Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>U=159.91<.>
Общее количество найденных документов : 18
Показаны документы с 1 по 10
 1-10    11-18 
1.
159.91
М 51


    Меньших, Олена Емануілівна.
    Особливості нейродинамічних та когнітивних функцій учнів старшого шкільного віку з різним рівнем фізичного розвитку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02 / Меньших Олена Емануілівна ; наук. кер. Макаренко М. В. ; Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. - Київ, 2008. - 193 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 159-193. -
УДК
Рубрики: Психофізіологія--Фізичний стан--Дисертації
фывфывфыв:
фізичний розвиток -- нейродинамічні функції -- когнітивні функції -- психофізіологічний розвиток -- фізичний розвиток -- успішність навчання
Аннотация: Дисертацію присвячено дослідженню нейродинамічних та когнітивних функцій учнів старших класів, що мають різний рівень фізичного розвитку. У роботі вивчено функціональну рухливість та силу нервових процесів, сенсомоторну реактивність на розумові навантаження різного ступеня складності, пам"ять та увагу у хлопців і дівчат 13-16 років з різним рівнем фізичного розвитку. Доведено, що в осіб цього вікового періоду відбувається поступове підвищення рівня фізичного розвитку, властивостей нейродинамічних та когнітивних функцій. Особи з високим рівнем фізичного розвитку мали вищі морфофункціональні якості, властивості основних нервових поцесів, сенсомоторну реактивність, пам"ять та увагу протягом усіх етапів обстеження. Не зафіксовано кореляційних зв"язків між функціональною рухливістю, силою нервових процесів, характером сенсомоторного реагування на розумові навантаження, окремими властивостями пам"яті та уваги з коефіцієнтом фізичного розвитку, як і не виявлено достовірних відмінностей середніх величин досліджуваних перемінних ознак серед груп обстежуваних із різною градацією рівнів ФР. З урахуванням кореляційного та факторного аналізу між фізичним розвитком, нейродинамічними та когнітивними властивостями організму учнів, запропоновано методику інтегрального оцінювання психофізіологічного та фізичного розвитку хлопців і дівчат 13-16 років і представлено її у вигляді п"яти рівнів: високий, вищий від середнього, нижчий, ніж середній, та низький. Рекомендовано кількісні і якісні критерії, а також алгоритми розрахунку в балах по кожній досліджуваній властивості та статево-віковій групі. Констатовано факт зв"язку успішності навчання з інтегральним показником психофізіологічного та фізичного розвитку учнів; особи з високим рівнем характеризуються високою успішністю.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Макаренко, Микола Васильович \наук. кер.\; Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького (Черкаси)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

2.
159.91+159.923:616.8
Х 20


    Харченко, Дмитро Миколайович.
    Психологічні та психофізіологічні особливості осіб із психосоматичними розладами [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.04 / Харченко Дмитро Миколайович ; наук. конс. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 396 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 356-397. -
УДК
Рубрики: Медична психологія--Психосоматичні розлади--Дисертації
фывфывфыв:
психофізіологічні особливості -- психосоматичні розлади -- облігатні фактори -- врівноваженість -- нервові процеси -- СНП -- алекситимія -- предиктори -- тривожність -- нейротизм
Аннотация: Дослідження здійснене з позиції системного підходу і дозволило визначити особливості структурно-функціональних взаємозв`язків психосоматичних недомагань і їх психофізіологічних, психологічних та соціально-психологічних детермінант. Здійснено методологічний аналіз сучасних підходів і теоретичних моделей розвитку психосоматичних розладів, визначено методологічні засади психологічного дослідження психосоматичних захворювань. Виявлено предиктори психосоматичних розладів, які можуть проявитися як на рівні поведінкових реакцій, так і на рівні інтрапсихічних переживань, та детермінуючий фактор-тривожність, яка є найбільш чутливим індикатором психологічного статусу. Визначено тріаду облігантних факторів впливу на психосоматичні порушення: індивідуально-психологічних, психофізичних та соціально-психогічних. Запропоновано та обгрунтовано метод комплексного вияву психосоматичних недомагань за психофізіологічними показниками, показниками співвідношення індивідуально-психологічних особливостей та соціально-психологічних факторівв розвитку розладів та виокремити групи ризику до психосоматичних розладів. Розроблено інтегративний підхід, завдяки якому з`являється можливість вивчення психогенних розладів в тісному зв`язку з особистісними властивостями, психічними станами та нейродинамічними властивостями, а також їх різноманітності і динаміки. Інтегративний підхід передбачає цілісне вивчення особистостіяк системи, кожен елемент якої перебуває у взаємозв`язку і взаємозалежності. Тому і виділення, так і вивчення окремих елементів стає можливим лише суто гіпотетично. При такому підході вивчаються як окремі прояви психіки людини, так і робиться спроба зрозуміти природу людини в цілому-у широкому світоглядному контексті. Розроблено програму з виявлення та профілактики психосоматичних розладів на основі описанних загальних психофізіологічних та індивідуально-психологічних факторів для всіх психосоматичних недомагань і диференційований підхід до окремих суб`єктивних скарг.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

3.
159.91+378-057.632:614.253.1/.2
Б 82


    Борисенко, Олександр Іванович.
    Психологічна адаптація слухачів-іноземців підготовчого факультету вищого медичного закладу освіти [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02 / Борисенко Олександр Іванович ; наук. кер. Томчук М. І. ; Вінницький держ. мед. ун-т ім. М. І. Пирогова. - Вінниця, 2000. - 244 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 164-244. -
УДК
Рубрики: Психофізіологія--Психологічна адаптація--Дисертації
   Педагогічна психологія--Вища медична освіта--Дисертації

фывфывфыв:
іноземні громадяни -- навчання -- адаптация -- акультураційний стрес -- трансляція культури -- розумова працездатність -- психоемоційний стан -- емоційно-почуттєва сфера

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Томчук, Михайло Іванович \наук. кер.\; Вінницький державний медичний університет ім. М. І. Пирогова (Вінниця)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

4.
159.922.7-053.5:612.8+37.015.3:159.922.7:613.8+159.91
Г 20


    Гармаш, Людмила Сегріївна.
    Психофізіологічне забезпечення адаптації до навчання молодших школярів із зони безумовного відселення [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02 / Гармаш Людмила Сегріївна ; наук. кер. Берзінь В. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 191 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 167-183. -
УДК
Рубрики: Психофізіологія--Адаптація--Дисертації
фывфывфыв:
молодші школяри -- розумова працездатність -- психофізіологічний стан -- адаптація -- здоров`я
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено вивченню особливостей психофізіологічного стану молодших школярів із зони безумовного відселення та їх адаптації до навчання в школі. В процесі довготривалого спостереження виявлені негативні зрушення функціонального стану організму дітей які були переселені із зони безумовного відселення. Визначені основні тенденції у формуванні стану здоров`я дітей, потерпілих від аварії на Чорнобильській атомній електростанції. Автором обгрунтовано комплекс заходів психофізіологічного забезпечення, що включає неспеціфічні загальнооздоровчі засоби та психодіагностику, з метою регулювання психофізичних функцій організму і підвищення рівня розумової працездатності. Проведене дослідження довело ефективність системи психофізичного забезпечення, на що вказує позитивна динаміка психофізічного стану організму школярів та поліпшення фізичного розвитку, а також стану здоров`я дітей.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Берзінь, В. І. \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

5.
159.91+316.62:378-057.875
Л 93


    Любченко, Наталія Вікторівна.
    Психофізиологічні чинники адаптації студентів перших курсів до навчання у вищих навчальних закладах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.02 / Любченко Наталія Вікторівна ; наук. кер. Єжова О. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 213 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 187-213. -
УДК
Рубрики: Психофізіологія--Адаптація--Дисертації
фывфывфыв:
психофізіологічні властивості -- головний мозок -- адаптивність -- мотивація -- інтернальність -- студенти -- першокурсники
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено актуальній проблемі вивчення психофізіологічних чинників адаптації до навчання. Встановлені передумови цього процесу на основі аналізу психофізіологічних властивостей нервової системи, функціонального стану головного мозку, мотиваційно-ціннісної спрямованості, рівня суб`єктивного контролю, адаптивності, соціально-психологічних характеристик, самопочуття, активності, настрою, тривожності.Запропоновано два способи, які дозволяють прогнозувати вірогідність проявів порушення адаптації та появи групи ризику. Перший спосіб-це розроблена методика інтегральної оцінки рівнів адаптації методом колективної експертизи, а другий-створення моделей активності за допомогою дискримінантного аналізу. Розроблено та впроваджено методичні рекомендації щодо підвищення здатності адаптуватися до навчальної діяльності. Результати, отримані під час формувального експерименту, свідчать про збільшення рівня мотивації на процес навчання та досягнення влади, зниження ескапізму, підвищення нервово-психічної стійкості та рівня адаптивності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Єжова, Ольга Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
159.91+159.943.3:612.82
М 18


    Малков, Н. Е.
    Индивидуальные различия подвижности нервных процессов у старших школьников при формировании двигательных навыков [Рукопись] : дис. ... канд. пед. наук (по психол.) / Малков Н. Е. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1956. - 198 с. : граф., рис., табл. - Библиогр.: с. 186-198. . -
УДК
Рубрики: Общая психология--Двигательные навыки--Диссертации
   Общая психология--Нервные процессы--Диссертации

фывфывфыв:
НЕРВНЫе процессы -- двигательные навыки -- старшие школьники -- ПОДВИЖНОСТь -- СИСТЕМА временных связей
Аннотация: Диссертация посвящена проблеме индивидуальных различий подвижности нервных процессов у старших школьников при формировании двигательных навыков. Изучены индивидуальные различия подвижности нервных процессов при первоначальном образовании и дальнейшей автоматизации системы временных связей. Описано образование дифференцировки между двигательными стереотипами как показатель подвижности нервных процессов человека. Выявлено функциональное состояние коры головного мозга и подвижность нервных процессов.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

7.
37.091.33+159.91
Н 72


    Нончева, Румяна Тихомирова.
    Влияние суггестопедического обучения на психофизиологическое состояние обучающихся [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Нончева Румяна Тихомирова ; науч. рук. Лозанов Г. К. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев : [б. и.], 1983. - 141,[40] с. : фот., рис., табл. - Библиогр.: с. 122-141. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Общая психология--Суггестопедия--Психофизиология--Диссертации
фывфывфыв:
суггестология -- суггестопедия -- суггестопедическое обучение -- умственная работоспособность -- сенсомоторная реактивность
Аннотация: В диссертационном исследовании установлены возрастные и половые характеристики работоспособности, реактивностии общего психического состояния обучающихся по суггестопедической методике. Идентифицированы основные суггестологические закономерности на различных возрастных и половых группах. Выявлены общепсихологические закономерности воздействия суггестопедии на функционирование и актуализацию потенций психофизиологического и психического аппарата обучающихся. Продемонстрирована педагогическая эффективность суггестопедического обучения. Обоснован способ построения экспериментального исследования с учетом возрастных, половых, антропометрических и психофизиологических характеристик субъекта обучения.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Лозанов, Г. К. \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

8.
159.91+159.938+159.943
К 55


    Кокун, Олег Матвійович.
    Оптимізація адаптаційних можливостей людини у психофізіологічному забезпеченні діяльності [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.02 / Кокун Олег Матвійович ; наук. конс. Максименко С. Д. ; Ін-т психол. ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2004. - 426 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 374-416. -
УДК
Рубрики: Психофізіологія--Адаптація--Дисертації
фывфывфыв:
Психофізіологія -- АДАПТАЦІЯ -- адаптаційні можливості -- дезадаптація
Аннотация: В дослідженні обґрунтовані загальні теоретико-методологічні основи оптимізації адаптаційних можливостей людини. Визначено зміст етапів оптимізації адаптаційних можливостей людини у психофізіологічному забезпеченні діяльності. Розроблено алгоритм оптимізації адаптаційних можливостей людини у психофізіологічному забезпеченні діяльності, обґрунтована його загальна методологія.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

9.
159.91
Л 49


    Лермитт, Ж.
    Биологические основы психологии [Текст] / Ж. Лермитт ; пер. Е. Г. Уринсон ; ред. В. П. Протопопов. - Харьков : Научная мысль, 1929. - 158 с. - Пер. с франц. - 1.90 р., 0.75 р., 0.19 р.
Экслибрис: (Штамп : "Библиотека проф. А. Н. Раевского")
Сохранность документа: задов.
УДК
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Уринсон, Е. Г. \пер.\; Протопопов, В. П. \ред.\
Экземпляры всего: 3
ЧЗ (3)
Свободны: ЧЗ (3)
Найти похожие

10.
159.91
Т 48


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Ткач, Богдан Миколайович.
    Девіантна поведінка : еволюційно-нейропсихологічний підхід [Текстььь] / Б. М. Ткач // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2015. - Т. 11 : Психологія ососбистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 13. - С. 284-294. - Бібліогр.: с. 292-293 (16 назв)
УДК
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
девіантна поведінка -- нейропсихологія -- еволюційний підхід -- особистість
Аннотация: Розглянуто девіантну поведінку з позиції еволюційно-нейропсихологічного підходу. Охарактеризовано нейропсихологічні відмінності та подібність різних форм девіантної поведінки. Розкрито нове розуміння девіацій та недостатність синдромологічного підходу до класифікації її форм.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

 1-10    11-18 
 
Статистика
за 16.08.2024
Число запросов 71513
Число посетителей 1167
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя