Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>S=Загальна психологія -- Історія психології<.>
Общее количество найденных документов : 38
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-38 
1.
159.9(091)
М 48


    Мельник, Оксана Андріївна.
    Історико-психологічна реконструкція картини світу людини княжої доби (на матеріалі текстів "Правда Руська") [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Мельник Оксана Андріївна ; наук. кер. Куєвда В. Т. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 189 с. - Бібліогр.: с. 170-189. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології--Дисертації
фывфывфыв:
образ людини -- картина світу -- ціннісна ієрархія -- ментальний простір -- провина -- відповідальність -- совість -- сенс життя -- дух -- душа
Аннотация: Дисертація присвячена історико-психологіній реконструкції картини світу людини Княжої доби на матеріалі текстів "Правда Руська", визначенню ключових психологічних настанов данного періоду, дослідженню уявлень щодо образу людини в книжній писемності цієї епохи. Вперше здійснена історико-психологічна реконструкція картина світу людини, образу людини в ментальному просторі Княжої доби, зокрема в текстах "Правди Руської". Проаналізовано основне коло праць досліджуваного періоду та їх тематичну спрямованість, розкрито психологічний зміст уявлень про сутність й покликання людини часів княжої доби. Простежено процес трансформації поняття провини та відповідальності в формі канонізованих правових приписів. Проаналізовані уявлення про образ людини у аксіологічному вимірі соціокультурного буття давньоруської формації через призму правничих відносин. Визначена основна лінія антропологічної проблематики у писемній спадщині давньоруської доби в контексті культури Київської Русі. У дослідженні розкрито тогочасні уявлення про природу і покликання людини та прагнення її до гармонії як інваріантної матриці пізнавально-практичних пошуків давньоруських авторів. На основі отриманих результатів аналізу психологічних поглядів давньоруських книжників осмислюється місце останніх в системі сучасних течій психологічної думки.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Куєвда, Володимир Терентійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
37.015.3:159.922](091)Костюк
Х 20


    Харченко, Надія Анатоліївна.
    Вікові особливості учнів як предмет педагогічної психології у науковій спадщині Г. С. Костюка [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Н. А. Харченко ; наук. кер. Т. Д. Перепелюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 208 с. : портр. - Бібліогр.: с. 184-201. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології--Дисертації
фывфывфыв:
Г. С. Костюк -- вікові особливості учня -- розвиток -- навчання -- виховання -- системний підхід -- особистісно орієнтований і синергетичний підходи в освіті
Аннотация: У дисертації досліджуються проблеми вікових особливостей учнів у працях Г. С. Костюка та його послідовників. З'ясовано, що вікові психічні особливості зумовлені історичним розвитком, спадковістю, вихованням, змістом і характером спілкування і діяльності людини. При цьому спілкування і діяльність, на його думку, безпосередньо впливають на терміни переходу від однієї вікової стадії до іншої. Встановлено, що ставлячи перед школярами пізнавальні практичні завдання, озброюючи їх способами розв'язання цих завдань, навчання йде попереду розвитку. Разом з тим, воно спирається не лише на те, що уже досягнуто дитиною впродовж її розвитку, а й на її потенційні можливості.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Перепелюк, Тетяна Дмитрівна \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
159.923(043.5)
С 59


    Сокур, Анна Володимирівна.
    Готовність до пробачення як особистісний ресурс успішності подолання життєвих ускладнень [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / А. В. Сокур ; наук. кер. Е. Л. Носенко ; Дніпропетровськ. нац. ун-т ім. Олеся Гончара, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 19 с. : табл. - Бібліогр.: с. 16-17 (14 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
готовність до пробачення -- пробачення себе -- пробачення іншого -- пробачення ситуації -- копінг-стратегії -- життєві ускладнення -- психологічне благополуччя -- суб'єктивне благополуччя -- соціальне благополуччя -- ресурси
Аннотация: На підставі теоретичного і практичного дослідження феномену готовності до пробачення доведено доцільність концептуалізації готовності до пробачення якособистісного ресурсу стресоподолання, а процесу пробачення–як багатофункціональної копінг-стратегії. Визначено вірогідні механізми зв’язку готовності до пробачення з успішністю подолання життєвих ускладнень.Обґрунтовано можливість розглядати витоки готовності до пробаченняу психологічній зрілості.У результатіпорівняння груп досліджуваних з різними рівнями готовності до пробачення встановлено, що досліджувані з більш високим рівнем готовності до пробачення характеризуються більш високим рівнем застосування стратегії планування рішення проблеми, позитивної переоцінки та проактивного подолання складних ситуацій, а такожбільш низькимрівнемзастосування емоційно-орієнтованої копінг-стратегії, дистанціювання, прийняття відповідальності, втечі-уникнення та самоінвалідизації. Досліджувані з більш високим рівнем готовності до пробачення характеризуються більш високимипоказникамибезперервності психічного здоров’я тарізнихвидів благополуччя: психологічного, суб’єктивного та соціального.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Носенко, Елеонора Львівна \наук. кер.\; Дніпропетровськ. нац. ун-т ім. Олеся ГончараІнститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

4.
159.923(043.5)
С 59


    Сокур, Анна Володимирівна.
    Готовність до пробачення як особистісний ресурс успішності подолання життєвих ускладнень [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / А. В. Сокур ; наук. кер. Е. Л. Носенко ; Дніпропетровськ. нац. ун-т ім. Олеся Гончара, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 235 с. : табл. - Бібліогр.: с. 189-225 (374 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
готовність до пробачення -- пробачення себе -- пробачення іншого -- пробачення ситуації -- копінг-стратегії -- життєві ускладнення -- психологічне благополуччя -- суб'єктивне благополуччя -- соціальне благополуччя -- ресурси
Аннотация: На підставі теоретичного і практичного дослідження феномену готовності до пробачення доведено доцільність концептуалізації готовності до пробачення якособистісного ресурсу стресоподолання, а процесу пробачення–як багатофункціональної копінг-стратегії. Визначено вірогідні механізми зв’язку готовності до пробачення з успішністю подолання життєвих ускладнень.Обґрунтовано можливість розглядати витоки готовності до пробаченняу психологічній зрілості.У результатіпорівняння груп досліджуваних з різними рівнями готовності до пробачення встановлено, що досліджувані з більш високим рівнем готовності до пробачення характеризуються більш високим рівнем застосування стратегії планування рішення проблеми, позитивної переоцінки та проактивного подолання складних ситуацій, а такожбільш низькимрівнемзастосування емоційно-орієнтованої копінг-стратегії, дистанціювання, прийняття відповідальності, втечі-уникнення та самоінвалідизації. Досліджувані з більш високим рівнем готовності до пробачення характеризуються більш високимипоказникамибезперервності психічного здоров’я тарізнихвидів благополуччя: психологічного, суб’єктивного та соціального.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Носенко, Елеонора Львівна \наук. кер.\; Дніпропетровськ. нац. ун-т ім. Олеся ГончараІнститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

5.
159.923:9316.6
К 26


    Карпенко, Андрій Петрович.
    Детермінанти професійної ідентичності особистості [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / А. П. Карпенко ; наук. керівн. Н. В. Родіна ; Одеськ. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 21 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
моделювання психологічних феноменів -- інженерно-технічні працівники -- соціоекономічні та індивідуальні детермінанти -- професійна ідентичність -- автентичність -- професійна успішність
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню детермінант професійної ідентичності особистості. Вивчено 180 співробітників українських високотехнологічних компаній (90 інженерно-технічних працівників та 90 працівників гуманітарних спеціальностей). Побудовано концептуальну модель системи «професійна ідентичність - автентичність - професійний успіх», зазначено, що детермінація цієї системи обумовлена особистісними характеристиками як свідомого, так і несвідомого рівнів. Показано, що структура особистості в інженерно-технічних працівників є більш узгодженою, ніж у працівників гуманітарних спеціальностей. Доведено, що автентичність суттєво інтегрована в структуру професійної ідентичності в обох підвибірках, формуючи системну цілісність з професійною ідентичністю. Розкривається роль аутентичності як системоутворюючого чинника в професійній ідентифікації інженерно-технічних працівників. Показано, що інженерно-технічні працівники у порівнянні із фахівцями гуманітарних професій активніші, більш схильні до оптимістичного сприйняття дійсності, зосереджені на руховій та мовленевій діяльності. Виявлено, що представники інженерно-технічних спеціальностей орієнтуються на особисті досягнення, на ініціативу знизу, а також на соціум у власній професійній діяльності, на соціальний ефект, вважаючи що їхня професія забезпечує стабільність та процвітання суспільства. Визначено, що широкий спектр порушень батьківського виховання призводить до формування самовідчуження у інженерно-технічних працівників та зменшення почуття справжнього життя. Встановлено індивідуальні психологічні фактори професійної діяльності інженерно-технічних працівників.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Родіна, Наталія Володимирівна \наук. керівн.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
159.923.2(043.3)
М 21


    Мальцев, Олег Вікторович.
    Копінг як чинник безпеки особистості в сучасному соціальному просторі [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. В. Мальцев ; наук. керівн. Н. В. Родіна ; Одеськ. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 20 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
соціальний простір -- регіональні спільноти -- копінг-стратегії -- соціальні копінг-ресурси -- суб'єктивна безпека
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню копінгу як чинника безпеки особистості в сучасному соціальному просторі. Вибірка охоплювала населення чотирьох крупних міст України, які знаходяться на різній відстані від зони бойових дій. Створено стандартизовані україномовні версії шкали соціальних копінг-ресурсів, шкали базисних переконань і опитувальника суб'єктивних уявлень про безпеку. Проведено аналіз соціально-економічного статусу в регіональному контексті. Показано, що в безпосередній близькості до зони бойових дій умови соціального простору є найбільш несприятливими. Встановлено, що найбільш активно громадянами України використовуються такі копінг-стратегії як вирішення проблеми, аналіз проблеми, самоконтроль та проактивний копінг. Визначено особистісні детермінанти зазначених стратегій, а саме: об'єктивність, раціональність та інтроекція. Визначено, що універсальною передумовою для інструментальної та психологічної підтримки виступає наявність у власності цінних матеріальних об'єктів. Виявлено роль перебування у шлюбі як чинника інструментальної, але не психологічної підтримки. Встановлено виключне значення інструментальної підтримки для проблемно-орієнтованого копінгу, а також для копінгу, орієнтованого на майбутнє. Зазначено, що серед соціальних копінг-ресурсів провідним протективним чинником для суб'єктивного відчуття безпеки виступає інструментальна підтримка. Показано, що в умовах безпосередньої близькості до воєнних загроз базисні переконання особистості набувають негативного характеру. Доведено, що суб'єктивне відчуття безпеки допомагає особистості долати негативне ставлення до себе і світу.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Родіна, Наталія Володимирівна \наук. керівн.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

7.
159.923+159.942.5:316.346.2(043.3)
Б 68


    Благова, Наталія Володимирівна.
    Копінг як чинник безпеки особистості в сучасному соціальному просторі [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Н. В. Благова ; наук. керівн. І. В. Бринза ; Одеськ. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 18 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
особистісна криза -- рольові диспозиції -- рольові деструкції -- ролевий інфантилізм -- рольова дисгармонія -- рольовий дефіцит -- копінг-стратегії
Аннотация: У дисертації представлено теоретико-методологічний аналіз індивідуально- психологічних особливостей переживання феномену особистісної кризи, обумовленої рольовими диспозиціями. Особистісна криза, обумовлена рольовими диспозиціями – це критичний період життя, коли особистість стикається з перешкодами у життєдіяльності ключових ролевих диспозицій (ломка, активна зміна), супроводжується фрустрацією найважливіших потреб, переживанням неблагополуччя й непродуктивності рольового шляху, продовжується тривалий час як внутрішній конфлікт (з приводу сенсу життя, рольових цінностей) та виявляється в неможливості здолання за допомогою звичних методів розв’язання проблем. Структурну основу особистісної кризи складають шість рольових диспозицій. Доведено наявність нормативної та деструктивної моделі рольових диспозицій. Виявлено, що «особистісна криза, обумовлена рольовими диспозиціями» (рольова криза) є складним феноменом, концептуальним змістом якого є безпосередньо шість ролевих диспозиції, які підвернені впливу: рольових протиріч, рольових «зсувів», рольових деструкцій. Створено «Тест-опитувальник схильності до переживання ролевої кризи, спрямований на дослідження структурних елементів особистісної кризи. Розроблено чотирьохфакторну модель особистісної кризи, обумовленої рольовими диспозиціями: «Фактор рольових дисгармоній», «Фактор непродуктивної поведінки», «Фактор когнітивної необізнаності» та «Фактор емоційної необізнаності». Теоретично обґрунтовано та емпірично підтверджено взаємозв’язки показників особистісної кризи із модальнісними характеристиками особистості (когнітивні, емоційні й поведінкові компоненти) та її мотиваційно-потребовою характеристикою (у вигляді самоактуалізації), що виявило індивідуально- психологічні особливості в переживанні особистісної кризи.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Бринза, Ірина В'ячеславівна \наук. керівн.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

8.
159.923.01
Б 87


    Бреусенко-Кузнєцов, Олександр Анатолійович.
    Метафізична традиція в системі засад психології особистості [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / О. А. Бреусенко-Кузнєцов ; наук. конс. Г. О. Балл ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 472 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 352-472. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
психологія особистості -- історія психології -- метафізична традиція -- принцип методологічного плюралізму -- культурологічний підхід -- теорія особистості -- структура особистості -- динаміка особистості -- розвиток особистості
Аннотация: У дисертації подано вирішення проблеми реконструкції конкретно-психологічного змісту теорій особистості, які належать до штучно перерваної метафізичної традиції, з метою відтворити систему теоретико-методологічних засад психології особистості з урахуванням її досягнень. Систему засад психології особистості розглянуто на методологічному, теоретичному, історико-психологічному рівнях, у рефлексії над якими послідовно застосовано принцип методологічного плюралізму. Запропоновано оригінальну модель загальної будови теорії особистості. Виявлено світоглядний фундамент і особливості загального розуміння особистості теоретиками, що належать до вітчизняної метафізичної традиції. Розглянуто особливості розуміння структури особистості, її динаміки, розвитку і патології у вітчизняних метафізичних теоріях особистості.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Балл , Георгій Олексійович \наук. конс.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

9.
159.923.3:316.6
З-13


    Завада, Тетяна Юріївна.
    Мотиваційні чинники перфекціонізму студентської молоді [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Т. Ю. Завада ; наук. керівн. В. А. Гупаловська ; Ін-т соц. та політ. психол. НАПН України. - Київ, 2017. - 20 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
перфекціонізм -- мотивація -- опитувальник -- студентська молодь -- самовдосконалення -- стилі сімейного виховання
Аннотация: У дисертації представлено результати дослідження мотиваційних чинників перфекціонізму студентської молоді. Визначено перфекціонізм особистісною рисою, що одночасно поєднує екстрапсихічний та інтрапсихічний аcпекти, що виражається у прагненні до досконалості, що, з однієї сторони, культивується сучасним суспільством і передбачає соціальне заохочення та визнання, проте, з іншої – пов’язане з низкою дисфункціональних особливостей (когнітивних, емоційних, поведінкових). Представлено модифікований опитувальник перфекціонізму Н. Гаранян, А. Холмогорової, що розширений шкалами «самозвинувачення» та «залежність від оцінок оточення», завдяки чому останній дозволяє диференціювати перфекціонізм на різних його рівнях. Розроблено мотиваційну структуру перфекціонізму студентської молоді. Окреслено індивідуально-психологічні та соціокультурні чинники, що впливають на мотивацію перфекціонізму серед студентства.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Гупаловська, Вікторія Анатоліївна \наук. керівн.\; Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

10.
159.923.2+159.947.2(043.5)
Н 84


    Носенко, Діна Володимирівна.
    Особистісні чинники психологічного феномену самоінвалідизації як форми проактивної копінг-поведінки [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Д. В. Носенко ; наук. кер. І. Ф. Аршава ; Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України. - Київ, 2015. - 22 с. : табл. - Бібліогр.: с. 18-20. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
самоінвалідизація -- проактивна емоційно-фокусована копінг поведінка -- дефіцит особистісних ресурсів саморозвитку -- безперервність психічного здоров'я
Аннотация: У дисертації досліджується проблема концептуалізації порівняно нового психологічного феномену – «самоінвалідизації», тобто само спричинення перешкод на шляху виконання власної діяльності з метою виправдання очікуваного неуспіху, який до недавнього часу розглядався у зарубіжній психології, де він був вперше ідентифікований, як парадокс, а у науковий обіг у вітчизняній психології введений вперше завдяки даному дослідженню. Автором теоретично обґрунтовано і емпірично підтверджено можливість категоризації самоінвалідизації як проактивної копінг-стратегії, що поєднує ознаки емоційно-фокусованої копінг-стратегії і стратегії уникнення реактивного копінгу. Визначено ймовірні особистісні чинники прояву у суб’єктів схильності до самоінвалідизації, за допомогою методів факторного, кореляційно-регресійного і кластерного видів аналізу, доведено функціональну еквівалентність самоінвалідизації як проактивної копінг-поведінки ознакам емоційно-фокусованої стратегії реактивного копінгу.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Аршава, Ірина Федорівна \наук. кер.\
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

11.
159.923.2+159.947.2(043.5)
Н 84


    Носенко, Діна Володимирівна.
    Особистісні чинники психологічного феномену самоінвалідизації як форми проактивної копінг-поведінки [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Д. В. Носенко ; наук. кер. І. Ф. Аршава ; Дніпропетровськ. нац. ун-т ім. Олеся Гончара. - Дніпропетровськ, 2015. - 183 с. : табл. - Бібліогр.: с. 140-160. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
самоінвалідизація -- проактивна емоційно-фокусована копінг поведінка -- дефіцит особистісних ресурсів саморозвитку -- безперервність психічного здоров'я
Аннотация: У дисертації досліджується проблема концептуалізації порівняно нового психологічного феномену – «самоінвалідизації», тобто само спричинення перешкод на шляху виконання власної діяльності з метою виправдання очікуваного неуспіху, який до недавнього часу розглядався у зарубіжній психології, де він був вперше ідентифікований, як парадокс, а у науковий обіг у вітчизняній психології введений вперше завдяки даному дослідженню. Автором теоретично обґрунтовано і емпірично підтверджено можливість категоризації самоінвалідизації як проактивної копінг-стратегії, що поєднує ознаки емоційно-фокусованої копінг-стратегії і стратегії уникнення реактивного копінгу. Визначено ймовірні особистісні чинники прояву у суб’єктів схильності до самоінвалідизації, за допомогою методів факторного, кореляційно-регресійного і кластерного видів аналізу, доведено функціональну еквівалентність самоінвалідизації як проактивної копінг-поведінки ознакам емоційно-фокусованої стратегії реактивного копінгу.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Аршава, Ірина Федорівна \наук. кер.\; Дніпропетровськ. нац. ун-т ім. Олеся Гончара
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

12.
159.923.3
Н 63


    Никоненко, Ірина Олександрівна.
    Особистісні чинники формування копінг-стратегій лікарів-хірургів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / І. О. Никоненко ; наук. керівн. Л. Г. Чорна ; Ін-т соц. та політ. психол. НАПН України. - Київ, 2017. - 18 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
долаюча поведінка -- діяльність лікарів-хірургів -- стресогенні ситуації -- особистісні чинники формування копінг-стратегій
Аннотация: Дисертацію присвячено проблемі визначення особистісних чинників формування у лікарів-хірургів копінг-стратегій, аналіз яких здійснено на особистісному, організаційно-діяльнісному та поведінково-регулятивному структурних рівнях. Визначено та систематизовано особистісні чинники формування копінг-стратегій лікарів-хірургів у процесі їхньої діяльності: риси особистості (емоційна стійкість, сміливість, самостійність, самодисципліна, інтелектуальність, комунікативна компетентність, авторитарність)та механізми психологічного захисту (раціоналізація і заміщення), що відображають узагальнені характеристики ситуацій, які регулярно виникають та повторюються в провідній діяльності хірургів, вимагають від них прийняття рішень в умовах обмеженого обсягу інформації і часу, підвищеної професійної, моральної, юридичної відповідальності. Розкрито вплив особистісних ресурсів на формування конструктивних копінг-стратегій хірургів та продуктивне долання ними стресу.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Чорна, Лідія Георгіївна \наук. керівн.\; Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

13.
159.923-057.875:174.6:616-056.4.001.18(043.3)
Б 90


    Булатова, Яна Валеріївна.
    Особливості особистості, психологічно схильної до азартних ігор [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Я. В. Булатова ; наук. кер. В. Й. Бочелюк ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 16 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
особистість -- азартна гра -- прогноз розвитку особистості -- психологічна залежність -- психологічна схильність
Аннотация: В дослідженні психологічна схильність особистості до азартних ігор розглядається як сукупність стійких особистісних конструктів, які у певних умовах підвищують ризик виникнення реальної залежності (до початку безпосереднього захоплення або вживання). Показано, що респонденти характеризуються підвищеним рівнем екстраверсії і пасивності, серенім рівнем імпульсивності, обережності з помірною тенденцією до прояву поведінки, пов'язаної з ризиком.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Бочелюк, Віталій Йосипович \наук. кер.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

14.
159.923:947.23(043.3)
К 26


    Карпінська, Оксана Миколаївна.
    Постакмеологічні ресурси особистості похилого віку [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Карпінська ; наук. керівн. З. О. Кіреєва ; Одеськ. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 20 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
ресурси -- особистість -- похилий вік -- життєстійкість -- особистісна зрілість -- ціннісні орієнтації
Аннотация: Дисертаційне дослідження представляє постакмеологічні ресурси особистості похилого віку. Проаналізовано проблеми ресурсів в психологічній науці. Показано, що частіше поняття ресурс досліджують в зв’язку з: адаптацією особистості до нових соціальних ситуацій, труднощів, психологічним здоров’ям, розвитком теорій психологічного стресу. Надано різні класифікації ресурсів (середові / особистісні; вузько спрямовані мета-ресурси, внутрішні/зовнішні; фізіологічні; психологічні; соціальні та ін.). Вказано на особливості ресурсів, що пов’язані зі зберіганням, втрачанням та відновлюванням/невідновленням. Розглянуто особистісні ресурси. Емпірично вивчено постакмеологічні ресурси у осіб похилого віку. До них віднесено: віра в минулий досвід, надії на майбутнє і успішне досягнення цілей, відповідальність за свої дії і вчинки, особистісна зрілість, життєстійкість, стресостійкість, відношення до власного Я, ціннісні орієнтації (здоров’я, любов до партнера, активне діяльне життя та щасливе сімейне життя). Встановлено та порівняно особливості ресурсної сфери у особистостей ранньої та середньої дорослості віку з її особливостями у людей похилого віку. Визначено комплекси змінних, що складають ресурси особистості на різних етапах життя. У людей похилого віку це: «Життєстійкість», «Самоприйняття, з орієнтацією на успіх», «Розвиток», «Впевненість і віра». Продемонстровані механізми взаємозв’язків особистісних ресурсів на різних етапах онтогенезу. За допомогою регресійного аналізу встановлено, що з віком кількість регресійних звязків-відношень між психологічними змінними ресурсів збільшується, відбувається їх структурна реорганізація. Оскільки кожний з ресурсів у людини похилого віку знаходяться майже на низькому рівні, то вона вимушена використовувати максимальну кількість особистісних ресурсів, які пов’язані між собою, що дає їй можливість протистояти тиску суспільства, розвиватися та самоздійснюватися. Виключення одного або ще більше зниження рівня одного з ресурсів може привести до руйнування в системі ресурсів і дезадаптації особистості.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Кіреєва, Зоя Олександрівна \наук. керівн.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

15.
159.923.2(043.3)
Ш 33


    Швайкін, Станислав Анатолійович.
    Предиктори емоційно-цінного прийняття себе [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / С. А. Швайкін ; наук. керів. З. О. Кіреєва ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
самосвідомість -- самоставлення -- сенсожиттєві орієнтації -- індивідуальна вікова ідентифікація -- внутрішня картина здоров'я -- часовий континуум
Аннотация: Об’єкт дослідження - самосвідомість особистості.Предмет дослідження – предиктори емоційно-ціннісного прийняття себе. Методи дослідження. Для розв’язання поставлених задач було використано наступний комплекс методів: теоретичні: теоретико-методологічний аналіз психологічних першоджерел з досліджуваної проблеми, узагальнення та порівняння теоретичних даних, класифікація та систематизація матеріалу;методи психологічної діагностики та методи математичної обробки даних (описова статистика, кореляційний аналіз, однофакторний дисперсійний аналіз (ANOVA), регресійний аналіз, критерій U- Манна – Вітні, критерій Колмогорова). Розрахунки виконувалися з використанням пакету прикладних комп'ютерних програм універсальної обробки табличних даних Microsoft Excel XP і пакету статистичного аналізу SPSS for Windows v 20.0.Метод психологічної діагностики містив: Особистісний опитувальник Г. Айзенка (Тест на темперамент EPI), Методика діагностики самоставлення (МДС С.Р. Пантілєєв), методика «Тест смисложиттєвих орієнтацій» (СЖО, Д.О.Леонтьєв), «Графічний тест Коттла» за Р.Б.Браун та Р.Херінг, вправи«Суб’єктивний вік» і «Суб’єктивний стан здоров’я».Наукова новизна одержаних результатів дисертаційного дослідження полягає у тому, що вперше: встановлено предиктори, які обумовлюють окремі компоненти емоційно- ціннісного ставлення в досліджуваних групах. В групі «Здоров’я» в більшому ступеню впливають наступні змінні (з відповідним знаком): “Локус контролю життя”, “Нейротизм”, “Внутрішня конфліктність”, “Цілі у житті”, “Самозвинувачення”; в групі «Кардіо» - “Усвідомленість життя”, “Самоприйняття” “Внутрішня конфліктність” і “Зв’язаність часових зон”, в групі «Астма» - “Локус контролю –Я”, “Самовпевненість”, “Самоприйняття”, “Внутрішня конфліктність”; продемонстровано вплив сенсожиттєвих орієнтацій, нейротизму, екстраверсії, зв’язаності часових зон на складові самоставлення; показано, що зв’язність/незв’язність часових зон є однією зі змінних, що детермінують складові самоставлення ( в групі «Астма» таким компонентом самоставлення є “Відображене самовідношення”, а в групі «Кардіо» - “Самомовпевненість” і “Самопривязаність” ); встановлено статєві розбіжності в емоційно-ціннісному ставленні до себе у досліджуваних різних груп; констатвано відсутність негативного самоставлення у досліджуваних групах «Кардіо» і «Астма» не встановлено, що свідчить про адаптаційні механізми особистості, що працюють; припущено, що досліджувані через емоційно-ціннісний компонент проявляють сенсоутворювальні мотиви: у групі «Кардіо» і групі «Астма» відповідно: «жити повним життям, як би незважаючи на хворобу» та «активно жити, контролюючи хворобу»; встановлено низький рівень усвідомлюваності життя у 27% досліджуваних групи «Здоров'я»; продемонстровано існування самосвідомості досліджуваних групи «Здоров’я» в інтегрованому часовому континуумі, а досліджуваних груп "Кардіо" та "Астма" - в диференційованому, що можливо пов’язано з хворобою, внутрішньою картиною здоров’я і адаптацією до захворювання; встановлено, що більшість досліджуваних групи «Кардіо» живе в сьогоденні, а в групі «Астма» - в майбутньому; порівняно особливості предикторів самоставлення у здорових і хворих осіб в залежності від індивідуальної вікової ідентифікації - суб’єктивно молодих і суб’єктивно старших. Практичне значення дисертації полягає в тому, що результати дослідження включено у зміст викладання курсів для студентів-психологів ОНУ імені І. І. Мечникова, застосовують при проведені курсів підвищення кваліфікації психолого-педагогічних кадрів; упроваджено в науково - дослідницьку й практичну діяльність кафедри загальної психології та психології розвитку особистості, санітарної допомоги. Сфера використання вищі навчальні заклади, психологічні служби.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Кіреєва, Зоя Олександрівна \наук. керів.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

16.
159.9(092)(477.84)
Я 87


    Ятищук, Анастасія Анатоліївна.
    Проблеми психології виховання у творчій спадщині С. Балея [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / А. А. Ятищук ; наук. керівн. Т. М. Яблонська ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 20 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
психологія виховання С. Балея -- педагогічна психологія -- виховання -- гетероедукація -- автоедукація -- принцип природовідповідності
Аннотация: Робота присвячена вивченню проблем психології виховання та шляхів їх розв’язання в теоретичному спадку видатного українсько-польського вченого Степана Балея. Здійснений теоретико-методологічний аналіз творчої спадщини вченого, проаналізовані передумови формування його наукового світогляду, розглянута система його науково-психологічних поглядів. Психологія виховання С.Балея, що складає основу його наукової спадщини, є цілісною системою поглядів, яка характеризується єдністю структурних і функціональних елементів мети, факторів, принципів, змісту та методів виховання, орієнтованих на практичну реалізацію психологічно обґрунтованого виховання та навчання, глибоко особистісного і творчого за своєю суттю.У роботі здійснено ретроспективний аналіз становлення ідей психології виховання Степана Балея у системі наукового знання, обґрунтовано оригінальність поглядів вченого на розв’язання проблем психології виховання. Окреслено значення ідей психології виховання С. Балея для розвитку теорії та практики педагогічної психології, їх роль у контексті завдань сучасної освіти, запропоновано шляхи впровадження ідей психології виховання вченого у педагогічну практику. .

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Яблонська, Тетяна Миколаївна \наук. керівн.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

17.
159.9(092)(477.84)
Я 87


    Ятищук, Анастасія Анатоліївна.
    Проблеми психології виховання у творчій спадщині С. Балея [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / А. А. Ятищук ; наук. керівн. Т. М. Яблонська ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 240 с. - Бібліогр.: с. 206-239. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
психологія виховання С. Балея -- педагогічна психологія -- виховання -- гетероедукація -- автоедукація -- принцип природовідповідності
Аннотация: Робота присвячена вивченню проблем психології виховання та шляхів їх розв’язання в теоретичному спадку видатного українсько-польського вченого Степана Балея. Здійснений теоретико-методологічний аналіз творчої спадщини вченого, проаналізовані передумови формування його наукового світогляду, розглянута система його науково-психологічних поглядів. Психологія виховання С.Балея, що складає основу його наукової спадщини, є цілісною системою поглядів, яка характеризується єдністю структурних і функціональних елементів мети, факторів, принципів, змісту та методів виховання, орієнтованих на практичну реалізацію психологічно обґрунтованого виховання та навчання, глибоко особистісного і творчого за своєю суттю.У роботі здійснено ретроспективний аналіз становлення ідей психології виховання Степана Балея у системі наукового знання, обґрунтовано оригінальність поглядів вченого на розв’язання проблем психології виховання. Окреслено значення ідей психології виховання С. Балея для розвитку теорії та практики педагогічної психології, їх роль у контексті завдань сучасної освіти, запропоновано шляхи впровадження ідей психології виховання вченого у педагогічну практику. .

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Яблонська, Тетяна Миколаївна \наук. керівн.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

18.
159.98:34(043.5)
С 12


    Савченко, Ганна Володимирівна.
    Професійно-психологічна готовність особистості до соціономічних особливостей суддівської діяльності [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Г. В. Савченко ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 24 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
особистість судді -- психологічна готовність -- соціономічна діяльність -- суддівська діяльність -- професійно-психологічна підготовка -- моральна нормативність -- комунікативна компетентність
Аннотация: На основі узагальнення теоретичних підходів доведено, що психологічна готовність являє собою низку сформованих професійно значущих психологічних характеристик, які відповідають психологічним особливостям професійної діяльності судді і виступають необхідною внутрішньою умовою її успішного здійснення. У свою чергу, професійно-психологічна готовність – це сукупність психологічних якостей, властивостей, а також професійних знань, вмінь та навичок, що зумовлює стан змобілізованості психіки, налаштованість на найбільш доцільні дії при виконанні професійних завдань у специфічних умовах фахової діяльності. Визначено, що особливістю соціономічного змісту суддівської діяльності є її правова опосередкованість, що створює особливу систему взаємодії в системі «людина-право-людина». Це, з одного боку, обумовлює підвищені соціальні очікування з боку суспільства щодо особи судді і його морально-правових установок, а з іншого, – висуває особливі вимоги, які б гарантували витривалість до стресогенних та психологічно напружених умов комунікативної діяльності, опосередкованої процесуальними нормами. За результатами емпіричного дослідження професіографічної моделі суддівської діяльності та психодіагностичного дослідження індивідуально- психологічних детермінант її суб’єкта встановлено провідні професійно важливі якості, які визначають професійно-психологічну готовність до соціономічних особливостей фахової діяльності. На підставі цього розроблено авторський соціально-психологічний тренінг «Професійно-психологічна підготовка суддів». Метою тренінгу є формування: а) комунікативної компетентності судді, б) вмінь безконфліктної взаємодії, в) навичок саморегуляції як засобу профілактики професійного вигоряння. Також, для вдосконалення професійно-психологічного відбору створена авторська «Методика діагностики схильності до порушення морально-правової нормативності поведінки посадовцем», яка передбачає визначення п’яти груп основних схильностей: до корупції, до порушення прав людини, до кумівства, до адикції, до кар’єризму.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

19.
159.98:34(043.5)
С 12


    Савченко, Ганна Володимирівна.
    Професійно-психологічна готовність особистості до соціономічних особливостей суддівської діяльності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Г. В. Савченко ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 317 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 203-221. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
особистість судді -- психологічна готовність -- соціономічна діяльність -- суддівська діяльність -- професійно-психологічна підготовка -- моральна нормативність -- комунікативна компетентність
Аннотация: На основі узагальнення теоретичних підходів доведено, що психологічна готовність являє собою низку сформованих професійно значущих психологічних характеристик, які відповідають психологічним особливостям професійної діяльності судді і виступають необхідною внутрішньою умовою її успішного здійснення. У свою чергу, професійно-психологічна готовність – це сукупність психологічних якостей, властивостей, а також професійних знань, вмінь та навичок, що зумовлює стан змобілізованості психіки, налаштованість на найбільш доцільні дії при виконанні професійних завдань у специфічних умовах фахової діяльності. Визначено, що особливістю соціономічного змісту суддівської діяльності є її правова опосередкованість, що створює особливу систему взаємодії в системі «людина-право-людина». Це, з одного боку, обумовлює підвищені соціальні очікування з боку суспільства щодо особи судді і його морально-правових установок, а з іншого, – висуває особливі вимоги, які б гарантували витривалість до стресогенних та психологічно напружених умов комунікативної діяльності, опосередкованої процесуальними нормами. За результатами емпіричного дослідження професіографічної моделі суддівської діяльності та психодіагностичного дослідження індивідуально- психологічних детермінант її суб’єкта встановлено провідні професійно важливі якості, які визначають професійно-психологічну готовність до соціономічних особливостей фахової діяльності. На підставі цього розроблено авторський соціально-психологічний тренінг «Професійно-психологічна підготовка суддів». Метою тренінгу є формування: а) комунікативної компетентності судді, б) вмінь безконфліктної взаємодії, в) навичок саморегуляції як засобу профілактики професійного вигоряння. Також, для вдосконалення професійно-психологічного відбору створена авторська «Методика діагностики схильності до порушення морально-правової нормативності поведінки посадовцем», яка передбачає визначення п’яти груп основних схильностей: до корупції, до порушення прав людини, до кумівства, до адикції, до кар’єризму.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

20.
159.923:922.63(043.3)
Ф 79


    Форманюк, Юлія Валеріївна.
    Психологічні особливості інфантильного радикалу особистості [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Ю. В. Форманюк ; наук. керівн. М. А. Крюкова ; Одеськ. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 18 с. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
особистість -- структура особистості -- інфантильність -- інфантильний радикал -- особистісні компетенції -- локус контролю -- соціальна креативність -- онтогенетична рефлексія
Аннотация: Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 19.00.01 «Загальна психологія, історія психології». – Одеський національний університет імені І.І.Мечникова, 2017. У дисертації представлений теоретичний та емпіричний аналіз проблеми інфантильності, визначено головні підходи до її дослідження. Як наукова категорія в психології інфантильність розглядається як прояв соціальної незрілості, егоцентризм дорослої людини. В сучасній науці виділяються клінічний, кримінальний та психологічний підходи до вивчення інфантильності. На основі розробленої п’ятифакторної моделі в структурі індивідно- особистісних рис виокремлено радикали (аутичний, абсорбційний, ананкастичний, інфантильний та невротичний), визначення яких дозволило дослідити інфантильні компоненти у складі особистості. Конструкт інфантильного радикалу визначається рівноважним впливом довірливості та неадекватної самооцінки, що викриває відчуття власної незначущості та безпорадності у наслідок чого, зростає потреба у надмірній увазі та ставленні до себе, завищеній самооцінці, потребі у пошуку симпатії, схваленні та прагненні до заступництва. Виявлено статистично значущий взаємовплив інфантильного радикалу, рівню онтогенетичної рефлексії, соціальної креативності та показників ектернальності - інтернальності. Виділено основні особистісні компетенції та визначено характер взаємодії інфантильного радикалу і особистісних властивостей за ними. Визначено основні зовнішні та внутрішні компетенції: внутрішньосімейних взаємовідносин, матеріального і соціального статусу, валеологічної сфери та професійної діяльності. Виявлено структуру інфантильної поведінки особистості, яка визначається співвідношенням факторів ставлення особистості щодо інших та світу в цілому (фактор N), формами прояву власної поведінки, ставленням до власного життя та врівноваженості нервових процесів (група факторів С, Е, F), екстернальним локусом контролю та особливостями соціальної креативності. Розроблено методичні рекомендації з корекції інфантильності особистості, які спираються на припущення, що жодна людина не може претендувати на роль повністю розвиненої і зрілої особистості, а саморозвиток–безперервний процес.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Крюкова, Марина Анатоліївна \наук. керівн.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

 1-20    21-38 
 
Статистика
за 12.07.2024
Число запросов 24528
Число посетителей 764
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя