Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (17)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=емоційне вигорання<.>
Общее количество найденных документов : 30
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-30 
1.
15(5А2.2)П
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ходос, Олександр Сергійович.
    Стрес, тривога та агресія, як небажані складові адаптаційного процесу для військовослужбовців [Текстььь] / О. С. Ходос // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2016. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 16. - С. 167-175 : граф. - Бібліогр.: с. 174-175 (12 назв)
УДК
РУБ 15(5А2.2)П
Рубрики: Психологія праці
фывфывфыв:
Збройні Сили України -- адаптація -- агресія -- емоційне вигорання -- військовослужбовці -- тривога
Аннотация: В статті викладено матеріали емпіричного дослідження негативних сукупних факторів процесу стосовно адаптації військовослужбовців до військової служби, зроблено стислий аналіз отриманих даних та окреслено подальші напрямки роботи щодо вдосконалення та полегшення процесу адаптаціх військовослужбовців до нових умов служби.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

2.
15(5А2.2)П
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Завадська, Тетяна Василівна.
    Психологічні особливості професійного самоздійснення вихователів дошкільних закладів [Текстььь] / Т. В. Завадська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2016. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 16. - С. 39-48. - Бібліогр.: с. 46-48 (16 назв)
УДК
РУБ 15(5А2.2)П
Рубрики: Психофізіологія
фывфывфыв:
вихователь -- професійне самоздійснення -- самоактуалізація -- емоційне вигорання -- темперамент
Аннотация: У статті наведений огляд експерементальних даних прояву ознак професійного самоздійснення дошкільних вихователів та особистісних властивостей, які впливають на цей процес. Більшість вихователів виказали середній або вищий за середній рівні професійного самоздійснення, високу самоефективність та мотивацію до діяльності, відповідні темпераментальні показники.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

3.
159.98+615.851]:159.942.5-053.6(043.3)
Л 17


    Лазос, Гелена Петрівна.
    Негативні емоційні стани волонтерів-психологів/психотерапевтів у роботі з постраждалими [Текстььь] / Г. П. Лазос // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2015. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 11. - С. 119-135 : табл. - Англійською мовою. - Бібліогр.: с. 131-132 (14 назв)
УДК
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
фывфывфыв:
КОНСУЛЬТАТИВНА ПСИХОЛОГІЯ -- ПСИХОТЕРАПІЯ -- НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЙНІ СТАНИ -- ПРОФЕСІЙНИЙ ризик -- втома від співпереживання -- вторинний травматичний стрес -- ЕМОЦІЙНЕ ВИГОРАННЯ -- психодіагностика -- стрес-фактори -- психопрофілактика
Аннотация: Розглядаються емоційні стани спеціалістів, які працюють з постраждалими з допомогою понять як задоволення від співпереживання. Розкрито і диференційовано такі поняття як втома від співпереживання, вторинний травматичний стрес і емоційне вигорання.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Васильченко, Ольга Миколаївна.
    Ресурсне забезпечення протидії емоційному вигоранню у фахівців соціономічних професій [Текстььь] / О. М. Васильченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 96-104. - Бібліогр.: с. 103 (12 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
фывфывфыв:
емоційне вигорання -- соціономічні професії -- психологічні ресурси -- психологічна резистентність -- особистість професіонала
Аннотация: В статті розглянуто особливості виникнення та протікання емоційного вигорання у фахівців соціономічних професій в умовах сьогодення України. Показано, що в умовах воєнної агресії та революційних соціально-політичних змін, фахівців соціономічних професій виконують додаткові неспецифічні функції.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Толмачевська, В. О.
    Складові емоційної експресії у представників професій з високим психологічним навантаженням [Текстььь] / В. О. Толмачевська, О. Є. Самара // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 349-359. - Бібліогр.: с. 357-358 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

фывфывфыв:
емоції -- емоційна експресія -- емоційний інтелект -- стрес -- емоційне вигорання
Аннотация: Дану роботу присвячено вивченню місця емоційної експресивності в структурі індивідуальних властивостей у представників професій з високим емоційним навантаженням. До таких професій відносяться спеціалісти, котрі працюють в системі людина-людина. Наведено різноманітні концепції та підходи вивчення цього феномену. Визначено характер взаємовідношення фізіологічного та психосоціального компонентів емоцій. В контексті дослідження емоції розглядається як інтегральне утворення та складна система з різноманітним набором факторів. Метою роботи є розгляд складових емоційної експресії, в рамках визначеної вибірки. Проведене дослідження дає змогу розглянути емоційну експресію, не тільки як прояв емоцій, але й як складне та багатогранне явище. Яке включає в себе такі складові, як емоційний інтелект, психологічні особливості особистості в контексті професійного становлення, стрес, професійна деформація, емоційне вигорання та психологічні механізми захисту. Кожна зі складових, має великий вплив на емоційну реакцію. Тому доцільне подальше дослідження у комплексі.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Самара, О.Є.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

6.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Швець, В. В.
    Варіативні прояви емоційного вигорання батьків як детермінант нестабільності нервової системи дітей та показник зниження творчої активності в умовах тотальної видозміни навчально-виховного процесу (з результатів роботи) [Текстььь] / В. В. Швець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 527-535. - Бібліогр.: с. 534-535 (8 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
фывфывфыв:
емоційне вигорання -- образ Я -- психосоматика -- психоемоційний стан -- психологічний захист -- особистість
Аннотация: В статті розглядається питання супроводу учнів з ознаками психосоматичних захворювань та корекції поведінки шляхом залучення спеціалістів психологічної служби навчального закладу методом арт-терапії. Становлення провідних навчально-виховних задач передбачає безперервну співпрацю з батьками учнів та здійснення діагностики щодо соціально-психологічного клімату родин учнів. Діагностика психоемоційного тону, в якому перебуває дитина та визначення психоемоційного тону всієї родини забезпечує можливість психологічного впливу на родину для забезпечення розвитку творчих здібностей індивіда загалом.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Терлецька, Ю. М.
    Вплив психосоціальної депривації викладачів вищої школи на їх емоційне вигоряння [Текстььь] / Ю. М. Терлецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 479-489. - Бібліогр.: с. 487-488 (19 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
фывфывфыв:
психосоціальна депривація -- підвиди психосоціальної депривації -- емоційне вигорання -- емоційне виснаження -- деперсоналізація -- редукція особистих досягнень
Аннотация: У науковій статті розглядається вплив психосоціальної депривації викладачів вищої школи сучасного українського суспільства на їх емоційне вигоряння. Доводиться, що психосоціальна депривація особистості – це або відсутність, або недорозвинення, або несформованість, або викривлення, або руйнування відповідних параметрів складових її психіки, внаслідок незадоволення нею відповідних соціальних потреб, необхідних для нормальної життєдіяльності та розвитку. Емоційне вигоряння викладача вищої школи тлумачиться як процес утрати ним позитивних емоцій, фізичної та інтелектуальної активності, емоційного контакту зі студентами, колегами та іншими людьми й одночасно процес розвитку байдужості до їх проблем, емоційної холодності у стосунках з ними, ригідності, почувань утоми, спустошеності, розчарованості, деформації особистісних властивостей та якостей. На основі отриманих результатів установлено, що психосоціальна депривація викладачів вищої школи суттєво впливає на розвиток у них емоційного вигоряння.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
159
Л 66


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Лічман, С.
    Особливості професійних деформацій особистості вихователя дошкільного навчального закладу [Текстььь] / С. Лічман // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2014. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 10. - С. 125-134. - Бібліогр.: с. 133 (6 назв)
УДК
Рубрики: Психологія дошкільника
фывфывфыв:
професійна деформація -- особистість вихователя -- педагогічна деформація -- типологічна деформація -- специфічна деформація -- емоційне вигорання
Аннотация: Стаття присвячена теоретико-методологічним аспектам сутності та виникнення професійних деформацій особистості вихователя дошкільного навчального закладу. Розглянуто основні детермінанти появи деформацій та їх видів. Проаналізовано концептуальні положення та тенденції розвитку професійних деформацій.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
159(5А2.2)П
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Панасенко, Наталія Миколаївна.
    Вплив синдрому емоційного вигорання на професійне самоздійснення лікаря [Текстььь] / Н. М. Панасенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2014. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 14. - С. 155-164 : табл. - Бібліогр.: с. 163-164 (5 назв)
УДК
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

фывфывфыв:
лікар -- ПРОФЕСІЙНЕ САМОЗДІЙСНЕННЯ -- МОТИВАЦІЯ -- САМОЕФЕКТИВНІСТЬ -- ЕМОЦІЙНЕ ВИГОРАННЯ
Аннотация: Висвітлюються особливості впливу синдрому емоційного вигорання на професійне самоздійснення лікаря. Встановлено негативний вплив симптомів емоційного вигорання на загальний рівень професійного самоздійснення лікаря, а також його зовнішньопрофесійне та внутрішньопрофесійне самоздійснення.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.
316.35-051:615.851+159.942.5
П 86


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

   
    Психодіагностика та психокорекція емоційного вигорання у соціальних працівників [Текстььь] / О. А. Панченко [и др.] // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 266-273 : рис. - Бібліогр.: с. 273 (6 назв)
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
   Психологія праці

фывфывфыв:
емоції -- емоційне вигорання -- соціальні працівники -- психодіагностика -- психологічний тренінг
Аннотация: У роботі наводяться дані психодіагностичного дослідження соціальних працівників Територіального центру соціального обслуговування на наявність емоційного вигорання. За результатами дослідження розроблено тренінг профілактики емоційного вигорання для даного контингенту.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Панченко, О. А.; Панченко, Л. В.; Садчікова, О. Г.; Мінакова, О. М.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

11.
159.922.73
З-13


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Завадська, Т.
    Деякі індивідуально-психологічні особливості вихователів дитячих садків [Текстььь] / Т. Завадська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2014. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 10. - С. 54-69 : табл. - Бібліогр.: с. 69 (5 назв)
УДК
Рубрики: Психологія дошкільника
фывфывфыв:
емоційне вигорання -- темперамент -- екстраверти -- ригідність -- низький темп реакції
Аннотация: Досліджуються ознаки синдрому емоційного вигорання та темпераментальні особливості вихователів різного віку та стажу роботи дитячих дошкільних закладів.Визначено кореляційну залежність між емоційністю вихователів та показниками симптомів емоційного вигорання.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

12.
159.98.:622
П 75


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Притула, Олеся Арсенівна.
    Професійні деформації кризис-менеджерів: оцінка та перспективи [Текстььь] / О. А. Притула // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 11. - С. 369-375 : рис. - Бібліогр.: с. 375 (5 назв)
УДК
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
емоційне вигорання -- кризис-менеджер -- професійні деформації -- професійні деструкції
Аннотация: Дається визначення професійної деформації, її сутність, описується її відмінність від професійної деструкції.Описуються професійні деформації кризис-менеджерів, що виникають внаслідок їх професійної діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
153(06)
А 43


    Павлюк, М. М.
    Психологічні чинники емоційного вигорання у професійній діяльності [Текст] / М. М. Павлюк, Д. С. Журавська, Н. Клімишина // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 18. - С. 226-244. - Бібліогр.: С. 241-243 (9 назв)
УДК
РУБ 153(06)
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
емоційне вигорання -- професійна діяльність -- співчуття -- стресостійкість -- самоставлення
Аннотация: У статті розглянуто психологічні чинники професійної діяльності, які можуть призвести до професійного вигорання. Подано результати теоретичного аналізу дослідження проблеми емоційного вигорання у професійній діяльності. Розкрито сутність поняття «емоційне вигорання», висвітлюється зміст практичних рекомендацій щодо профілактики та подолання емоційного вигорання у професійній діяльності. Підкреслено, що емоційне вигорання є набутим стереотипом емоційної, частіше за все професійної поведінки, що дозволяє людині дозувати і економно витрачати енергетичні ресурси. Акцентовано увагу також на дисфункціональних наслідках, коли емоційне вигорання негативно позначається на виконанні професійної діяльності і стосунках із іншими людьми. Охарактеризовано прояви емоційного вигорання: прагнення створити емоційну дистанцію у стосунках з оточуючими і таким чином уникнути виснаження; розвиток негативної установки щодо власних професійних досягнень. Зроблено висновок про те, що вигорання – це не одномоментний процес, а розвивається поступово, процесуально. Воно починається без попередження, до конкретного моменту розвивається повільно, латентно, а потім раптово й несподівано у людини з’являється відчуття виснаження. При цьому вона сама неспроможна пов’язати це руйнівне переживання з певною конкретною стресовою подією.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Журавська, Д. С.; Клімишина, Н.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.
15(08)
А 43


    Березовська, Л. І.
    Психологічна характеристика емоційного вигорання майбутніх працівників закладів освіти [Текст] / Л. І. Березовська, І. І. Брецко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2018. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 50. - С. 3-8. - Бібліогр.: с. 7-8 (20 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Організаційна психологія
фывфывфыв:
емоційне вигорання -- майбутні фахівці закладів освіти -- типи міжособистісних відносин
Аннотация: У статті представлено результати дослідження емоційного вигорання у майбутніх працівників закладів освіти. Емпірично визначено, що у майбутніх фахівців освітніх закладів в процесі навчання починає формуватися емоційне вигорання через такі компоненти, як: напруження, резистенція та виснаження. Зазначено, що вищим є прояв реактивної (ситуаційної) та особистісної тривожності, значно більше проявляються авторитарність, егоїстичність, агресивність, підозрілість, альтруїзм, значно нижче підлеглість, залежність у тих, в кого проявляється емоційне вигорання, ніж у тих, хто не має ознак зазначеного синдрому. Визначено, що група з ознаками формування емоційного вигорання має негативні кореляційні зв'язки з реативною та особистісною тривожністю, позитивні та негативні взаємозв'язки з типами міжособистісних відносин. Для попередження виникнення та розвитку емоційного вигорання в майбутніх фахівців закладів освіти доцільним є застосування соціально-психологічних тренінгів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Брецко, І.І.
Нет сведений об экземплярах (Источник в БД не найден)

Найти похожие

15.
15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Грись, А. М.
    Особливості профілактики емоційного вигорання психологів засобами символдрами [Текст] / А. М. Грись, Н. Ф. Мажиріна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 54-65 . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

фывфывфыв:
емоційне вигорання -- емоційне виснаження -- деперсоналізація -- редукція особистісних досягнень -- тип стресостійкості -- тип суб'єктивного контролю -- символдрама -- КоЕ -- мотив
Аннотация: У статті розглядаються особливості емоційного вигорання психологів та його профілактики засобами символдрами. Визначені компоненти емоційного вигорання за провідною, трифакторною моделлю емоційного вигорання Х.Маслач та С.Джексон, чинники, фази. За результатами проведеного дослідження визначено рівень емоційного вигорання психологів, типу стресостійкості та рівень суб'єктивного контролю. Також підтверджено взаємозв'язок між рівнем емоційного вигорання, типом стресостійкості та рівнем (типом) суб'єктивного контролю. Згідно особливостей результатів дослідження запропоновано програму профілактики емоційного вигорання психологів засобами символдрами. Профілактика пропонується проводити у форматі закритої групи, з міні-лекціями, шерінгом, техніками релаксації та концентративного розслаблення, уявленням образів (мотивів), роботою з малюнками, дискусіями з включенням власного досвіду членів групи, з ознайомленням можливості зовнішнього ресурсу професійної спільноти, підвищенням професійної мотивації до інноваційної діяльності, самоменеджменту та підвищення власної відповідальності за профілактику емоційного вигорання під час своєї діяльності. Окреслені перспективи подальших досліджень та профілактичної роботи.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Мажиріна, Н.Ф.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

16.
153
А 43


    Дергач, М. А.
    Особливості міжособистісних стосунків військовослужбовців з різним рівнем емоційного вигорання, які перебувають в зоні бойових дій [Текст] / М. А. Дергач // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 64-79
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
військовослужбовці -- міжособистісні стосунки -- емоційне вигорання -- зона бойових дій
Аннотация: В статті на основі результатів емпіричного дослідження охарактеризовано особливості міжособистісних стосунків військовослужбовців з різним рівнем емоційного вигорання. За результатами кореляційного аналізу зв'язку емоційного вигорання із соціометричними показниками випробуваних встановлено статистичено значимі зв'язки симптомів і фаз синдрому "емоційного вигорання" із соціометричними показниками. Виявлено, що вплив соціометричного статусу на показники емоційного вигорання реалізується лише за рахунок високого рівня соціометричного статусу; вплив рівнів соціометричного індексу сумісності на показники емоційного вигорання реалізується за принципом "що вище-то ціле". Встановлено, що соціометричний статус і соціометрична сумісність статистично достовірно взаємодіють, впливаючи на "емоційне вигорання" військових, що знаходяться в зоні бойових дій.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.
159.922:[355.087.2:61-05](043.5)
Б 17


    Базиль, Тамара Станіславівна.
    Соціально-психологічна готовність волонтерів медичної галузі до діяльності в кризових умовах [Рукопис] : дис. ... д-ра ф-фії / Т. С. Базиль ; наук. кер. С. Ю. Рудницька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2023. - 348[2] с. : табл. - Бібліогр.: С. 211-238 (255 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
соціально-психологічні ресурси -- готовність до волонтерської діяльності -- волонтер медичної залузі -- кризові умови -- емоційне вигорання -- мотив -- самореалізація -- ціннісно-смислова сфера -- сенсожиттєві орієнтації -- альтруїзм -- психологічне благополуччя -- копінг -- участь у громадських організаціях -- партисипативність -- життєстійкість

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Рудницька, Світлана Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

18.
159.942.23
Ч-48


    Черкаська, Євгенія Феліксівна.
    Психологічні особливості емоційної стійкості вчителів з різним досвідом роботи [Рукопис] : дис. ... д-ра ф-фії / Є. Ф. Черкаська ; наук. кер. В. Л. Зливков ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2023. - 319 с. : табл. - Бібліогр.: С. 184-194 (129 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
емоційна стійкість -- життєстійкість -- педагогічна діяльність -- особистість -- ефективність професійної діяльності -- емоційне вигорання -- професійні кризи -- саморегуляція -- стресостійкість -- тренінг
Аннотация: У дисертації здійснено, теоретично обґрунтовано й експериментально вивчено психологічні особливості емоційної стійкості вчителів з різним досвідом роботи. Дослідження проводилося упродовж 2018 – 2021 років та передбачало теоретичний, констатувальний, формувальний та узагальнюючий етапи. На теоретичному етапі встановленно, що емоційна стійкість особистості – це інтегративна властивість, що включає в свою структуру емоційні, вольові, інтелектуальні мотиваційні компоненти психічної діяльності, а також здатність пригнічувати емоційні реакції, задля продовження робочої активності, яка в такому стані має тенденцію до зниження. Деякі автори розглядають емоційну стійкість як «стійкість емоцій», а не функціональну стійкість людини до емоціогенних умов. На основі аналізу наукової літератури виділено чотири основні підходи до вивчення емоційної стійкості: емоційна стійкість, як здатність долати стан емоційного збудження; емоційна стійкість, як похідна від типу сили нервової системи, процесів збудження і гальмування; емоційна стійкість, як стійкі емоційний стан і емоційна реакція; емоційна стійкість, як інтегративна властивість особистості. Зокрема, ми дотримуємось поглядів О.А. Сиротіної, яка визначає емоційну стійкість як здатність особистості успішно вирішувати складні та відповідальні завдання в напруженій емоційній ситуації. Він наголошує на взаємозв'язку емоційної стійкості із силою і рухливістю нервової системи. Також, встановлено, що вченими виявлено емоціогенні фактори, які призводять до емоційної напруженості. У діяльності педагога до них відносяться: порушення міжособистісних взаємин, завантаженість робочого дня, стомлюваність, зіткнення з важкими ситуаціями, випадки підвищеного рівня відповідальності, очікування невдачі, погане самопочуття, тощо. На констатувальному етапі, відповідно до мети та завдань дослідження, складено діагностичний комплекс вивчення проблеми емоційної стійкості вчителів, в залежності від досвіду їх роботи. Для опрацювання результатів виділено три групи вчителів: І група – з досвідом роботи до п’яти років, ІІ група – від п’яти до десяти років, ІІІ група – понад 10 років досвіду роботи в навчальному закладі. У результаті діагностики респондентів за методиками та їх шкалами встановлено, що І група вчителів, з досвідом роботи до п’яти років, є більш емпатійною й обізнаною у власній та чужій емоційних сферах, що говорить про рівень підготовки молодих вчителів та сучасні можливості отримання інформації. Також, І група вчителів більш задоволена умовами праці, оскільки орієнтована на отримання досвіду роботи, більш зацікавлена у реалізації власних ідей і не має великих очікувань, які б відповідали їхній професійній діяльності. Водночас, ця група не має відповідного досвіду, знань і умінь, який би впливав на ефективність побудови взаємодії у професійному колективі та іншими учасниками освітнього процесу, вирішення складних ситуацій та швидке включення в робочий процес. Зокрема, ІІ група вчителів, з досвідом роботи від п’яти до десяти років, є більш обізнаною, і, вчителі цієї групи, навчилася правильно використовувати власний досвід у професійній діяльності. Респонденти швидше диференціюють власні емоційні стани та керують ними. Професійний досвід роботи дає більше впевненості та можливості застосовувати вже набуті знання у поєднанні з новими, чого вимагає якісний освітній процес, без надлишкової емоційної витрати. Вони краще вибудовують комунікацію та швидше вирішують питання з дітьми. Володіють вищим самоконтролем та адекватно оцінюють свої можливості, побажання та очікування від учбового процесу. Проте, емоційне вигорання, хоч ще і не сформоване у цій групі, але перебуває вже на етапі формування, що свідчить про недостатньо розроблені шляхи та методи подолання складних ситуацій. Відповідно, ІІІ група вчителів, з досвідом роботи більше десяти років, показала найгірші показники за результатами діагностики. Тобто поєднання емоційного вигорання з особистісними якостями, що є результатом вікових особливостей та послаблення можливостей реалізації у професійній сфері. Враховуючі часті зміни в освітньому процесі, які вимагають не тільки модифікації освітньої складової, а й емоційної, вчителі цієї групи вже найменш налаштовані на нові вимоги. Вони найменш обізнані та враховують власні та чужі емоційні стани, не вміють ними керувати та піддаються сильному емоційному впливу зі сторони, що є досить сильним, враховуючи кількість щоденних стресогенних ситуацій відповідних даній професії. Вони вже не зацікавлені у побудові гарних взаємостосунків із керівництвом, мають більші очікування від умов праці, та вважають, що їхнього досвіду роботи буде цілком достатньо, який, у свою чергу, і допомагає їм триматися на рівні з іншими вчителями. В ході проведення дослідження розроблено тренінгову програму, для покращення рівня емоційної стійкості вчителів. Психологічний тренінг конструктивно впливає на розвиток особистості за трьома напрямками: когнітивний (отримання нової інформації); емоційний (інтерпретація отриманої інформації через особистісне значення); конативний (зміна, розширення поведінкових реакцій за рахунок усвідомлення неефективності звичних способів поведінки). Програму побудовано на наступних принципах: врахування індивідуальних особливостей особистості; діяльнісний принцип, що визначає тактику проведення роботи через активізацію діяльності кожного учасника; принцип врахування емоційної забарвленості матеріалу; принцип комплексності методів виражається у інтегрованих прийомах, що сприяють підвищенню стресостійкості, саморегуляції, зниження емоційної напруги. На формувальному етапі встановлено, що найбільше змін відбулося з вчителями І групи (з досвідом роботи до п’яти років). Найменший вплив зафіксовано у ІІІ групи вчителів (з досвідом роботи більше десяти років). Визначено рівень ефективності розробленої програми психологічного тренінгу, ґрунтуючись на аналізі та порівнянні рівнів показників за допомогою математичного методу обробки даних. Так, після проведення тренінгової роботи, у вчителів врівноважилися процеси збудження і гальмування, покращилось значення рухливості процесів нервової системи, що, згідно отриманих нами результатів, може відігравати певну захисну функцію для емоційної стійкості. Як наслідок: зменшилась інтенсивність емоцій та покращилися показники емоційного інтелекту. На підставі опрацьованих даних можна зробити висновок, що створена тренінгова програма, направлена на покращення емоційної стійкості вчителів дала позитивний результат. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше було досліджено емоційну стійкість вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, враховуючи їх досвід роботи, саме в сучасних умовах освітнього процесу. Розроблена програма дозволяє підвищувати емоційну стійкість вчителів у навчальних закладах. Одночасно зі зміною вимог до вчителів і викладанням за новими методиками, змінюється роль вчителя в системі освіти – з вчителя-інформаційного лідера на вчителя-консультанта та фасилітатора. Теоретичне значення полягає у поглибленні психологічних знань про емоційну стійкість вчителів загалом та в залежності від досвіду їх роботи; з’ясування чинників, які безпосередньо впливають на емоційну сферу вчителів та чинників, які згідно нових умов праці можуть більш глибоко впливати на емоційну стійкість вчителя. Практичне значення: окреслено чинники, які впливають на емоційну стійкість вчителів; модифіковано психодіагностичний інструментарій для вивчення емоційної стійкості вчителів; підготовлено методичні рекомендації та методи впливу для підвищення рівня емоційної стійкості вчителів. Результати дослідження можуть використовуватися у психокорекційній діяльності психологів, в освітніх закладах а також в закладах освіти при підготовці майбутніх педагогів.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Зливков, Валерій Лаврентійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

19.
159.922.73-053.6:316.48]:159.942.5-053.6
К 64


    Кондрацька, Лариса Вікторівна.
    Сімейні конфлікти як фактор емоційного вигорання у підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кондрацька Лариса Вікторівна ; наук. кер. Ващенко І. В. ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. - Харків, 2009. - 223 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 192-211. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Сімейні конфлікти--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

фывфывфыв:
емоційна сфера -- емоційне вигорання -- сімейні конфлікти -- конфліктологічна компетентність -- підліткова криза -- самооцінка -- тривожність -- конфліктність -- агресивність
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню впливу сімейних конфліктів на розвиток емоційного вигорання у підлітків. Робота містить теоретичне обгрунтування, методичні засади та результати емпіричного дослідження проблеми. Визначено сутність емоційного вигорання у дитини. В процесі роботи розкрито і поглиблено наукові уявлення про симптоми емоційного вигорання у підлітка. Виявлено і проаналізовано фактори, що сприяють розвитку емоційного вигорання у підлітків, та здійснено аналіз причин, що зумовлюють появу сімейних конфліктів. Розроблено діагностичний інструментарій для дослідження сімейних конфліктів та емоційного вигорання у підлітків. Доведено, що взаємозв"язок між сімейними конфліктами та емоційним вигоранням у підлітків.Розроблено програму з розвитку конфліктологічної компетентності в учнів. Виявлено психологічні чинники (навички спілкування та попередження деструктивних наслідків конфлікту; особистісна безконфліктна поведінка; навички саморегуляції у конфліктних ситуаціях; обирання стилю поведінки відповідно конфлікту), що впливають на конфліктологічну компетентність у підлітків та їх батьків.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Ващенко , Ірина Вікторівна \наук. кер.\; Харківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди (Харків)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

20.
15(08)
А 43


    Ятчук, М. С.
    Емоційне вигорання у працівників Державної кримінально-виконавчої служби України [Текст] / М. С. Ятчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2017. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 30. - С. 260-270. - Бібліогр.: с. 267-269 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
емоційне вигорання -- професійна деформація -- стрес -- фаза виснаження -- симптоми емоційного вигорання
Аннотация: У статті розглядається проблема емоційного вигорання у працівників органів та установ виконання покарань. Виявлено вираженість у працвників Державної кримінально-виконавчої служби України таких симптомів емоційного вигорання: переживання психотравмуючих обставин, незадоволеність собою, "загнаність у клітку", тривога і депресія, неадекватне вибіркове емоційне реагування, емоційно-моральна дезорієнтація, розширення сфери економії емоцій, редукція професійних обов'язків, емоційний дефіцит, емоційна відчуженість, деперсоаналізація, психосоматичні та психовегетативні порушення. Досліджено стан сформованості окремих фаз емоційного вигорання працівників органів та установ виконання покарань: "напруження", "резистенції", "вигорання". Запропоновано напрями психопрофілактики емоційного вигорання у працівників органів та установ виконання покарань


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

 1-20    21-30 
 
Статистика
за 01.08.2024
Число запросов 57203
Число посетителей 1365
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя