Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (2)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=НАРАТИВНА компетентність<.>
Общее количество найденных документов : 9
Показаны документы с 1 по 9
1.
373.5.035:801.73
П 77


    Зарецька, Ольга Олександрівна.
    Шляхи формування наративної компетентності особистості методами інтернет-комунікації [Текст] / О. О. Зарецька // Природа дитинства у вимірах герменевтики і наративу : Практико зорієнтований посібник. - Київ ; Суми : МакДен, 2016. - С. 150-155. - Бібліогр.: с. 155 (15 назв) . - ISBN 978-966-2305-70-8
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Наратив
фывфывфыв:
ПСИХОЛОГІЧНА ГЕРМЕНЕВТИКА -- НАРАТИВ -- НАРАТИВНА компетентність -- ІНТЕРНЕТ-комунікації -- особистісне зростання -- самопроектування -- анкетування -- опитування


Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

2.
151.60
А 43


    Гуцол, Кирил Віталійович.
    Теоретико-методологічні основи дослідження наративної компетентності особистості [Текст] / К. В. Гуцол // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 10. - С. 167-185. - Бібліогр.: с. 181-185 (21 назва)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
особистість -- компетентнісний підхід -- компетентність -- метакомпетентність -- наратив -- наративна компетентність
Аннотация: Статтю присвячено висвітленню теоретичних та методологічних засад дослідження наративної компетентності особистості в оптиці психолого-герменевтичного підходу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

3.
151.60
А 43


    Чепелева, Наталия Васильевна.
    Самопроектування як процес створення потенційної особистої історії [Текст] / Н. В. Чепелева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 4-20. - Бібліогр.: с. 16-20 (20 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
самопроектування особистості -- наратив -- дискурсивні технології -- наративізація -- наративна компетентність -- особистісна історія -- особистісний проект
Аннотация: Метою статті є теоретичне обгрунтування наративізації як однієї з провідних дискурсивних технологій процесу самопроектування особистості. Дискурсивні технології тлумачаться як технології виробництва, упакування, розшифрування та впровадження смислів. Основними характеристиками дискурсивних технологій є: гнучкусть точки зору; усвідомлення конструювання; орієнтація на діалог, комунікацію, співробітництво; орієнтація на дискурс, багатоголосся (тобто різноманіття Я). Показано, що наратив є не лише важливим інструментом розуміння та інтерпритації особистісного досвіду, навколишньої реальності, а й провідним засобом самопроектування особистості. Він не тільки є основоположною формою надання сенсу людському досвіду, а й надає можливість поєднувати минуле Я особистості з теперішніми і навіть майбутнім Я, що проектується. З'ясовано, що у процесі створення наративу особистість, яка створює власний проект, застосовую цілісну модель часовою перспективи (минуле, теперішнє, майбутнє). Це дозволяє одночасно утримувати у свідомості історію реального життя разом з історіями про можливе життя і себе в ньому, а також велику кількість її комбінацій. Визначено, що однією із умов оволодіння технологією створення наративу себе-потенційного є наявність в особистості наративної компетентності. Наративна компетентність має включати такі уміння: уміння вибудувати події у хронологічній послідовності; уміння включати в особисту історію шаблони культурно-типових життєвих сценаріїв; уміння відобразити в історії причинно-наслідкові взаємозв'язки подій життя та патерни "мета-засіб"; уміння організувати історії навколо головної "теми", цінності або життєвого принципу.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

4.
151.60
А 43


    Гуцол, Кирил Віталійович.
    Наративна компетентність як чинник розвитку здатності особистості до самопроектування [Текст] / К. В. Гуцол // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2018. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 11. - С. 122-133. - Бібліогр.: с. 131-133 (8 назв)
УДК
РУБ 151.60
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
самопроектування -- здатність до самопроектування -- чинники розвитку здатності до самопроектування -- наративна компетентність -- рівні розвитку наративної компетентності -- критерії сформованості наративної компетентності
Аннотация: У статті представлено обгрунтування наративної компетентності як чинника розвитку її здатності до самопроектування, визначено критерії і рівні її сформованості в особистості. Здатність особистості до самопроектування розглядається як багаторівневе утворення, що впродовж життя може становити різні змістовні конфігурації, а її ядерна складова визначається інтегральним корпусом таких психологічних характеристик особистості, як прагнення до саморозвитку, самодетермінація, продуктивна рефлексія, толерантність до невизначеності, прогресивний характер смисложиттєвих орієнтацій та перспективна орієнтованість індивідуального досвіду. Виокремлено три групи чинників розвитку здатності особистості до самопроектування: мотиваційні, метакогнітивні та комунікативні. У цьому контексті, наративну компетентність особистості проблематизовано як комунікативний чинник. У структурі наративної компетентності виділено предсмисловий, смисловий та метасмисловий рівні. Визначено критеріальні ознаки сформованості наративної компетентності особистості на кожному з цих рівнів. На першому- вміння виділяти окремі текстові елементи; виокремлювати певні ситуації, що експлікуються в текстових висловлюваннях; уміння стисло переказувати зміст тексту наративу; складати його розгорнутий план; ставити запитання за змістом тексту. На другому- вміння визначати в тексті наративу тему; формулювати основну думку; виділяти проблему, до розв'язання якої прагне автор; висувати власні припущення щодо подальшого розвитку змісту наративу; складати його розгорнутий план; ставити запитання за змістом тексту. На другому - вміння визначати в тексті наративну тему; формулювати основну думку; виділяти проблему, до розв'язання якої прагне автор; висувати власні припущення щодо подальшого розвитку змісту наративу; ставити питання до автора. На третьому вміння припускати, що саме спонукало автора до створення певного наративу, та вміння йому відповідати, виходячи з цього припущення; рефлексувати підстави власних інтерпретаційних процесів; прогнозувати ефект (наслідки) від знайомства з певним наративом; аналізувати труднощі, що виникають при розумінні тексту.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

5.
159.923.2:81'23+81'23(043.5)
Г 97


    Гуцол, Кирил Віталійович.
    Наративна компетентність як чинник самопроектування особистості [Рукопис] : дис. ... д-ра ф-фії: 19.00.05 / К. В. Гуцол ; наук. кер. Н. В. Чепелєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 227 с. : табл. + 1 додатки 152 с. - Бібліогр.: с.199-227 (279 назв). -
УДК
Рубрики: Психологія мови
   Психолінгвістика

фывфывфыв:
особистість -- самопроектування -- чинники самопроектування -- здатність особистості до самопроектування -- наративна компетентність -- рівні сформованості наративної компетентності -- тренінг наративної компетентності
Аннотация: В дисертації представлено теоретичне узагальнення та нове розв'язання проблеми наративної компетентності особистості, що грунтується на методологічних принципах психологічної герменевтики та полягає в розробці коцепції її тлумачення як чинника самопроектування, створенні процедури її діагностики, обгрунтуванні та апробації програми тренінгу наративної компетентності в контексті розвитку в особистості здатності до самопроектування. Основною метою дослідження є визначення впливу наративної компетентносіт особистості на її здатність до самопроектування. Досягненню цієї мети сприяло вирішення завдань дослідження, у межах яких проаналізовано стан теоретико-методологічної розробленості проблеми здатності особистості до самопроектування; обгрунтовано поняття наративної компетен тності особистості; визначено її змістові та структурні особливості, притерії і рівні сформованості; розроблено й апробовано методичний інструментарій визначення сформованості наративної компетентності та характеристик особистості, що сприяють розвитку її здатності до самопроектування; визначено та експериментально доведено зв'язок між сформованістю наративної компетентності особистості та її здатністю до самопроектування; побудовано структурно-функціональну модель наративної компетентності; розроблено й апробовано програму тренінгу наративної компетентносіт особистості, що сприяє розвитку в неї здатності до самопроектування. Визначено змістові та структурні особливості наративної компетентності. Поглиблено та розширено уявлення про психологічні особливості самопроектування особистості.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Чепелєва, Наталія Василівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

6.
15(08)
А 43


    Чепелєва, Н. В.
    Теоретико-методичні основи та структурно-змістові складові програми тренінгу наративної компетентності особистості [Текст] / Н. В. Чепелєва, С. Ю. Рудницька, К. В. Гуцол // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ ; Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2020. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 12. - С. 113-131. - Бібліогр.: с. 128-131 (20 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
особистість -- наратив -- наративна компетентність -- рівні сформованості наративної компетентності -- тренінг наративної компетентності
Аннотация: У статті представлено розробку структурно-функціональної моделі наративної компетентності, на підставі якої створено програму тренінгу наративної компетентності особистості в контексті розвитку її здатності до самопроектування. У контексті проблеми самопроектування наративна компетентність розглядається як здатність особистості виокремлювати та інтерпретувати наративні висловлювання Іншого та вибудовувати на цій основі власні наративні конструкти. Згідно запропонованим критеріям у структурі наративної компетентності виокремлено передсмисловий, смисловий та метасмисловий рівні, що співвідносяться з основними вимірами дискурсивного самопроектування особистості. Запропонований тренінг наративної компетентності розроблено на методологічних засадах постнекласичної психології, відповідно до яких особистість розглядається як автор самої себе, що має потенціал саморегуляції та саморозвитку. Програма тренінгу передбачає поступове ускладнення завдань від прав на виділення окремих текстових елементів та певних ситуацій, що експлікуються в текстових висловленнях, до завдань на управління особистістю власною наративною активністю: рефлексію підстав власних інтерпретаційних процесів, прогноз ефектів від знайомства з певними наративами, аналіз труднощів, що виникають при розумінні текстів, організацію продуктивної діалогічної комунікації учасників тренінгової групи. Програма містить два окремі модулі для осіб, що мають предсмисловий та смисловий рівні сформованості наративної компетентності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Рудницька, С.Ю.; Гуцол, К.В.

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

7.
159.923.2
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Зарецька, О. О.
    Методичні питання визначення рівнів сформованості інтерпретаційних процесів особистості [Текстььь] / О. О. Зарецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 89-103. - Бібліогр.: с. 99-103 (13 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
інтерпретаційні процеси -- діагностична процедура -- онлайн-опитування -- експериментальні тести -- наративна компетентність -- рівні інтерпретації
Аннотация: У роботі розглядаються методичні питання побудови діагностичної процедури для визначення рівня сформованості інтерпретаційних процесів у дорослої особистості для подальшого використання у експерименті. Робота виконана в контексті психолого-герменевтичного підходу. Обгрунтовуються методичні рішення вироблені для втілення наукового задуму в конкретні методики. Детально обговорюються всі компоненти методики: лист-інструкція, експериментальні тексти, завдання до текстів, обробка відповідей респондентів за виявленими критеріальними ознаками сформованості інтерпретативних процесів та їх лексичним втіленням. Описано процедуру проведення письмового онлайн-опитування та її модифікації. віковою групою респондентів були дорослі. Аналіз матеріалів апробації дозволив виявити і проаналізувати негативні фактори, які заважали дорослим респондентам пройти експеримент до кінця. На базі цього аналізу було модифіковано як завдання до експериментальних текстів, так і саму процедуру проведення опитування. Завдання за експериментальними текстами мали на мету дати можливість визначити рівень сформованості у респондентів інтерпретаційних процесів (передсмисловий, смисловий або метасмисловий). За матеріалами аналізу експериментальних даних визначено ознаки у відповідях респондентів, сама наявність і зміст яких є діагностичними для висновків про той чи інший рівень сформованості інтерпретативних моментів у респондентів. Намічено шляхи подальших уточнюючих розробок критеріального апарату визначення рівня сформованості інтерпретативних процесів. Зроблено висновок про низький рівень розвиненості багатьох складових наративної і рефлексивної компетентностей дорослих респондентів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
159.923.2
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гуцол, К. В.
    Особливості сформованості наративної копетентності користувачів соціальних мереж [Текстььь] / К. В. Гуцол // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 104-115. - Бібліогр.: с. 113-115 (8 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
фывфывфыв:
соціальні Інтернет-мережі -- блог -- блогер -- блогосфера -- наратив -- наративна компетентність -- рівні сформованості наративної компетентності
Аннотация: У статті представлено емпіричне дослідження проблеми сформованості наративної компетентності користувачів популярних соціальних мереж. Показано, що в сучасному суспільстві соціальні Інтернет-мережі поступово трансформуються на користувацькі блогосфери. В умовах мережевої культури блог стає однією з варіацій дискурсивного декларування, конструювання досвіду особистості, новим типом автонаративу. Центральне місце в блозі займає авторський текст, що передбачає певний рівень сформованості наративної компетентності її автора: здатності виокремлювати та інтерпретувати наративні висловлювання Іншого, тобто виявляти наративи в соціокультурних текстах (за текстом бачити наратив) та вибудовувати на цій основі власні наративні конструкти. Показано, що атрибутивні форми наративного конструювання досвіду розрізняються в блогах користувачів різних Інтернет-мереж та платформ. У користувачів п'яти популярних соцмереж (YouTube, Instagram, TikTok, Facebook, Telegram) виокремлено три основних (передсмисловий, смисловий та метасмисловий) і два перехідні рівні сформованості наративної компетентності. Визначено статистично значимі відмінності в сформованості рівня наративної компетентності між користувачами відеохостінгу YouTube і соцмережі Instagram. Припущення щодо нерівномірності сформованості наративної компетентності в користувачів інших досліджуваних груп достовірно не підтверджено. Обгрунтовано перспективність розроблення двох окремих модулів тренінгу розвитку наративної компетентності для користувачів соціальних мереж, що мають передсмисловий та смисловий рівні її сформованості.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

9.
159.923.2
Д 48


   
    Дискурсивне конструювання досвіду у контексті розвитку особистості [Електроний ресурс] : монографія / [Н. В. Чепелєва, М. Л. Смульсон, С. Ю. Рудницька, О. В.Зазимко, [та ін.]; за ред. Н. В. Чепелєвої . - Электрон. текстовые дан. - Київ : [б. и.], 2022. - 194 с. - ISBN 978-617-7745-14-2 : Б. ц.
УДК

фывфывфыв:
наративна компетентність -- структурно-смислова модель -- наратив -- структурно-смислова модель -- інтелектуальні метакогніції -- структурно-смислова модель -- наративна компетентність
Аннотация: Монографія спрямована на висвітлення результатів дослідження дискурсивного конструювання досвіду як вагомої передумови становлення зрілої особистості, її успішної самореалізації в сучасному непередбачувано мінливому світі. Подано обґрунтування можливості розгляду вказаної проблематики в контексті психолого-герменевтичного постнекласичного підходу. Схарактеризовано культурні передумови дискурсивного конструювання досвіду, струтурно-процесуальну та структурно смислову моделі конструювання особистісного досвіду, а також обґрунтовано зв’язок дискурсивного конструювання особистісного досвіду та відповідних інтерпретаційних процесів з інтелектуальними метакогніціями та ментальним моделюванням світу. Розглянуто особливості дискурсивного конструювання досвіду на різних вікових етапах розвитку людини (у молодшому шкільному, підлітковому, юнацькому, дорослому та похилому віці), а також педагогами і користувачами Інтернету. Монографія адресована викладачам вищих навчальних закладів, практичним психологам, науковцям-психологам, вчителям, студентам, керівникам установ та організацій, аспірантам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Чепєлева , Наталія Василівна; Смульсон , Марина Лазарівна; Рудницька, Світлана Юріївна; Зазимко, Оксана Володимирівна; Чепєлева , Наталія Василівна \ред.\
Свободных экз. нет
Найти похожие

 
Статистика
за 12.07.2024
Число запросов 5103
Число посетителей 283
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя