Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (4)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=старший шкільний вік<.>
Общее количество найденных документов : 7
Показаны документы с 1 по 7
1.
159.922.73-053.4(043.3)
М 48


    Мельник, Інна Сергіївна.
    Особливості впливу взаємин з дорослими і однолітками на самооцінку старшого дошкільника [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Мельник Інна Сергіївна ; наук. кер. Ладивір С. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 198 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 177-197. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Самооцінка--Дисертації
   Вікова психологія--Старші дошкільники--Дисертації

фывфывфыв:
САМООЦІНКА -- старший шкільний вік -- взаємини -- загальна сомооцінка -- конкретна самооцінка -- спільна діяльність -- структура взаємин
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячене теоретико-експериментальному вивченню проблеми особливостей впливу взаємовідносин з дорослими і однолітками на самооцінку старшого дошкільника. Здійснено теоретичний аналіз дослідження даної проблеми вітчизняними та зарубіжними психологами. У ході експериментального дослідження показано наявність розбіжності між рівнями розвитку загальної і конкретної самооцінки, яка проявляється у тенденції до завищення загальної самооцінки дітьми старшого дошкільного віку та у більшій адекватності їх конкретної сомооцінки. Встановлено достовірний зв"язок рівнів розвитку конкретної самооцінки з мірою сформованості поведінкового, когнітивного та афективного структурних компонентів взаємин дітей зазначеного віку у спільній діяльності з однолітками. Виявлено залежність типів прояву самооцінки дітей від характеру їх взаємодії з дорослими. Висвітлено психологічний зміст процесу гармонізації конкретної і загальної самооцінки дітей старшого дошкільного віку та особливості впливу взаємин дітей у спільній діяльності з дорослими і однолітками на його динаміку. Розроблено та апробовано авторську розвивальну програму оптимізації самооцінки старших дошкільників у процесі взаємин з дорослими і однолітками. Матеріали дослідження можуть бути використані у практичній діяльності психологічних служб дошкільних закладів.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Ладивір, Світлана Олексіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
159.922.8
П 61


    Посацький, Олександр Васильович.
    Психологічні особливості образу власного майбутнього в ранній юності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Посацький Олександр Васильович ; наук. кер. Коваленко А. Б. ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - Київ, 2005. - 174, [33] с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 158-174. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Образ майбутнього--Дисертації
   Вікова психологія--Юнацький вік--Дисертації

фывфывфыв:
рання юність -- старший шкільний вік -- образ майбутнього -- Я-концепція
Аннотация: У дисертаційній роботі здійснено психологічний аналіз проблеми уявлення про майбутнє у ранній юності. Виявлено особливості часової перспективи, змістової наповненості та емоційного переживання образу майбутнього у старшокласників. Виявлено подібні та відмінні риси образу майбутнього у старшоклассників з великого та малого міста, а також відмінності в образі майбутнього у юнаків та дівчат. Показано, що міра переживання майбутнього як проблеми опосередкована особистісними детермінантами: особливостями образу майбутнього, мірою гармонійності, позитивної Я-концепції, самооцінкою, рівнем тривожності старшоклассників.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Коваленко , Алла Борисівна \наук. кер.\; Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
37.015.3:159.947.23
Т 12


    Татомир, Леся Павлівна.
    Розвиток відповідальності у дітей підліткового і старшого шкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Татомир Леся Павлівна ; наук. кер. Боришевський М. Й. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1998. - 180 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 157-172. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Розвиток відповідальності--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

фывфывфыв:
відповідальність -- підлітки -- старший шкільний вік -- мотивація -- суб'єктність -- виховний вплив
Аннотация: У роботі представлена цілісна характеристика проблеми розвитку відповідальності у дітей підліткового і раннього юнацького віку, розкриваються закономірності даного процесу. Представлені результати експериментального вивчення особливостей розвитку предмета відповідальності, визначається його "зона найближчого розвитку" в підлітковому і ранньому юнацькому віці. Дається характеристика інстанції відповідальності та особливостей суб'єкта поведінки. Досліждені психологічні умови та засоби ефективного впливу на розвиток відповідальності у підлітків і старшокласників.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Боришевський, Мирослав Йосипович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

4.
37.015.3:159.922.8(043.5)
О-60


    Опанасюк, Ірина Василівна.
    Психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту старшокласників засобами арт-терапії [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / І. В. Опанасюк ; наук. кер. Л. П. Міщиха ; Прикарпат. ун-т ім. В. Стефаника. - Івано-Франківськ, 2017. - 333 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 196-223. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Дисертації
фывфывфыв:
старший шкільний вік -- емоційний інтелект -- емоційне переживання -- арт-терапія -- художньо-символічне самовираження -- рефлективне осмислення проблемних дихотомій "хочу-можу"
Аннотация: Дисертація являє собою психолого-педагогічне обґрунтування розвитку емоційного інтелекту (EQ) старшокласників засобами арт-терапії. Теоретично досліджено концепти EQ та його розвитку, зокрема, у старшому шкільному віці, обґрунтовано основний психологічний зміст поняття «емоційний інтелект», аналітично виведено розвивальний потенціал арт-терапії щодо EQ особистості. Викладено методичне забезпечення, процедуру та результати емпіричної складової дослідження, спрямованої на діагностування властивостей пов’язаних з EQ, з метою створення емпіричної бази формувального експерименту. За допомогою факторного аналізу виокремлено комплекс факторів, які зазнавали формувального впливу, спрямованого на розвиток EQ досліджуваних. Представлено програму формувального експерименту «Розвиток емоційного інтелекту старшокласників засобами арт-терапії», мета якої – розвиток ЕQ учнів старших класів шляхом рефлексивного осмислення ними емоційного змісту своїх та інших учасників світоглядно-диспозиційних пошуків, виражених у художньо- символічних формах арт-терапевтичних та інших експресивно-інтерактивних засобів, спрямованого на конструктивну мисленнєву регуляцію цього змісту, що розвиває здатність розв’язувати емоційні складові проблем, тобто, ЕQ. Результати формувального експерименту дозволяють констатувати ефективність цієї програми. Гіпотезу, що було висунуто на початку роботи в ході емпіричного дослідження було повністю підтверджено.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Міщиха, Лариса Петрівна \наук. кер.\; Прикарпатський університет імені Василя Стефаника (Івано-Франківськ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

5.
37.015.3:159.947.5(043.5)
О 60


    Опанасенко, Людмила Анатоліївна.
    Психологічна структура навчального цілепокладання у старшокласників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Л. А. Опанасенко ; наук. кер. Ю. М. Швалб ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 199 с. : табл. + 1 додатки 65 с. - Бібліогр.: с.183-199 (189 назв). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Мотивація навчання

фывфывфыв:
навчальна діяльність -- старший шкільний вік -- цілепокладання -- навчальне цілепокладання -- пізнавальні цілі -- пізнавально-прагматичні цілі -- соціально-прагматичні цілі -- формально-навчальні цілі -- когнітивний блок -- мотиваційний блок -- діяльнісний блок -- рефлексивний блок -- регулятивний блок -- психологічна компетентність
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню особливостей психологічної структури навчального цілепокладання у старшокласників. Здійснено теоретико-методологічне вивчення феномена навчальнго цілепокладання. Встановлено, що навчальне цілепокладання - це здатність особистості до усвідомленого визначення власних цілей навчання, їх узгодження з іншими особистісно-значимими цілями та оцінки досягнутого і бажаного результату навчання. З'ясовано, що у старшокласників навчальне цілепокладання постає як процес визначення освітніх перспектив. Побудовано структурно-функціональну модель навчального цілепокладання у старшокласників, яку складають: типи навчальних цілей (пізнавальні, пізнавально-прагматичні, соціально-прагматичні, формально-навчальні) та блоки психологічної компетентності (когнітивний, мотиваційний, діяльнісний, рефлексивний, регулятивний). Домінування типу навчальних цілей визначає тип навчального цілепокладання, а розвиток блоків психологічної компетентності - рівень його сформованості. Емпірично з'ясовано, що усі типологічні групи старшокласників за сформованою психологічною структурою навчального цілепокладання є позитивними, оскільки спрямовані на побудову учнями індивідуальних навчальних траєкторій. Водночас, найменш перспективним є формально-навчальний тип учнів, а найбільш конкурентноспроможним визначено пізнавальний тип. Розроблено та апробовано технологію розвитку психологічної структури навчального цілепокладання через звернення старшокласників до їх життєвих перспектив та рівня сформованості психологічної компетентності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
37.015.3:159.947.5(043.5)
О 60


    Опанасенко, Людмила Анатоліївна.
    Психологічна структура навчального цілепокладання у старшокласників [Рукопис] : автореф. дис. ... кан. психол. наук: 19.00.07 / Л. А. Опанасенко ; наук. кер. Ю. М. Швалб ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 24 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія навчання
фывфывфыв:
навчальна діяльність -- старший шкільний вік -- цілепокладання -- навчальне цілепокладання -- пізнавальні цілі -- пізнавально-прагматичні цілі -- соціально-прагматичні цілі -- формально-навчальні цілі -- когнітивний блок -- мотиваційний блок -- діяльнісний блок -- рефлексивний блок -- регулятивний блок -- психологічна компетентність
Аннотация: Дисертацію присвячено вивченню особливостей психологічної структури навчального цілепокладання у старшокласників. Здійснено теоретико-методологічне вивчення феномена навчальнго цілепокладання. Встановлено, що навчальне цілепокладання - це здатність особистості до усвідомленого визначення власних цілей навчання, їх узгодження з іншими особистісно-значимими цілями та оцінки досягнутого і бажаного результату навчання. З'ясовано, що у старшокласників навчальне цілепокладання постає як процес визначення освітніх перспектив. Побудовано структурно-функціональну модель навчального цілепокладання у старшокласників, яку складають: типи навчальних цілей (пізнавальні, пізнавально-прагматичні, соціально-прагматичні, формально-навчальні) та блоки психологічної компетентності (когнітивний, мотиваційний, діяльнісний, рефлексивний, регулятивний). Домінування типу навчальних цілей визначає тип навчального цілепокладання, а розвиток блоків психологічної компетентності - рівень його сформованості. Емпірично з'ясовано, що усі типологічні групи старшокласників за сформованою психологічною структурою навчального цілепокладання є позитивними, оскільки спрямовані на побудову учнями індивідуальних навчальних траєкторій. Водночас, найменш перспективним є формально-навчальний тип учнів, а найбільш конкурентноспроможним визначено пізнавальний тип. Розроблено та апробовано технологію розвитку психологічної структури навчального цілепокладання через звернення старшокласників до їх життєвих перспектив та рівня сформованості психологічної компетентності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

7.
15(08)
А 43


    Симоненко, С. М.
    Психологічні особливості взаємозв’язку інтелектуально-творчого та мотиваційно-особистісного компонентів творчого потенціалу у старшокласників [Текст] / С. М. Симоненко, Е. Б. Лебединський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 299-310. - Бібліогр.: с. 308-309 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
творчий потенціал -- структурні компоненти -- креативні здібності -- вербальна креативність -- візуальна креативність -- мотивація -- старший шкільний вік -- рекреаційний період -- програма розвитку
Аннотация: В статті розкриваються особливості взаємозв'язку інтелектуально-творчого та мотиваційно-особистісного компоненту в структурі творчого потенціалу старшокласників. Розглядається поняття творчого потенціалу, як провідної характеристики здатності особистості до творчого самовираження і самореалізації. Розкрита структура творчого потенціалу, в і яку входять: інтелектуально-творчий, мотиваційно-особистісний та емоційно-вольовий компоненти творчого потенціалу особистості школяра. Показано, що головним джерелом розвитку особистості школяра є творчий потенціал, а провідним мотивом - прагнення до самоактуалізації і самореалізації. Доведено, що сенсативними періодами для розвитку творчого потенціалу та його структурних компонентів є підлітковий та юнацький вік. Важливим для розвитку творчого потенціалу досліджуваних є високий рівень мотивації самовизначення і самовдосконалення, що впливає на оволодіння старшокласниками новими навичками пізнання нового та особистісне зростання. Розглядаються особливості розвитку творчого потенціалу у старшокласників, що відпочивають в рекреаційному закладі Український Дитячий Центр "Молода гвардія". Показано, що рекреаційний період як час відпочинку і відновлення фізичного і психічного здоров'я, є найбільш сприятливим для розвитку творчого потенціалу, самоактуалізації креативних здібностей особистості школярів. Розроблена програма розвитку творчого потенціалу у підлітків і старшокласників в умовах рекреації, яка передбачає психологічний супровід: проведення первинної діагностики, участь у тренінгових заняттях з розвитку структурних компонентів творчого потенціалу, проведення творчих майстерень, метою яких є розвиток у школярів нестандартного мислення, творчої індивідуальності і креативності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Лебединський, Е.Б.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 
Статистика
за 08.08.2024
Число запросов 57038
Число посетителей 1376
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя