Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=економічна культура особистості<.>
Общее количество найденных документов : 11
Показаны документы с 1 по 11
1.
151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Москаленко, В. В.
    Особливості економічного та морального в економічній культурі особистості [Текстььь] / В. В. Москаленко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 246-258. - Бібліогр.: с. 257-258 (10 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
фывфывфыв:
економічність -- моральність -- економічна культура особистості -- раціональність -- співвідношення економічності і моральності -- економічна активність -- ставлення до дотримання моральних норм
Аннотация: В статті розглядаються деякі теоретичні підходи до аналізу співвідношення економічного і морального в свідомості суб'єкта економічної діяльності. Виділено "раціональність" як ознаку економічності в економічній культурі особистості.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Имеются экземпляры в отделах: всего 2 : ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

Найти похожие

2.
15(06)
П 86


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Особливості когнітивного компоненту економічної культури підлітків [Текст] / Н. М. Дембицька // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 1 (1). - С. 19-24. - Бібліогр.: с. 23 (12 назв) . - ISBN 978-966-189-359-6
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
фывфывфыв:
особистість -- економічна культура особистості -- підліток -- соціальне пізнання -- особиста властивість
Аннотация: В статті аналізуються особливості пізнання підлітками економічних цінностей в системі особистої властивості. Показані основні тенденції ускладнення образу особистої власності у підлітків. Аналізується міра когнітивної складності образу особистої властивості у підлітків порівняно з молодшими школярами. Порівнюється поінформованість підлітків і молодших школярів про сутність, розмаїття тих економічних благ, якими оперує суб'єкт господарської діяльності.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

3.
154
А 43


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Сиситемна модель соціально-психологіного забезпечення економічної соціалізації школяра [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2017. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 46. - С. 29-34. - Бібліогр.: с. 33-34 (2 назви)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
соціально-психологічне забезпечення економічної соціалізації особистості -- школяр -- соціально-психологічний простір -- економічна соціалізація -- економічна культура особистості
Аннотация: Стаття присвячена обґрунтуванню системної моделі соціально-психологічного забезпечення економічної соціалізації учня в освітньому просторі школи. Обґрунтовані основні структурні складові забезпечення та окремі етапи цього процесу. Схарактеризовані критерії оцінки успішності здійснення соціально-психологічного забезпечення економічної соціалізації школяра.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

4.
154
А 43


    Новосядла, О. М.
    Економічна соціалізація сучасного школяра: теоретичний аналіз [Текст] / О. М. Новосядла // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2017. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 46. - С. 56-59. - Бібліогр.: с. 58-59 (13 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічна соціалізація особистості -- суб’єкт -- підприємницький тип особистості -- інтерсуб’єктна взаємодія -- економічна культура особистості
Аннотация: Стаття присвячена описанню та обґрунтуванню моделі економічної соціалізації особистості з позиції системного та інтерсуб’єктного підходів. Визначені поняття суб’єктного та інтерсуб’єктного аспектів економічної соціалізації школяра, її структура, психологічні складові формування та показники сформованості. Розглянуто простір економічної культури та економічна суб’єктність сім'ї як фактори розвитку, формування економічної культури та економічної суб’єктності дитини. Визначені особливості економічної соціалізації дитини з малозабезпеченої сім’ї.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

5.
37.035:336.74(072)
Д 30


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Становлення економічної культури молоді в умовах шкільної освіти [Електронний ресурс] : методичні рекомендації / Н. М. Дембицька, І. К. Зубіашвілі ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Педагогічна думка, 2015. - 103 с. - Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/10167/. - Назва з екрану. - Дата звернення: 02.10.2017. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Соціальне виховання
фывфывфыв:
економічна культура особистості -- шкільна освіта -- особиста власність -- монетарна культура особистості -- економічна соціалізація молоді -- формування економічної культури учнів
Аннотация: У методичних рекомендаціях, підготовлених науковцями лабораторії соціальної психології Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, пропонується програма цілеспрямованого формування економічної культури школярів в умовах шкільної освіти, головна мета якої – допомогти ефективно організувати заняття, присвячені вивченню питань, пов’язаних з функціонуванням економічної культури в сучасному суспільстві. У програмі матеріал адаптований для молодших школярів, з урахуванням рівня математичної, загальногуманітарної та психологічної підготовки, а також специфіки дитячого сприйняття. Враховуючи що тематика економічної культури є відносно новою в українській психолого-педагогічній практиці, методичні рекомендації розроблені таким чином, щоб цікаво було не тільки учням, але і, перш за все, учителям. Методичні рекомендації адресовані як науковцям, так і педагогам, психологам і батькам.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Свободных экз. нет
Найти похожие

6.
154
А 43


    Дембицька, Н. М.
    Розвиток підприємливості та ставлення школярів до особистої власності в процесі економічної соціалізації [Текст] / Н. М. Дембицька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 54. - С. 69-75. - Бібліогр.: с. 75 (8 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Економічна психологія
фывфывфыв:
економічна культура особистості -- особистість школяра -- психологічне ставлення -- особиста власність -- економічна соціалізація -- підприємливість
Аннотация: У статті аналізуються вікові закономірності розвитку ставлення школярів до особистої власності. Останнє обгрунтовується як особистісний чинник розвитку культури підприємливості - показника економічної соціалізованості на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти. На кожному віковому етапі спостерігаються значущі зміни в процесі розвитку економічної культури школяра: від ідеалізації відносин привласнення, мистецтво розбудови яких полягає переважно в стратегії економії (на етапі молодшої школи), через зростання суперечливості в ставленні до особистої власності на тлі негативно-тривожних переживань (на підлітковому етапі) до відносно внутрішньо узгодженого несуперечливого позитивно-раціонального ставлення у старшокласників. Констатовано розвиток моральної складової ставлення до особистої власності як системотворчий чинник культури підприємливої людини у школярів.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

7.
15(08)
А 43


    Лавренко, Ольга Василівна.
    Емпіричне дослідження морального компонента економічної культури особистості [Текст] / О. В. Лавренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2018. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 48. - С. 24-32. - Бібліогр.: С. 30-31 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)

фывфывфыв:
емпіричне дослідження -- економічна культура особистості -- когнітивний, афективний та конативний компоненти -- єдність економічного і морального
Аннотация: У статті представлено результати емпіричного дослідження, яке здійснювалося з метою аналізу морального компонента економічної культури особистості (на вибірці студентської молоді). Моральне самовизначення особистості в просторі економічних відносин розглядається як трикомпонентна структура: когнітивний, афективний та конативний компоненти. Завдяки моральності, як складової кожного із цих компонентів, особистість здатна діяти в економічному просторі на моральних засадах.


Доп.точки доступа:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

Найти похожие

8.
316.613/.614-057.874:33(043.5)
Д 30


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Психологічні основи економічної соціалізації школярів [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Н. М. Дембицька ; наук. конс. О. І. Власова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 452 с. : табл. + 1 додатки 89 с. - Бібліогр.: с. 413-452 (607 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
школярі -- економічна соціалізація школярів -- економічна культура особистості -- економічна культура підприємливої людини -- особиста власність -- ставлення до особистої власності -- психологічний простір особистості -- приватність -- підприємливість -- заклад загальної середньої освіти
Аннотация: Дисертацію присвячено психологічним основам економічної соціалізації школярів. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми економічної соціалізації школярів, розкрито зміст, структуру, особливості перебігу цього процесу в період від молодшого до старшого шкільного віку. Обгрунтовано авторську концепцію дослідження психологічної структури, механізмів та закономірностей процесу економічної соціалізації особистості в період від молодшого до старшого шкільного віку. Розроблено структурно-цільову модель економічної соціалізації школярів, згідно з якою для агентів цього процесу уможливлюється цілеспрямовано задавати напрям руху системи соціалізуючих впливів, зорієнтовуючи їх на формування у школярів тих особистісних якостей, які забезпечують їм гармонійне входження в ринкові економічні відносини. Цільовий характер економічної соціалізації школяра заданий її ідеальним результатом, яким в умовах ринкової економіки є економічна культура особистості, характерною рисою якої є підприємливість. Показано, що на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти така культура формується в просторі особистої власності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження психологічної структури, механізмів онтогенетичних закономірностей економічної соціалізації школярів у просторі відносин особистої власності на різних етапах навчання у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовані вікові закономірності змін в системі ставлень школярів до особистої власності як показника розвитку їх економічної культури. З'ясовано особливості впливу індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та внутрісистемних чинників на ставлення до особистої власності як індикатора економічної соціалізованості школярів на різних етапах навчання у закладі загальної середньої освіти. Представлено розроблену авторкою систему психологічного забезпечення процесу економічної соціалізації школярів у закладі загальної середньої освіти, висвітлено його мету, завдання, структуру, розроблено окремі спеціалізуючі практики. Експерементально доведено їх ефективність.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Власова, Олена Іванівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

9.
316.613/.614-057.874:33(043.5)
Д 30


    Дембицька, Наталія Миколаївна.
    Соціально-психологічні чинники адаптації сільської молоді до навчання у вищих навчальних закладах І та ІІ рівнів акредетації [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Н. М. Дембицька ; наук. конс. О. І. Власова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
школярі -- економічна соціалізація школярів -- економічна культура особистості -- економічна культура підприємливої людини -- особиста власність -- ставлення до особистої власності -- психологічний простір особистості -- приватність -- підприємливість -- заклад загальної середньої освіти
Аннотация: Дисертацію присвячено психологічним основам економічної соціалізації школярів. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми економічної соціалізації школярів, розкрито зміст, структуру, особливості перебігу цього процесу в період від молодшого до старшого шкільного віку. Обгрунтовано авторську концепцію дослідження психологічної структури, механізмів та закономірностей процесу економічної соціалізації особистості в період від молодшого до старшого шкільного віку. Розроблено структурно-цільову модель економічної соціалізації школярів, згідно з якою для агентів цього процесу уможливлюється цілеспрямовано задавати напрям руху системи соціалізуючих впливів, зорієнтовуючи їх на формування у школярів тих особистісних якостей, які забезпечують їм гармонійне входження в ринкові економічні відносини. Цільовий характер економічної соціалізації школяра заданий її ідеальним результатом, яким в умовах ринкової економіки є економічна культура особистості, характерною рисою якої є підприємливість. Показано, що на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти така культура формується в просторі особистої власності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження психологічної структури, механізмів онтогенетичних закономірностей економічної соціалізації школярів у просторі відносин особистої власності на різних етапах навчання у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовані вікові закономірності змін в системі ставлень школярів до особистої власності як показника розвитку їх економічної культури. З'ясовано особливості впливу індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та внутрісистемних чинників на ставлення до особистої власності як індикатора економічної соціалізованості школярів на різних етапах навчання у закладі загальної середньої освіти. Представлено розроблену авторкою систему психологічного забезпечення процесу економічної соціалізації школярів у закладі загальної середньої освіти, висвітлено його мету, завдання, структуру, розроблено окремі спеціалізуючі практики. Експерементально доведено їх ефективність.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Власова, Олена Іванівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

10.
316.613/.614-057.874:316.344.23-058.34
Н 76


    Новосядла, Олена Миколаївна.
    Психологічні особливості економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. М. Новосядла ; наук. кер. Н. М. Дембицька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 229 с. : табл. + 1 додатки 25 с. - Бібліогр.: с.200-229 (272 назви). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
економічна соціалізація -- школярі -- суб'єктивно-економічний статус сім'ї -- економічна культура особистості -- культура носія бідності -- культура підприємливої людини
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей, сфокусовану на мікрорівневій системі чинників цього процесу та на зумовленості змісту структурних компонентів економічної культури дитини особливостями і напрямами розвитку економічної культури членів сім'ї. Досліджено особливості економічної соціалізації старших підлітків і старшокласників з малозабезпечених сімей, що полягають у тенденції формування культури економічної пасивності (споживатства). Встановлено основні чинники її формування. Показано детермінуючу роль економічної культури сім'ї у процесах пізнання школярами, оцінювання, переживання економічних явищ та на цій основі регуляції економічнї поведінки, опосередкованих особливостями матеріальної забезпеченості економічних потреб її членів, впливом стилю дитячо-батьківських стосунків, моделей соціальної адаптивності та відповідних особистісних якостей членів сім'ї. У ході формувального експерименту розроблено і успішно апробовано тренінгову програму "Формування культури економічної суб'єктності школярів", засновану на основних принципах соціально-психологічного впливу на розвиток економічної культури школярів з малозабезпечених сімей: принцип інтерсуб'єктної взаємодії як джерело розвитку нових ідентифікацій особистості, принцип діалогізму та врахування вікових та індивідуальних особливостей і економічних потреб особистості школяра. Ефективність застосування тренінгової програми серед старших підлітків та старшокласників підтверджує розвиток раціонального та позитивного ставлення до грошей, мотиву економії, зменшення монетарної тривожності та напруження у монетарних відносинах, зростання показників загальної схильності до підприємництва, зниження показників тяжіння до бідності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Дембицька, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)
Найти похожие

11.
316.613/.614-057.874:316.344.23-058.34
Н 76


    Новосядла, Олена Миколаївна.
    Психологічні особливості економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / О. М. Новосядла ; наук. кер. Н. М. Дембицька ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 21 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
фывфывфыв:
економічна соціалізація -- школярі -- суб'єктно-економічний статус сім'ї -- економічна культура особистості -- культура носія бідності -- культура підприємливої людини
Аннотация: Дисертаційне дослідження присвячено проблемі економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей. Теоретично обгрунтовано і розроблено структурно-функціональну модель економічної соціалізації школярів з малозабезпечених сімей, сфокусовану на мікрорівневій системі чинників цього процесу та на зумовленості змісту структурних компонентів економічної культури дитини особливостями і напрямами розвитку економічної культури членів сім'ї. Досліджено особливості економічної соціалізації старших підлітків і старшокласників з малозабезпечених сімей, що полягають у тенденції формування культури економічної пасивності (споживатства). Встановлено основні чинники її формування. Показано детермінуючу роль економічної культури сім'ї у процесах пізнання школярами, оцінювання, переживання економічних явищ та на цій основі регуляції економічнї поведінки, опосередкованих особливостями матеріальної забезпеченості економічних потреб її членів, впливом стилю дитячо-батьківських стосунків, моделей соціальної адаптивності та відповідних особистісних якостей членів сім'ї. У ході формувального експерименту розроблено і успішно апробовано тренінгову програму "Формування культури економічної суб'єктності школярів", засновану на основних принципах соціально-психологічного впливу на розвиток економічної культури школярів з малозабезпечених сімей: принцип інтерсуб'єктної взаємодії як джерело розвитку нових ідентифікацій особистості, принцип діалогізму та врахування вікових та індивідуальних особливостей і економічних потреб особистості школяра. Ефективність застосування тренінгової програми серед старших підлітків та старшокласників підтверджує розвиток раціонального та позитивного ставлення до грошей, мотиву економії, зменшення монетарної тривожності та напруження у монетарних відносинах, зростання показників загальної схильності до підприємництва, зниження показників тяжіння до бідності.

Держатели документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Доп.точки доступа:
Дембицька, Наталія Миколаївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Экземпляры всего: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)
Найти похожие

 
Статистика
за 01.08.2024
Число запросов 56204
Число посетителей 1360
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя