуючу роль економічної культури сім'ї у процесах пізнання школярами, оцінювання, переживання економічних явищ та на цій основі регуляції економічнї поведінки, опосередкованих особливостями матеріальної забезпеченості економічних потреб її членів, впливом стилю дитячо-батьківських стосунків, моделей соціальної адаптивності та відповідних особистісних якостей членів сім'ї. У ході формувального експерименту розроблено і успішно апробовано тренінгову програму "Формування культури економічної суб'єктності школярів", засновану на основних принципах соціально-психологічного впливу на розвиток економічної культури школярів з малозабезпечених сімей: принцип інтерсуб'єктної взаємодії як джерело розвитку нових ідентифікацій особистості, принцип діалогізму та врахування вікових та індивідуальних особливостей і економічних потреб особистості школяра. Ефективність застосування тренінгової програми серед старших підлітків та старшокласників підтверджує розвиток раціонального та позитивного ставлення до грошей, мотиву економії, зменшення монетарної тривожності та напруження у монетарних відносинах, зростання показників загальної схильності до підприємництва, зниження показників тяжіння до бідності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Дембицька, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

15.
15(08)
А 43


    Дембицька, Н. М.
    Групове соціально-психологічне навчання в економічній соціалізації школярів [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 22-29. - Бібліогр.: С. 28-29 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічна культура -- економічна соціалізація -- школярі -- активне соціально-психологічне навчання -- групові соціалізуючі практики
Аннотация: У статті висвітлено результати формувального етапу експериментального дослідження розвитку економічної культури школярів засобами групового соціалізуючого впливу. Активне соціально-психологічне навчання обгрунтовано як соціалізуюча практика, ефективність якої у справі розвитку підприємливості школярів підвищується у контексті структурно-цільового підходу до психологічного забезпечення цілеспрямованої економічної соціалізації школярів. Експериментально доведено ефективність розробленої тренінгової програми з розвитку підприємливості у школярів. Показано, що групові практики соціально-психологічного навчання, орієнтовані на формування у школярів раціональних, заснованих на загальнолюдських моральних цінностях, способах створення та привласнення-відчуження особистих/колективних благ, ділової комунікації й ділового партнерства та формування суб'єктного ставлення до себе й економічного оточення, істотно сприяють розвиткові економічної культури у школярів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

16.
155
А 43


    Мельничук, Т. М.
    Особливості економічної соціалізації дітей дошкільного віку у практиці закладів раннього розвитку [Текст] / Т. М. Мельничук // Актуальні проблеми розвитку організаційної та економічної психології в Україні : Тези ІІІ Всеукраїнського конгресу з організаційної та економічної психології (20-22 червня 2019 року, м. Кам'янець-Подільський) / Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка НАПН України, Кам'янець-Подільськ. нац. ун-т ім. І. І. Огієнка, Укр. асоц. організац. психол. та психол. праці, Центр організац. і економ. психол. - Київ, Кам'янець-Подільський : Кам.-Под. нац. ун-т ім. І. Огієнка, 2019. - С. 89-90
УДК
РУБ 155

фывфывфыв:
економічна соціалізація -- діти дошкільного віку -- заклади раннього розвитку


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \ред.\; Карамушка, Людмила Миколаївна \ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ); Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка(Кам'янець-Подільський)Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці; Центр організаційної та економічної психології

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.
154
А 43


    Дембицька, Н. М.
    Розвиток підприємливості та ставлення школярів до особистої власності в процесі економічної соціалізації [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 54. - С. 69-75. - Бібліогр.: с. 75 (8 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічна культура особистості -- особистість школяра -- психологічне ставлення -- особиста власність -- економічна соціалізація -- підприємливість
Аннотация: У статті аналізуються вікові закономірності розвитку ставлення школярів до особистої власності. Останнє обгрунтовується як особистісний чинник розвитку культури підприємливості - показника економічної соціалізованості на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти. На кожному віковому етапі спостерігаються значущі зміни в процесі розвитку економічної культури школяра: від ідеалізації відносин привласнення, мистецтво розбудови яких полягає переважно в стратегії економії (на етапі молодшої школи), через зростання суперечливості в ставленні до особистої власності на тлі негативно-тривожних переживань (на підлітковому етапі) до відносно внутрішньо узгодженого несуперечливого позитивно-раціонального ставлення у старшокласників. Констатовано розвиток моральної складової ставлення до особистої власності як системотворчий чинник культури підприємливої людини у школярів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

18.
15(08)
А 43


    Лавренко, О. В.
    Економічна активність молоді України в умовах суспільних змін [Текст] / О. В. Лавренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 128-145. - Бібліогр.: с. 141-145 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
економічна соціалізація -- економічна активність -- особистість -- дошкільний вік -- підлітковий вік -- старшокласники -- студентська молодь -- моральність
Аннотация: У статті представлено аспекти становлення і розвитку економічної активності молоді в процесі цілеспрямованої економіної соціалізації на різних вікових етапах. Економічна активність розглядається як здатність особистості робити суспільно значущі перетворення в суспільстві на основі освоєння багатств матеріальної і духовної культури. Вона також проявляється у творчості, вольових актах, спілкуванні. ЇЇ інтегральною характеристикою є активна життєва позиція особистості. Показано, що основи економічної активності особистості закладаються ще в дошкільному віці в сімейному колі, де починає формуватися фінансова грамотність дітей та знання елементарних понять економіки. У підлітковому віці у шкільному оточенні економічна активність стимулюється завдяки економічному наставництву (дорослий-учень), освоєнню правил споживчої, фінансової і трудової поведінки. Показником успішності економічної активності старшокласників є формування певного рівня їх монетарної культури, критерієм якої є ставлення до грошей. Стрижнем економічної активності студентської молоді виступає її моральність як внутрішній регулятор. Норми суспільної моралі та їх інтеріоризація завдають вектор формування соціальних якостей молодої людини, яких потребує ринкова економіка.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

19.
155
А 43


    Слободяник, Наталія Володимирівна.
    Психологічні особливості економічної соціалізації підлітків і юнаків [Текст] / Н. В. Слободяник // Актуальні проблеми розвитку організаційної та економічної психології в Україні : Тези ІІІ Всеукраїнського конгресу з організаційної та економічної психології (20-22 червня 2019 року, м. Кам'янець-Подільський) / Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка НАПН України, Кам'янець-Подільськ. нац. ун-т ім. І. І. Огієнка, Укр. асоц. організац. психол. та психол. праці, Центр організац. і економ. психол. - Київ, Кам'янець-Подільський : Кам.-Под. нац. ун-т ім. І. Огієнка, 2019. - С. 92
УДК
РУБ 155

фывфывфыв:
економічна соціалізація -- підлітки -- юнаки


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \ред.\; Карамушка, Людмила Миколаївна \ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ); Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка(Кам'янець-Подільський)Українська асоціація організаційних психологів та психологів праці; Центр організаційної та економічної психології

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

20.
154
А 43


    Філончук, З. В.
    Фінансова грамотність учнів як чинник їхньої успішної економічної соціалізації [Текст] / З. В. Філончук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2017. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 46. - С. 59-66. - Бібліогр.: с. 65-66 (15 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічна соціалізація -- чинники економічної соціалізації -- економічна культура -- фінансова грамотність -- фінансова освіта
Аннотация: У статті визначено сутність та співвідношення понять «економічна соціалізація», «економічна культура», «фінансова грамотність» стосовно учнівської молоді. Стаття розкриває значення впровадження курсу за вибором «Фінансова грамотність» у формуванні економічної культури учнів. У статті надано стислу характеристику змісту програм курсу «Фінансова грамотність» для учнів початкової та основної школи відповідно до змістових ліній, визначено роль шкільної фінансової освіти у процесі економічної соціалізації учнівської молоді, формуванні рольових фінансових компетенцій.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-20    21-39 
 
Статистика
за 01.08.2024
Число запросов 63229
Число посетителей 1380
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя