Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (2)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=метакогніції<.>
Общее количество найденных документов : 7
Показаны документы с 1 по 7
1.
159.955.4:316.64
Н 12


    Найдьонова, Любов Михайлівна.
    Групова рефлексія як механізм реконструкції соціальних настановлень [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Найдьонова Любов Михайлівна ; наук. кер. Москаленко В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2014. - 245 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 170-198. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Соціальне настановлення--Дисертації
   Соціальна психологія--Групова рефлексія--Дисертації

фывфывфыв:
СОЦІАЛьне настановлення -- групова рефлексія -- рефлексивні механізми -- реконструкція -- метакогніції -- регіональні соціальні настановлення -- рефлексія -- рефлексивний творчий тренінг -- груп-рефлексивне середовище
Аннотация: В роботі проаналізовано концепції функціонування та розвитку соціальних настановлень, визначено метакогнітивні механізми їх реконструкції. Виявлено імпліцитні та експліцитні соціальні настановлення представників різних регіонів щодо єдності України (упережденості проти Сходу чи Заходу) та соціальної самоповаги. Виявлено імпліцитні та експліцитні соціальні настановлення регіональної упередженості та соціальної самоповаги при різному потенціалі групової рефлексії у найближчих середовищах спілкування. Досліджено вплив активізації групової рефлексії за допомогою процедур рефлексивного творчого тренінгу-практикуму на реконструкцію соціальних настановлень самоповаги та групового фаворитизму на різних рівнях (організаційний, регіональний, національний).

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Москаленко, Валентина Володимирівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Найдьонова, Л. М.
    Модифікація рефлексивного творчого тренінгу-практикуму для реконструкції непродуктивних регіональних соціальних настановлень [Текст] / Л. М. Найденова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 232-241 : табл. - Бібліогр.: с. 240-241 (9 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
групова рефлексія -- метакогніції -- рефлексивний творчий тренінг практикум -- регіональні соціальні настановлення
Аннотация: В статті, розглянуто теоретичні позиції щодо змін і реконструкції соціальних настановлень, представлено модель реконструкції соціальних настановлень і розглянуто роль групової рефлексії як метакогнітивного механізму реконструкції соціальних настановлень. Також тренінг включає навчальний модуль в якому надається інформація щодо теоретичних надбань в реконструкції і зміні настановлень.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

3.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Івашкевич, Едуард Зеновович.
    Здібності особистості до виконання певного виду діяльності як складові компоненти її соціального інтелекту [Текст] / Е. З. Івашкевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 63-74. - Бібліогр.: с. 73-74 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
соціальний інтелект -- когніції -- метакогніції -- мета-інтелектуальна активність -- технічний інтелект -- мистецький інтелект -- інформаційний інтелект
Аннотация: В статті зазначено, що соціальний інтелект в психології розглядається як здатність людини правильно розуміни свою поведінку і поведінку інших людей у суспільстві. Ця здатність є вельми необхідною для людини для ефективної міжособистісної взаємодії та успішної соціальної адаптації. Автор статті розглядає поняття "інтелект" в широкому та вузькому смислах слова. У широкому розумінні йдеться лише про один-єдиний інтелект, про інтелектуальну сферу особистості тощо. В такому сенсі інтелект особистості описано як ієрархічну систему, яка має декілька рівнів. Перший рівень - рівень функціонування когніцій. Другий рівень інтелекту - рівень метакогніцій. Третій рівень інтелекту ампліфікує характеристики як першого, так і другого рівнів, при цьому інтелектуальна діяльність здійснюється переважно на неусвідомлюваному рівні, рівні, який наближує особистість до використання автоматизованих навичок та вмінь. Наступний, четвертий рівень, - рівень метаінтелектуальної діяльності, на якому відбувається експлікація творчих добутків особистості. Визначено, що кожен вид інтелекту вміщує певні здібності особистості до виконання певного виду діяльності. Керуючись вузьким розумінням слова "інтелект", у статті виокремлено: соціальний інтелект; технічний інтелект; мистецький нтелект" інформаційний інтелект тощо.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.
15(08)
А 43


    Чепелева, Н. В.
    Інтерпретація як механізм конструювання досвіду особистості [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 4-18. - Бібліогр.: с. 16-18 (15 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
конструювання досвіду -- інтерпретація -- контекст -- дискурс -- смисл -- інтерпретаційна схема -- метакогніції
Аннотация: Метою статті є обгрунтування ролі інтерпретації як одного з провідних механізмів конструювання досвіду особистості, що розвивається. Дискурсивне конструювання досвіду у контексті психолого-герменевтичного підходу визначено як приведення соціокультурної та особистісної інформації в систему, організацію такої інформації у зв'язні структури, що допомагають осягнути її смисл. Визначено, щи дискурсивне конструювання досвіду передбачає процес його трансформації з особистісного досвіду в особистісний - освоєний, привласнений, осмислений, асимільований, проінтерпретований, тобто вибудований самою особистістю. Інтерпретація тлумачиться як осмислення тексту, яке призводить до вбачання в повідомленні деякого смислу, відсутнього в самому тексті. Вона є механізмом смислового збагачення тексту, що здійснюється завдяки зануренню у контекст - особистісний, діяльнісний, культурний. Саме він і задає ті чи інші інтепретаційні рамки (або схеми), котрі, з одного боку, обмежують смисловий простір тексту, дозволяючи відкинути несуттєві смисли, з іншого - розширюють його, збалачуючи новим розумінням змісту повідомлення, сприяючи тим самим породженню, синтезу нових смислів. Дискурс при цьому тлумачиться як текст в контексті його породження та сприймання. Велику роль в процесі інтерпретації відіграє взаємодія зовнішнього та внутрішньокого контекстів, що й уможливлює синтез нового смислу, який і забезпечує дискурсивне конструювання досвіду особистості. Показано, що однією з умов інтерпретації особистого досвіду та трансформації його в досвід особистісний є сформованість у людини основних метакогніцій - рефлексії, децентрації, інтелектуального ініціювання та стратегічності інтелекту.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

5.
159.9.01:801.73(082)
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 2. Психологічна герменевтика. Вип. 13 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - 135 с. : табл., рис. - ISSN 2077-2289. - 20.00 р.
    Содержание:
Рудницька, С. Ю. Структурно-процесуальна модель наративного конструювання досвіду особистості / С. Ю. Рудницька. - С .4-25. - Бібліогр.: с. 20-25 (28 назв)
Чепелева, Н. В. Структурно-смыслова модель наративного конструювання досвіду в контексті розвитку особистості / Н. В. Чепелева. - С .26-38. - Бібліогр.: с. 35-38 (17 назв)
Смульсон, М. Л. Інтелектуальні метакогніції та конструювання особистісного досвіду в похилому віці / М. Л. Смульсон. - С .39-51. - Бібліогр.: с. 47-51 (21 назва)
Лебединська, І. В. Феномен досвіду в контексті ідей конструктивізму / І. В. Лебединська. - С .52-62. - Бібліогр.: с. 60-62 (16 назв)
Шиловська, О. М. Розвиток рефлексії та децентрації як чинник формування інтерпретаційних процесів у дитини молодшого шкільного віку / О. М. Шиловська. - С .63-73. - Бібліогр.: с. 72-73 (3 назви)
Зазимко, О. В. Психологічні характеристики студентів у набутті досвіду дистанційного навчання / О. В. Зазимко. - С .74-88. - Бібліогр.: с. 87-88 (3 назви)
Зарецька, О. О. Методичні питання визначення рівнів сформованості інтерпретаційних процесів особистості / О. О. Зарецька. - С .89-103. - Бібліогр.: с. 99-103 (13 назв)
Гуцол, К. В. Особливості сформованості наративної копетентності користувачів соціальних мереж / К. В. Гуцол. - С .104-115. - Бібліогр.: с. 113-115 (8 назв)
Колобова, І. Б. Смислова структура особистості в автобіографічних наративах / І. Б. Колобова. - С .116-132. - Бібліогр.: с. 127-132 (29 назв)
УДК

фывфывфыв:
ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
159.923.2
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Смульсон, М. Л.
    Інтелектуальні метакогніції та конструювання особистісного досвіду в похилому віці [Текстььь] / М. Л. Смульсон // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 39-51. - Бібліогр.: с. 47-51 (21 назва)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
конструювання особистісного досвіду -- похилий вік -- розв'язування задач -- метакогніції -- інтелектуальна ініціація -- рефлексія -- децентрація -- стратегічність
Аннотация: У статті показано, що конструювання нового особистісного досвіду на всіх вікових рівнях виступає як складна інтелектуальна проблема, яка потребує спеціальної когнітивної та метакогнітивної обробки. У похилому віці ситуація суттєво ускладнюється за рахунок зменшення у загальній інтелектуальній системі ваги плинного інтелекту і збільшення, відповідно, ваги кристалізованого інтелекту. Кристалізований інтелект грунтується на знаннях і вміннях, отриманих з минулого досвіду, і, відповідно, найбільш ефективно використовується в задачах, які вимагають саме цих знань. Визначено, що важливу роль у процесі конструювання особистісного досвіду відіграють інтелектуальні метакогніції - складники в структурі інтелекту, які спрямовані на організацію, регуляцію і координацію інших, базових когнітивних процесів. Провідні інтелектуальні метакогніції - це інтелектуальна ініціація (самостійна постановка задачі), децентрація, рефлексія і стратегічність. Динамічність метакогніцій визначає потенціал розвитку та саморозвитку інтелекту в цілому. Ефективність конструювання досвіду старою людиною залежить від скоординованої дії усіх аналізованих метакогніцій. З точки зору місця метакогніцій у процесі конструювання особистісного досвіду проаналізовано результати експерименту відомої американської дослідниці Елен Лангер, яка доводить, що люди є молодими настільки, наскільки усвідомлюють себе молодими.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.
159.923.2
Д 48


   
    Дискурсивне конструювання досвіду у контексті розвитку особистості [Текст] : монографія. - Київ : [б. и.], 1922. - 194 с. - Б. ц.
УДК

фывфывфыв:
наративна компетентність -- структурно-смислова модель -- наратив -- структурно-смислова модель -- інтелектуальні метакогніції -- структурно-смислова модель -- наративна компетентність
Аннотация: Монографія спрямована на висвітлення результатів дослідження дискурсивного конструювання досвіду як вагомої передумови становлення зрілої особистості, її успішної самореалізації в сучасному непередбачувано мінливому світі. Подано обґрунтування можливості розгляду вказаної проблематики в контексті психолого-герменевтичного постнекласичного підходу. Схарактеризовано культурні передумови дискурсивного конструювання досвіду, струтурно-процесуальну та структурно смислову моделі конструювання особистісного досвіду, а також обґрунтовано зв’язок дискурсивного конструювання особистісного досвіду та відповідних інтерпретаційних процесів з інтелектуальними метакогніціями та ментальним моделюванням світу. Розглянуто особливості дискурсивного конструювання досвіду на різних вікових етапах розвитку людини (у молодшому шкільному, підлітковому, юнацькому, дорослому та похилому віці), а також педагогами і користувачами Інтернету. Монографія адресована викладачам вищих навчальних закладів, практичним психологам, науковцям-психологам, вчителям, студентам, керівникам установ та організацій, аспірантам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Свободных экз. нет
Найти похожие

 
Статистика
за 29.06.2024
Число запросов 8574
Число посетителей 425
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя