Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (275)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (2)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>S=Педагогічна психологія<.>
Общее количество найденных документов : 181
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.
159.922
Я 22


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Яворська-Вєтрова, Ірина Вікторівна.
    Експериментальне вивчення модальності уявлень про самих себе молодших школярів з різними навчальними досягненнями як показника становлення їх особистісної ефективності [Текстььь] / І. В. Яворська-Вєтрова // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 15, ч. 2. - С. 232-241 : рис. - Бібліогр.: с. 240 (7 назв)
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
самосвідомість -- уявлення про себе -- модальність -- особистісна ефективність -- рівень навчальних досягнень


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.
159.922.73
Ш 83


    Шпак, Марія Мирославівна.
    Психологічні основи розвитку емоційного інтелекту молодших школярів [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07 / М. М. Шпак ; наук. конс. Л. П. Журавльова ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ, 2018. - 36 с. - Бібліогр.: с. 27-32 (51 назва). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

фывфывфыв:
емоційний інтелект -- розуміння емоцій -- управління емоціями -- молодші школярі -- психологічний супровід розвитку
Аннотация: У дисертаційній роботі здійснено теоретичне та емпіричне дослідження емоційного інтелекту особистості, його генези та психологічних особливостей розвитку в молодш их школярів на засадах інтеграції системного, суб ’ єктно - діяльнісного, особистісно зорієнтованого та компетентнісного підходів. На теоретичному та методологічному рівнях обґрунтовано концептуальні основи розвитку емоційного інтелекту в онтогенезі, які дозво ляють сформувати цілісне психологічне уявлення про емоційний інтелект людини як багатовимірне, ієрархічно структуроване системне утворення, що виявляється на різних рівнях психічного відображення. Розроблено концептуальну структурно - функціональну модель ро звитку емоційного інтелекту в молодшому шкільному віці. Доведено, що емоційний інтелект ґрунтується на динамічній єдності афекту та інтелекту, і забезпечується взаємодією когнітивних, емоційних, адаптивних та соціальних здібностей особистості, що зумовлює виокремлення у його структурі взаємопов ’ язаних компонентів: когнітивного, емоційного, конативного та соціально - комунікативного. Визначено психологічні закономірності, механізми, чинники, вікові та статеві особливості, психолого - педагогічні умови розвитку е моційного інтелекту в молодшому шкільному віці. В иокремлено типи емоційного інтелекту в молодших школярів: раціональний, афективний, соціально - адаптивний, соціально - комунікативний, гармонійний. Д оведено, що молодший шкільний вік є сензитивним періодом роз витку емоційного інтелекту в дітей. Розроблено та апробовано програму психологічного супроводу розвитку емоційного інтелекту молодших школярів, яка містить комплекс взаємопов ’ язаних і взаємообумовлених заходів з учнями, вчителями початкових класів, батькам и і шкільними психологами (просвітницьких, розвивальних, консультаційних).

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Журавльова, Лариса Петрівна \наук. конс.\; Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
371.015
Ш 67


   
    Школа Левицкой (1900-1911 г.) [Текст] : альбом. - Санкт-Петербург : [б. и.], 1911 (Типогр. А.С. Суворина). - 71 с. : фот., рис. - Б. ц.
Сохранность документа: задов.
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

4.
159.923.2-022.253-047.44+378-057.875:159.9-051](043.5)
Ш 37


    Шевченко, Світлана Вікторівна.
    Психологічні особливості розвитку довіри до себе у майбутніх психологів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. В. Шевченко ; наук. керів. Г. В. Ложкін ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 260 с. - Бібліогр.: с. 208-241 (293 назви). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
довіра до себе -- розвиток довіри до себе -- майбутній психолог -- локус контролю -- професійна підготовка -- психологічні особливості
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню психологічних особливостей розвитку довіри до себе у майбутніх психологів. У дисертації здійсне но теоретичне обґрунтування та практичне розв’язання проблеми розвитку довіри до себе у майбутніх психологів. З’ясовано, що довіра до себе відображаючи внутрішню позицію особистості, об’єднує її емоційні, когнітивні і поведінкові реакції. Виявлено особливі сть, що у досліджуваних відсутня абсолютизація довіри до себе, яка б зумовлювала аномальний спосіб функціонування особистості. До найбільш чисельної групи увійшли досліджувані із сформованим (середнім та вище за середній) рівнем довіри до себе. До основни х особливостей розвитку довіри до себе у майбутніх психологів слід віднести домінування високого рівня довіри до себе в умінні будувати стосунки із близькими людьми, друзями, та дітьми, а також середнього рівня довіри до себе в учбовій, інтелектуальній дія льності у побудові взаємодії із викладачами й у процесі налагодження стосунків із протилежною статтю. Визначено, що найбільший ступінь довіри до себе як професіонала виявляють досліджувані, які завершують процес фахової підготовки. Показано, що у процесі с прийняття іншої людини як партнера по спілкуванню і взаємодії формується і актуалізується не лише суб’єктивне ставлення до іншого, але й ставлення до себе. У переважної більшості майбутніх психологів зафіксовано високий рівень довіри до себе у сфері побудо ви стосунків. Для студентів із рівнем довіри до себе вище за середній притаманний інтернальний локус контролю, який засвідчує особистісну відповідальність за результати своєї діяльності. Студентам із низьким рівнем довіри до себе властивий екстернальний ло кус контролю. Розроблено та апробовано авторську психологічну програму розвитку довіри до себе у майбутніх психологів та доведено її ефективність.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

5.
159.923.2-022.253-047.44+378-057.875:159.9-051](043.5)
Ш 37


    Шевченко, Світлана Вікторівна.
    Психологічні особливості розвитку довіри до себе у майбутніх психологів [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / С. В. Шевченко ; наук. керів. Г. В. Ложкін ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 23 с. - Бібліогр.: с. 18-20 (20 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
довіра до себе -- розвиток довіри до себе -- майбутній психолог -- локус контролю -- професійна підготовка -- психологічні особливості
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню психологічних особливостей розвитку довіри до себе у майбутніх психологів. У дисертації здійсне но теоретичне обґрунтування та практичне розв’язання проблеми розвитку довіри до себе у майбутніх психологів. З’ясовано, що довіра до себе відображаючи внутрішню позицію особистості, об’єднує її емоційні, когнітивні і поведінкові реакції. Виявлено особливі сть, що у досліджуваних відсутня абсолютизація довіри до себе, яка б зумовлювала аномальний спосіб функціонування особистості. До найбільш чисельної групи увійшли досліджувані із сформованим (середнім та вище за середній) рівнем довіри до себе. До основни х особливостей розвитку довіри до себе у майбутніх психологів слід віднести домінування високого рівня довіри до себе в умінні будувати стосунки із близькими людьми, друзями, та дітьми, а також середнього рівня довіри до себе в учбовій, інтелектуальній дія льності у побудові взаємодії із викладачами й у процесі налагодження стосунків із протилежною статтю. Визначено, що найбільший ступінь довіри до себе як професіонала виявляють досліджувані, які завершують процес фахової підготовки. Показано, що у процесі с прийняття іншої людини як партнера по спілкуванню і взаємодії формується і актуалізується не лише суб’єктивне ставлення до іншого, але й ставлення до себе. У переважної більшості майбутніх психологів зафіксовано високий рівень довіри до себе у сфері побудо ви стосунків. Для студентів із рівнем довіри до себе вище за середній притаманний інтернальний локус контролю, який засвідчує особистісну відповідальність за результати своєї діяльності. Студентам із низьким рівнем довіри до себе властивий екстернальний ло кус контролю. Розроблено та апробовано авторську психологічну програму розвитку довіри до себе у майбутніх психологів та доведено її ефективність.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

6.
378
Ш 37


    Шевченко, Н. Ф.
    Творчий потенціал фахівців харчової галузі: теоретичні та практичні аспекти розвитку [Текст] : науково-практичний посібник / Н. Ф. Шевченко, М. О. Желтова ; Запорізький національний університет. - Запоріжжя : ТОВ "ІМА-прес", 2018. - 125 с. - 10.00 грн.
УДК
РУБ 378
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
творчий потенціал -- фахівці харчової галузі

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Желтова, М. О.; Запорізький національний університет
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

7.
159.923.2(043.5)
Ш 34


    Швець, Олег Миколайович.
    Психологічні чинники становлення особистісної гідності в освітньому просторі [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Швець ; наук. кер. В. І. Афанасенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 24 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
особистість -- гідність -- особистісна гідність -- відповідальність -- освітній простір -- міжособистісна взаємодія -- становлення -- розвиток -- рефлексія
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особлимвостей розвитку особистісної гідності в освітньому просторі. На основі теоретичного узагальнення дослідження проблеми констатовано: гідність історично розглядається внутрішньою іманентною якістю людини і розуміється як складне інтегративне особистісне утворення, що грунтує специфіку перманентного розвитку людини. Поняття "гідність" містить значення позитивного виміру, що належить як об'єкту, так і суб'єкту, та усвідомлення власної цінності. Становлення і розвиток особистісної гідності відбувається в освітньому просторі через систему міжособистісної взаємодії, що у функціональному сенсі розглядається як семантичний потік, в якому розкриваютьс я унікальні здібності і можливості особистості. На основі виявлення і уточнення перспективних параметрів міжособистісної взмємодії в освітньому просторі для становлення особистісної гідності на констатувальному етапі були визначені фундаментальні засади "Програми становле особистісноїності в освітній взаємодії". Програму грунтують принципи рефлексивності, динамічної цілісності, кордомедійності, довіри, гідності та відповідальності. В якості психолого-педагогічного інструменту реалізації завдань Програми из забезпечення складних процесів самопізнання і трансформації використаний рефлексивний дискурс як висо спроможний засіб розвитку особистості. Дослідно-експериментальна робота полягала у проведенні тренінгів з групами старшокласників, різність яких визначається характером домінуючої міжособистісної взаємодії в освітньому просторі. В експерименті взяли участь три експериментальні (124 особи) і три контрольні (69 осіб) учнів. В результаті впровадження "Програми становлення особистісної гідності в освітній взаємодії" у всіх експериментальних групах відбулися зміни показників гідності, відповідальності, свободи вибору і життєстійкості. На основі аналізу і узагальнення порівнянь експериментальних груп доведена гіпотеза щодо результативності партнерської взаємодіїх на основі рефлексивного дискурсу в освітньому просторі як психологічного чинникам становлення особистісної гідності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Афанасенко, Валентина Іванівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

8.
159.923.2(043.5)
Ш 34


    Швець, Олег Миколайович.
    Психологічні чинники становлення особистісної гідності в освітньому просторі [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Швець ; наук. кер. В. І. Афанасенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 208 с. : табл. + додатки 27 с. - Бібліогр.: с. 191-208 (216 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
особистість -- гідність -- особистісна гідність -- відповідальність -- освітній простір -- міжособистісна взаємодія -- становлення -- розвиток -- рефлексія
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячене вивченню психологічних особлимвостей розвитку особистісної гідності в освітньому просторі. На основі теоретичного узагальнення дослідження проблеми констатовано: гідність історично розглядається внутрішньою іманентною якістю людини і розуміється як складне інтегративне особистісне утворення, що грунтує специфіку перманентного розвитку людини. Поняття "гідність" містить значення позитивного виміру, що належить як об'єкту, так і суб'єкту, та усвідомлення власної цінності. Становлення і розвиток особистісної гідності відбувається в освітньому просторі через систему міжособистісної взаємодії, що у функціональному сенсі розглядається як семантичний потік, в якому розкриваютьс я унікальні здібності і можливості особистості. На основі виявлення і уточнення перспективних параметрів міжособистісної взмємодії в освітньому просторі для становлення особистісної гідності на констатувальному етапі були визначені фундаментальні засади "Програми становле особистісноїності в освітній взаємодії". Програму грунтують принципи рефлексивності, динамічної цілісності, кордомедійності, довіри, гідності та відповідальності. В якості психолого-педагогічного інструменту реалізації завдань Програми из забезпечення складних процесів самопізнання і трансформації використаний рефлексивний дискурс як висо спроможний засіб розвитку особистості. Дослідно-експериментальна робота полягала у проведенні тренінгів з групами старшокласників, різність яких визначається характером домінуючої міжособистісної взаємодії в освітньому просторі. В експерименті взяли участь три експериментальні (124 особи) і три контрольні (69 осіб) учнів. В результаті впровадження "Програми становлення особистісної гідності в освітній взаємодії" у всіх експериментальних групах відбулися зміни показників гідності, відповідальності, свободи вибору і життєстійкості. На основі аналізу і узагальнення порівнянь експериментальних груп доведена гіпотеза щодо результативності партнерської взаємодіїх на основі рефлексивного дискурсу в освітньому просторі як психологічного чинникам становлення особистісної гідності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Афанасенко, Валентина Іванівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

9.
159.954-053.6+159.98](043.3)
Ш 35


    Швець, Владислава Володимирівна.
    Психологічні особливості розвитку творчих здібностей підлітків засобами ткацтвотератії [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / В. В. Швець ; наук. кер. Т. Д. Перепелюк ; Нац. акад. Держ. прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького. - Хмельницький, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 15-17 (23 назви). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

фывфывфыв:
арт-терапія -- ткацтвотерапія -- творчі здібності -- розвиток -- психологічна реабілітація -- психоогічний супровід -- метафоричні карти "Полотно життя"
Аннотация: У робот і зд і йснено анал і з понять арт - терапія, ткацтвотерапія, творчі здібності, обдарованість, інтелект, мислення; по дається аналіз вітчизняної і зарубіжної літератури з проблеми дослідження; розглядаються вироблені різними психологічни ми школами підходи до трактування природи і детермінації креативності; розглянуті умови та на дана характеристика програм, що спрямовані на формування творчих здібностей підлітків ; розглянуті концептуальні моделі організації розвиваючих занять, методи і при йоми їх здійснення, вивчено питання діагностики психосоматичних захворювань учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено вплив використання методів ткацтвотер а пії при здійсненні первинних консультацій та діагностики дисфункцій підлітків, особливос тей мислення реципієнтів, впливу розвитку особистості підлітка на розвиток захисних реакцій та когнітивно - поведінкових порушень. Результати спостережень лягли в основу розроблення нового арт - терапевтичного методу − ткацтвотерапії. Емпірично досліджено псих ологічні особливості розвитку творчих здібностей підлітків засобами ткацтвотерапії. Обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено ефективність методу «Ткацтвотерапія» при психологічному консультуванні підлітків. Виокремлено методологію використа ння методу ткацтвотерапії у психологічному консультуванні практичного психолога. Теоретико - емпіричний аналіз матеріалу, отриманого у ході дослідження , засвідчує ефективність методу та його впливовість при поєднанні з іншими методами диагностики , терап ії, п сихокорекції.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Перепелюк, Тетяна Дмитрівна \наук. кер.\; Національна академія Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

10.
159.9+371.15
Ш 31


    Шахвердова, Алла Петрівна.
    Психологічний супровід соціальної адаптації студентів-першокурсників до умов навчання у вищому навчальному закладі [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / А. П. Шахвердова ; наук. кер. Н. Д. Хмель ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського". - Одеса, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 18 (6 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

фывфывфыв:
навчально-професійна діяльність -- психологічний супровід -- соціальна адаптація -- особистісний розвиток -- саморегуляція -- усвідомлення -- рефлексія
Аннотация: Психологічний супровід соціальної адаптації студентів - першокурсників являє собою керування процесом саморегуляції . Арг ументовано, що він є орієнтування м студентів на реф лексування власних особливостей . Для побудови особистісної моделі психологічного супроводу виокремлено у вітчизняній персонології такі ознаки , як : а) емоційність; б) переживання власної унікальності; в) су б’єктність; г) готовність до розвиненої суб’єктної активності; д) поведінковий спосіб існування; е) активність у соціальній поведінці; є) участь у колективній діяльності; ж) самоствердження; з) дієвість самосприйняття; и) здатність до саморегуляції. Виявл ено значущі кореляційні зв’язки між показниками соціальної адаптації та дезадаптації і показниками психологічних характеристик особистості. Додатні значення кореляцій вказують на вираженість показників адаптації та загальножиттєвої спрямованості, адекватн ості у процесах адаптації, схильності до ризику, занурення у своє «Я», активності процесів саморегуляції. Встановлено достовірні середньогрупові відмінності за показниками адаптації і дезадаптації у співвідношенні з показниками мотивації, факторів особист ості, життєвої задоволеності, подолання важких життєвих ситуацій. В иявлено певну динаміку взаємозалежності між показниками адаптації/ дезадаптації та показниками мотивації, вольових якостей, подолання важких життєвих ситуацій, що дає підставу визначити зазн ачені феномени як компоненти психологічного супроводу соціальної адаптації студентів першого к урсу у вищому навчальному закладі .

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Хмель, Наталія Дмитрівна \наук. кер.\; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського"
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

11.
159.922.7:316.47(043.3)
Ч-68


    Чистяк, Ольга Володимирівна.
    Психолого-педагогічні умови формування міжособистісних стосунків вихованців дитячого будинку сімейного типу [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. В. Чистяк ; наук. кер. О. Я. Митник ; Нац. акад. Держ. прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького. - Хмельницький, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 16-17 (12 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

фывфывфыв:
дитячий будинок сімейного типу -- мотиваційно-емоційний компонент -- інструментально-поведінковий компонент -- міжособистісні стосунки -- середовищний підхід -- психолого-педагогічні умови
Аннотация: У роботі здійснено аналіз понять «формування», «міжособистісні стосунки», «стосунки». З’ясовано, що важлив у роль у формуванні міжособистісних стосунків, відіграє середовище, в якому перебуває дитина, тому важливим є середовищний підхід. На основі аналізу психолого - педагогічної літератури запропоновано зміст, структуру, критерії оцін ювання , рівневі показники сф ормованості міжособистісних стосунків вихованців дитячого будинку сімейного типу. Структурними компонентами міжособистісних стосунків визначено мотиваційно - емоційний та інструментально - поведінковий. Емпірично досліджено стан сформованості міжособистісних с тосунків вихованців дитячого будинку сімейного типу та за допомогою кореляційного аналізу виявлено взаємозв’язок між складовими цих компонентів. Запропоновано модель психологічного супроводу формування міжособистісних стосунків вихованців дитячого будинку сімейного типу , в основу якої покладено психолого - педагогічні умови, які сприяють формуванню позитивно - спрямованих міжособистісних стосунків. У межах роботи з експериментальною групою їх впроваджено у середовище дитячого будинку сімейного типу . Виявлена та проаналізована позитивна динаміка сформованості міжособистісних стосунків вихованців експериментальної групи дитячого будинку сімейного типу дозволяє констатувати, що запропоновані психолого - педагогічні умови формування цих стосунків є ефективними.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Митник, Олександр Якович \наук. кер.\; Національна академія Державної прикордонної служби України ім. Б. Хмельницького (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

12.
159.942.23
Ч-48


    Черкаська, Євгенія Феліксівна.
    Психологічні особливості емоційної стійкості вчителів з різним досвідом роботи [Рукопис] : дис. ... д-ра ф-фії / Є. Ф. Черкаська ; наук. кер. В. Л. Зливков ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2023. - 319 с. : табл. - Бібліогр.: С. 184-194 (129 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
емоційна стійкість -- життєстійкість -- педагогічна діяльність -- особистість -- ефективність професійної діяльності -- емоційне вигорання -- професійні кризи -- саморегуляція -- стресостійкість -- тренінг
Аннотация: У дисертації здійснено, теоретично обґрунтовано й експериментально вивчено психологічні особливості емоційної стійкості вчителів з різним досвідом роботи. Дослідження проводилося упродовж 2018 – 2021 років та передбачало теоретичний, констатувальний, формувальний та узагальнюючий етапи. На теоретичному етапі встановленно, що емоційна стійкість особистості – це інтегративна властивість, що включає в свою структуру емоційні, вольові, інтелектуальні мотиваційні компоненти психічної діяльності, а також здатність пригнічувати емоційні реакції, задля продовження робочої активності, яка в такому стані має тенденцію до зниження. Деякі автори розглядають емоційну стійкість як «стійкість емоцій», а не функціональну стійкість людини до емоціогенних умов. На основі аналізу наукової літератури виділено чотири основні підходи до вивчення емоційної стійкості: емоційна стійкість, як здатність долати стан емоційного збудження; емоційна стійкість, як похідна від типу сили нервової системи, процесів збудження і гальмування; емоційна стійкість, як стійкі емоційний стан і емоційна реакція; емоційна стійкість, як інтегративна властивість особистості. Зокрема, ми дотримуємось поглядів О.А. Сиротіної, яка визначає емоційну стійкість як здатність особистості успішно вирішувати складні та відповідальні завдання в напруженій емоційній ситуації. Він наголошує на взаємозв'язку емоційної стійкості із силою і рухливістю нервової системи. Також, встановлено, що вченими виявлено емоціогенні фактори, які призводять до емоційної напруженості. У діяльності педагога до них відносяться: порушення міжособистісних взаємин, завантаженість робочого дня, стомлюваність, зіткнення з важкими ситуаціями, випадки підвищеного рівня відповідальності, очікування невдачі, погане самопочуття, тощо. На констатувальному етапі, відповідно до мети та завдань дослідження, складено діагностичний комплекс вивчення проблеми емоційної стійкості вчителів, в залежності від досвіду їх роботи. Для опрацювання результатів виділено три групи вчителів: І група – з досвідом роботи до п’яти років, ІІ група – від п’яти до десяти років, ІІІ група – понад 10 років досвіду роботи в навчальному закладі. У результаті діагностики респондентів за методиками та їх шкалами встановлено, що І група вчителів, з досвідом роботи до п’яти років, є більш емпатійною й обізнаною у власній та чужій емоційних сферах, що говорить про рівень підготовки молодих вчителів та сучасні можливості отримання інформації. Також, І група вчителів більш задоволена умовами праці, оскільки орієнтована на отримання досвіду роботи, більш зацікавлена у реалізації власних ідей і не має великих очікувань, які б відповідали їхній професійній діяльності. Водночас, ця група не має відповідного досвіду, знань і умінь, який би впливав на ефективність побудови взаємодії у професійному колективі та іншими учасниками освітнього процесу, вирішення складних ситуацій та швидке включення в робочий процес. Зокрема, ІІ група вчителів, з досвідом роботи від п’яти до десяти років, є більш обізнаною, і, вчителі цієї групи, навчилася правильно використовувати власний досвід у професійній діяльності. Респонденти швидше диференціюють власні емоційні стани та керують ними. Професійний досвід роботи дає більше впевненості та можливості застосовувати вже набуті знання у поєднанні з новими, чого вимагає якісний освітній процес, без надлишкової емоційної витрати. Вони краще вибудовують комунікацію та швидше вирішують питання з дітьми. Володіють вищим самоконтролем та адекватно оцінюють свої можливості, побажання та очікування від учбового процесу. Проте, емоційне вигорання, хоч ще і не сформоване у цій групі, але перебуває вже на етапі формування, що свідчить про недостатньо розроблені шляхи та методи подолання складних ситуацій. Відповідно, ІІІ група вчителів, з досвідом роботи більше десяти років, показала найгірші показники за результатами діагностики. Тобто поєднання емоційного вигорання з особистісними якостями, що є результатом вікових особливостей та послаблення можливостей реалізації у професійній сфері. Враховуючі часті зміни в освітньому процесі, які вимагають не тільки модифікації освітньої складової, а й емоційної, вчителі цієї групи вже найменш налаштовані на нові вимоги. Вони найменш обізнані та враховують власні та чужі емоційні стани, не вміють ними керувати та піддаються сильному емоційному впливу зі сторони, що є досить сильним, враховуючи кількість щоденних стресогенних ситуацій відповідних даній професії. Вони вже не зацікавлені у побудові гарних взаємостосунків із керівництвом, мають більші очікування від умов праці, та вважають, що їхнього досвіду роботи буде цілком достатньо, який, у свою чергу, і допомагає їм триматися на рівні з іншими вчителями. В ході проведення дослідження розроблено тренінгову програму, для покращення рівня емоційної стійкості вчителів. Психологічний тренінг конструктивно впливає на розвиток особистості за трьома напрямками: когнітивний (отримання нової інформації); емоційний (інтерпретація отриманої інформації через особистісне значення); конативний (зміна, розширення поведінкових реакцій за рахунок усвідомлення неефективності звичних способів поведінки). Програму побудовано на наступних принципах: врахування індивідуальних особливостей особистості; діяльнісний принцип, що визначає тактику проведення роботи через активізацію діяльності кожного учасника; принцип врахування емоційної забарвленості матеріалу; принцип комплексності методів виражається у інтегрованих прийомах, що сприяють підвищенню стресостійкості, саморегуляції, зниження емоційної напруги. На формувальному етапі встановлено, що найбільше змін відбулося з вчителями І групи (з досвідом роботи до п’яти років). Найменший вплив зафіксовано у ІІІ групи вчителів (з досвідом роботи більше десяти років). Визначено рівень ефективності розробленої програми психологічного тренінгу, ґрунтуючись на аналізі та порівнянні рівнів показників за допомогою математичного методу обробки даних. Так, після проведення тренінгової роботи, у вчителів врівноважилися процеси збудження і гальмування, покращилось значення рухливості процесів нервової системи, що, згідно отриманих нами результатів, може відігравати певну захисну функцію для емоційної стійкості. Як наслідок: зменшилась інтенсивність емоцій та покращилися показники емоційного інтелекту. На підставі опрацьованих даних можна зробити висновок, що створена тренінгова програма, направлена на покращення емоційної стійкості вчителів дала позитивний результат. Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що вперше було досліджено емоційну стійкість вчителів загальноосвітніх навчальних закладів, враховуючи їх досвід роботи, саме в сучасних умовах освітнього процесу. Розроблена програма дозволяє підвищувати емоційну стійкість вчителів у навчальних закладах. Одночасно зі зміною вимог до вчителів і викладанням за новими методиками, змінюється роль вчителя в системі освіти – з вчителя-інформаційного лідера на вчителя-консультанта та фасилітатора. Теоретичне значення полягає у поглибленні психологічних знань про емоційну стійкість вчителів загалом та в залежності від досвіду їх роботи; з’ясування чинників, які безпосередньо впливають на емоційну сферу вчителів та чинників, які згідно нових умов праці можуть більш глибоко впливати на емоційну стійкість вчителя. Практичне значення: окреслено чинники, які впливають на емоційну стійкість вчителів; модифіковано психодіагностичний інструментарій для вивчення емоційної стійкості вчителів; підготовлено методичні рекомендації та методи впливу для підвищення рівня емоційної стійкості вчителів. Результати дослідження можуть використовуватися у психокорекційній діяльності психологів, в освітніх закладах а також в закладах освіти при підготовці майбутніх педагогів.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Зливков, Валерій Лаврентійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

13.
371.015
Ч-40


    Челпанов, Г. И.
    Сборник статей (Психология и школа) [Текст] : сборник / Г. И. Челпанов. - Москва : , 1912 (Типогр. Тов-ва И. Н. Кушнарев и Ко). - 207 с. - Б. ц.
Экслибрис:
Экз.5190, 5191: Штамп : «Учительск. Библиотека Киевск. Городск. Приходск. Училища» ;
Экз.5191: Штамп: «Книжные магазины И.А. Розова в Киеве и Одессе» ;
Экз.18766: Штамп : « Библиотека проф. А.Н. Раевского» ;
Экз.18766: Штамп : «Книжный магазин В.А. Просяниченко. Киев»
Сохранность документа: задов.
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

14.
159.922.6-053.6]:159.922.1
Ч-58


    Чіп, Руслана Степанівна.
    Психологічні чинники становлення ґендерної ідентичності старших підлітків [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Р. С. Чіп ; наук. кер. О. М. Кікінежді ; ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - Переяслав-Хмельницький, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 16-18 (18 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

фывфывфыв:
ґендерна ідентичність -- ґендерна ідентифікація -- старший підлітковий вік -- психологічні чинники -- рівні розвитку -- етапи становлення ґендерної ідентичності -- програма розвитку ґендерної ідентичності
Аннотация: Дисертація присвячена проблемі становлення ґендерної ідентичності старших підлітків. Ґендерна ідентичність визначається як інтегративне особистісне утворення, що включає систему когнітивних уявлень, ціннісних ставлень та взаємодій статей і відображає суб’єктну позицію підлітка у прийнятті, засвоєнні і відтворенні моделей статеворольової поведінки у сфері традиційної та еґалітарної культур. У стуктурі ґендерної ідентичності виокремлено когнітивний, емоційно-оцінювальний та поведінковий компоненти, критерії, показники, рівні розвитку та етапи становлення ґендерної ідентичності старших підлітків. Визначено та обґрунтовано психологічні чинники її становлення: активізація усвідомлення себе як носія ґендерної культури, розширення системи особистісних цінностей еґалітарними орієнтирами, розвиток позитивного ставлення до себе та до іншої статі, розвиток рефлексивності у міжстатевій взаємодії, активізація суб’єктного потенціалу у виборі ґендерної поведінки. Розроблено та апробовано програму розвитку ґендерної ідентичності старших підлітків. Виявлено якісні зміни у розвитку ґендерної ідентичності старших підлітків, що свідчить про ефективність реалізованої програми.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Кікінежді, О. М. \наук. кер.\; ДВНЗ "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди"
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

15.
371.015
Х 72


    Холл, Стенли.
    Инстинкты и чувства в юношеском возрасте [Текст] : перевод с изд. 1911 г. / С. Холл ; ред. Л. Г. Оршанский. - С. - Петербург : Изд-во газеты "Школа и жизнь", 1913 (Типогр. "Север"). - 90 с. - Пер. с англ. - Б. ц.
Сохранность документа: задов.
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
фывфывфыв:
педагогічна психологія

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Оршанский, Л. Г. \ред.\
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

16.
159.9:378.12
Х 43


    Хижняк, Анна Анатоліївна.
    Психологічна корекція професійних деформацій тренера-викладача [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / А. А. Хижняк ; наук. кер. В. М. Шмаргун ; Київськ. ун-т ім. Б. Грінченка. - Київ, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 16-18 (19 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

фывфывфыв:
професійна деформація -- професійна діяльність -- комунікація -- модель -- образ ідеального тренера-викладача -- професійне самозбереження
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню актуальної проблеми прояву професійних деформацій комунікативного компонента професійної діяльності фахівців спортивно-педагогічної сфери. Уперше розглянуто проблему професійних деформацій в спортивно- педагогічній сфері; проаналізовано професійну деформацію особистості тренерів-викладачів фізичного виховання в комунікативній сфері. Розроблено модель «ідеальний тренер-викладач». Визначено чотири види професійних деформацій у поведінковій сфері особистості тренерів-викладачів. Поглиблено та розширено діагностичний інструментарій вивчення професійних деформацій особистості тренерів-викладачів. Деталізовано уявлення про сфери прояву професійних деформацій особистості тренерів-викладачів (сфера індивідуально-психологічних якостей особисті, комунікативна сфера). Описано особливості формування та проявів професійних деформацій особистості тренерів-викладачів в залежності від тривалості їхньої професійної діяльності. Обґрунтовано необхідність сприяння профілактичній роботі, спрямованій на запобігання розвитку професійних деформацій особистості тренерів- викладачів. Представлено програму психологічної корекції професійних деформацій тренерів-викладачів. Ефективність програми підтверджена позитивною динамікою зниження рівня прояву комунікативних професійних деформацій тренерів-викладачів.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Шмаргун, Віталій Миколайович \наук. кер.\; Київський університет імені Бориса Грінченка
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

17.
371.015
Ф 43


    Ферстер, Ф. В. (проф.).
    Школа и характер. Морально-педагогические проблемы школьной жизни [Текст] : пособие / Ф. В. Ферстер ; пер. М. А. Энгельгардт. - пер. с 12-го изд. - Санкт-Петербург : Изд-во газеты "Школа и жизнь", 1914 (Типогр. "Север"). - 331 с. - (Педагогическая библиотека : издаваемая К.И. Тихомировым под ред. Д.Н. Королькова). - пер. с нем. - Б. ц.
Сохранность документа: задов.
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Энгельгардт, М. А. \пер.\
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

18.
371.015
Ф 43


    Ферстер, В. (д-р).
    Школа и характер. Заметки по педагогике послушания и по реформе школьной дисциплины [Текст] : пособие / В. Ферстер ; пер. Г. Г. Зоргенфрей. - Москва : Книгоизд-во К. И. Тихомирова, 1910 (Тов-во скоропечатни А.А. Левенсон). - 158 с. - (Педагогическая библиотека : издаваемая К.И. Тихомировым под ред. Д.Н. Королькова). - пер. с нем. - Б. ц.
Экслибрис:
Экз.835: Штамп : "Печ. Харьк. Общ. распростран. в народе грамотности" ;
Экз.5185: Штамп : «Учительск. Библиотека Киевск. Городск. Приходск. Училища»
Сохранность документа: задов.
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Зоргенфрей, Г. Г. \пер.\
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

19.
371.015
Ф 42


    Фенелон
    О воспитании девиц [Текст] : пособие / Фенелон ; пер. В. Недачин. - Москва : [б. и.], 1896 (Типогр. Э. Лисснера и Ю. Романа). - 113 с. - (Педагогическая библиотека : издаваемая К.И. Тихомировым и А.А. Адольфом ; вып. Х). - пер. с франц. - Б. ц.
Экслибрис: (Штамп : "Библиотека Н.Н. Володкевича")
Сохранность документа: задов.
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Недачин, В. \пер.\
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

20.
371.015
Т 78


   
    Труды второго всероссийского съезда по педагогической психологии в С-Петербурге в 1909 г (1-5 июня) [Текст] : отчет / сост. М. И. Коноров. - Санкт-Петербург : [б. и.], 1910 (Типогр. П.П. Сойкина). - 401 с. - Б. ц.
Экслибрис: (Штамп: "Из коллекции и библиотеки доктора медицины ?.?. Фельдберга")
Сохранность документа: задов.
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Коноров, М. И. \сост.\
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 07.09.2024
Число запросов 33108
Число посетителей 879
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя