Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (10)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (1)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=юнацький вік<.>
Общее количество найденных документов : 52
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-52 
1.
15(08)
А 43


    Герасименко, В. В.
    Наукові підходи до вивчення проблеми прояву когнітивних стилів у юнацькому віці [Текст] / В. В. Герасименко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 42-55. - Бібліогр.: с. 49-54 (33 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
когнітивний стиль -- полезалежність -- поленезазалежність -- імпульсивність -- рефлективність -- ригідність - гнучкість пізнавального контролю -- юнацький вік
Аннотация: Вивчення психологічної організації окремого індивіда містить в собі й вивчення когнітивних стилів особистості, що дає змогу зрозуміти її позиції у прийнятті правильних рішень у різних умовах. Юнацький вік пов'язаний з остаточним становленням когнітивного стилю як способом організації інтелектуальної діяльності та формуванням світогляду, передумовами якого є когнітивні та особистісні складові, що являють собою узгоджену цілісну систему переконань про світ, а також усвідомлення свого життя як цілісного процесу зі своїм напрямком та певною метою. Стаття присвячена розгляду основних наукових підходів до проблеми когнітивних стилів у юнацькому віці. Розглянуті дослідження, які проводилися різними вченими задля вияву закономірностей становлення та змін когнітивних стилів саме в цьому віці, а також їх причини та фактори, що мають найбільший вплив на них. Розкрито зміст генетичного дослідження таких когнітивних стилів як полезалежність та поленезалежність, проведено порівняльний аналіз щодо когнітивних стилів у молодшому шкільному віці, підлітковому, юнацькому та похилому віці. Акцентовано зв'язок властивостей поведінкового стилю з особливостями функціонування центральної нервової системи та з успішністю у навчанні в осіб юнацького віку. Виявлено, що імпульсивні люди у порівнянні з рефлективними допускають більше помилок при виконанні завдання, але відзначаються більшою швидкістю. Проаналізовані вікові зрушення стилів імпульсивності - рефлективність у різні періоди онтогенезу людини. Розглянуто дослідження когнітивних стилів юнацького віку у процесі навчальної та професійної діяльності у осіб з різними видами латеральної організації, а також взаємозв'язок між емпатією, стереотипами та когнітивним стилем. Визначені напрямки подальших перспектив дослідження психологічних особливостей когнітивних стилів у майбутніх вчителів математики.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.
15(08)
А 43


    Зазимко, О. В.
    Конструювання досвіду в процесі розвитку особистості юнаків: вікові особливості [Текст] / О. В. Зазимко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 83-98. - Бібліогр.: с. 95-98 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
конструювання досвіду -- осмислення досвіду -- інтерпретація досвіду -- розвиток особистості -- юнацький вік
Аннотация: Робота присвячена з'ясуванню психологічних новоутворень юнацького віку, які сприяють розвитку здатності до конструювання досвіду. Конструювання досвіду розглядається в розумінні Н.В. Чепелевої як засіб побудови смислової системи, що дозволяє вирішувати нові ситуації, для яких у особистості не було готових схем. Аналітичний огляд психологічних досліджень дозволив виділити основні вікові надбання юнаків, які зумовлені соціокультурною ситуацією розвитку та формуванням певних метакогніцій. Необхідною умовою конструювання досвіду є здатність до його осмислення, яка формується в юнацькому віці. ЇЇ формування забезпечує досягнення інтелектуальної зрілості з інтенсивним розвитком мисленнєвих процесів та самосвідомості особистості. Юнаки стають здатними для породження знань про себе на новому якісному рівні, що сприяє творчому ставленню до навколишніх дискурсивних практик. Сформованість певних метакогнітивних здатностей та соціальна ситуація розвитку осіб юнацького віку сприяють утворенню наступного вікового здобутку - самостійній постановці життєвих завдань. Формування в юнацькому віці усвідомлення неперервності та наступності часу життєвої перспективи забезпечує адекватність постановки життєвих цілей та передбачення вирішень життєвих завдань. Формування потреби "бути відмінними від інших" забезпечує унікальність футуристичного наративу. Формування світогляду як цілісної картини світу та вирішення проблем самовизначення сприяють усталенню ціннісних орієнтацій, які формуються за допомогою "зчитування" і засвоєння існуючих смислів соціокультурного досвіду та за допомогою смислопородження як якісної зміни в їхньому розумінні й інтерпретації. Включення особистості юнацького віку в більш багатоаспектне соціальне життя на фоні визначених вікових надбань спонукає до вироблення нових схем інтерпретації досвіду. За умови збалансованого співвідношення особистісної свободи і відповідальності за наслідки власної мінливості юнаки стають здатними до вироблення альтернативних смислових схем інтерпретації досвіду.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

3.
15(08)
А 43


    Гурлєва, Т. С.
    Екзистенційно-гуманістичні орієнтири психологічної допомоги молоді в кризових умовах життя [Текст] / Т. С. Гурлєва, Н. Ю. Журавльова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 17. - С. 91-105. - Бібліогр.: с. 102-104 (25 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
екзистенційно-гуманістична психологія -- психологічна допомога -- буттєві смисли -- особистісний вибір -- діалог -- юнацький вік -- кризові умови
Аннотация: У статті досліджується представленість в семантичному просторі витчизняної молоді категорій екзистенційно-гуманістичної психології. Встановлено, що у свідомості юнаків поняття "Високий смисл життя" тісно пов'язане із такими буттєвими цінностями як "Духовність", "Совість", "Відповідальність". Результати дослідження виявляють доцільність підтримки процесів особистісного розвитку юнаків у ціннісно-смисловій площині в контексті психологічної допомоги молоді у кризових умовах життя.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Журавльова, Н.Ю.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.
15(08)
А 43


    Максьом, К. В.
    Соціально-психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту в підлітковому та юнацькому віці [Текст] / К. В. Максьом // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 164-171. - Бібліогр.: С. 170 (6 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
емоційний інтелект -- підлітковий вік -- юнацький вік -- емоційна обізнаність -- емпатія -- управління емоціями -- самомотивація -- розпізнання емоцій
Аннотация: В статті розглянуто основні концептуальні підходи до визначення емоційного інтелекту як соціально-психологічного феномену в роботах зарубіжних і вітчизняних науковців. Викладено результати емпіричного дослідження соціально-психологічних особливостей розвитку емоційного інтелекту у молоді. Проаналізовано особливості розвитку когнітивного, афективного і конативного компонентів емоційного інтелекту в підлітковому та юнацькому віці, визначено вікові особливості формування даних конструктів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.
15(08)
А 43


    Горова, Олена Олександрівна.
    Психологічна адаптація студентів до навчання у закладі вищої осівти [Текст] / О. О. Горова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 26-35. - Бібліогр.: с. 33-35 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

фывфывфыв:
юнацький вік -- адаптація -- его-ідентичність -- его-стани -- життєва позиція
Аннотация: Психологічна адаптація юнаків до студентського життя є однією із ключових проблем у психології юнацтва. Вступ до закладу вищої освіти, як один із основних етапів особистісного та професійного самовизначення, пов'язаний з низкою труднощів. Йдеться про встановлення системи стосунків з одногрупниками та викладачами, вибір продуктивних стратегій засвоєння професійних знань, умінь і навичок, особистісний розвиток у навчальній діяльності, які відповідають трьом основним рівням адаптації - соціальному, діяльнісному та суб'єктивному. У статті аналізуються основні психологічні чинники успішної адаптації юнаків до навчання у закладі вищої освіти з позицій транзактивного аналізу Є. Берна та соціогенетичного підходу Е. Еріксона. Основними ресурсами адаптації вважаються его-ідентичність, використання продуктивних его-станів та вироблення адекватної життєвої позиції. У статті також описано загальну структуру та результати впровадження програми успішної адаптації студентів до навчання у закладі вищої освіти.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

6.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Литвиненко, Олена Олександрівна.
    Особистісні чинники формування навичок довгострокового планування у підлітків [Текст] / О. О. Литвиненко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 229-236. - Бібліогр.: с. 235-236 (9 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
планування -- особистість -- підлітковий вік -- юнацький вік -- прогностичне мислення -- ціль -- мрія
Аннотация: У статті проаналізовано теоретичний матеріал з проблеми особистісного становлення у підлітковому віці та формування прогностичного мислення у підлітків. Визначено особистісні передумови та вікову специфіку постановки довгострокових планів. Наведено результати емпіричного дослідження особистісних особливостей підлітків та вікової динаміки становлення навичок планування і цілепокладання у підлітковому віці. Описано та систематизовано особистісні детермінанти, які визначають специфіку побудови підлітками довгострокових планів. Представлено типологію досліджуваних, залежно від особливостей побудови ними ймовірнісної картини власного майбутнього.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Портницька, Наталія Федорівна.
    Образ інтимного партнера у свідомості юнаків: ціннісні аспекти [Текст] / Н. Ф. Портницька, О. В. Хомутовська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 305-312. - Бібліогр.: с. 311-312 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
Образ Я -- Образ Іншого -- інтимні стосунки -- юнацький вік -- психосемантика
Аннотация: У статті представлено результати психосимантичного дослідження образу ідеального інтимного партнера у свідомості юнаків та юнок. Здійснено опис змістового наповнення образів Я та іншого (інтимного(ої) партнера(ки)). Виявлено, що образ ідеального(ої) інтимного (ої) партнера(ки) будується на перетині потреб у тілесному й емоційному контакті, провідних особистісних рис (мужності для чоловіків і довірливості у дівчат) та взаємному очікування активності від партнера. Сімейні стосунки сприймаються як фактор обмеження сексуальної активності. Гендерні відмінності виявлені на рівні співвідношення емоційних переживань та тілесних відчуттів інтимних партнерів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Хомутовська, Оксана Володимирівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
15(08)
А 43


    Марциняк-Дорош, О. М.
    Особливості психологічної корекції порушень харчової поведінки у юнаків із надлишковою масою тіла [Текст] / О. М. Марциняк-Дорош // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 246-255 : Бібліогр.: с. 254-255 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
фывфывфыв:
харчування -- порушення харчової поведінки -- вага -- маса тіла -- надлишкова маса тіла -- надмірна вага -- ожиріння -- юнацький вік -- психологічна корекція
Аннотация: У статті досліджуються теоретико-методологічних основ порушень харчової поведінки. Доведено, що надмірна вага та ожиріння серед осіб юнацького віку є ключовою проблемою на сьогодення, що призводить до виникнення ряду захворювань та зниження якості життя. Автор аналізує вплив і особливості психокорекції при роботі з особами юнацького віку, що мають надлишок маси тіла. За основу авторської психокорекційної програми було взято твердження, що переїдання є фундаментальною ознакою подальшого набирання маси тіла, яке зумовлене у гладких осіб запізнілою реакцією на відчуття ситості. При цьому велика кількість різноманітних дієт, що переважно, характеризують обмежувальний тип порушення харчової поведінки, ще більш ускладнюють проблему. Гіпотезою експерименту є припущення, що психокорекція харчової поведінки із надлишковою масою тіла тільки тоді може бути ефективною, коли використовується як інструмент зміни смисложиттєвих орієнтацій особи та її емоційних переживань. Виявлено статистично достовірне покращення якості життя в експериментальній групі за наступними показниками: рольове функціонування, обумовленого фізичним станом, загальне здоров'я, рольове функціонування обумовленого емоціями, життєва активності, психічне здоров'я. Згідно з отриманими результатами автор робить висновок, що результативність застосування різних методів корекції маси тіла є досить ефективною. Однак не є самодостатнім методом.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

9.
371.015
Л 99


    Лящ, О. П.
    Генеза емоційного інтелекту в юнацькому віці [Текст] : монографія / О. П. Лящ ; НАПН Ураїни, Інститут психології ім. Г.С. Костюка. - Вінниця : Твори, 2019. - 448с. - 60.00 грн.
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія юнацького віку
фывфывфыв:
юнацький вік


Доп.точки доступа:
НАПН Ураїни; Інститут психології ім. Г.С. Костюка
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

10.
15(08)
А 43


    Мотрук, Т. О.
    Особливості перфекціонізму у юнацькому віці [Текст] / Т. О. Мотрук, А. В. Вертель // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 182-192. - Бібліогр.: с. 190-192 (20 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
перфекціонізм -- юнацький вік -- самореалізація -- саморозвиток -- самовдосконалення -- тривожність
Аннотация: У роботі розглянуто поняття перфекціонізму, особливості його формування в юнацькому віці. Висвітлено основні вікові новоутворення та сутність вікової кризи. Розглянуто конструктивну та деструктивну складові юнацького перфекціонізму та їх зв'язок між прагненням до самовдосконалення та саморозвитку. Представлено результати дослідження перфекціонізму в юнацькому віці. З'ясовано, що найчастіше у опитаних простежувались середньо виражені показники перфекціонізму; при збільшенні перфекціонізму, спрямованого на інших, зменшуються показники соціально обумовленого перфекціонізму і навпаки: при зростанні бажання самому відповідати соціальним вимогам; зменшуються притензії, спрямовані на інших.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Вертель, А. В.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-52 
 
Статистика
за 18.07.2024
Число запросов 159512
Число посетителей 819
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя