Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
Формат представления найденных документов:
полный информационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>S=Загальна психологія -- Історія психології<.>
Общее количество найденных документов : 38
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-38 
1.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923.2(043.3)/Ш 33 рукописный текст
Автор(ы) : Швайкін, Станислав Анатолійович
Заглавие : Предиктори емоційно-цінного прийняття себе : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Одеса, 2017
Колич.характеристики :20 с.: табл.
Коллективы : Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
УДК : 159.923.2(043.3)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): самосвідомість--самоставлення--сенсожиттєві орієнтації--індивідуальна вікова ідентифікація--внутрішня картина здоров'я--часовий континуум
Аннотация: Об’єкт дослідження - самосвідомість особистості.Предмет дослідження – предиктори емоційно-ціннісного прийняття себе. Методи дослідження. Для розв’язання поставлених задач було використано наступний комплекс методів: теоретичні: теоретико-методологічний аналіз психологічних першоджерел з досліджуваної проблеми, узагальнення та порівняння теоретичних даних, класифікація та систематизація матеріалу;методи психологічної діагностики та методи математичної обробки даних (описова статистика, кореляційний аналіз, однофакторний дисперсійний аналіз (ANOVA), регресійний аналіз, критерій U- Манна – Вітні, критерій Колмогорова). Розрахунки виконувалися з використанням пакету прикладних комп'ютерних програм універсальної обробки табличних даних Microsoft Excel XP і пакету статистичного аналізу SPSS for Windows v 20.0.Метод психологічної діагностики містив: Особистісний опитувальник Г. Айзенка (Тест на темперамент EPI), Методика діагностики самоставлення (МДС С.Р. Пантілєєв), методика «Тест смисложиттєвих орієнтацій» (СЖО, Д.О.Леонтьєв), «Графічний тест Коттла» за Р.Б.Браун та Р.Херінг, вправи«Суб’єктивний вік» і «Суб’єктивний стан здоров’я».Наукова новизна одержаних результатів дисертаційного дослідження полягає у тому, що вперше: встановлено предиктори, які обумовлюють окремі компоненти емоційно- ціннісного ставлення в досліджуваних групах. В групі «Здоров’я» в більшому ступеню впливають наступні змінні (з відповідним знаком): “Локус контролю життя”, “Нейротизм”, “Внутрішня конфліктність”, “Цілі у житті”, “Самозвинувачення”; в групі «Кардіо» - “Усвідомленість життя”, “Самоприйняття” “Внутрішня конфліктність” і “Зв’язаність часових зон”, в групі «Астма» - “Локус контролю –Я”, “Самовпевненість”, “Самоприйняття”, “Внутрішня конфліктність”; продемонстровано вплив сенсожиттєвих орієнтацій, нейротизму, екстраверсії, зв’язаності часових зон на складові самоставлення; показано, що зв’язність/незв’язність часових зон є однією зі змінних, що детермінують складові самоставлення ( в групі «Астма» таким компонентом самоставлення є “Відображене самовідношення”, а в групі «Кардіо» - “Самомовпевненість” і “Самопривязаність” ); встановлено статєві розбіжності в емоційно-ціннісному ставленні до себе у досліджуваних різних груп; констатвано відсутність негативного самоставлення у досліджуваних групах «Кардіо» і «Астма» не встановлено, що свідчить про адаптаційні механізми особистості, що працюють; припущено, що досліджувані через емоційно-ціннісний компонент проявляють сенсоутворювальні мотиви: у групі «Кардіо» і групі «Астма» відповідно: «жити повним життям, як би незважаючи на хворобу» та «активно жити, контролюючи хворобу»; встановлено низький рівень усвідомлюваності життя у 27% досліджуваних групи «Здоров'я»; продемонстровано існування самосвідомості досліджуваних групи «Здоров’я» в інтегрованому часовому континуумі, а досліджуваних груп "Кардіо" та "Астма" - в диференційованому, що можливо пов’язано з хворобою, внутрішньою картиною здоров’я і адаптацією до захворювання; встановлено, що більшість досліджуваних групи «Кардіо» живе в сьогоденні, а в групі «Астма» - в майбутньому; порівняно особливості предикторів самоставлення у здорових і хворих осіб в залежності від індивідуальної вікової ідентифікації - суб’єктивно молодих і суб’єктивно старших. Практичне значення дисертації полягає в тому, що результати дослідження включено у зміст викладання курсів для студентів-психологів ОНУ імені І. І. Мечникова, застосовують при проведені курсів підвищення кваліфікації психолого-педагогічних кадрів; упроваджено в науково - дослідницьку й практичну діяльність кафедри загальної психології та психології розвитку особистості, санітарної допомоги. Сфера використання вищі навчальні заклади, психологічні служби.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

2.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923.2/З-62 рукописный текст
Автор(ы) : Зімовін, Олексій Іванович
Заглавие : Рефлексія та креативність як чинники саморозвитку особистості на різних етапах життєвого шляху : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2017
Колич.характеристики :20 с.
Коллективы : Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
УДК : 159.923.2
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): саморозвиток особистості--рефлексія--креативність--життєвий шлях--етапи життєвого шляху
Аннотация: У роботі представлено результати дослідження впливу рефлексії та креативності на саморозвиток особистості на різних етапах життєвого шляху. Особистісна рефлексія пов’язана із соціальним (етичним) спрямуванням саморозвитку, особистісна креативність — з його орієнтацією на індивідуальний успіх. Показано, що найбільша організованість системи саморозвитку досягається при середніх значеннях особистісних рефлексії та креативності. Виявлено особливості впливу рефлексії та креативності на саморозвиток особистості на різних етапах життєвого шляху, що визначаються змінами життєвих завдань. Охарактеризовано суб’єктивну картину саморозвитку особистості у структурі життєвого шляху, визначено дискурсивні стратегії як засоби та продукти рефлексування. Сформульовано принципи та практичні рекомендації щодо оптимізації і діагностики саморозвитку особистості.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

3.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.928+159.955:3/І 24-337940143 рукописный текст
Автор(ы) : Івашкевич, Едуард Зенонович
Заглавие : Психологія соціального інтелекту педагога : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2018
Колич.характеристики :40 с.: табл.
Коллективы : Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
УДК : 159.928+159.955:37.011.3-051(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): соціальний інтелект--комунікативна компетентність--прогностична компетентність--емпатія--рефлексія--когнітивний--психологічні типи особистості
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню психологічних характеристик структурних складових соціального інтелекту педагога, які визначають його функціонуванняна мікро-, мезо- та макрорівнях. Описано структуру соціального інтелекту педагога. Визначено аспекти (когнітивний, мнемічний, емпатійний) соціального інтелекту фахівця педагогічної сфери діяльності. Проведене комплексне емпіричне дослідження соціального інтелекту педагогів, в якому брали участь спеціалісти дошкільних, шкільних, позашкільних та вищих навчальних закладів. Проаналізовано прояви соціального інтелекту у педагогів різних психологічних типів особистості. Виявлено гендерні характеристики соціального інтелекту вчителів ЗОШ та викладачів ВНЗ, проаналізовано залежність рівня розвитку соціального інтелекту педагогів від типу їх гендерної ідентичності. Виявлено взаємозв’язок когнітивного стилю виконання педагогами професійної діяльності та рівня розвитку їх соціального інтелекту. Окреслено шляхи фасилітації становлення соціального інтелекту майбутніх педагогів та виявлено систему найбільш позитивних психолого-педагогічних чинників становлення їх соціального інтелекту. Доведено, що у педагогів особливості соціального інтелекту великою мірою визначаються індивідуальними особистісними якостями, емпатійними здібностями, смисложиттєвими орієнтаціями, психотипами їх особистості, професійною успішністю фахівця. Також рівень розвитку соціального інтелекту педагогів зумовлюється їх гендерними особливостями, зокрема, –гендерною ідентичністю особистості; соціальний інтелект у педагогів визначається гендерними особливостями мотиваційно-поведінкових характеристик, зокрема, мотивацією досягнення, особистісною спрямованістю, афіліацією, стилем поведінки в конфліктній ситуації, когнітивним стилем виконання професійної діяльності тощо.
Экземпляры : всего : ЧЗ(2)
Свободны : ЧЗ(2)
Найти похожие

4.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.928+159.955:3/І 24-010312542 рукописный текст
Автор(ы) : Івашкевич, Едуард Зенонович
Заглавие : Психологія соціального інтелекту педагога : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2018
Колич.характеристики :600 с.: табл.
Коллективы : Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
Примечания : Бібліогр.: С. 432-484.
УДК : 159.928+159.955:37.011.3-051(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): соціальний інтелект--комунікативна компетентність--прогностична компетентність--емпатія--рефлексія--когнітивний--психологічні типи особистості
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню психологічних характеристик структурних складових соціального інтелекту педагога, які визначають його функціонуванняна мікро-, мезо- та макрорівнях. Описано структуру соціального інтелекту педагога. Визначено аспекти (когнітивний, мнемічний, емпатійний) соціального інтелекту фахівця педагогічної сфери діяльності. Проведене комплексне емпіричне дослідження соціального інтелекту педагогів, в якому брали участь спеціалісти дошкільних, шкільних, позашкільних та вищих навчальних закладів. Проаналізовано прояви соціального інтелекту у педагогів різних психологічних типів особистості. Виявлено гендерні характеристики соціального інтелекту вчителів ЗОШ та викладачів ВНЗ, проаналізовано залежність рівня розвитку соціального інтелекту педагогів від типу їх гендерної ідентичності. Виявлено взаємозв’язок когнітивного стилю виконання педагогами професійної діяльності та рівня розвитку їх соціального інтелекту. Окреслено шляхи фасилітації становлення соціального інтелекту майбутніх педагогів та виявлено систему найбільш позитивних психолого-педагогічних чинників становлення їх соціального інтелекту. Доведено, що у педагогів особливості соціального інтелекту великою мірою визначаються індивідуальними особистісними якостями, емпатійними здібностями, смисложиттєвими орієнтаціями, психотипами їх особистості, професійною успішністю фахівця. Також рівень розвитку соціального інтелекту педагогів зумовлюється їх гендерними особливостями, зокрема, –гендерною ідентичністю особистості; соціальний інтелект у педагогів визначається гендерними особливостями мотиваційно-поведінкових характеристик, зокрема, мотивацією досягнення, особистісною спрямованістю, афіліацією, стилем поведінки в конфліктній ситуації, когнітивним стилем виконання професійної діяльності тощо.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

5.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923.3:316.6/З-13 рукописный текст
Автор(ы) : Завада, Тетяна Юріївна
Заглавие : Мотиваційні чинники перфекціонізму студентської молоді : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2017
Колич.характеристики :20 с.
Коллективы : Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
УДК : 159.923.3:316.6
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): перфекціонізм--мотивація--опитувальник--студентська молодь--самовдосконалення--стилі сімейного виховання
Аннотация: У дисертації представлено результати дослідження мотиваційних чинників перфекціонізму студентської молоді. Визначено перфекціонізм особистісною рисою, що одночасно поєднує екстрапсихічний та інтрапсихічний аcпекти, що виражається у прагненні до досконалості, що, з однієї сторони, культивується сучасним суспільством і передбачає соціальне заохочення та визнання, проте, з іншої – пов’язане з низкою дисфункціональних особливостей (когнітивних, емоційних, поведінкових). Представлено модифікований опитувальник перфекціонізму Н. Гаранян, А. Холмогорової, що розширений шкалами «самозвинувачення» та «залежність від оцінок оточення», завдяки чому останній дозволяє диференціювати перфекціонізм на різних його рівнях. Розроблено мотиваційну структуру перфекціонізму студентської молоді. Окреслено індивідуально-психологічні та соціокультурні чинники, що впливають на мотивацію перфекціонізму серед студентства.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

6.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 316.613.4-047.36:/С 11-705535223 рукописный текст
Автор(ы) : Стасюк, Марія Іванівна
Заглавие : Психологічний моніторинг емоційних станів педагога як передумова професійного зростання : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Луцьк, 2017
Колич.характеристики :20 с.
Коллективы : Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки (Луцьк)
УДК : 316.613.4-047.36:37.011.3-051(043.3)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): педагог --педагогічна діяльність--моніторинг емоційних станів--професійне зростання--корекційно-розвивальна робота
Аннотация: Охарактеризовано стресогенні фактори педагогічної діяльності, які спричиняють ризик виникнення особистісно-професійних деформацій й знижують ефективність діяльності; запропоновано алгоритм реалізації моніторингу як спеціальної психологічної технології у сукупності підготовчого, діагностично-прогностичного, корекційно-розвивального та рефлексивно-аналітичного етапів.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

7.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923.925(043.3/Т 25-387751326 рукописный текст
Автор(ы) : Ташматов, Вячеслав Абдуллайович
Заглавие : Психологічні особливості персистентності як властивості особистості : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Одеса, 2017
Колич.характеристики :18 с.
Коллективы : Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
УДК : 159.923.925(043.3)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): особистість--ресурси особистості--персистентність--динамічна компонента--статична компонента
Аннотация: Дисертаційне дослідження розглядає особливості та структуру персистентності особистості. У дисертації представлений теоретичний та емпіричний аналіз проблеми персистентності особистості в зарубіжній і вітчизняній психології, визначено головні підходи та напрями її дослідження: представлені діяльнісний, вольовий, індивідуально-типологічний та психолого-педагогічний підходи до вивчення персистентності. Виділено та охарактеризовано структуру персистентності, яка має два основних виміри: динамічну та статичну компоненти. Показано, що динамічна компонента вмикається у випадку негативних життєвих подій, а статична відповідає за психологічний зміст основних властивостей. До динамічної компоненти персистентності віднесено здатність до акумуляції позитивних властивостей у несприятливих умовах, а статичну складають потреба у самоактуалізації, інтернальність та позитивні комунікативні настанови. Встановлено, що серед типологічних особливостей чинниками, які впливають на компоненти персистентності, виступають: для динамічної компоненти – раціональний тип, для статичної компоненти – екстраверсія. Досліджено взаємозв’язок між персистентністю та деякими соціально-демографічними характеристиками: вік, стаж роботи, показники професійної успішності. Додатній вплив на формування динамічної персистентності чинять такі індивідуально-особистісні конструкти, як раціональний тип, гіпертимність, педантичність, емоція радості, почуття компетентності; для статичної компоненти персистентності передумовами виявилися наступні параметри, що характеризувались додатнім впливом: екстравертований тип, гіпертимність, педантичність, радість. Укладено психологічні характеристики персистентних та неперсистентних особистостей. Визначено, що персистентними вважаються особистості, в яких зафіксовано одночасне поєднання статичної та динамічної компонент. Пропоновано методичні рекомендації з розробки та впровадження тренінгової програми розвитку персистентності особистості, основними завданнями якої виступають: придбання психологічних знань про персистентність особистості, процес її становлення, прийоми ефективного розвитку; придбання умінь і навичок використання власних особистісних ресурсів; корекція комунікативних установок та інших складових персистентності тощо.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

8.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923.3/Н 63 рукописный текст
Автор(ы) : Никоненко, Ірина Олександрівна
Заглавие : Особистісні чинники формування копінг-стратегій лікарів-хірургів : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2017
Колич.характеристики :18 с.
Коллективы : Інститут соціальної та політичної психології НАПН України
УДК : 159.923.3
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): долаюча поведінка--діяльність лікарів-хірургів--стресогенні ситуації--особистісні чинники формування копінг-стратегій
Аннотация: Дисертацію присвячено проблемі визначення особистісних чинників формування у лікарів-хірургів копінг-стратегій, аналіз яких здійснено на особистісному, організаційно-діяльнісному та поведінково-регулятивному структурних рівнях. Визначено та систематизовано особистісні чинники формування копінг-стратегій лікарів-хірургів у процесі їхньої діяльності: риси особистості (емоційна стійкість, сміливість, самостійність, самодисципліна, інтелектуальність, комунікативна компетентність, авторитарність)та механізми психологічного захисту (раціоналізація і заміщення), що відображають узагальнені характеристики ситуацій, які регулярно виникають та повторюються в провідній діяльності хірургів, вимагають від них прийняття рішень в умовах обмеженого обсягу інформації і часу, підвищеної професійної, моральної, юридичної відповідальності. Розкрито вплив особистісних ресурсів на формування конструктивних копінг-стратегій хірургів та продуктивне долання ними стресу.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

9.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.942:534.78(04/К 17-483299094 рукописный текст
Автор(ы) : Калмикова, Людмила Володимирівна
Заглавие : Психологічні особливості звуковимови осіб у різних емоційно-психічних станах : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Луцьк, 2017
Колич.характеристики :20 с.
Коллективы : Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки (Луцьк)
УДК : 159.942:534.78(043.3)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): мовлення--звуковимова--емоційно-психічні стани--індивідуальний мовленнєвий профіль--емоційно-мовленнєвий профіль--мовленнєва діяльність
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

10.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.9(092)(477.84/Я 87-590463458 рукописный текст
Автор(ы) : Ятищук, Анастасія Анатоліївна
Заглавие : Проблеми психології виховання у творчій спадщині С. Балея : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2018
Колич.характеристики :240 с.
Коллективы : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 206-239
УДК : 159.9(092)(477.84)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): психологія виховання с. балея--педагогічна психологія--виховання--гетероедукація--автоедукація--принцип природовідповідності
Аннотация: Робота присвячена вивченню проблем психології виховання та шляхів їх розв’язання в теоретичному спадку видатного українсько-польського вченого Степана Балея. Здійснений теоретико-методологічний аналіз творчої спадщини вченого, проаналізовані передумови формування його наукового світогляду, розглянута система його науково-психологічних поглядів. Психологія виховання С.Балея, що складає основу його наукової спадщини, є цілісною системою поглядів, яка характеризується єдністю структурних і функціональних елементів мети, факторів, принципів, змісту та методів виховання, орієнтованих на практичну реалізацію психологічно обґрунтованого виховання та навчання, глибоко особистісного і творчого за своєю суттю.У роботі здійснено ретроспективний аналіз становлення ідей психології виховання Степана Балея у системі наукового знання, обґрунтовано оригінальність поглядів вченого на розв’язання проблем психології виховання. Окреслено значення ідей психології виховання С. Балея для розвитку теорії та практики педагогічної психології, їх роль у контексті завдань сучасної освіти, запропоновано шляхи впровадження ідей психології виховання вченого у педагогічну практику. .
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

11.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923.2+159.947/С 14-974476501 рукописный текст
Автор(ы) : Садова, Мирослава Анатоліївна
Заглавие : Теорія та практика професійної відповідальності особистості : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Одеса, 2019
Колич.характеристики :40 с.: табл.
Коллективы : Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова (Одеса)
Примечания : Бібліогр.: с. 34-36 (35 назв).
УДК : 159.923.2+159.947.23]-057.85/.86(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): об'єкт--суб'єкт--інстанція відповідальності--професійна відповідальність--суб'єктно-контексний підхід--емоційний компонент відповідальності--поведінково-результативний компонент відповідальності--когнітивний компонент відповідальності
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню професійної відповідальності особистості. Розроблено основні положеня суб’єктно-контекстної концепції професійної відповідальності, котра є результатом аналізу та узагальнення поглядів вітчизняних та зарубіжних вчених на проблему відповідальності та авторського розуміння сутності професійної відповідальностіз огляду суб’єкта, об’єкта, суб’єктності та контекста; обгрунтовано теоретичну модель та типологію професійної відповідальності особистоті; подано психологічний аналіз безпеки, ризиків та особистісних ресурсіву професійній сфері життєдіяльності, релевантних змісту відповідальності.Узагальнено характеристики показників професійної відповідальності особистостіза кожним із психодіагностичних тестів; емпірично досліджено структуру та типологічні особливості професійної відповідальності особистості; визначено вікові та ґендерні відмінності професійної відповідальності; виявлено відмінності професійної відповідальності за рівнем ризику, небезпеки в професії та статусно-рольовою позицією на робочому місціРозроблено професійно-психологічний тренінг формування професійної відповідальності у студентів ВНЗ; узагальнено показники середніх значень та відсоткового співвідношення вхідного контролю студентів у виконанні тестів; здійснено порівняльний аналіз результатів вхідного та вихідного контролю досліджень; виявлено особливості успішності в навчанні, пізнавальної та інтелектуальної сфер студентів з різними типами формування професійної відповідальності.
Экземпляры : всего : ЧЗ(2)
Свободны : ЧЗ(2)
Найти похожие

12.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923.2+159.947/С 14-417050727 рукописный текст
Автор(ы) : Садова, Мирослава Анатоліївна
Заглавие : Теорія та практика професійної відповідальності особистості : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Одеса, 2019
Колич.характеристики :530 с.: табл.
Коллективы : Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова (Одеса)
Примечания : Бібліогр.: с. 420-465 (493 назви)
УДК : 159.923.2+159.947.23]-057.85/.86(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): об'єкт--суб'єкт--інстанція відповідальності--професійна відповідальність--суб'єктно-контексний підхід--емоційний компонент відповідальності--поведінково-результативний компонент відповідальності--когнітивний компонент відповідальності
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню професійної відповідальності особистості. Розроблено основні положеня суб’єктно-контекстної концепції професійної відповідальності, котра є результатом аналізу та узагальнення поглядів вітчизняних та зарубіжних вчених на проблему відповідальності та авторського розуміння сутності професійної відповідальностіз огляду суб’єкта, об’єкта, суб’єктності та контекста; обгрунтовано теоретичну модель та типологію професійної відповідальності особистоті; подано психологічний аналіз безпеки, ризиків та особистісних ресурсіву професійній сфері життєдіяльності, релевантних змісту відповідальності.Узагальнено характеристики показників професійної відповідальності особистостіза кожним із психодіагностичних тестів; емпірично досліджено структуру та типологічні особливості професійної відповідальності особистості; визначено вікові та ґендерні відмінності професійної відповідальності; виявлено відмінності професійної відповідальності за рівнем ризику, небезпеки в професії та статусно-рольовою позицією на робочому місціРозроблено професійно-психологічний тренінг формування професійної відповідальності у студентів ВНЗ; узагальнено показники середніх значень та відсоткового співвідношення вхідного контролю студентів у виконанні тестів; здійснено порівняльний аналіз результатів вхідного та вихідного контролю досліджень; виявлено особливості успішності в навчанні, пізнавальної та інтелектуальної сфер студентів з різними типами формування професійної відповідальності.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

13.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923(043.5)/С 59 рукописный текст
Автор(ы) : Сокур, Анна Володимирівна
Заглавие : Готовність до пробачення як особистісний ресурс успішності подолання життєвих ускладнень : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2019
Колич.характеристики :19 с.: табл.
Коллективы : Дніпропетровськ. нац. ун-т ім. Олеся Гончара, Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 16-17 (14 назв)
УДК : 159.923(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): готовність до пробачення--пробачення себе--пробачення іншого--пробачення ситуації--копінг-стратегії--життєві ускладнення--психологічне благополуччя--суб'єктивне благополуччя--соціальне благополуччя--ресурси
Аннотация: На підставі теоретичного і практичного дослідження феномену готовності до пробачення доведено доцільність концептуалізації готовності до пробачення якособистісного ресурсу стресоподолання, а процесу пробачення–як багатофункціональної копінг-стратегії. Визначено вірогідні механізми зв’язку готовності до пробачення з успішністю подолання життєвих ускладнень.Обґрунтовано можливість розглядати витоки готовності до пробаченняу психологічній зрілості.У результатіпорівняння груп досліджуваних з різними рівнями готовності до пробачення встановлено, що досліджувані з більш високим рівнем готовності до пробачення характеризуються більш високим рівнем застосування стратегії планування рішення проблеми, позитивної переоцінки та проактивного подолання складних ситуацій, а такожбільш низькимрівнемзастосування емоційно-орієнтованої копінг-стратегії, дистанціювання, прийняття відповідальності, втечі-уникнення та самоінвалідизації. Досліджувані з більш високим рівнем готовності до пробачення характеризуються більш високимипоказникамибезперервності психічного здоров’я тарізнихвидів благополуччя: психологічного, суб’єктивного та соціального.
Экземпляры : всего : ЧЗ(2)
Свободны : ЧЗ(2)
Найти похожие

14.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923(043.5)/С 59 рукописный текст
Автор(ы) : Сокур, Анна Володимирівна
Заглавие : Готовність до пробачення як особистісний ресурс успішності подолання життєвих ускладнень : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2019
Колич.характеристики :235 с.: табл.
Коллективы : Дніпропетровськ. нац. ун-т ім. Олеся Гончара, Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 189-225 (374 назв)
УДК : 159.923(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): готовність до пробачення--пробачення себе--пробачення іншого--пробачення ситуації--копінг-стратегії--життєві ускладнення--психологічне благополуччя--суб'єктивне благополуччя--соціальне благополуччя--ресурси
Аннотация: На підставі теоретичного і практичного дослідження феномену готовності до пробачення доведено доцільність концептуалізації готовності до пробачення якособистісного ресурсу стресоподолання, а процесу пробачення–як багатофункціональної копінг-стратегії. Визначено вірогідні механізми зв’язку готовності до пробачення з успішністю подолання життєвих ускладнень.Обґрунтовано можливість розглядати витоки готовності до пробаченняу психологічній зрілості.У результатіпорівняння груп досліджуваних з різними рівнями готовності до пробачення встановлено, що досліджувані з більш високим рівнем готовності до пробачення характеризуються більш високим рівнем застосування стратегії планування рішення проблеми, позитивної переоцінки та проактивного подолання складних ситуацій, а такожбільш низькимрівнемзастосування емоційно-орієнтованої копінг-стратегії, дистанціювання, прийняття відповідальності, втечі-уникнення та самоінвалідизації. Досліджувані з більш високим рівнем готовності до пробачення характеризуються більш високимипоказникамибезперервності психічного здоров’я тарізнихвидів благополуччя: психологічного, суб’єктивного та соціального.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

15.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923.2+159.947/Н 84-310461630 рукописный текст
Автор(ы) : Носенко, Діна Володимирівна
Заглавие : Особистісні чинники психологічного феномену самоінвалідизації як форми проактивної копінг-поведінки : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2015
Колич.характеристики :22 с.: табл.
Примечания : Бібліогр.: с. 18-20.
УДК : 159.923.2+159.947.2(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): самоінвалідизація--проактивна емоційно-фокусована копінг поведінка--дефіцит особистісних ресурсів саморозвитку--безперервність психічного здоров'я
Аннотация: У дисертації досліджується проблема концептуалізації порівняно нового психологічного феномену – «самоінвалідизації», тобто само спричинення перешкод на шляху виконання власної діяльності з метою виправдання очікуваного неуспіху, який до недавнього часу розглядався у зарубіжній психології, де він був вперше ідентифікований, як парадокс, а у науковий обіг у вітчизняній психології введений вперше завдяки даному дослідженню. Автором теоретично обґрунтовано і емпірично підтверджено можливість категоризації самоінвалідизації як проактивної копінг-стратегії, що поєднує ознаки емоційно-фокусованої копінг-стратегії і стратегії уникнення реактивного копінгу. Визначено ймовірні особистісні чинники прояву у суб’єктів схильності до самоінвалідизації, за допомогою методів факторного, кореляційно-регресійного і кластерного видів аналізу, доведено функціональну еквівалентність самоінвалідизації як проактивної копінг-поведінки ознакам емоційно-фокусованої стратегії реактивного копінгу.
Экземпляры : всего : ЧЗ(2)
Свободны : ЧЗ(2)
Найти похожие

16.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923:37.011.3-/К 88-225682911 рукописный текст
Автор(ы) : Кукуленко-Лук'янець, Інна Володимирівна
Заглавие : Психологічна генеза життєвого простору жінки-педагога : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2018
Колич.характеристики :391 с.: табл.
Коллективы : Институт психологии им. Г. С. Костюка (Киев)
Примечания : Бібліогр.: с. 359-391
УДК : 159.923:37.011.3-055.2-051(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): генеза особистості--життєвий простір--гендерна ідентичність--світотворча сутність--креативний потенціал--жінка-педагог
Аннотация: Дисертацію присвячено визначенню ґенез и, психологічних особливостей, чинників і закономірностей потенціалів до конституювання жінкою власного життєвого простору як динамічного інтегрального утворення. Концептуалізовано світотворчу сутність жінки в системі детермінації життєвого простору, який розглядається як інтегральне утворення взаємодії позаособистісного, особистісного, міжособистісного, діяльнісного та повсякденного вимірів життєтворчої активності жінки, що відповідає поза - рефлексивному – рефлексивному континууму потенціалу особистості. Вимір повсякденності (поза - рефлексивний рівень) по мірі динамінації в сферу рефлексивної діяльності (особистісна, професійна сфери) окресл ює межі життєв ого простору людини як суб’єкта. Конституювання життєвого простору жінки - педагога розглядається як похідна від глибинної, фізіолого - анатомічної та соціокультурної здатності жінки до творення (творення життя), у тісній взаємообумовленості актуальних гендерних стереотипів, дітородження, створення сім'ї, професійної (діяльнісної) реалізації, самоусвідомлення та самореалізації. Генеза конституювання жінкою життєвого простору інтерпретується як процес життєтворення, трансценденції, подолання межі власних можливостей, екзистенційного піднесення над пасивністю і випадковістю свого існування. Визначено взаємообумовленість конституювання жінкою життєвого простору у зв’язку з особливостями становлення професійної самосвідомості. Побудовано психологічн у модель оптимального гармонійного життєвого простору жінки. Розроблено трифакторну структуру конституювання життєвого простору жінки, представлену наступними факторами: «експансивна творча активність» , «маніпулятивно - регресивна фемінність», «проективно - тривожний контроль». Апробовано концептуальн у модель світотворчої сутності жінки. Виявлено закономірності й тенденції здатності до конституювання жінкою власного життєвого простору в умовах цілеспрямованого психологічного впливу за моделлю генетико - орієнтованої психотерапії.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

17.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.9(092)(477.84/Я 87-768410502 рукописный текст
Автор(ы) : Ятищук, Анастасія Анатоліївна
Заглавие : Проблеми психології виховання у творчій спадщині С. Балея : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2018
Колич.характеристики :20 с.
Коллективы : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
УДК : 159.9(092)(477.84)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): психологія виховання с. балея--педагогічна психологія--виховання--гетероедукація--автоедукація--принцип природовідповідності
Аннотация: Робота присвячена вивченню проблем психології виховання та шляхів їх розв’язання в теоретичному спадку видатного українсько-польського вченого Степана Балея. Здійснений теоретико-методологічний аналіз творчої спадщини вченого, проаналізовані передумови формування його наукового світогляду, розглянута система його науково-психологічних поглядів. Психологія виховання С.Балея, що складає основу його наукової спадщини, є цілісною системою поглядів, яка характеризується єдністю структурних і функціональних елементів мети, факторів, принципів, змісту та методів виховання, орієнтованих на практичну реалізацію психологічно обґрунтованого виховання та навчання, глибоко особистісного і творчого за своєю суттю.У роботі здійснено ретроспективний аналіз становлення ідей психології виховання Степана Балея у системі наукового знання, обґрунтовано оригінальність поглядів вченого на розв’язання проблем психології виховання. Окреслено значення ідей психології виховання С. Балея для розвитку теорії та практики педагогічної психології, їх роль у контексті завдань сучасної освіти, запропоновано шляхи впровадження ідей психології виховання вченого у педагогічну практику. .
Экземпляры : всего : ЧЗ(2)
Свободны : ЧЗ(2)
Найти похожие

18.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923.2+159.947/Н 84-339445040 рукописный текст
Автор(ы) : Носенко, Діна Володимирівна
Заглавие : Особистісні чинники психологічного феномену самоінвалідизації як форми проактивної копінг-поведінки : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Дніпропетровськ, 2015
Колич.характеристики :183 с.: табл.
Коллективы : Дніпропетровськ. нац. ун-т ім. Олеся Гончара
Примечания : Бібліогр.: с. 140-160
УДК : 159.923.2+159.947.2(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): самоінвалідизація--проактивна емоційно-фокусована копінг поведінка--дефіцит особистісних ресурсів саморозвитку--безперервність психічного здоров'я
Аннотация: У дисертації досліджується проблема концептуалізації порівняно нового психологічного феномену – «самоінвалідизації», тобто само спричинення перешкод на шляху виконання власної діяльності з метою виправдання очікуваного неуспіху, який до недавнього часу розглядався у зарубіжній психології, де він був вперше ідентифікований, як парадокс, а у науковий обіг у вітчизняній психології введений вперше завдяки даному дослідженню. Автором теоретично обґрунтовано і емпірично підтверджено можливість категоризації самоінвалідизації як проактивної копінг-стратегії, що поєднує ознаки емоційно-фокусованої копінг-стратегії і стратегії уникнення реактивного копінгу. Визначено ймовірні особистісні чинники прояву у суб’єктів схильності до самоінвалідизації, за допомогою методів факторного, кореляційно-регресійного і кластерного видів аналізу, доведено функціональну еквівалентність самоінвалідизації як проактивної копінг-поведінки ознакам емоційно-фокусованої стратегії реактивного копінгу.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

19.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.923:37.011.3-/К 88-643561718 рукописный текст
Автор(ы) : Кукуленко-Лук'янець, Інна Володимирівна
Заглавие : Психологічна генеза життєвого простору жінки-педагога : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2018
Колич.характеристики :41 с.: табл.
Коллективы : Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 34-38 (35 назв)
УДК : 159.923:37.011.3-055.2-051(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): генеза особистості--життєвий простір--гендерна ідентичність--світотворча сутність--креативний потенціал--жінка-педагог
Аннотация: Дисертацію присвячено визначенню ґенез и, психологічних особливостей, чинників і закономірностей потенціалів до конституювання жінкою власного життєвого простору як динамічного інтегрального утворення. Концептуалізовано світотворчу сутність жінки в системі детермінації життєвого простору, який розглядається як інтегральне утворення взаємодії позаособистісного, особистісного, міжособистісного, діяльнісного та повсякденного вимірів життєтворчої активності жінки, що відповідає поза - рефлексивному – рефлексивному континууму потенціалу особистості. Вимір повсякденності (поза - рефлексивний рівень) по мірі динамінації в сферу рефлексивної діяльності (особистісна, професійна сфери) окресл ює межі життєв ого простору людини як суб’єкта. Конституювання життєвого простору жінки - педагога розглядається як похідна від глибинної, фізіолого - анатомічної та соціокультурної здатності жінки до творення (творення життя), у тісній взаємообумовленості актуальних гендерних стереотипів, дітородження, створення сім'ї, професійної (діяльнісної) реалізації, самоусвідомлення та самореалізації. Генеза конституювання жінкою життєвого простору інтерпретується як процес життєтворення, трансценденції, подолання межі власних можливостей, екзистенційного піднесення над пасивністю і випадковістю свого існування. Визначено взаємообумовленість конституювання жінкою життєвого простору у зв’язку з особливостями становлення професійної самосвідомості. Побудовано психологічн у модель оптимального гармонійного життєвого простору жінки. Розроблено трифакторну структуру конституювання життєвого простору жінки, представлену наступними факторами: «експансивна творча активність» , «маніпулятивно - регресивна фемінність», «проективно - тривожний контроль». Апробовано концептуальн у модель світотворчої сутності жінки. Виявлено закономірності й тенденції здатності до конституювання жінкою власного життєвого простору в умовах цілеспрямованого психологічного впливу за моделлю генетико - орієнтованої психотерапії.
Экземпляры : всего : ЧЗ(2)
Свободны : ЧЗ(2)
Найти похожие

20.

Вид документа : Однотомное издание
Шифр издания : 159.954(043.5)/Ш 85 рукописный текст
Автор(ы) : Шрагіна, Лариса Ісаківна
Заглавие : Теоретико-методологічні засади дослідження вербальної уяви особистості : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01
Выходные данные : Київ, 2017
Колич.характеристики :452 с.: табл., рис.
Коллективы : Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примечания : Бібліогр.: с. 400-446.
УДК : 159.954(043.5)
Предметные рубрики: Загальна психологія-- Історія психології
фывфывфыв (''Своб.индексиров.''): вербальна уява--функціонально-системний підхід--метакогнітивні процеси--метасистемна функція--системотвірна функція
Аннотация: Розроблений теоретико-методологічний підхід, який об’єднує функціонально-системний підхід як загальнонаукову міждисциплінарну методологію з метакогнітивним підходом, що відображає конкретно-науковий рівень досліджень у психології, дозволив довести, що вербальна уява в процесі довільного цілеспрямованого конструювання вербальних образів є метакогнітивним процесом, що виконує керувально-інтегрувальні функції. У термінах функціонально-системного підходу «вербальна уява» є метасистемою – комплексом певних психічних операцій (дій) суб’єкта, який виникає і функціонує тільки при необхідності суб’єкта контролювати й управляти своїми когнітивними процесами в ході створення вербального образу. Взаємодія цих операцій створює системну властивість, що забезпечує суб’єкту здатність контролювати і керувати процесом. Такі види вербальної уяви, як метафорична і поетична, в контексті функціонально- системного підходу існують як метасистеми – тільки в процесі, під час виконання своєї функції, тому форму їх існування можна розглядати як метасистемну функцію – психічну функцію, що виконує керувально-інтегрувальні дії в процесах метапізнання, необхідні при створенні штучної системи як у зовнішньому середовищі, так і у внутрішньому світі суб’єкта.
Экземпляры :ЧЗ(1)
Свободны : ЧЗ(1)
Найти похожие

 1-20    21-38 
 
Статистика
за 08.08.2024
Число запросов 48505
Число посетителей 1332
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя