Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (6)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=комбінування<.>
Общее количество найденных документов : 15
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-15 
1.
159.922.73-053.4+159.955.1:165.243
В 13


    Ваганова, Наталія Аркадіївна.
    Розуміння старшими дошкільниками нової інформації у вербальній і візуальній формі [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ваганова Наталія Аркадіївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 201 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 173-186. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Розуміння--Дисертації
   Вікова психологія--Дошкільники--Дисертації

фывфывфыв:
нова інформація -- розуміння -- суб`єктивні орієнтири -- конструювання образів-понять -- аналогізування -- комбінування -- творча діяльність
Аннотация: Дисертація присвячена дослідженню психологічних особливостей розуміння старшими дошкільниками нових для них інформаційних структур у аудіо- та візуальних формах (вірші, поняття, байки, оповідання, репродукції картин, малюнки). Здійснено теоретичний аналіз проблеми розуміння, визначено основні психологічні індикатори та детермінанти його проявів. Виявлено характеристики процесу розуміння старшими дошкільниками нової для них інформації через визначення ними суб"єктивних орієнтирів та конструювання нових образів-понять, що складають основу розуміння. Визначено роль аналогізування та комбінування як основних механізмів розбудови нових смислових конструкцій. Розроблено експериментальну навчальну програму як основу для здійснення навчання дітей вмінням аналізувати нові інформаційні структури.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
159.954+159.955+37.015.3:159.955
Г 94


    Гулько, Юлія Анатоліївна.
    Стратегії розуміння учнями творчих задач у звичайних та ускладнених умовах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Гулько Юлія Анатоліївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 238 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 167-184. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Розуміння творчих задач--Дисертації
фывфывфыв:
творча діяльність -- мислення -- розуміння -- стратегія розуміння -- аналогізування -- комбінування -- задача -- ускладнені умови
Аннотация: У дисертації подано методи і методику емпіричного дослідження, описано види і рівні прояву в учнів стрптегіальних тенденцій розуміння вербальних і графічних творчих задач. Описано вплив ускладнених умов стратегіальні тенденції розуміння; з'ясовано, що в ускладнених умовах блокується прояв стратегіальної діяльності, і у більшості випадків учні починають користуватися шаблонними методами аналогізування і комбінування. З'ясовано вплив творчого тренінгу на реалізацію учнями стратегіальних тенденцій розуміння.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Віннічук, І. П.
    Особливості розвитку творчої уяви молодших школярів у сучасних умовах [Текстььь] / І. П. Віннічук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 87-95. - Бібліогр.: с. 94-95 (12 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творча уява -- стратегія -- тренінгова система КАРУС -- комбінування -- аналогізування -- реконструювання -- універсальна стратегія
Аннотация: В статті вивчається роль сучасних умов соціуму в розвитку творчої уяви молодших школярів, аналізуються фактори негативного впливу інформаційного суспільства на особистість, що формується. Розповідається про трансформацію ігрової діяльності в житті дитини, дефіцит спілкування. У тренінговій системі КАРУС, розробленій В.О. Моляко, вбачається засіб розвитку творчої уяви.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

4.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Подшивайлова, Лідія Іванівна.
    Психологічне дослідження проявів перцептивно-мисленнєвих стратегій митця у художньому творі (рос.) [Текст] / Л. І. Подшивайлова, М. В. Кокарєва // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 242-252. - Бібліогр.: с. 251-252 (11 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
перцептивно-мисленнєва стратегія -- аналогізування -- комбінування -- реконструювання -- художній твір -- художні ознаки картини
Аннотация: У статті визначені та описані прояви перцептивно-мисленнєвих стратегій митця у художньому творі. На їх основі наповнено психологічним змістом художні ознаки творів живопису. Комбінування проявляється у вдалому підборі елементів для втілення задуму; гармонічній організації елементів зображення у просторі, цілісності композиції, смисловій єдності; у створенні кольорових поєднань, які при їх сприйманні створюють просторові ефекти.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Кокарєва, Марія Володимирівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

5.
159.955.6+159.954.4]:162(043.5)
Б 48


    Березова, Людмила Василівна.
    Трансформація стратегій розв'язування студентами конструктивно-технічних задач в уксладнених умовах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Л. В. Березова ; наук. кер. Б. А. Якимчук ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 207 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 170-189. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
творча діяльність -- конструкторське мислення -- конструктивно-технічна задача -- мисленнєві стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання -- трансформація стратегії -- ускладнені умови
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню особливостей трансформації стратегій розв’язування студентами конструктивно-технічних задач у звичайних та ускладнених умовах. Представлено результати теоретико-емпіричного дослідження процесу конструктивно-технічної творчості, в основу якого покладена концепція стратегіальної організації та регуляції творчих процесів В. О. Моляко. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описано трансформацію процесу розв’язування студентами конструктивно-технічних задач. Зокрема, визначено та проаналізовано три рівні трансформації стратегій розв’язування творчих задач залежно від переважаючого прояву стратегій аналогізування, комбінування та реконструювання: алгоритмічний, умовно творчий, творчий. Виявлено, що за звичайних умов розв’язування конструкторських задач переважаючі мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні формуються та функціонують упродовж кожного етапу процесу розв’язування (розуміння, побудова задуму розв’язку, апробація задуму). Вони можуть трансформуватися в переважаючі мисленнєві тенденції, якщо будуть виявлятися на кожному з етапів. Трансформація переважаючих мисленнєвих тенденцій аналогізування, реконструювання й комбінування в мисленнєві стратегії завершується настанням суб’єктивної впевненості в їх достовірності. В ускладнених умовах розв’язування конструкторських задач (обмеження й самообмеження часу розв’язування, швидкісне ескізування, неповна умова задачі, не сформульоване завдання задачі, перевантажена умова задачі) мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні, функціонуючи впродовж усіх етапів процесу, не завжди одразу перетворюються в переважаючі мисленнєві дії кожного з них, а, отже, не трансформуються в переважаючі мисленнєві тенденції, що призводить до зменшення кількості сформованих мисленнєвих стратегій. За деяких ускладнених умов мисленнєві стратегії переважають на етапі формування задуму, тоді як на етапі розуміння умови завдання вони мають епізодичний характер.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Якимчук, Борис Андрійович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
159.955.6+159.954.4]:162(043.5)
Б 48


    Березова, Людмила Василівна.
    Трансформація стратегій розв'язування студентами конструктивно-технічних задач в уксладнених умовах [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Л. В. Березова ; наук. кер. Б. А. Якимчук ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
фывфывфыв:
творча діяльність -- конструкторське мислення -- конструктивно-технічна задача -- мисленнєві стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання -- трансформація стратегії -- ускладнені умови
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню особливостей трансформації стратегій розв’язування студентами конструктивно-технічних задач у звичайних та ускладнених умовах. Представлено результати теоретико-емпіричного дослідження процесу конструктивно-технічної творчості, в основу якого покладена концепція стратегіальної організації та регуляції творчих процесів В. О. Моляко. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описано трансформацію процесу розв’язування студентами конструктивно-технічних задач. Зокрема, визначено та проаналізовано три рівні трансформації стратегій розв’язування творчих задач залежно від переважаючого прояву стратегій аналогізування, комбінування та реконструювання: алгоритмічний, умовно творчий, творчий. Виявлено, що за звичайних умов розв’язування конструкторських задач переважаючі мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні формуються та функціонують упродовж кожного етапу процесу розв’язування (розуміння, побудова задуму розв’язку, апробація задуму). Вони можуть трансформуватися в переважаючі мисленнєві тенденції, якщо будуть виявлятися на кожному з етапів. Трансформація переважаючих мисленнєвих тенденцій аналогізування, реконструювання й комбінування в мисленнєві стратегії завершується настанням суб’єктивної впевненості в їх достовірності. В ускладнених умовах розв’язування конструкторських задач (обмеження й самообмеження часу розв’язування, швидкісне ескізування, неповна умова задачі, не сформульоване завдання задачі, перевантажена умова задачі) мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні, функціонуючи впродовж усіх етапів процесу, не завжди одразу перетворюються в переважаючі мисленнєві дії кожного з них, а, отже, не трансформуються в переважаючі мисленнєві тенденції, що призводить до зменшення кількості сформованих мисленнєвих стратегій. За деяких ускладнених умов мисленнєві стратегії переважають на етапі формування задуму, тоді як на етапі розуміння умови завдання вони мають епізодичний характер.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Якимчук, Борис Андрійович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

7.
151.51
А 43


    Березова, Л. В.
    До питання розв'язування студентами задач в ускладнених умовах [Текст] / Л. В. Березова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 33-41. - Бібліогр.: с. 40-41 (3 назви)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творча діяльність -- конструкторське мислення -- конструктивно-технічна задача -- мисленнєві стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання
Аннотация: В статті подано методи й методику емпіричного дослідження, описано трансформацію процесу розв’язування студентами конструктивно-технічних задач. Зокрема, визначено та проаналізовано три рівні трансформації стратегій розв’язування творчих задач залежно від переважаючого прояву стратегій аналогізування, комбінування та реконструювання: алгоритмічний, умовно творчий, творчий. В ускладнених умовах розв’язування конструкторських задач (обмеження й самообмеження часу розв’язування, швидкісне ескізування, неповна умова задачі, не сформульоване завдання задачі, перевантажена умова задачі) мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні, функціонуючи впродовж усіх етапів процесу, не завжди одразу перетворюються в переважаючі мисленнєві дії кожного з них, а, отже, не трансформуються в переважаючі мисленнєві тенденції, що призводить до зменшення кількості сформованих мисленнєвих стратегій. За деяких ускладнених умов мисленнєві стратегії переважають на етапі формування задуму, тоді як на етапі розуміння умови завдання вони мають епізодичний характер.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Латиш, Н. М.
    Прояви творчого потенціалу молодших школярів при розв'язуванні задач на конструювання [Текст] / Н. М. Латиш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 14. - С. 160-166
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
фывфывфыв:
творчий потенціал -- творча задача -- конструювання -- стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання
Аннотация: В статті представлено аналіз проявів творчого потенціалу молодших школярів в процесі розв'язування ними творчих задач на конструювання. Творчий потенціал людини розглядається відповідно до концепції В.О.Моляко як сфера можливих і творчих проявів особистості. Центральним, системним фактором творчого потенціалу особистості є здатність до творчості, тобто здатність до конструктивного, нестандартного мислення та поведінки, а також до усвідомлення і розвитку власного досвіду. Особливості творчого потенціалу молодших школярів при розв'язуванні конструктивних задач обумовлені домінуючою стратегіальною тенденцією аналогізування, комбінування чи реконструювання. Встановлено, що розв'язування творчих задач на конструювання сприяє активізації пошукової діяльності дитини, розвитку її творчого потенціалу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
151.51
А 43


    Латиш, Наталія Михайлівна.
    Прояви перцептивно-мисленнєвих стратегій в конструктивній діяльності молодших школярів [Текст] / Н. М. Латиш // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2018. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 24. - С. 119-128. - Бібліогр.: С. 127 (7 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
конструктивна діяльність -- задум -- перцептивно-мисленнєва стратегія -- аналогізування -- комбінування -- реконструювання -- молодший шкільний вік
Аннотация: В статті здійснено аналіз емпіричного дослідження перцептивно-мисленнєвих стратегій в конструктивній діяльності учнів молодшого шкільного віку. Показано, що задум зароджується як образ-орієнтир, який містить у собі загальний план та засоби його реалізації. Процес формування задуму пов'язаний з композиційним розміщенням, впорядкуванням, інтеграцією елементів у створюваному образі. Подальше формування задуму полягає в уточненні образу, яке відбувається під впливом різних вражень та в результаті ідентифікації з проміжним продуктом діяльності, в результаті чого першочерговий образ змінюється іншим. І кінцевий результат – практична реалізація задуму, що проявляється в остаточному оформленні малюнку. Функціонування перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів відбувається через трансформацію зорових образів, починаючи від праобразу до образу-рішення; процес пошуку організовується і реалізовується здебільшого стратегією аналогізування, рідше комбінування і реконструювання.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

10.
15(08)
А 43


    Березова, Л. В.
    Психологічний аналіз стратегій розв'язування студентами конструктивно-технічних задач [Текст] / Л. В. Березова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : [Фенікс], 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 25. - С. 16-25. - Бібліогр. : С. 24-25 (14 назви)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творча діяльність -- конструкторське мислення -- конструктивно-технічна задача -- мисленнєві стратегії аналогізування -- комбінування -- реконструювання
Аннотация: В статті представлено результати теоретико-емпіричного дослідження процесу конструктивно-технічної творчості, в основу якого покладена концепція стратегіальної організації та регуляції творчих процесів В. О. Моляко. Визначено та проаналізовано три рівні трансформації стратегій розв'язування творчих задач залежно від переважаючого прояву стратегій аналогізування, комбінування та реконструювання: алгоритмічний, умовно творчий, творчий. Виявлено, що при розв'язуванні конструкторських задач переважаючи мисленнєві дії за аналогією, усупереч аналогії чи комбінаторні формуються та функціонують упродовж кожного етапу процесу розв'язування. Вони можуть трансформуватися в переважаючі мисленнєві тенденції, якщо будуть виявлятися на кожному з етапів. Трансформація переважаючих мисленнєвих тенденцій аналогізування, реконструювання й комбінування в мисленнєві стратегії завершується настанням суб'єктивної впевненості в їх достовірності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-10    11-15 
 
Статистика
за 16.08.2024
Число запросов 62001
Число посетителей 1097
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя