Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (105)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (4)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=ідентифікація<.>
Общее количество найденных документов : 62
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-62 
1.
159.9
П 24


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Педоренко, Валентина Миколаївна.
    Формування позитивного образу в умовах сучасного суспільства [Текстььь] / В. М. Педоренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 39. - С. 251-259. - Бібліогр.: с. 258 (6 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
фывфывфыв:
старіння -- похилий вік -- криза зрілого віку -- передпенсійна криза -- самотність -- ідентифікація -- адаптація -- цінності
Аннотация: Вивчається проблема старіння з метою покращення якості життя людей похилого віку, пошуку шляхів ефективного використання існуючих соціальних структур, психологічних процедур і ресурсів. Окремо виділено проблеми людей похилого віку : питання адаптації до виходу на пенсію та професійного росту, ідентичність, самовираження і прийняття себе в умовах сучасного суспільства.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.
316.473
Х 98


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Худякова, Віра Іванівна.
    Гендерні особливості соціальної перцепції в управлінській діяльності керівника закладу освіти [Текстььь] / В. І. Худякова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 454-467. - Бібліогр.: с. 464-465 (13 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
фывфывфыв:
гендер -- соціальна перцепція -- суб'єктивна адекватність -- рольові сподівання -- стереотипізація -- ідентифікація -- проекція
Аннотация: Подано аналіз гендерних стандартів та критеріїв соціального оцінювання, узгодженості у побудові перцептивного образу. Розглянуто гендерні особливості динамічних та змістових характеристик міжособистісного сприймання. Досліджено гендерні особливості прояву механізмів соціальної перцепції, рольових сподівань, "Я-образу", самоперцепції керівників закладів освіти.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.
159.9.075
П 38


    Плескач, Б. В.
    Особливості психотерапевтичних стосунків з вимушено переселеними особами [Текстььь] / Б. В. Плескач, В. С. Уркаєв // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2015. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 11. - С. 74-94 : табл. - Бібліогр.: с. 88-90 (20 назв)
УДК
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
фывфывфыв:
КОНСУЛЬТАТИВНА ПСИХОЛОГІЯ -- ПСИХОТЕРАПІЯ -- переселенці -- КРИЗА ІДЕНТИЧНОСТІ -- ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНІ СТОСУНКИ -- ІДЕНТИФІКАЦІЯ -- психологічна адаптація
Аннотация: Особливості психотерапевтичних стосунків із вимушено переселеними особами розглядаються в контексті процесів ідентифікації. Виявлено зв'язок між ставленням до психотерапевта і адаптацією вимушено переселеної особи, який можна пояснити дією різних форм ідентифікації.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Уркаєв, В. С.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.
15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Калашникова, Л. В.
    Молодший шкільний вік у контексті формування просоціальної поведінки [Текстььь] / Л. В. Калашникова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 125-133. - Бібліогр.: с. 131-132 (8 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

фывфывфыв:
просоціальна поведінка -- его-альтруїстична спрямованість -- молодший шкільний вік -- ідентифікація -- емпатія -- рефлексія
Аннотация: У статті визначено психологічну сутність просоціальної поведінки як наукового феномену. Проаналізовано співвідношення між просоціальною поведінкою та різними видами активності особистості. Представлено его-альтруїстичне розуміння сутності мотивації просоціальної поведінки. Висвітлено вікові особливості молодших школярів, що дозволяють розглядати цей період онтогенезу в якості сенсетивного та продуктивного для формування просоціальної поведінки. Серед дієвих детермінант цього процесу розглядаються особливості соціальної ситуації, тенденції розвитку моральної свідомості й самосвідомості молодших школярів, якісні новоутворення та інтенсивний розвиток психологічних механізмів формування просоціальної поведінки.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

5.
159.923
Я 14


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Яблонська, Тетяна Миколаївна.
    Особливості ідентичності художньо обдарованих та "проблемних" підлітків та юнаків [Текстььь] / Т. М. Яблонська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 10. - С. 139-149 : табл. - Бібліогр.: с. 148 (10 назв)
УДК

фывфывфыв:
ідентичність -- ідентифікація -- соціальна ідентичність -- особистісна ідентичність -- обдарованість -- художня обдарованість -- проблемні підлітки
Аннотация: У статті розглядається феномен ідентичності, його структура як єдність когнітивного, емоційного, конативного та ціннісного компонентів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

6.
159.922.1+37.015.3
К 38


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кікінежді, О. М.
    Психологічні механізми розвитку гендерної ідентичності в онтогенезі : особистісно-еґалітарна парадигма [Текстььь] / О. М. Кікінежді // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 58-68. - Бібліогр.: с. 66-67 (20 назв)
УДК

фывфывфыв:
статеворольова ідентифікація -- ґендерна ідентичність -- статева соціалізація особистості -- егалітарні цінності -- ґендерні орієнтації -- ґендерний образ Я -- особистісно-еґалітарний підхід -- еґалітарна свідомість
Аннотация: У статті представлено концепцію дослідження ідентифікації як соціально-психологічного феномену диференціації статі в онтогенезі. Утверджується положення, що провідним механізмом становлення ґендерної ідентичності учнів на різних вікових етапах розвитку виступає статеворольова ідентифікація як процес і результат мотиваційно-ціннісних диспозицій особистості у період її дорослішання.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Заказаны экз-ры для отделов: ЧЗ

Найти похожие

7.
159.923
А 90


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Абсалямова, Л. М.
    Психологічна структура і зміст "Я тілесного" [Текстььь] / Л. М. Абсалямова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 24-38. - Бібліогр.: с. 35-36 (20 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
фывфывфыв:
психологічна структура -- "Я тілесне" -- особистісна ідентифікація -- соціальна ідентифікація -- індивідуум -- харчова поведінка -- пандемія -- булімія -- анорексія
Аннотация: Досліджується психологічна структура і зміст "Я тілесного". Показано, що перетворення зовнішнього вигляду відіграє роль адаптаційно-компенсаторного механізму, що дозволяє здійснювати регулювання взаємовідносин особи і соціуму. Цей механізм проявляється у різних поведінкових стратегіях.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
159(5А2.2)П
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Дулова, Олександра Олегівна.
    Психологічні особливості становлення ціннісного ставлення до сім'ї у дітей [Текстььь] / О. О. Дулова, О. П. Проскурняк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2014. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 14. - С. 60-69. - Бібліогр.: с. 67-68 (20 назв)
УДК
Рубрики: Психофізіологія
   Психологія праці

   Експериментальна психологія

фывфывфыв:
ГЕНДЕРна ідентифікація -- СТАТЕВО-РОЛЬОВА ПОВЕДІНКА -- ПАТЕРНи поведінки -- сиблінги -- ВНУТРІШНЬОсімейна взаємодія -- сімейне виховання -- виховання дітей -- психологічна атмосфера
Аннотация: З'ясовано і проаналізовано провідні тенденції виховання ціннісних ставлень у родині. Узагальнено історичний досвід із даної проблеми, проаналізовано і з'ясовано причини кризи родини. Визначено умови, які сприяють вихованню ціннісних ставлень у родині.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Проскурняк, Ольга Петрівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ярошко, П. М.
    Розвиток особистісної ідентифікації девіантних підлітків в процесі соціально-психологічної діяльності спортивного підліткового клубу з настільного тенісу [Текстььь] / П. М. Ярошко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 236-245. - Бібліогр.: с. 243-245 (11 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
ідентичність -- особистісна ідентифікація -- спортивний підлітковий клуб -- девіантна поведінка
Аннотация: У статті розглянуто розвиток особистісної ідентифікації девіантних підлітків в процесі соціально-психологічної діяльності спортивного підліткового клубу з настільного тенісу. З’ясовано, що процес залучення підлітків з девіантною поведінкою до діяльності у такому клубі є своєрідною реакцією, формою соціально-психологічного захисту підлітків і молоді в період загальної особистісно-соціальної невизначеності. Саме підлітковий спортивний клуб з настільного тенісу дає змогу нестримному потягу у реалізації підлітків до романтики, фізичного ризику, до бажання випробувати себе в екстремальних ситуаціях і певним чином сприяє профілактиці впливу девіантної поведінки на процес їх особистісної ідентифікації. Показано, що психолого-педагогічний ефект впливу громадської думки колективу такого клубу на підростаючу складається з ряду усвідомлених і неусвідомлених актів та полягає в засвоєнні членом клубу соціального досвіду, суспільних цінностей, норм під час його активної діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

10.
151.60
А 43


    Зазимко, Оксана Володимирівна.
    Рефлектирующее обособление как механизм понимания интерпретации личностного опыта в юношеском возрасте [Текстььь] / О. В. Зазимко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 7. - С. 143-153. - Бібліогр.: с. 153 (7 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
особистісний досвід -- ідентифікація -- рефлектуюче відособлення -- трансцендентне розуміння -- особистісне зростання
Аннотация: Показана роль рефлектуючого відособлення як механізму розуміння та інтерпретації життєвого досвіду в особистісному розвитку індивіда. За допомогою емпіричного дослідження встановлено, що більш об'єктивне і цілісне розуміння індивідуальності іншої особистості сприяє розширенню власного життєвого досвіду людини. Розглянуто деякі блокуючі умови розуміння особистісного досвіду в юнацькому віці.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \гол. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

11.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Корольов, Дмитро Констянтинович.
    Адаптивна модель психодіагностики обдарованості [Текстььь] / Д. К. Корольов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2011. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 6. - Бібліогр.: с. 22 (14 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
обдарованість -- психодіагностика -- ідентифікація обдарованості -- потенційна обдарованість
Аннотация: Автор аналізує побудову психодіагностичного обстеження обдарованих. Запропоновано адаптивну модель психодіагностики обдарованості, що включає 5 стадій.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)
Нет сведений об экземплярах (Источник в БД не найден)

Найти похожие

12.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Корольов, Дмитро Констянтинович.
    Діагностичні можливості методу оцінки проявів обдарованості [Текстььь] / Д. К. Корольов // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2012. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 7. - С. 27-44. - Бібліогр.: с. 44 (8 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
обдарованість -- психодіагностика -- валідність -- ідентифікація обдарованості
Аннотация: Досліджується в культурному контексті України діагностичні можливості методу оцінки ознак обдарованості. Висвітлено результати емпіричного аналізу діагностичних можливостей методу оцінки стабільності ознак обдарованості.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

13.
153.6
А 43


    Срібна, О. В.
    Психологічні особливості самовизначення сучасної жінки [Текст] / О. В. Срібна // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 276-285. - Бібліогр.: с. 283-285 (22 назви)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
ґендер -- жінка -- жіночність -- ідентичність -- ідентифікація -- самовизначення
Аннотация: У статті висвітлюються основи патріархальних принципів, що слугували тривалий час підґрунтям жіночої ідентичності. У руслі історичного підходу представлені особливості становлення сучасної жіночності впритул до засвоєння маскулінно маркірованої соціокультурної традиції.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

14.
159.922.6-053.6]:159.922.1
Ч-58


    Чіп, Руслана Степанівна.
    Психологічні чинники становлення ґендерної ідентичності старших підлітків [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Р. С. Чіп ; наук. кер. О. М. Кікінежді ; ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - Переяслав-Хмельницький, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 16-18 (18 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

фывфывфыв:
ґендерна ідентичність -- ґендерна ідентифікація -- старший підлітковий вік -- психологічні чинники -- рівні розвитку -- етапи становлення ґендерної ідентичності -- програма розвитку ґендерної ідентичності
Аннотация: Дисертація присвячена проблемі становлення ґендерної ідентичності старших підлітків. Ґендерна ідентичність визначається як інтегративне особистісне утворення, що включає систему когнітивних уявлень, ціннісних ставлень та взаємодій статей і відображає суб’єктну позицію підлітка у прийнятті, засвоєнні і відтворенні моделей статеворольової поведінки у сфері традиційної та еґалітарної культур. У стуктурі ґендерної ідентичності виокремлено когнітивний, емоційно-оцінювальний та поведінковий компоненти, критерії, показники, рівні розвитку та етапи становлення ґендерної ідентичності старших підлітків. Визначено та обґрунтовано психологічні чинники її становлення: активізація усвідомлення себе як носія ґендерної культури, розширення системи особистісних цінностей еґалітарними орієнтирами, розвиток позитивного ставлення до себе та до іншої статі, розвиток рефлексивності у міжстатевій взаємодії, активізація суб’єктного потенціалу у виборі ґендерної поведінки. Розроблено та апробовано програму розвитку ґендерної ідентичності старших підлітків. Виявлено якісні зміни у розвитку ґендерної ідентичності старших підлітків, що свідчить про ефективність реалізованої програми.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Кікінежді, О. М. \наук. кер.\; ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди"
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

15.
159.923.2(043.3)
Ш 33


    Швайкін, Станислав Анатолійович.
    Предиктори емоційно-цінного прийняття себе [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / С. А. Швайкін ; наук. керів. З. О. Кіреєва ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
самосвідомість -- самоставлення -- сенсожиттєві орієнтації -- індивідуальна вікова ідентифікація -- внутрішня картина здоров'я -- часовий континуум
Аннотация: Об’єкт дослідження - самосвідомість особистості.Предмет дослідження – предиктори емоційно-ціннісного прийняття себе. Методи дослідження. Для розв’язання поставлених задач було використано наступний комплекс методів: теоретичні: теоретико-методологічний аналіз психологічних першоджерел з досліджуваної проблеми, узагальнення та порівняння теоретичних даних, класифікація та систематизація матеріалу;методи психологічної діагностики та методи математичної обробки даних (описова статистика, кореляційний аналіз, однофакторний дисперсійний аналіз (ANOVA), регресійний аналіз, критерій U- Манна – Вітні, критерій Колмогорова). Розрахунки виконувалися з використанням пакету прикладних комп'ютерних програм універсальної обробки табличних даних Microsoft Excel XP і пакету статистичного аналізу SPSS for Windows v 20.0.Метод психологічної діагностики містив: Особистісний опитувальник Г. Айзенка (Тест на темперамент EPI), Методика діагностики самоставлення (МДС С.Р. Пантілєєв), методика «Тест смисложиттєвих орієнтацій» (СЖО, Д.О.Леонтьєв), «Графічний тест Коттла» за Р.Б.Браун та Р.Херінг, вправи«Суб’єктивний вік» і «Суб’єктивний стан здоров’я».Наукова новизна одержаних результатів дисертаційного дослідження полягає у тому, що вперше: встановлено предиктори, які обумовлюють окремі компоненти емоційно- ціннісного ставлення в досліджуваних групах. В групі «Здоров’я» в більшому ступеню впливають наступні змінні (з відповідним знаком): “Локус контролю життя”, “Нейротизм”, “Внутрішня конфліктність”, “Цілі у житті”, “Самозвинувачення”; в групі «Кардіо» - “Усвідомленість життя”, “Самоприйняття” “Внутрішня конфліктність” і “Зв’язаність часових зон”, в групі «Астма» - “Локус контролю –Я”, “Самовпевненість”, “Самоприйняття”, “Внутрішня конфліктність”; продемонстровано вплив сенсожиттєвих орієнтацій, нейротизму, екстраверсії, зв’язаності часових зон на складові самоставлення; показано, що зв’язність/незв’язність часових зон є однією зі змінних, що детермінують складові самоставлення ( в групі «Астма» таким компонентом самоставлення є “Відображене самовідношення”, а в групі «Кардіо» - “Самомовпевненість” і “Самопривязаність” ); встановлено статєві розбіжності в емоційно-ціннісному ставленні до себе у досліджуваних різних груп; констатвано відсутність негативного самоставлення у досліджуваних групах «Кардіо» і «Астма» не встановлено, що свідчить про адаптаційні механізми особистості, що працюють; припущено, що досліджувані через емоційно-ціннісний компонент проявляють сенсоутворювальні мотиви: у групі «Кардіо» і групі «Астма» відповідно: «жити повним життям, як би незважаючи на хворобу» та «активно жити, контролюючи хворобу»; встановлено низький рівень усвідомлюваності життя у 27% досліджуваних групи «Здоров'я»; продемонстровано існування самосвідомості досліджуваних групи «Здоров’я» в інтегрованому часовому континуумі, а досліджуваних груп "Кардіо" та "Астма" - в диференційованому, що можливо пов’язано з хворобою, внутрішньою картиною здоров’я і адаптацією до захворювання; встановлено, що більшість досліджуваних групи «Кардіо» живе в сьогоденні, а в групі «Астма» - в майбутньому; порівняно особливості предикторів самоставлення у здорових і хворих осіб в залежності від індивідуальної вікової ідентифікації - суб’єктивно молодих і суб’єктивно старших. Практичне значення дисертації полягає в тому, що результати дослідження включено у зміст викладання курсів для студентів-психологів ОНУ імені І. І. Мечникова, застосовують при проведені курсів підвищення кваліфікації психолого-педагогічних кадрів; упроваджено в науково - дослідницьку й практичну діяльність кафедри загальної психології та психології розвитку особистості, санітарної допомоги. Сфера використання вищі навчальні заклади, психологічні служби.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Кіреєва, Зоя Олександрівна \наук. керів.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

16.
615.34
А 43


    Плескач, Богдан Вадимивич.
    Соціально психологічні аспекти психотерапевтичної допомоги внутрішньо переміщеним особам [Текст] / Б. В. Плескач, В. С. Уркаєв // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : ФОП Рогальська І.О., 2017. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 13. - С. 74-91 : табл. - Бібліогр.: с. 86-88 (9 назв)
УДК
РУБ 615.34
Рубрики: Консультативна психологія
   Психотерапія

фывфывфыв:
соціокультурна ідентифікація -- ідентифікація "клієнт-психотерапевт" -- внутрішньо переміщені особи (ВПО) -- соціокультурні атитюди -- соціокультурна адаптація
Аннотация: У статті представлені результати дослідження впливу ідентифікації "клієнт-психотерапевт", яка є складовою психотерапевтичних процесів, на розвиток української ідентичності у внутрішньо переміщених осіб (ВПО) та на сприйняття ними представників української спільноти. Окремо досліджувався вплив соціокультурних атитюдів у ВПО на особливості їх соціокультурної адаптації. Показано, що процеси ідентифікації "клієнт-психотерапевт" прияють розвитку у ВПО української ідентичності. Проте не знайдено зв`язку між присутністю української ідентичності та типом соціокультурної адаптації. Показано, що психотерапевтичні стосунки позитивно впливають на адаптацію ВПО. Так, особи з ідентифікацією "клієнт-психотерапевт" більш довірливо сприймають представників українського населення, більш схильні до соціокультурної стратегії "асиміляція", виявляють готовність приєднатись до українського соціуму. Виявлено, що соціокультурні атитюди стосовно "типового українця" впливають на соціокультурну адаптації ВПО. Так, образ українця як активного та ініціативного утруднюв соціокультурну адаптацію за типом "інтеграція". Сприйняття ВПО української етнічної групи як "компетентної" сприяє соціокультурній адаптації за типом інтеграція та зменшує частоту використання стратегій "сепаратизм". Виявлено, що сприйняття "типового українця" як автономного пов`язано з адаптацією ВПО за типом "маргіналізація" та не сприяє формуванню української ідентичності. Надані рекомендації для ЗМІ щодо формування образу українця, який би сприяв кращій адаптації ВПО.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Уркаєв, Вадим Сергійович

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

17.
153
П 86


    Петровська, І. Р.
    Громадська ідентичність: теоретико-методологічні основи соціально-психологічного аналізу [Текст] / І. Р. Петровська // Психологія і особистість : Науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавськ. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Київ ; Полтава : ПНПУ, 2017. - № 1(11). - С. 53-63. - Бібліогр.: С. 61-62 (20 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
ідентифікація -- громадянська ідентичність -- конструювання реальності -- соціальні репрезентації -- дискурсивний аналіз
Аннотация: Громадянська ідентичність розглядається як соціально-психологічний конструкт, що виникає в процесі суб’єктивного відображення і активної побудови громадянином соціальної реальності. В цій соціальній реальності важливими є спільнота громадян та держава з її організаційним середовищем, які повинні задавати загальні життєві цінності, орієнтувати в навколишньому світі, поставляючи відносно впорядковану інформацію, формувати почуття захищеності, сприяти психологічному благополуччю, самореалізації тощо. Оскільки громадянська ідентичність відображає уявлення особистості про приналежність до спільноти громадян, державного утворення, структур громадянського суспільства, а також уявлення про самі ці утворення та структури, перспективною для її дослідження вважаємо теорію соціальних репрезентацій.


Доп.точки доступа:
Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ); Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка(Полтава)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

18.
159.922.4:159.923.2-057.875
П 32


    Піонтковська, Діана Володимирівна.
    Психологічні особливості розвитку національної ідентичності студентської молоді [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Д. В. Піонтковська ; наук. кер. Л. М. Співак ; Нац. ун-т "Острозька академія". - Острог, 2017. - 20 с. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психології
фывфывфыв:
національна ідентичність -- когнітивний компонент -- афективний компонент -- розвиток -- національна ідентифікація -- студентська молодь
Аннотация: У дисертації проведено теоретичний аналіз проблеми дослідження, встановлено психологічний зміст і структуру феномена «національна ідентичність». Визначено критерії (усвідомленість студентами своєї національної належності; емоційне ставлення студентів до власної національної належності; емоційне ставлення студентства до представників своєї та чужих націй), показники і рівні (високий, середній, низький) розвитку національної ідентичності студентів. Емпірично виявлено психологічні особливості та соціальні (професійна освіта, що здобувається у вищій школі; знання ознак своєї та інших націй, які одержані самостійно та у взаємодіях із представниками різних націй; взаємодії зі значущими представниками своєї та представниками інших націй) і психологічні (позитивне ставлення до представників своєї нації, толерантне ставлення до представників інших націй) чинники розвитку національної ідентичності студентів. Доведено ефективність авторської програми формування національної ідентичності у студентської молоді.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Співак, Любов Миколаївна \наук. кер.\; Національний університет "Острозька академія" (Острог)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

19.
37.015.3:159.955.942(043.5)
М 74


    Могиляста, Світлана Миколаївна.
    Психолого-педагогічні засоби розвитку емоційного інтелекту старшокласників [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. М. Могиляста ; наук. кер. Н. М. Панасенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 26 с. : табл. -
УДК

фывфывфыв:
емоційний інтелект -- емоційний інтелект страшокласників -- модель емоційного інтелекту старшокласників -- розвиток емоційного інтелекту -- ідентифікація емоцій -- використання емоцій -- розуміння емоцій -- свідома регуляція емоцій -- психолого-педагогічні засоби
Аннотация: Дистертацію присвячено актуальній для педагогічної та вікової психології проблемі психолого-педагогічних засобів розвитку емоційного інтелекту старшокласників. У роботі представлений аналіз науково-теоретичних концепцій і підходів до вивчення проблеми емоційного інтелекту у психолого-педагогічних дослідженнях, розкрита сутність поняття "емоційний інтелект старшокласника". Емоційний інтелект старшокласників розглядається як структурний феномен, ментальні складові якого дозволяють розуміти свої емоції й емоції інших, усвідомлювати їх та управляти ними. Окреслені шляхи та перспективи розвитку емоційного інтелекту старшокласників психолого-педагогічними засобами в умовах навчально-виховного процесу в освітньому закладі. Доведено, що рівень ЕІ старшокласників є низького і середнього рівня, тому потребує фомрувального впливу. Здійснений факторний і кореляційний аналіз результатів констатувального етапу дослідження, що дозволило створити 8-факторну модель розвитку емоційного інтелекту старшокласника, до якої ввійшли наступні показники: когнітивно-фізіологічний настрій, навчальний, вольова саморегуляція, емпатія, управління власними емоціями, емоційна врівноваженість, управління чужими емоціями. У межах програми розвитку ЕІ старшокласників психолого-педагогічними засобами було впроваджено авторську Програму "Розвиваємо емоційний інтелект" та автрський Інтегрований курс розвитку ЕІ старшокласників засобами уроку англійської мови, що процедурно посилювались психологічними вправами, різними формами індивідуальної та групової роботи на засадах позитивної психотерапії. Перевірка ефективності застосованих психолого-педагогічних засобів показала статистично значущі позитивні зміни наступних показників факторної моделі розвитку емоційного інтелекту старшокласника: загальний рівень емоційного інтелекту, розуміння емоцій (загалом), міжособистісний емоційний інтелект, розуміння власних емоцій, розуміння чужих емоцій, управління власними емоціями, управління чужими емоціями, контроль експресії, емпатія, емоційна врівноваженість.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Панасенко, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

20.
159.923.2:004(043.5)
К 43


    Кириченко, Віктор Васильович.
    Формування картини світу особистості в сучасному інформаційному суспільстві [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.01 / В. В. Кириченко ; наук. кер. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 422 с. : табл. + 1 додатки 75 с. - Бібліогр.: с. 380-422 (431 назва). -
УДК

фывфывфыв:
картина світу -- інформаційне суспільство -- інформаційні відносини -- масова свідомість -- засоби масової інформації -- рольова ідентифікація -- рольовий контекст світосприйняття -- інформаційна культура -- інформаційна компетентність -- інформаційна психологічна безпека -- стратегія особистісного світосприйняття
Аннотация: У дисертації представлено теоретичні узагальнення та методологічна концептуалізація проблеми формування картини світу особистості у сучасному інформаційному суспільстві. З метою досягнення відповідного завдання нами було здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми функціонування особистості в інформаційному просторі, визначено основні психологічні та соціокультурні індикатори розвитку в умовах загальноосвітової інформатизації та глобалізації суспільних відносин. В основному тексті роботи описані результати теоретичних та емпіричних досліджень, які стосуються проблеми формування картини світу у сучасному інформаційному суспільстві. Розроблено теоретичну модель стратегіальної організації особистісного світосприйняття в умовах глобальної інформатизації. Досліджено динаміку змін інформаційної діяльності осіб юнацького та раннього дорослого віку; досліджено особливості інформаційної та інтернет-залежності цієї категорії осіб, визначено основні блоки інформаційного контенту, який споживають вони через традиційні та цифрові медіаканали. Проаналізовано стратегіальні відмінності інформаційної діяльності суб'єктів соціальних відносин залежно від рльової ідентифікації реципієнта та комунікатора інформаційного процесу. Вказано на причини зміни світоглядної орієнтації у межах етнонаціональної системи стосунків українців з іншими етнонаціональними групами (росіянами, поляками), які вплинули на штучну сегрегацію частини накопиченого досвіду.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

 1-20    21-40   41-60   61-62 
 
Статистика
за 12.07.2024
Число запросов 12210
Число посетителей 681
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя