Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (50)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (2)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=ціннісні орієнтації<.>
Общее количество найденных документов : 93
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-93 
1.
159.922.7-053.4:81-028.31]-053.4(043.5)
М 69


    Михальська, Світлана Анатоліївна.
    Психологія мовленнєвої поведінки дитини 5-7 років життя [Рукопис] : дис. ... док. психол. наук: 19.00.07 / С. А. Михальська ; наук. конс. Т. О. Піроженко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 435 с. : табл. + 1 додатки 77 с. - Бібліогр.: с.398-435 (415 назв). -
УДК
Рубрики: Дитяча психологія
   Психологія дітей дошкільного віку

фывфывфыв:
мовленнєва поведінка -- старший дошкільний вік -- комунікативно-мовленнєвий розвиток -- соціально-психологічні чинники -- свідома регуляція -- ціннісні орієнтації -- уява (антиципуюча) -- творчий рівень мовлення -- родинне спілкування -- спілкування з однолітками
Аннотация: У дисертації здійснено теоретичний та експериментально-емпіричний аналіз процесу становлення мовленнєвої поведінки дитини 5-7 років життя в умовах родинного та суспільного виховання. Досліджено, що мовленнєва поведінка дитини дошкільного віку є свідченням зростання та формування психологічних якостей, які мають прояв в емоційному, когнітивному, вольовому розвитку, що в цілому демонструє дошкільну зрілість як здатність до регуляції психічних процесів. Визначено роль смислових конструктів та ціннісних орієнтацій, що регулюють активність дитини 5-7 років життя у системі взаємодії "людина-людина" у процесі прийняття значущих рішень про подальшу мовленнєву поведінку. Доведено роль творчих досягнень комунікативно-мовленнєвого розвитку дитини в регуляції мовленнєвої поведінки старшого дошкільника у взаємодії з однолітками в знайомих та невизначених комунікативних ситуаціях. Виокремлено зовнішні детермінанти, що сприяють становленню мовленнєвої поведінки дитини, які пов'язані з комунікацією.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Піроженко, Тамара Олександрівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Блискун, О. О.
    Дослідження проблем сучасної молоді: соціологічні та психологічні аспекти [Текстььь] / О. О. Блискун // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 26-37. - Бібліогр.: с. 35-36 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

фывфывфыв:
молодь -- ціннісні орієнтації -- світогляд -- соціалізація -- соціологія -- психологія
Аннотация: Окреслюючи заявлену тему статті, розглянуто такі питання: процес формування світогляду сучасної молоді, основою якого є соціальні цінності; соціально-психологічні чинники, що впливають на формування ціннісних орієнтацій; протиріччя між суспільною потребою у здоровій, освіченій, вихованій, культурній молоді і реальним погіршенням її загального стану; розуміння категорії "проблемна молодь"; аналізується рейтинг значущих соціально-психологічних проблем молоді. Визначено, що ціннісні орієнтації студентства, як особливої соціальної групи, мають розглядатися як динамічна система з закономірностями свого перебігу та розвитку. Показано, що переоцінка цінностей, яка неминуче відбувається на транзитивному етапі розвитку суспільства, та виявляється в свідомості студентства (іноді не на користь високих суспільних ідеалів) вимагає перегляду системи формування ціннісних орієнтацій цієї соцілаьної групи в освітньому середовищі.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

3.
15(08)
А 43


    Чорна, Н. В.
    Ціннісні орієнтації як важлива передумова становлення музичної культури особистості [Текст] / Н. В. Чорна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 262-274. - Бібліогр. : С. 272-274 (19 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
цінності -- ціннісні орієнтації -- культура -- особистість -- музична культура -- становлення музичної культури -- музичне спілкування
Аннотация: У статті аналізуються ціннісні орієнтації особистості крізь призму поняття "музична культура особистості". Показано, що основу музичної культури особистості складає досвід людського спілкування й чуття на рівні мікро та макрогрупи. Музичне спілкування займає особливе місце в структурі загальної культури особистості. Доведено, що становлення музичної культури майбутнього психолога тісно пов'язане із процесом розуміння естетичної інформації, музична культура постає як властивість особистості, що інтегрує музичні, комунікативні знання, цінності, досвід, реалізація яких дозволяє досягти взаєморозуміння муж суб'єктами психологічної діяльності й вирізняє наступні компоненти: культуру почуттів, культуру мислення, культуру мовлення і культуру здоров'я.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

4.
15(08)
А 43


    Подшивайлов, Ф. М.
    Особливості мотиваційної сфери особистості студентів-психологів (за результатами емпіричного дослідження) [Текст] / Ф. М. Подшивайлов, Л. І. Подшивайлова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 231-242. - Бібліогр. С. 240-242 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
мотиваційна сфера особистості -- модель мотиваційної сфери особистості -- адаптивність -- перфекціонізм -- тривожність -- ціннісні орієнтації -- мотиваційні досягнення -- локус контролю
Аннотация: У статті викладені результати комплексного дослідження мотиваційної сфери особистості сучасного студента-психолога. Методологічним базисом емпіричного дослідження виступила авторська модель, яка виходить з центрального положення мотиваційної сфери в структурі особистості. Мотиваційна сфера особистості розглядається як центр простору особистості, де перетинаються всі особистісні властивості, що визначають характер мотиваційних процесів, і який задає спрямованість, забезпечує стійкість, стабільність та цілісність особистості. Емпіричними показниками для дослідження були: емоційна спрямованість; адаптивність, особистісна тривожність, перфекціонізм; навчальна мотивація; локалізація контролю, мотивація досягнення (прагнення до успіху, страх невдач), ціннісні орієнтації та деякі інші. При цьому, перераховані показники не є вичерпними, вони швидше є прикладами того різноманіття психологічних явищ, які характеризують і визначають мотиваційну сферу особистості, впливають на її прояви.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Подшивайлова, Л. І.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.
15(08)
А 43


    Невмержицький, В. М.
    Психологічні виміри ціннісних орієнтацій суб'єктів освітнього простору [Текст] / В. М. Невмержицький // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 221-231. - Бібліогр. С. 229-230 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
ціннісні орієнтації -- патріотизм -- семантичний диференціал -- об'єкти оцінювання -- європейські цінності
Аннотация: У статті представлено результати аналізу проблеми психологічних вимірів ціннісних орієнтацій суб'єктів освітнього простору. Розглянуто феномени патріотизму та ціннісного вибору українського суспільства. Емпіричним шляхом було вивчено ставлення досліджуваних до образу патріота і нормативної моделі патріотичного поведінки, для чого було використано метод семантичного диференціалу. Встановлено зв'язок даного феномену з набором особистісних рис і моральними якостями людини. Показано, що європейські цінності визначаються досліджуваними як гідний приклад для наслідування та є необхідною умовою нормального функціонування суспільства.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.
15(08)
А 43


    Сердюк, Л. З.
    Ціннісно-орієнтаційна єдність як фактор психологічної сумісності подружжя [Текст] / Л. З. Сердюк, Г. М. Дубчак // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 268-277. - Бібліогр.: с. 275-276 (8 назв) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

фывфывфыв:
подружня сумісність -- сімейні настанови -- шлюбні партнери -- ціннісні орієнтації -- ціннісно-орієнтаційна діяльність
Аннотация: У статті представлено результати емпіричного дослідження структури та динамічних особливостей ціннісно-орієнтаційних позицій шлюбних партнерів. Розкрито зв'язок ціннісних орієнтацій подружжя та їх психологічної сумісності. Встановлено, що схожість ціннісних орієнтацій та настанов шлюбних партнерів є важливим фактором подружньої сумісності та стабільності шлюбу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Дубчак, Г. М.

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

7.
15(08)
А 43


    Мартолог, Н. В.
    Загальна характеристика феномену духовності [Текстььь] / Н. В. Мартолог // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2019. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 19. - С. 137-149. - Бібліогр.: с. 145-149 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

фывфывфыв:
духовність -- духовний розвиток -- особистість -- ціннісні орієнтації -- душа -- духовна безпека -- духовні потреби -- бездуховність
Аннотация: У статті представлено теоретичний аналіз проблеми духовності в контексті сучасних психологічних досліджень, висвітлюються поняття характеру, розуміння природи духовного у людини та його розвитку, розглянуто духовні потреби та ціннісні орієнтації, духовні здібності та духовна діяльність, розкрито поняття духовної безпеки та потреби, культури особистості сучасної людини, її ціннісно смислові сфери.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

8.
151.51
А 43


    Подшивайлов, Ф. М.
    Динаміка змін основних показників мотиваційної сфери студентів-психологів (за результатами лонгітюдного дослідження) [Текст] / Ф. М. Подшивайлов, Л. І. Подшивайлова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2018. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 24. - С. 135-152. - Бібліогр.: С. 150-151 (10 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
мотиваційна сфера особистості -- емоційна спрямованість -- адаптивність -- особистісна тривожність -- організованість -- перфекціонізм -- учбова мотивація -- локалізація контролю -- ціннісні орієнтації
Аннотация: У статті подано аналіз результатів лонгітюдного дослідження мотиваційної сфери студентів-психологів за основними емпіричними показниками: емоційна спрямованість; адаптивність, особистісна тривожність, організованість, перфекціонізм; учбова мотивація (шкали «отримання знань», «оволодіння професією», «отримання диплому»), внутрішня і зовнішня мотивація; локалізація контролю, мотивація досягнення (прагнення успіху, страх невдач), ціннісні орієнтації. Динаміка змін зазначених показників має наступні особливості. Відчутні зміни в емоційній спрямованості відбулись у рангах п’яти типів емоцій з десяти, зокрема, з першого по четвертий курс ранги праксичних та естетичних емоцій знижуються, а ранги гедоністичних, пугнічних і глоричних – підвищуються. Виявлено суттєве зростання до четвертого курсу рівня особистісної тривожності й рівня мотивації уникнення невдач, а також зниження до третього курсу рівня загального перфекціонізму, зниження з першого до другого курсу внутрішньої мотивації; з першого до третього курсу знижується зовнішня позитивна мотивація. Стабільно низьким залишається рівень організованості, рівень адаптивності знижується у значної кількості студентів, без суттєвих змін залишається інтернальний локус контролю й учбова мотивація. З першого до четвертого курсу зростають ранги термінальних цінностей «цікава робота» та «пізнання», а ранги цінностей «здоров’я», «суспільне визнання», «розвиток», «свобода» – знижуються; ранги інструментальних цінностей «вихованість», «високі запити» зростають, а ранги цінностей «життєрадісність» та «ефективність» – знижуються.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Подшивайлова, Лідія Іванівна

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
159.923.2-057.85/.86+378.011.3-057.175:62(043.5)
Я 47


    Яковицька, Лада Савеліївна.
    Психологія самореалізації викладача у науково-технічній діяльності [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Л. С. Яковицька ; наук. конс. Г. О. Балл ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 617 с. - Бібліогр.: с. 459-508 (546 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
самореалізація -- науково-технічна діяльність -- рефлексія -- цілепокладання -- екстеріоризація -- ціннісні орієнтації -- створення нових особистісних сенсів
Аннотация: У дисертації здійснена комплексна розробка проблеми становлення самореалізаційних процесів викладача у науково - технічній діяльності . Досліджено зв ’ язок потреби у самореалізації із професійним ( науково - технічним ) буттям особи ; показано значення розвиненої потреби в самореалізації для продуктивної праці науково - технічної інтелігенції , яка виникає і формується у виробничій діяльності особистості , на прикладі професійного зростання науково - технічних працівників Донецького національного технічного університету . Результатом дослідження стала загальна концепція , яка сприятиме розвитку потреби в самореалізації як у викладацького і технічного персоналу університету , так і у студентської молоді , що набуває професійних компетенцій в умовах технічних вишів . Емпірично досліджені особливості процесу самореалізації викладачів у науково - технічній діяльності , представлені дані емпіричного аналізу суб ’ єктних й операційних чинників та видів процесу самореалізації викладача у науково - технічній діяльності , структури ціннісних орієнтацій особистості , психологічних особливостей гуманістичної самореалізації викладача у науково - технічній діяльності , доведена їх статистична значущість . Обґрунтовано мотиваційно - ціннісні чинники самореалізації , що зумовлюють конструктивне та компетентне здійснення діяльності фахівцем . Виділено елементи новизни чи мінливості , які виявлялися у 6- ти експериментальних групах , що відрізнялися за рівнем самореалізації і за віковими ознаками . Представлено регресійну модель самореалізації викладача у науково - технічній діяльності .

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Балл, Георгій Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

10.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Щербатюк, В. В.
    Ціннісна регуляція міжособистісного спілкування в соціальних мережах [Текст] / В. В. Щербатюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 423-430
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
цінності -- ціннісна регуляція -- ціннісні орієнтації -- цінності особистості -- спілкування -- міжособистісне спілкування -- соціальні мережі -- віртуальний простір -- інтернет-серидовище
Аннотация: У статті досліджується ціннісна регуляція міжособистісного спілкування в контексті соціальних мережах. Аналізується теоретична і джерельна база з даної проблематики. Розглядаються особливості міжособистісного спілкування в соціальних меержах, що обумовлені віртуальним середовищем. Окреслюються потреби людини, які задовольняються соціальними мережами. Та основні мотиви активного користування. Досліджуються цінності особистості, які демонструються в соціальних мережах Facebook та Instagram. Визначається як позитивний, так і негативний вплив соціальних мереж на життя та ціннісну сферу особистості. Соціальними мережами нав'язуються стереотипи та моделі поведінки, норми діяльності, що формує власну соціальну ідентичність, самооцінку, ціннісні орієнтації тощо.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

11.
153
А 43


    Максим, О. В.
    Особливості розвитку ціннісних орієнтацій девіантів [Текст] / О. В. Максим // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 90-114
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
девіанти -- соціалізація -- десоціалізація -- ресоціалізація -- стадії ресоалізації -- ціннісні орієнтації
Аннотация: В статті показано, що формування ціннісних орієнтацій мають різні за змістом особливості: інтеріоризація цінностей, будування ієрархії цінностей, визначення спрямованості, корекція поведінки та формування необхідних ціннісних орієнтацій, забежпечення психологічних, комунікативних та методичничих умов. Психолого-педагогічна програма передбачає роботу з підлітками девіантами, педагогами та психологами, містить комплекс психолого-педагогічних засобів, спрямованих на розвиток структурних компонентів ціннісних орієнтацій, розвиток усвідомлення власної системи цінностей, формування оцінного ставлення підлітків до значущих об'єктів, активізацією процесів самопізнання, реалізацію та відтворення цінностей у поведінці підлітків, розширення уявлень про поняття "цінності". Програму сприяння формуванню ціннісних орієнтацій реалізовано у формі соціально-психологічного тренінгу, який включає міні лекції, техніку "мозкового штурму", групові дискусії, рольові ігри, психодраматичні справи; самостійну роботу у формі творчих домашніх завдань.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

12.
316.614.034-056.49
П 86


    Максим, О. В.
    Розвиток ціннісних орієнтацій як механізм ресоціалізації девіантів в умовах суспільних змін [Текст] / О. В. Максим // Психологічні механізми ресоціалізації осіб з девіантною поведінкою в умовах суспільних змін : монографія / Н. Ю. Максимова, А. М. Грись, І. Ф. Манілов [та ін.]; за ред. Н. Ю. Максимової. - 2018. - С. 81-102 . - ISBN 978-966-97846-7-4
УДК

фывфывфыв:
ціннісні орієнтації -- ресоціалізація девіантів -- умови суспільних змін


Доп.точки доступа:
Максимова, Наталія Юріївна; Грись, Антоніна Михайлівна; Манілов, Ігор Феліксович; Максимова, Наталія Юріївна \за ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

13.
153(06)
А 43


    Максим, О. В.
    Ресоціалізація осіб з викривленням розвитку ціннісних орієнтацій [Текст] / О. В. Максим // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 18. - С. 103-123. - Бібліогр.: С. 120-122 (11 назв)
УДК
РУБ 153(06)
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
девіанти -- соціалізація -- десоціалізація -- ресоціалізація -- стадії ресоціалізації -- ціннісні орієнтації
Аннотация: В статті показано, що ресоціалізацію можна розглядати як один із найскладніших соціальних процесів, спрямований на подолання десоціалізації особистості, тобто відновлення особою якостей, необхідних для нормальної життєдіяльності в суспільстві, засвоєння нових цінностей, соціальних ролей і навичок замість втрачених, деформованих або несформованих, переорієнтація соціального спрямування розвитку особистості шляхом включення її у нові, позитивно орієнтовані міжособистісні стосунки й види діяльності. Формування ціннісних орієнтацій мають різні за змістом особливості: інтеріоризація цінностей, будування ієрархії цінностей, визначення спрямованості, корекція поведінки та формування необхідних ціннісних орієнтацій, забезпечення психологічних, комунікативних та методичних умов. Визначено, що формування ціннісних орієнтацій відбувається в єдності трьох психологічних механізмів: інтеріоризації, ідентифікації, інтерналізації. З їх допомогою особистість сприймає цінність, привласнює її, перетворюючи у власну, та будучи засвоєною, транслює через дії, поведінку у вигляді ціннісних орієнтацій.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.
159.923.2-057.85/.86+378.011.3-057.175:62(043.5)
Я 47


    Яковицька, Лада Савеліївна.
    Психологія самореалізації викладача у науково-технічній діяльності [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Л. С. Яковицька ; наук. конс. Г. О. Балл ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 39 с. - Бібліогр.: с. 32-36 (48 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
самореалізація -- науково-технічна діяльність -- рефлексія -- цілепокладання -- екстеріоризація -- ціннісні орієнтації -- створення нових особистісних сенсів
Аннотация: У дисертації здійснена комплексна розробка проблеми становлення самореалізаційних процесів викладача у науково - технічній діяльності . Досліджено зв ’ язок потреби у самореалізації із професійним ( науково - технічним ) буттям особи ; показано значення розвиненої потреби в самореалізації для продуктивної праці науково - технічної інтелігенції , яка виникає і формується у виробничій діяльності особистості , на прикладі професійного зростання науково - технічних працівників Донецького національного технічного університету . Результатом дослідження стала загальна концепція , яка сприятиме розвитку потреби в самореалізації як у викладацького і технічного персоналу університету , так і у студентської молоді , що набуває професійних компетенцій в умовах технічних вишів . Емпірично досліджені особливості процесу самореалізації викладачів у науково - технічній діяльності , представлені дані емпіричного аналізу суб ’ єктних й операційних чинників та видів процесу самореалізації викладача у науково - технічній діяльності , структури ціннісних орієнтацій особистості , психологічних особливостей гуманістичної самореалізації викладача у науково - технічній діяльності , доведена їх статистична значущість . Обґрунтовано мотиваційно - ціннісні чинники самореалізації , що зумовлюють конструктивне та компетентне здійснення діяльності фахівцем . Виділено елементи новизни чи мінливості , які виявлялися у 6- ти експериментальних групах , що відрізнялися за рівнем самореалізації і за віковими ознаками . Представлено регресійну модель самореалізації викладача у науково - технічній діяльності .

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Балл, Георгій Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

15.
15(5А2.2)П
А 43


    Шульга, В. В.
    Гедоністичні переваги сучасної молоді [Текст] / В. В. Шульга // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2017. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 17. - С. 159-164. - Бібліогр.: с. 164(4 назви)
УДК
РУБ 15(5А2.2)П
Рубрики: Психофізіологія
фывфывфыв:
ціннісні орієнтації -- гедонізм -- суспільство споживання -- виховання студентської молоді
Аннотация: У статті обговорюються результати діагностики ціннісних орієнтацій студентів. Констатується домінування гедоністичних цінностей у студентському середовищі. Аналізуються причини наявності гедоністичних тенденцій в установках молоді.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

16.
153
А 43


    Максим, О. В.
    Формування соціально спрямованих ціннісних орієнтацій як механізм ресоціалізації девіантів [Текст] / О. В. Максим // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2017. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 16. - С. 95-110. - Бібліогр.: с. 108-110 (11 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
девіанти -- соціалізація -- десоціалізація -- ресоціалізація -- стадії ресоціалізації -- ціннісні орієнтації
Аннотация: У статті показано, що ресоціалізацію можна розглядати як один із найскладніших соціальних процесів, спрямований на подолання десоціалізації особистості, тобто відновлення особою якостей, необхідних для нормальної життєдіяльності в суспільстві, засвоєння нових цінностей, соціальних ролей і навичок.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.
153
П 86


    Харченко, А. С.
    Психологічні особливості ціннісного ставлення до здоров'я сучасних підлітків [Текст] / А. С. Харченко // Психологія і особистість : Науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавськ. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Київ ; Полтава : ПНПУ, 2017. - № 1(11). - С. 174-182. - Бібліогр.: С. 180-181 (9 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
ставлення -- ціннісне ставлення до здоров’я -- ціннісні орієнтації -- здоровий спосіб життя, -- особистість підлітка
Аннотация: У статті викладені результати емпіричного дослідження, що висвітлюють психологічні особливості ціннісного ставлення до здоров’я сучасних підлітків різної статі. Вибірка включала учнів художнього професійного ліцею. Встановлено, що у ціннісному ставленні хлопців і дівчат підліткового віку до здоров’я існують як схожі, так і відмінні ознаки, які виявляються у його структурних компонентах (когнітивному, емоційному, мотиваційному і поведінковому). Дівчата мають вищий рівень розвитку цих компонентів, ніж хлопці. Також виявлено, що в системі цінностей дівчат підліткового віку здоров’я значущіше, ніж у хлопців. На думку батьків підлітків, дівчата більше, ніж хлопці дотримуються здорового способу життя.


Доп.точки доступа:
Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ); Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка(Полтава)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

18.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Максим, О. В.
    Корекція ціннісно-смислової сфери як механізм реабілітації учасників бойових дій [Текстььь] / О. В. Максим // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 277-285. - Бібліогр.: с. 284 (4 назви)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості--Психологічна допомога особистості
фывфывфыв:
військовослужбовці -- ціннісні орієнтації -- травма -- дезадаптація -- психологічна реабілітація
Аннотация: У статті висвітлено проблему повноцінної соціальної інтеграції учасників бойових дій в суспільство та сприяння активному включенню їх в процес соціального функціонування. Виявлено, що багато проблем виникає в ціннісно-смисловій сфері особистості. Відмічено, що формується унікальна система цінностей, в якій чільну роль займають цінності, що дозволяють людині вижити на війні, ефективно взаємодіяти з іншими людьми відповідно до вимог ситуації. З'ясовано, що руйнування системи ціннісних орієнтацій, яке відбувається в даних умовах, неминуче призводить до складних психічних станів, які узагальнено можна визначити як дезадаптація.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

19.
159.923:947.23(043.3)
К 26


    Карпінська, Оксана Миколаївна.
    Постакмеологічні ресурси особистості похилого віку [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Карпінська ; наук. керівн. З. О. Кіреєва ; Одеськ. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 20 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
ресурси -- особистість -- похилий вік -- життєстійкість -- особистісна зрілість -- ціннісні орієнтації
Аннотация: Дисертаційне дослідження представляє постакмеологічні ресурси особистості похилого віку. Проаналізовано проблеми ресурсів в психологічній науці. Показано, що частіше поняття ресурс досліджують в зв’язку з: адаптацією особистості до нових соціальних ситуацій, труднощів, психологічним здоров’ям, розвитком теорій психологічного стресу. Надано різні класифікації ресурсів (середові / особистісні; вузько спрямовані мета-ресурси, внутрішні/зовнішні; фізіологічні; психологічні; соціальні та ін.). Вказано на особливості ресурсів, що пов’язані зі зберіганням, втрачанням та відновлюванням/невідновленням. Розглянуто особистісні ресурси. Емпірично вивчено постакмеологічні ресурси у осіб похилого віку. До них віднесено: віра в минулий досвід, надії на майбутнє і успішне досягнення цілей, відповідальність за свої дії і вчинки, особистісна зрілість, життєстійкість, стресостійкість, відношення до власного Я, ціннісні орієнтації (здоров’я, любов до партнера, активне діяльне життя та щасливе сімейне життя). Встановлено та порівняно особливості ресурсної сфери у особистостей ранньої та середньої дорослості віку з її особливостями у людей похилого віку. Визначено комплекси змінних, що складають ресурси особистості на різних етапах життя. У людей похилого віку це: «Життєстійкість», «Самоприйняття, з орієнтацією на успіх», «Розвиток», «Впевненість і віра». Продемонстровані механізми взаємозв’язків особистісних ресурсів на різних етапах онтогенезу. За допомогою регресійного аналізу встановлено, що з віком кількість регресійних звязків-відношень між психологічними змінними ресурсів збільшується, відбувається їх структурна реорганізація. Оскільки кожний з ресурсів у людини похилого віку знаходяться майже на низькому рівні, то вона вимушена використовувати максимальну кількість особистісних ресурсів, які пов’язані між собою, що дає їй можливість протистояти тиску суспільства, розвиватися та самоздійснюватися. Виключення одного або ще більше зниження рівня одного з ресурсів може привести до руйнування в системі ресурсів і дезадаптації особистості.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Кіреєва, Зоя Олександрівна \наук. керівн.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

20.
372
А 43


    Токарєва, Л. Д.
    Спрямованість дорослого на вибір соціально значущих цінностей у дітей старшого дошкільного віку [Текст] / Л. Д. Токарєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : КЦ ФОП Іванової М.А., 2017. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 13. - С. 178-190
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
фывфывфыв:
ціннісні орієнтації -- дошкільник -- моральне виховання -- моральні якості -- сім'я -- родинне коло -- дорослий
Аннотация: Робота присвячена проблемі ціннісних аспектів життєдіяльності людини. У статті представлено психологічні аспекти морально-етичних, ціннісних уявлень. Розкрита думка про те, що майбутнє країни багато в чому залежить саме від того, з якими цінностями, увійде в життя дитина дошкільного віку. Стаття зазначає що саме в родині у дитини розвиваються такі соціальні значущі цінності і моральні якості, як почуття доброти, чуйності, правдивості, справедливості, працьовитості, взаємодопомоги, дружби, любові до всього живого, які є важливими стимулами позитивних вчинків і дій дитини дошкільника. В статті представлено матеріал дослідження, з метою вивчення сфери ціннісних орієнтацій у дітей старшого дошкільного віку. Представлені результати дослідження по вивченню ціннісних орієнтацій батьків та вивченню характеру взаємин у родині. Стаття узагальнює отримані результати: Чому дитина вчиться у колі дорослих?


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-93 
 
Статистика
за 17.07.2024
Число запросов 135956
Число посетителей 878
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя