Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (2338)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (66)Рідкісна книга (28)Ніжинська вища школа на сторінках ЗМІ (13)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=творчість<.>
Общее количество найденных документов : 113
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-113 
1.
15(08)
А 43


    Лагодзінська, В. І.
    Методики для дослідження креативності персоналу освітніх організацій як чинника психологічного здоров'я [Текст] / В. І. Лагодзінська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 55. - С. 51-58. - Бібліогр.: с. 55-58 (45 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Організаційна психологія
фывфывфыв:
креативність -- творчість -- креативний потенціал -- психологічне здоров'я особистості -- психологічне здоров'я персоналу освітніх організацій -- методики
Аннотация: У статті розглянуто підходи до аналізу креативності персоналу освітніх організацій та представлено комплекс методик для емпіричного дослідження креативності персоналу освітніх організацій як чинника психологічного здоров'я. Комплекс включає три методики: методику "Який Ваш творчий потенціал?" С.С. Касьянова, опитувальник "Який Ваш креативний потенціал?" Г.С. Нікіфорова, М.А. Дмитрієвої, В.М. Снєткова та опитувальний "Креативність" Н.Ф. Вишнякової. Детально проаналізовано зміст кожної з методик та їх призначення.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Нет сведений об экземплярах (Источник в БД не найден)

Найти похожие

2.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Афанасенко, В. І.
    Науково-теоретичні засади дослідження проблеми стратегії реалізації творчого потенціалу особистості [Текстььь] / В. І. Афанасенко, Т. В. Комар // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 8-18. - Бібліогр.: с. 16-17 (18 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

фывфывфыв:
особистість -- розвиток -- творчість -- творчий потенціал -- життєтворчість -- адаптація -- стратегія -- самоорганізація
Аннотация: У статті висвітлені результати аналізу науково-теоретичного підгрунтя розробки проблеми стратегії життєдіяльності особистості та авторського підходу до розуміння стратегій життєдіяльності особистості та авторського підходу до розуміння стратегії реалізації творчого потенціалу особистості на основі взаємодії процесів саморегуляції та самоорганізації. Аргументоване виділення варіантів стратегії за домінуючим процесом: саморегуляція грунтує адаптивну стратегію, самоорганізація-життєтворчу. В адаптативній стратегії особистості творчий потенціал реалізується частково, через дисфункції захисних механізмів психіки. Творчі здібності особистості, обдарування виявлені найчастіше у формі сублімації. Феномен життєтворчості передбачає, що предметом створення стає насамперед внутрішній світ людини, для якого характерна поява своєрідних новоутворень на основі самопізнання й саморозвитку.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Комар, Т.В.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

3.
   159.924
   Г 93


    Губенко, Олександр Володимирович.
    Інтегративний підхід до вивчення і розвитку творчих здібностей школярів [Електроний ресурс] : метод. посіб. / О. В. Губенко . - Київ : [б. и.], 2020. - 161 с. - ISBN 978-966-194-319-2 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Творчий розвиток--особистість--Україна--Методичний посібник
фывфывфыв:
психологічна діагностика -- творчі здібності -- науково-технічна творчість -- розвиток -- творчі здібності
Аннотация: В посібнику систематизовані відомі й широко застосовуються авторські методики активізації, розвитку та діагностики творчих здібностей дітей і молоді. В даному посібнику вперше у сфері науково-методичного забезпечення підготовки молоді до наукоємних творчих професій вирішуються три основні завдання профконсультаційної роботи: 1. Багатобічне психодіагностичне вивчення особистості. 2. Зіставлення психологічних структур особистості й психофізіологічних вимог, що пред’являються науково-технічними професіями. 3. Розвиток (поряд із діагностикою) професійно значущих психологічних структур. Посібник призначений для шкільних психологів, студентів, батьків, вчителів, старшокласників, викладачів ВНЗ тощо. Ключові слова: психологічна діагностика, творчі здібності, науково-технічна творчість, розвиток.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Свободных экз. нет
Найти похожие

4.
15(08)
А 43


    Виноградова, В. Є.
    Формування творчих здібностей І.І. Мечникова у дитячі та юнацькі роки [Текст] / В. Є. Виноградова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 70-76. - Бібліогр.: с. 75-76 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
творчість -- творчі здібності -- родина -- І.І. Мечников -- талант -- розвиток -- особистість -- наукова діяльність
Аннотация: У статті розкриваються етапи розвитку особистості І.І. Мечникова. Розглядаються основні здобутки видатного науковця. За допомогою біографічного методу розкриваються життєві періоди, які вплинули на формування та розвиток його наукового таланту. Проаналізовано вплив оточення на формування особистості І.І. Мечникова у роки дитинства та юності. Приділена увага родині батьків Іллі Ілліча та близького оточення, що безпосередньо впливало на формування світогляду майбутнього науковця. Простежено звязок між значущими періодами життя Іллі Ілліча Мечникова та створеними ним науковими працями. Досліджуються фактори, що впливають на формування наукового таланту в умовах життя І.І. Мечникова.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.
15(08)
А 43


    Губенко, О. В.
    Парадокс як принцип побудови евристичного мислення [Текст] / О. В. Губенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 98-102. - Бібліогр.: с. 101-102 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
творче мислення -- прийоми розвитку винахідницького мислення -- протиріччя -- творчість нового -- синтез протилежностей
Аннотация: Одне з основних питань психології творчості - це питання про те, як нові ідеї виникають зі старих. Слід зазначити, що в багатьох випадках творчість нового відбувається на кордоні протиріччя. Протиріччя не є перешкодою для встановлення істини, як це вважається в двозначній формальній логіці. У ній як відомо, правильне або твердження, або його заперечення, а третього не дано. Навпаки, протиріччя є необхідною умовою існування істини. Це положення відображено в принципі додатковості, яке сформульоване Н. Бором. В певному сенсі еврістика може вважатися наукою про поєднання непоєднуваного. У статті описується авторська методика створення творчих продуктів на основі поєднання непоєднуваних ідей і понять.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.
15(08)
А 43


    Чайка, Г. В.
    Позитивні впливи комп'ютерних ігр [Текст] / Г. В. Чайка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 269-278. - Бібліогр.: с. 275-278 (27 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
комп'ютерні ігри -- геймери -- психологічні впливи -- когнітивний розвиток -- фантазія -- творчість
Аннотация: У статті представлений огляд наукових досліджень з метою віднайти позитивні впливи комп'ютерних ігор на їх користувачів. Показано, що комп'ютерні ігри впливають на когнітивний розвиток людини: на пам'ять, увагу, мислення та інтелектуальні функції в цілому. Люди, які грають у відеоігри проявляють більше наполеглевості у вирішенні складних завдань і більш відкриті до освоєння нового досвіду. Гра може призводити до зміни Я-образу і локусу контролю. Ігри знижують стрес і підвищують настрій. Обговорено вплив комп'ютерних ігор на соціальну активність гравців, на їх навички спілкування з оточенням. Показано, що ігри також можуть стимулювати фантазію і творчість. У висновках зазначається, що ігри можуть бути корисними для психологічного розвитку, хоч мета їх створення суто розважальна.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.
15(08)
А 43


    Крицька, А. М.
    Методи активації професійної креативності [Текст] / А. М. Крицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 137-143. - Бібліогр.: с. 142-143 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
креативність -- методи активації креативності -- професійна креативність -- творчість -- творча діяльність
Аннотация: У статті представлені результати теоретичного дослідження методів активації професійної креативності. Визначено, що розвиток професійної креативності є одним з основних завдань сучасної освіти і потребує впровадження спеціальних психологічних технологій і методів, що дають змогу розвивати унікальний креативний потенціал майбутнього фахівця у ході його фахової підготовки. Для активації професійної креативності можна використати такі методи, як метод "мозкового штурму", метод інверсії, метод емпатії, метод SCAMPER, метод Уолта Діснея, метод "6 капелюхів" Е. Боно. Кожен з цих методів може поєднуватися з іншими і мати низку модифікацій.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Сторож, Олена Василівна.
    Теоретичні основи вивчення творчої соціалізації особистості [Текст] / О. В. Сторож // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 329-339. - Бібліогр.: С. 337-339 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
соціалізація -- адаптація -- творча соціалізація -- творча самореалізація -- акомодація -- асиміляція -- соціальна творчість -- творча обдарованість -- творча адаптація -- інтелектуальна обдарованість
Аннотация: Статтю присвячено теоретичним основам вивчення творчої соціалізації особистості. Здійснено аналіз наукових джерел, що розкривають погляди на "пасивну" і "активну" соціалізацію. Зокрема проаналізовані активні й пасивні реакції формування середовища "під себе" (процес асиміляції) і пристосування під уже існуючі умови (активна роль середовища - процес акомодації), які протікають паралельно, існують в єдності і важливі для реалізації цілей. Досліджено поняття "соціальна творчість", "соціальна креативність", "соціальна обдарованість". З'ясовано, що ці поняття розкривають соціальну перетворювальну сутність суб'єкта в процесі взаємодії з самим собою і з оточуючими об'єктами. Розкрито зміст понять "творча адаптація", "творча дезадаптація", "творча адаптованість". З'ясувалося, що деякі змістовні та процесуальні характеристики адаптації й творчості містять як спільні, так і відмінні риси. Основним вихідним моментом обох процесів дослідники визначають проблемну ситуацію, яка нібито "дає старт" для включення як адаптаційних, так і творчих механізмів. Проаналізовано, що поняття "творча адаптація" характеризується новим, оригінальним пристосуванням індивіда до соціального швидко плинного середовища, створюючи соціально цінні нестандартні продукти, успішно самореалізовуючись в ньому на підставі незахисних адаптивних механізмів. Цей вид адаптації існує як інноваційний, з творчо соціальним підходом і складає основу для розвитку творчої соціалізації особистості.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Руденок, Алла Іванівра.
    Спонтанність як важлива складова самоактуалізації [Текст] / А. І. Руденок, К. І. Максимчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 313-320. - Бібліогр.: с. 319-320 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
спонтанність -- оцінка спонтанності -- самоактуалізація -- унікальність -- психодрама -- творчість -- психологічний ресурс
Аннотация: Стаття присвячена теоретичному та емпіричному аналізу феномену спонтанності та визначення його ролі в самоактуалізації особистості. Спонтанність розглядається як психологічний ресурс, який забезпечує доступ до глибинних енергетичних джерел всередині нашої психіки; характеристика процесів, викликаних не зовнішніми впливами, а внутрішніми причинами


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Максимчук, Катерина Іванівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.
15(08)
А 43


    Мирошниченко, С. О.
    Специфіка використання професійного мислення практичними психологами у складних життєвих ситуаціях [Текст] / С. О. Мирошниченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 171-182. - Бібліогр.: С. 180-182 (20 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
професійне мислення -- складна життєва ситуація -- важка життєва ситуація -- світосприйняття -- особистість -- саморегуляція -- рефлексивність -- прийняття рішень -- творчість
Аннотация: У статті проаналізовано поняття професійного мислення практичного психолога, як інструменті прийняття рішень у складних життєвих ситуаціях. Також перераховані характеристики особистості практичних психологів, які приймають участь у практичній реалізації професійного мислення в умовах суб'єктивно актуальних життєвих ситуаціях. Розглянуто особливості суб'єктивного світосприйняття актуальної діяльності, за допомогою яких отримані дані з актуальних схем поведінки у складних життєвих ситуаціях. Подані результати дослідження особливостей компонентів професійного мислення практичних психологів в залежності від їх особистісного світосприйняття.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

11.
15(08)
А 43


    Виноградова, В. Є.
    Методологічні проблеми дослідження творчих здібностей у вітчизняній та зарубіжній психологічній науці [Текст] / В. Є. Виноградова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 55-64. - Бібліогр.: С. 63 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творчість -- творчі здібності -- теорія творчості -- креативність -- талант -- розвиток -- цілісність -- особистість
Аннотация: У статті розкриваються теоретичні та методологічні проблеми дослідження творчих здібностей. Розглядаються питання створення теорії творчості, а також концепції розвитку творчих здібностей. Аналізується внесок вітчизняних та зарубіжних науковців щодо формування творчих здібностей та їх унікальні концептуальні особливості в даному понятті в психологічній науці. Системоутворюючим чинником у проблемі розвитку здібностей виступає особистість. Пошук особистістю власної цілісності може виступати фактором спроможності робити наукові відкриття. Потреба розвитку особистості може призводити до розвитку суспільства, шляхом споживання нових творів, теорій (ноосфера), винаходів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

12.
154
А 43


    Лагодзінська, В. І.
    Креативність як важлива детермінанта забезпечення психологічного здоров'я персоналу освітніх організацій: теоретичний аналіз проблеми [Текст] / В. І. Лагодзінська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 54. - С. 29-35. - Бібліогр.: с. 32-35 (40 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Організаційна психологія
фывфывфыв:
креативність -- творчість -- психологічне здоров'я особистості -- психологічне здоров'я персоналу -- освітні організації
Аннотация: У статті здійснено теоретико-методологічний аналіз креативності персоналу освітніх організацій в контексті забезпечення психологічного здоров'я особистості. Зазначено, що у визначенні психологічного здоров'я особистості дослідники розглядають його не тільки через призму концепції фізичного, психічного та соціального благополуччя, а й через підходи щодо постійного саморозвитку, самовдосконалення та самореалізації.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
15(08)
А 43


    Березова, Л. В.
    Творчі стратегії конструктивної діяльності [Текст] / Л. В. Березова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 28-33. - Бібліогр.: с. 32-33 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творчість -- стратегії -- творча задача -- розв'язок -- конструктивна діяльність -- творче мислення
Аннотация: Крім безлічі видів задач, виділених наукою в різних областях діяльності, існують найрізноманітніші задачі, які постають перед мисленням людини і суспільною практикою. Серед них особливий інтерес для нас є конструктивно-технічні задачі і їх можливості в навчанні. Процес розв'язування задачі вимагає від студентів постійної розумової діяльності: він аналізує, групує, систематизує умови, виконує інші розумові операції, а значить розбудовує своє мислення. Особливості багатьох технічних об'єктів, саме оперування технічним матеріалом надають мисленню специфічний характер. У зв'язку з цим слід зазначити, що самі терміни "конструктивно-технічне мислення", "конструктивне мислення" широко використовується. Широке використання задач у процесі навчання відповідає вимогам сьогоднішнього дня. Характерне розширення сфери застосування задач від традиційного закріплення й удосконалювання знань до формування понять, тобто реалізації пізнавальної функції навчальних задач. Творчість має стати нормою професійної праці та підготовки до неї, ми повинні зазначити, що кожен експерт повинен бути творчим експертом. Звичайно, рівень творчої активності завжди буде різним, оскільки в кожному конкретному випадку творчі можливості кожного студента, а потім працівника визначаються його здібностями, обдарованістю, талантом. Процес формування професійного творчого мислення безперервний протягом усієї життєвої діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.
15(08)
А 43


    Боровицька, О. М.
    Феномен творчої уяви в епстемологічній психології творчості [Текст] / О. М. Боровицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 45-58. - Бібліогр.: с. 56-57 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творча уява -- творчість -- пізнання -- філософсько-психологічний підхід -- епістемологічна психологія творчості
Аннотация: Пропонується історико-філософський та психологічний ракурси бачення проблеми творчої сутності уяви. Запропоноване дослідження намагається показати її активну дієву специфіку, коли вона претендуватиме на свою актуалізацію як структурно-функціональна компонента творчо-мисленнєвої діяльності суб'єкта. Синтез філософського та психологічного підходів бачитиметься універсальним, адже зважатимемо як на всезагальну, так і конкретну специфіку уяви, у зв'язку з чим її розуміння як функціональної і діяльнісної активніше сприятиме дослідженню потенційних можливостей суб'єкта у пошуках ним нового.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

15.
15(08)
А 43


    Мазяр, О. В.
    Контрапунктний дисонанс особистості [Текст] / О. В. Мазяр // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 166-173. - Бібліогр.: с. 171-172 (23 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
психічний контрапункт -- психодинаміка -- рефлекс -- творчість -- знак -- амбівалентність
Аннотация: У статті окреслено загальний механізм психодинаміки особистості та умови виникнення проблематики невротичного спектру. Визначена основна форма психічного контрапункту особистості, характер його порушення й у зв'язку з цим зроблено припущення щодо причини деструктивних процесів емоційної та когнітивної сфер. Зокрема, обгрунтовується положення, що психічний контрапункт оформлюється як боротьба та єдність першої і другої сигнальної систем, біологічних імпульсів та соціальних норм поведінки. Разом із тим, психічна одиниця являє собою бінарне утворення нетотожних елементів. Це створює підстави стверджувати, що психічний розвиток людини обумовлений подвійною суперечністю інтрапсихічного та інтерпсихічного змісту.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

16.
15(08)
А 43


    Бедлінський, О. І.
    Деякі проблеми розвитку творчо обдарованого індивіду [Текст] / О. І. Бедлінський, Л. І. Симоненко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 18-28. - Бібліогр.: с. 26-27 (17назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
діяльність -- емансипація -- ідентифікація -- обдарованість -- підліток -- свідомість -- творчість -- юнацтво
Аннотация: У статті проводиться аналіз включеного в програму з української літератури для 10 класу нарису О. Кобилянської "Impromtu Phantasie" з погляду вікового розвитку творчо обдарованої людини. Доводиться, що найважливішою творчою діяльністю підлітка є конструювання соціальних відносин спільно з однолітками. Неуспіх героїні нарису, незважаючи на творчу обдарованість, та об'єктивно творчу діяльінсть пов'язуються з недостатністю спільної діяльності з однолітками, проблемами ідентифікації, гординею, як зверхнім ставленням до інших, на фоні заниженої самооцінки, а причиною подовження вікового розвитку сучасних підлітків і юнаків з об'єктивною міфологізацією діяльності дорослих та віртуалізацією спілкування.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Симоненко, Л.І.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.
15(08)
А 43


    Іванова, В. В.
    Умови розвитку творчих здібностей у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку [Текст] / В. В. Іванова, Т. В. Палько // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 104-114. - Бібліогр.: с. 112-113 (13 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

фывфывфыв:
творчість -- творчі здібності -- творча діяльність -- перехідний період -- дошкільний вік -- молодший шкільний вік
Аннотация: У статті розглянуто наукові підходи вітчизняних та зарубіжни вчених до проблеми розвитку творчих здібностей дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Охарактеризовано умови та засоби формування творчих здібностей дітей дошкільного та молодшого шкільного віку. Встановлено, що розвиток творчих здібностей дітей перехідного періоду від дошкільного до молодшого шкільного віку доцільно здійснювати шляхом розвитку гнучкості мислення у процесі розв'язання творчих задач комбоніторного типу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Палько, Т. В.

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

18.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Портницька, Н. Ф.
    Змістові складові творчої діяльності підлітків (на матеріалі хореографічної діяльності) [Текст] / Н. Ф. Портницька, М. С. Радевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 214-220
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
творчість -- потреби -- підлітковий вік -- цінності -- інвенції
Аннотация: У статті представлений аналіз структури ціннісно-потребової сфери підлітків, включених до творчої діяльності. Виявлено, що провідними потребами для підлітків є потреби у визнанні, самовиражені, емоційному задоволені. Коло референтних осіб включає експертів, родичів та ровесників. Оцінка експертів виконує не лише стимулюючу, але й гальмівну функцію: підлітки здітні відмовитися від творчих спроб через страх недосконалості власної творчості. Підлітки, що надають перевагу нерегламентованій діяльності, використовують творчі дії (інвенції) як засіб самовираження та самовдосконалення.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Радевич, М.С.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

19.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Демченко, О. П.
    Теоритизація соціальної обдарованості через наукову рецепцію психологічних концепцій [Текст] / О. П. Демченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 118-129
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
обдарованість -- здібності -- соціальні здібності -- соціальна обдарованість -- соціономічна діяльність -- творчість -- орієнтування -- адаптація
Аннотация: У статті представлено результати дослідження соціальної обдарованості в контексті психологічних концепцій обдарованості. Встановлено, що наявність здібностей у сфері соціальних взаємодій, спілкуванні та лідерстві визначається окремим типом обдарованості. З'ясовано місце соціальної обдарованості в класифікації за критерієм "широта прояву", виявлено два підходи вчених, які відносять її, як до загальної, так і до спеціальної обдарованості. За результатами аналізу узагальнено й розширено уявлення про соціальну обдарованість. Експліковано її систематичне психологічне утворення, в основі якого наявність значних здібностей у соціономічній сфері; творчий потенціал до перетворювальної діяльності в системі "людина-людина"; здатність пристосування до соціальної дійсності, впливаючи на події й обставини, змінюючи себе й оточуючих.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

20.
153
А 43


    Максимов, М. В.
    Розвиток рефлесивних вмінь учнів через творчість [Текст] / М. В. Максимов, Р. Б. Чаусова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 114-124
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
розвиток -- рефлексивні вміння -- творчість -- молодші школярі -- сприймання музики
Аннотация: В статті розглянуто проблему розвитку рефлексивних вмінь учнів. Показано, що серйозною перешкодою розвитку рефлексії сучасних дітей є "лінійність" мислення, яка знижує розумову активність дитини, позбавляє її необхідності тренування процесів осмислення, уяви, творчості. З'ясовано зв'язок між сприйманням музичних творів та розвитком творчості та рефлексії. Доведено, що вербальні засоби розвитку рефлексії, тобто вплив через когнітивну сферу є малоефективним, натомість вплив на емоційну сферу дає можливість через підсвідоме сформувати мотивацію до самоаналізу, рефлексії та творчості. Розроблено програму розвитку рефлексії під впливом сприймання музики.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Чаусова, Р.Б.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-113 
 
Статистика
за 17.09.2024
Число запросов 11743
Число посетителей 649
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя