Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (103)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=тривожність<.>
Общее количество найденных документов : 67
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-67 
1.
373.3.015.31.091.33:077(477)(043.3)
П 32


    Підлісна, Світлана Володимирівна.
    Інтерактивне навчання як чинник розвитку особистості молодшого школяра [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. В. Підлісна ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 225 с. : табл. + 1 додатки 23 с. - Бібліогр.: с. 198-225 (310 назв). -
УДК
Рубрики: Психологія школярів молодшого віку
фывфывфыв:
молодший школяр -- розвиток особистості -- чинники розвитку особистості -- інтерактивне навчання -- психологічна гра -- психологічний супровід -- шкільна тривожність
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячена аналізу впливу інтерактивного навчання, зокрема психологічних ігор та постійного психологічного супроводу, на розвиток особистості молодшого школяра. Здійснено теоретичний аналіз існуючих наукових підходів до дослідження проблеми учбової діяльності та інтерактивного навчання, розкрити психологічний зміст цих понять, його структуру. Описано етапи організації емпіричного дослідження розвитку психічних процесів молодших школярів; обгрунтовано вибір психодіагностичних методик, наведено та проаналізовано результати дослідження розвитку особистості молодшого школяра. Теоретично обгрунтовано зміст, показники та особливості впливу інтерактивного навчання на особистість молодшого школяра. Проаналізовано особливості, умови та основні чинники становлення молодшого школяра. Встановлено, що саме інтерактивне навчання, зокрема психологічні ігри та постійний психологічний супровід як специфічна форма організації пізнавальної діяльності, сприяє вияву внутрішнього потенціалу, оптимізує розумовий розвиток молодшого школяра, створює комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність й інтелектуальну спроможність. Доведено вплив інтерактивного навчання на: формування в них високого рівня мотивації до навчання та рівень згуртованості класних колективів; покращення вибірковості і концентрації уваги; покращення логічної і механічної памяті, зниження рівня тривожності у молодших школярів. Зроблено висновок про те, що ефективним засобом розвитку розумових здібностей молодшого школяра є нові методи інтерактивного навчання, зокрема психологічна гра, в поєднанні з постійним психологічним супроводом. Розроблено та апробовано програму розвитку особистості молодших школярів засобами психолого-педагогічного впливу, на базі якої розроблено методичні рекомендації для вчителів молодших класів з метою активізації пізнання школярів, мотивації до учіння та навчання, зниження рівня тривожності учнів, забезпечення комфортного й радісного опанування знаннями та навичками під час уроків у початковій школі, тобто позитивного впливу інтерактивного навчання на розвиток особистості молодшого школяра.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
159.98:612.6-055.2(043.5)
С 40


    Сіраковська, Олена Борисівна.
    Корекція психологічного стану жінок з порушеннями репродуктивної сфери [Рукопис] : дис. ... доктора філософії: 053 / О. Б. Сіраковська ; наук. кер. О. М. Кокун ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 243 с. : табл. + 1 додатки 29 с. - Бібліогр.: с. 214-243 (303 назви). -
УДК
Рубрики: Жіноча психологія
фывфывфыв:
репродуктивне здоров'я -- репродуктивна сфера -- психосоматика -- стрес -- психоемоційний стан -- тривожність -- механізми психологічного захисту -- функціональні стани -- корекція -- психоаналіз -- ефірні олії -- дихальні вправи -- клієнт-центрована психотерапія -- тілесно-орієнтована терапія -- казкотерапія
Аннотация: Дисертацію присвячено вирішенню проблеми корекції психологічного стану жінок з порушеннями репродуктивної сфери. Аналіз поглядів на репродуктивну сферу жінки у психологічній науці дав змогу провести теоретичне узагальнення щодо психологічного стану як базового складника реалізації материнства. На основі аналізу наукових джерел установлено, що досліджувана проблематика є недостатньо розроблена у психологічній та медичній науках, а відсутність систематичних і практичних напрацювань спричиняють низку проблем під час лікування та перебігу гінекологічних захворювань жінок, що беззаперечно мають вплив на стан їх репродуктивного здоров'я. З'ясовано, що репродуктивна сфера жінки виступає основою материнської домінанти та є спусковим механізмом фізіологічних і психічних функцій жіночого організму. Визначено, що характерними особливостями жінки з порушеннями репродуктивної сфери виступають:акцентуації характеру, завищена тривожність, порушення психоемоційного стану, мінливість настрою та самооцінки, агресія та депресивні прояви, неконструктивність соціальних відносин, дезадаптація особистості у соціуму тощо. Доведено взаємозв'язок психоемоційного стану жінок з гінекологічними захворюваннями з проявами тривожності та їх репродуктивною сферою.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Кокун, Олег Матвійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
373.3.015.31.091.33:077(477)(043.3)
П 32


    Підлісна, Світлана Володимирівна.
    Інтерактивне навчання як чинник розвитку особистості молодшого школяра [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. В. Підлісна ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 21 с. : табл. -
УДК

фывфывфыв:
молодший школяр -- розвиток особистості -- чинники розвитку особистості -- інтерактивне навчання -- психологічна гра -- психологічний супровід -- шкільна тривожність
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячена аналізу впливу інтерактивного навчання, зокрема психологічних ігор та постійного психологічного супроводу, на розвиток особистості молодшого школяра. Здійснено теоретичний аналіз існуючих наукових підходів до дослідження проблеми учбової діяльності та інтерактивного навчання, розкрити психологічний зміст цих понять, його структуру. Описано етапи організації емпіричного дослідження розвитку психічних процесів молодших школярів; обгрунтовано вибір психодіагностичних методик, наведено та проаналізовано результати дослідження розвитку особистості молодшого школяра. Теоретично обгрунтовано зміст, показники та особливості впливу інтерактивного навчання на особистість молодшого школяра. Проаналізовано особливості, умови та основні чинники становлення молодшого школяра. Встановлено, що саме інтерактивне навчання, зокрема психологічні ігри та постійний психологічний супровід як специфічна форма організації пізнавальної діяльності, сприяє вияву внутрішнього потенціалу, оптимізує розумовий розвиток молодшого школяра, створює комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність й інтелектуальну спроможність. Доведено вплив інтерактивного навчання на: формування в них високого рівня мотивації до навчання та рівень згуртованості класних колективів; покращення вибірковості і концентрації уваги; покращення логічної і механічної памяті, зниження рівня тривожності у молодших школярів. Зроблено висновок про те, що ефективним засобом розвитку розумових здібностей молодшого школяра є нові методи інтерактивного навчання, зокрема психологічна гра, в поєднанні з постійним психологічним супроводом. Розроблено та апробовано програму розвитку особистості молодших школярів засобами психолого-педагогічного впливу, на базі якої розроблено методичні рекомендації для вчителів молодших класів з метою активізації пізнання школярів, мотивації до учіння та навчання, зниження рівня тривожності учнів, забезпечення комфортного й радісного опанування знаннями та навичками під час уроків у початковій школі, тобто позитивного впливу інтерактивного навчання на розвиток особистості молодшого школяра.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

4.
159.942:616.12-005.4-005.2
О 58


    Онісковець, Богдана Іванівна.
    Психологічні особливості станів жінок літнього віку, хворих на ішемічну хворобу серця [Рукопис] : дис. ... доктора філософії: 053 / Б. І. Онісковець ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 227 с. : табл. + 1 додатки 52 с. - Бібліогр.: с. 198-227 (330 назв). -
УДК
Рубрики: Медична психологія
фывфывфыв:
емоційний стан -- ішемічна хвороба серця -- жінки літнього віку -- тривожність -- алекситимія -- депресивність -- невротичність -- товарискість -- відкритість -- емоційна лабільність -- психокрекція
Аннотация: Дисертацію присвячено вирішенню проблеми емоційних станів жінок літнього віку, хворих на ішемічну хворобу серця. Теоретично з'ясовано, що низкою дослідників було виділено різноманітні особистісні характеристики хворих на ішемічну хворобу серця. З'ясовано, що негативні почуття погіршують функціональний стан серця, викликаючи його електромагнітну дестабілізацію. Виявлено, що на формування конкретних станів можуть впливати біологічні, соціальні та особистісні фактори.З'ясовано, що поряд із тривалим емоційним напруженням значну роль при захворюванні на ІХС літніх жінок відіграють гостра та хронічна травматизація психіки, психоемоційні розлади, найбільш значущими серед яких є депресивні та тривожно-фобічні.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

5.
159.922.73:373.2(043.3)
К 82


    Крива, Наталя Леонідівна.
    Особливості прояву дитини старшого дошкільного віку до соціального оточення [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н. Л. Крива ; наук. кер. О. Ю. Хартман ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 24 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія дітей дошкільного віку
фывфывфыв:
довіра/недовіра -- міжособистісна довіра -- довірливе ставлення -- прояви дитини старшого дошкільного віку -- тривожність -- соціальне оточення -- інформаційне середовище -- інформаційна безпека особистості
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню особливостей прояву довіри дитини старшого дошкільного віку до соціального оточення. У роботі на основі результатів теоретико-методологічного аналізу довіри описано феномен "довіра дитини старшого дошкільного віку" як позитивне ставлення до батьків, педагогів, однолітків, знайомих та незнайомих людей, яке грунтується на вірі в їх чесність та щирість, проявляється в готовності вструпити в продуктивну взаємодію, поділитися значущою інформацією про себе. Визначено поняття "інформаційне середовище дитини дошкільного віку" як основне джерело інформації для дитини, що здійснює безпосередній вплив на її психічну діяльність, формування соціальної поведінки. Викладено та обгрунтовано програму емпіричного дослідження особливостей проявів довіри дитини старшого дошкільного віку до соціального оточення, визначено психологічні особливості досліджуваного феномена. На основі критеріїв, показників досліджуваного феномена та з ураїхуванням емпіричних даних виділено й описано групи дітей з низьким, достатнім, оптимальним та надмірним рівнем прояву довіри до соціального оточення. Встановлено, що нормою є оптимальний рівень прояву довіри, який полягає у сприятливому співвідношенні довіри та недовіри, вмінні проявляти в залежності від ситуації та передбачати небезпеку. В результаті анкетування батьків та вихователів описано вплив інформаційного середовища на довіру дитини старшого дошкільного віку (негативний, нейтральний, позитивний). Відповідно до завдань дослідження визначено психолого-педагогічні умови, які сприяють формуванню довіри дітей старшого дошкільного віку до соціального оточення, описано розвивальну програму "У колі довіри" та наведено результати аналізу її ефективності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Хартман, Олена Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

6.
159.922.73:373.2(043.3)
К 82


    Крива, Наталя Леонідівна.
    Особливості прояву довіри дитини старшого дошкільного віку до соціального оточення [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н. Л. Крива ; наук. кер. О. Ю. Хартман ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 219 с. : табл. + додатки 84 с. - Бібліогр.: с. 190-219 (329 назв). -
УДК
Рубрики: Психологія дітей дошкільного віку
фывфывфыв:
довіра/недовіра -- міжособистісна довіра -- довірливе ставлення -- прояви довіри дитини старшого дошкільного віку -- тривожність -- соціальне оточення -- інформаційне середовище -- інформаційна безпека особистості
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню особливостей прояву довіри дитини старшого дошкільного віку до соціального оточення. У роботі на основі результатів теоретико-методологічного аналізу довіри описано феномен "довіра дитини старшого дошкільного віку" як позитивне ставлення до батьків, педагогів, однолітків, знайомих та незнайомих людей, яке грунтується на вірі в їх чесність та щирість, проявляється в готовності вструпити в продуктивну взаємодію, поділитися значущою інформацією про себе. Визначено поняття "інформаційне середовище дитини дошкільного віку" як основне джерело інформації для дитини, що здійснює безпосередній вплив на її психічну діяльність, формування соціальної поведінки. Викладено та обгрунтовано програму емпіричного дослідження особливостей проявів довіри дитини старшого дошкільного віку до соціального оточення, визначено психологічні особливості досліджуваного феномена. На основі критеріїв, показників досліджуваного феномена та з ураїхуванням емпіричних даних виділено й описано групи дітей з низьким, достатнім, оптимальним та надмірним рівнем прояву довіри до соціального оточення. Встановлено, що нормою є оптимальний рівень прояву довіри, який полягає у сприятливому співвідношенні довіри та недовіри, вмінні проявляти в залежності від ситуації та передбачати небезпеку. В результаті анкетування батьків та вихователів описано вплив інформаційного середовища на довіру дитини старшого дошкільного віку (негативний, нейтральний, позитивний). Відповідно до завдань дослідження визначено психолого-педагогічні умови, які сприяють формуванню довіри дітей старшого дошкільного віку до соціального оточення, описано розвивальну програму "У колі довіри" та наведено результати аналізу її ефективності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Хартман, Олена Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

7.
15(08)
А 43


    Матвієнко, Г. М.
    Психологічні особливості навчального стресу в закладах вищої освіти [Текст] / Г. М. Матвієнко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 145-156. - Бібліогр.: с. 154-156 (16 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
стрес -- напруга -- організаційний стрес -- навчальний стрес -- тривожність -- стратегії оптимізації організаційного стресу
Аннотация: У статті розглядається поняття стресу і ситуацій напруги в житті і діяльності людини. Наведено короткий аналіз основних напрямів, які присвячені дослідженням проблеми стресу в сучасній психології, позначені домінуючі тенденції. Основна увага спрямована на вивчення впливу навчального стресу на учасників навчально-освітнього процесу. Представлено емпіричне дослідження академічного стресу в приватному вищому навчальному закладі м. Києва. У результаті аналізу виділено основні чинники навчальної напруги, показники прояву, в тому числі під час екзаменаційної сесії, визначено копінг-стратегії, які застосовують студенти навчального закладу. Для дослідження стресу в навчальній діяльності була використана авторська розробка Ю. В. Щербатих. В якості додаткових інструментів застосовані методики Ч.Д. Спілбергера і С.А. Райзаса. Дане дослідження виступає як емпіричний матеріал групового та індивідуального вивчення стресу і показує комплексний підхід до вивчення організаційного стресу в навчально-освітній діяльності, пропонує напрями оптимізації навчального стресу в закладі вищої освіти. Водночас дослідження не висвітлює всі проблеми академічного стресу, проте отримані результати можуть сприяти розширенню емпіричної бази наукових досліджень стресу в навчально-професійній діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
15(08)
А 43


    Вольгемут, І. А.
    Зв'язок індивідуально-психологічних характеристик з успішністю діяльності особистості [Текст] / І. А. Вольгемут // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - с. 31-42. - Бібліогр.: с. 40-41 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
успішність -- рівень домагань -- тривожність -- трудова діяльність -- стаж роботи -- індивідуально-психологічні характеристики -- вікові особливості -- статеві особливості
Аннотация: У статті подано результати дослідження особливостей зв'язку індивідуально-психологічних характеристик особистості з успішністю її діяльності. Розкрито поняття діяльності особистості та її успішності, проаналізовано проблему факторів успішності, визначено особливості впливу різних чинників на результати діяльності. Подано емпіричні дані, які було отримано в ході опитування (N=100). Виявлено статеві та вікові особливості, пов'язані з успішністю діяльності. Встановлено, що єдиними статистично значущими змінними, пов'язаними з успішністю діяльності, є рівень особистісної тривожності та рівень домагань. Сформульовано пропозиції щодо підвищення рівня успішності діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Березіна, О. О.
    Вплив тривалої соціальної ізоляції на формуванні страхів та фобій [Текстььь] / О. О. Березіна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 19-25. - Бібліогр.: с. 24-25 (4 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

фывфывфыв:
страх -- фобія -- тривожність -- особи похилого та старечого віку -- психологічна допомога
Аннотация: У статті доводяться дані дослідження тривожності у період карантину та аналізуються страхи і фобії, що характерні для осіб різних вікових категорій у період пандемії


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

10.
15(08)
А 43


    Шмарова, Н. В.
    Психологічні особливості впливу економічної депривації на фруктрованість потенційних мігрантів: факторний профіль [Текст] / Н. В. Шмарова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 290-302. - Бібліогр.: с. 302 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
економічна депривація -- потенційні мігранти -- фрустрованість -- тривожність -- тривожно-фрустаційний фон -- невротизація -- агресивність -- факторний профіль
Аннотация: Психологічні особливості впливу економічної депривації на фрустрованість потенційних мігрантів: факторний профіль. Стаття розкриває психологічні особливості впливу економічної депривації на афективність, зокрема фрустрацію людей, які мають міграційні наміри. Здійснено емпіричне дослідження негативного впливу економічної депривації на фрустрованість потенційних мігрантів. Виокремлено такі основні фактори: "тривожно-деприваційна фрустрованість", "невротично-деприваційна фрустрованість", "відносно економічно-деприваційна агресивність", "психосоціально-стресова фрустрованість". Констатовано, що потенційним мігрантам притаманний специфічний тривожно-фрустраційний фон, зумовлений переживаннями і певним страхом перед невідомістю, а також проблемами адаптації до інших соціокультурних та економічних моделей життєіснування. Зазначено, що потенційні мігранти з підвищеною вразливістю до фрустрації потребують професійного психологічного супроводу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

11.
15(08)
А 43


    Зеленська, З. П.
    Психологічні особливості емоційних бар'єрів у міжособистісному спілкуванні учнів основної школи [Текстььь] / З. П. Зеленська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2020. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 20. - С. 26-35. - Бібліогр.: с. 33-34 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

фывфывфыв:
емоційні бар'єри -- міжособистісне спілкування -- потреба у спілкуванні -- учень основної школи -- шкільна тривожність
Аннотация: У статті викладено результати емпіричного дослідження, проведеного в експериментальній та контрольній групах, яке було спрямоване на визначення психологічних особливостей емоційних бар'єрів у міжособистісному спілкуванні учнів основної школи. Встановлені відмінності за показниками емоційних бар'єрів у міжособистісному спілкуванні між учнями контрольної та експериментальної груп. Зазначено, що учні контрольної групи більш схильні до неадекватного прояву емоцій, домінування в них негативних емоцій, небажання зближуватися з людьми, а також у них виявлена більша кількість загальної суми емоційних бар'єрів. Також визначено, що в учнів контрольної групи з високих показників неадекватного прояву емоцій показники фрустрації потреби у досягненні успіху та страх не відповідати очікуванням оточення знижуються, і навпаки, що нижчого рівня в них показники неадекватного прояву емоцій, то тим вищого рівня в них фрустрація потреби у досягненні успіху та страх не відповідати очікуванням оточення. А що вищого рівня у них стає шкільна тривожність та страх перевірки завдань, то тим негнучкіші й невиразніші стають їхні емоції. Результати проведеного емпіричного дослідження вказують на необхідність розробки та впровадження корекційної програми, спрямованої на зниження емоційних бар'єрів у міжособистісному спілкуванні та шкільної тривожності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

12.
15(08)
А 43


    Подшивайлов, Ф. М.
    Особливості мотиваційної сфери особистості студентів-психологів (за результатами емпіричного дослідження) [Текст] / Ф. М. Подшивайлов, Л. І. Подшивайлова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 231-242. - Бібліогр. С. 240-242 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
мотиваційна сфера особистості -- модель мотиваційної сфери особистості -- адаптивність -- перфекціонізм -- тривожність -- ціннісні орієнтації -- мотиваційні досягнення -- локус контролю
Аннотация: У статті викладені результати комплексного дослідження мотиваційної сфери особистості сучасного студента-психолога. Методологічним базисом емпіричного дослідження виступила авторська модель, яка виходить з центрального положення мотиваційної сфери в структурі особистості. Мотиваційна сфера особистості розглядається як центр простору особистості, де перетинаються всі особистісні властивості, що визначають характер мотиваційних процесів, і який задає спрямованість, забезпечує стійкість, стабільність та цілісність особистості. Емпіричними показниками для дослідження були: емоційна спрямованість; адаптивність, особистісна тривожність, перфекціонізм; навчальна мотивація; локалізація контролю, мотивація досягнення (прагнення до успіху, страх невдач), ціннісні орієнтації та деякі інші. При цьому, перераховані показники не є вичерпними, вони швидше є прикладами того різноманіття психологічних явищ, які характеризують і визначають мотиваційну сферу особистості, впливають на її прояви.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Подшивайлова, Л. І.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
15(08)
А 43


    Зеленська, З. П.
    Дослідження впливу шкільної тривожності на рівень розвитку емпатії учнів освітньої школи [Текстььь] / З. П. Зеленська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2019. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 19. - С. 31-43. - Бібліогр.: с. 41-43 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

фывфывфыв:
емпатія -- учень основної школи -- підлітковий вік -- шкільна тривожність
Аннотация: У статті викладено результати емпіричного дослідження, спрямованого на визначення впливу шкільної тривожності на рівень розвитку емпатії у учнів основної школи. Було визначено, що чим вищим є показники тривожності, тим вищими стають і такі показники емпатії, як: прояв емпатії до батьків, до тварин, до дітей, до художніх творів, до незнайомих людей і загальний рівень емпатії. А знижуючи рівень шкільної тривожності, ми можемо нормалізувати і рівень емпатії учня. Отже існує необхідність у розробці психокорекційної програми, спрямованої на зниження рівня шкільної тривожності та регуляції рівня емпатії учнів основної школи.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

14.
15(08)
А 43


    Гуд, Г. О.
    Рівнева диференціація прояву тривожності у молодших школярів: емпіричний аспект дослідження [Текст] / Г. О. Гуд // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 64-75. - Бібліогр.: С. 74-75 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
молодший шкільний вік -- діти -- тривожність -- особливості тривожності -- шкільний стрес -- агресія -- фрустрація
Аннотация: У статті подано результати емпіричного дослідження тривожності молодших школярів, проведеного за допомогою застосування комплексу психодіагностичних методик. Проаналізовано особливості емоційної сфери учнів початкової школи; розкрито динаміку розвитку тривожності, як особистісної властивості. Вказано на особливості тривожності як форми прояву емоційного неблагополуччя, а саме занепокоєння щодо навчання та спілкування з однолітками, очікування поганого ставлення зі сторони вчителів, батьків, однокласників, фрустрація потреб успіху. Емпірично засвідчено, що загальна шкільна тривожність у молодших школярів, які навчаються за традиційною системою освіти, переважно представлена високим рівнем. Виявлено, що школа, як соціальний інститут виступає стресогеним чинником та спричинює тривожність.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

15.
15(08)
А 43


    Кабанцева, А. В.
    Соціалізація дітей з емоційними порушеннями [Текст] / А. В. Кабанцева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 52. - С. 76-82. - Бібліогр.: с. 81-82 (5 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
страх війни -- агресія -- тривожність -- колаборація дій психологів, педагогів, лікарів -- соціально-економічна нестабільність
Аннотация: Основи соціалізації закладаються в дитинстві і залежать вони від сукупності різних факторів, зокрема-внутрішніх, тобто від стану фізичного і психічного здоров'я, психологічного благополуччя в цілому. У статті наводяться результати досліджень, емоційних порушень у сучасних дітей, які живуть в умовах соціально-економічної нестабільності. Детально розкрито наслідки впливу когнітивного дисонансу на процес адаптації. Запропоновано технологію соціалізації дітей з емоційними порушеннями у рамках системного підходу за чітко спланованою етапністю дій щодо корекції емоційних порушень, лікування, реабілітації наслідків. А також описано подальший супровід таких дітей. Реалізація даної технології функціонує через колаборацію педагогів, психологів, лікарів і батьків.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

16.
15(08)
А 43


    Сулятицький, І. В.
    Особливості соціальної адаптованості учасників АТО [Текст] / І. В. Сулятицький, І. П. Островський, К. О. Островська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / за ред. С. Д. Максименка. - Київ, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 52. - С. 116-122. - Бібліогр.: с. 121-122 (12 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
учасники АТО -- стрес -- ПТСР -- стресостійкість -- суїцид -- агресивність -- тривожність -- соціальна адаптованість
Аннотация: У статті наведені результати експериментального дослідження показників соціальної адаптованості 30 учасників АТО за методиками: шкала соціальної адаптованості; шкала особистісної тривожності Спілберга; шкала схильності до агресивності та конфліктності; карта визначення ризику соїцидальності. Представлені етапи психологічного супроводу учасників військових дій, основні напрями профілактики бойових психічних травм та результати проведення циклу тренінгів з бійцями АТО, які привели до позитивного зсуву показників соціальної адаптованості учасників АТО.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Островський, І. П.; Островська, К. О.

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

17.
15(08)
А 43


    Заіка, І. В.
    Основні вияви особистісної напруженості [Текст] / І. В. Заіка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 53. - С. 9-15. - Бібліогр.: С. 13-15 (39 назв).
УДК
РУБ 15(08)

фывфывфыв:
соціальна напруженість -- особистісна напруженість -- соціальна фрустрація -- ситуаційна тривожність -- особистісна тривожність -- життєва задоволеність
Аннотация: У статті на основі теоретичного дослідження проаналізовано такі основні поняття, як «соціальна фрустрація», «ситуативна та особистісна тривожність», «життєва задоволеність». Встановлено, що соціальна фрустрація розуміється як вид психічної особистісної напруженості, яка обумовлена незадоволеністю особистості життям, власними досягненнями і становищем у соціальній ієрархії. Ситуаційна та особистісна тривожність розглядається як протиріччя між оцінкою особистістю певної ситуації як загрозливої і відсутністю необхідних засобів для її уникнення чи подолання. «Життєва задоволеність» – це загальне уявлення людини про психічний комфорт


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

18.
15(08)
А 43


    Мотрук, Т. О.
    Особливості перфекціонізму у юнацькому віці [Текст] / Т. О. Мотрук, А. В. Вертель // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 182-192. - Бібліогр.: с. 190-192 (20 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
перфекціонізм -- юнацький вік -- самореалізація -- саморозвиток -- самовдосконалення -- тривожність
Аннотация: У роботі розглянуто поняття перфекціонізму, особливості його формування в юнацькому віці. Висвітлено основні вікові новоутворення та сутність вікової кризи. Розглянуто конструктивну та деструктивну складові юнацького перфекціонізму та їх зв'язок між прагненням до самовдосконалення та саморозвитку. Представлено результати дослідження перфекціонізму в юнацькому віці. З'ясовано, що найчастіше у опитаних простежувались середньо виражені показники перфекціонізму; при збільшенні перфекціонізму, спрямованого на інших, зменшуються показники соціально обумовленого перфекціонізму і навпаки: при зростанні бажання самому відповідати соціальним вимогам; зменшуються притензії, спрямовані на інших.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Вертель, А. В.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

19.
15(08)
А 43


    Підлісна, С. В.
    Аналіз впливу інтерактивних уроків на зниження рівня шкільної тривожності учнів початкової школи [Текстььь] / С. В. Підлісна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2019. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 19. - С. 187-195. - Бібліогр.: с. 194-195 (8 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

фывфывфыв:
інтерактивний урок -- психологічні вправи -- учень початкової школи -- шкільна тривожність
Аннотация: У статті викладені результати лонгітюдного дослідження шкільної тривожності учнів початкової школи. Визначений вплив інтерактивних уроків на зниження учнів рівня шкільної тривожності , зменшення переживання соціального стресу, Фрустарції потреби у досягненні успіху, страху самовираження, страху ситуації перевірки знань, страху невідповідності очікуванням оточуючих, низькій фізіологічній опірності стресу і зменшення проблем і страхів у відносинах з учителями.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

20.
151.51
А 43


    Подшивайлов, Ф. М.
    Динаміка змін основних показників мотиваційної сфери студентів-психологів (за результатами лонгітюдного дослідження) [Текст] / Ф. М. Подшивайлов, Л. І. Подшивайлова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2018. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 24. - С. 135-152. - Бібліогр.: С. 150-151 (10 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
мотиваційна сфера особистості -- емоційна спрямованість -- адаптивність -- особистісна тривожність -- організованість -- перфекціонізм -- учбова мотивація -- локалізація контролю -- ціннісні орієнтації
Аннотация: У статті подано аналіз результатів лонгітюдного дослідження мотиваційної сфери студентів-психологів за основними емпіричними показниками: емоційна спрямованість; адаптивність, особистісна тривожність, організованість, перфекціонізм; учбова мотивація (шкали «отримання знань», «оволодіння професією», «отримання диплому»), внутрішня і зовнішня мотивація; локалізація контролю, мотивація досягнення (прагнення успіху, страх невдач), ціннісні орієнтації. Динаміка змін зазначених показників має наступні особливості. Відчутні зміни в емоційній спрямованості відбулись у рангах п’яти типів емоцій з десяти, зокрема, з першого по четвертий курс ранги праксичних та естетичних емоцій знижуються, а ранги гедоністичних, пугнічних і глоричних – підвищуються. Виявлено суттєве зростання до четвертого курсу рівня особистісної тривожності й рівня мотивації уникнення невдач, а також зниження до третього курсу рівня загального перфекціонізму, зниження з першого до другого курсу внутрішньої мотивації; з першого до третього курсу знижується зовнішня позитивна мотивація. Стабільно низьким залишається рівень організованості, рівень адаптивності знижується у значної кількості студентів, без суттєвих змін залишається інтернальний локус контролю й учбова мотивація. З першого до четвертого курсу зростають ранги термінальних цінностей «цікава робота» та «пізнання», а ранги цінностей «здоров’я», «суспільне визнання», «розвиток», «свобода» – знижуються; ранги інструментальних цінностей «вихованість», «високі запити» зростають, а ранги цінностей «життєрадісність» та «ефективність» – знижуються.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Подшивайлова, Лідія Іванівна

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-20    21-40   41-60   61-67 
 
Статистика
за 07.09.2024
Число запросов 52657
Число посетителей 974
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя